[Z serii - Czy wiecie, że...] Cee'd 1,4CVVT (choc nie tylko)
Moderator: Żandarmeria
-
lancer
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
zajcol
motto napisał(a):Jak już zrobię to obejrzysz sobie na zlocie jakimś, ok? Tłumaczyć mi się nie chce i nie wiem jak działa dokładnie to urządzenie które widziałem na targach.
Pewnie widziałeś tak zwane e-turbo. Urządzenie z pogranicza magii, magnetyzerów i odkurzaczy. Nie spotkałem się z wiarygodnym źródłem potwierdzającym skuteczność tego typu wynalazków. Zastanówmy się jaki musiałby byc silnik elektryczny zeby dać chociaz polowe tego co daje nawet LPT? Podejrzewam ze cos okolo 10KW czyli jakies 800A prądu - luzik hehe. Z jaką prędkością wiruje kierownica sprężarki? 150tys. - 200tys. rpm?
-
adam08
-
zibifire
Re: [Z serii - Czy wiecie, Âże...] Cee'd 1,4CVVT (choĂŚ nie ty
motto napisał(a):1) w Kia Cee'd KoreaĂąski jest tylko wspó³czynnik oporu powietrza (auto pojechaÂło praktycznie gotowe do Korei do peÂłno wymiarowego tunelu). Nic poza tym w tym aucie (pomijajÂąc markĂŞ, nie jest KoreaĂąskie). Tak to w caÂłoÂści praktycznie niemiecka technologia.
Dodam tylko do powy¿szego, ¿e podobno ca³y samochód zosta³ zaprojektowany w specjalnie otwartym studiu projektowym KIA/Hyundai we Frankfurcie i podobno podkupili czêœÌ zespo³u z biura projektowego Audi w tym jak¹œ "grub¹ rybê", aby zapewniÌ odpowiedni poziom jakoœci. Podobno tak powiedzieli ludzie z KIA podczas negocjacji samochodów do firmy w której pracujê.........niestety mamy Fiaty Linea.
ZF
-
KZ
-
lancer
-
krisder
Do kolegi Motto!
KZ ma absolutną rację. To że starsze i słabsze auta przy bardziej rześkim powietrzu pracuje odczuwalnie sprawniej to jedno. Intercooler ma jednak całkiem inne zadanie. Jego rola polega na schłodzeniu powietrza doładowanego do temperatury, która przekracza wielokrotnie temperaturę otoczenia. Miałem przypadek w pracy że podczas jazdy maszyną z napędem turbo D spadł przewód doprowadzający powietrze z intercoolera do turbo sprężarki. Maszyna straciła moc, kolektor wydechowy zabarwił się na jasno czerwono a z rury waliły gęste obłoki czarnego dymu. Podczas próby założenia tej rury o mało nie poparzyłem sobie dłoni. Jaką więc temperaturę ma powietrze dostarczane do silnika?
Prawdopodobnie chodziło Tobie o jakiś patent działający na zasadzie klimy, tylko jak to miało by się zbilansować? Różnica wzrostu wydajności silnika została by z nawiązką pożarta przez sprężarkę klimy.
KZ ma absolutną rację. To że starsze i słabsze auta przy bardziej rześkim powietrzu pracuje odczuwalnie sprawniej to jedno. Intercooler ma jednak całkiem inne zadanie. Jego rola polega na schłodzeniu powietrza doładowanego do temperatury, która przekracza wielokrotnie temperaturę otoczenia. Miałem przypadek w pracy że podczas jazdy maszyną z napędem turbo D spadł przewód doprowadzający powietrze z intercoolera do turbo sprężarki. Maszyna straciła moc, kolektor wydechowy zabarwił się na jasno czerwono a z rury waliły gęste obłoki czarnego dymu. Podczas próby założenia tej rury o mało nie poparzyłem sobie dłoni. Jaką więc temperaturę ma powietrze dostarczane do silnika?
Prawdopodobnie chodziło Tobie o jakiś patent działający na zasadzie klimy, tylko jak to miało by się zbilansować? Różnica wzrostu wydajności silnika została by z nawiązką pożarta przez sprężarkę klimy.
-
e2rdo
Re: ha
starszy = bardziej przetestowany ;]paco45 napisał(a):starszy konstrukcyjnie , no ciekawe co to znaczy,czy to lepiej czy gorzej?
-
qbix
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
adam08
KZ napisał(a):adam08 napisał(a):motto napisał(a): bo potrzebna jest sprężarka aby schłodzić to powietrze, ale nie będzie to turbina i nie będzie doładowywała silnika a jedynie umożliwiała chłodzenie.
Może wyjdę na laika ale... w jaki sposób spężarka ma schłodzić powietrze?
Przerobiliśmy już ten temat...
dzięki za tą jakże wyczerpującą odp.
-
KZ
adam08 napisał(a):KZ napisał(a):adam08 napisał(a):motto napisał(a): bo potrzebna jest sprężarka aby schłodzić to powietrze, ale nie będzie to turbina i nie będzie doładowywała silnika a jedynie umożliwiała chłodzenie.
Może wyjdę na laika ale... w jaki sposób spężarka ma schłodzić powietrze?
Przerobiliśmy już ten temat...
dzięki za tą jakże wyczerpującą odp.
Już pisałem nie chłodzi a wręcz przeciwnie, w wyniku sprężania temperatura gazu się zwiększa...
-
adam08
-
KZ
-
Jenot
-
adam08
-
e2rdo
-
zajcol
Nie jest to specjalnie zaskakujące ani odkrywcze. Jakieś 15 lat temu czytalem stary poradnik ekonomicznej jazdy i zalecali tam właśnie dynamiczne rozpedzanie sie do zalozonej predkosci. Książka była wydana w latach gdy na szosach królowały 125p, 126p, Polonezy itp. Podobnie w jednym ze starych Młodych Techników był opis rajdu o kropelce i technika była podobna tzn dynamicznie rozpedzic sie do zalozonej predkosci (tutaj dochodziła oczywiscie jeszcze jazda wybiegami, ale tego w normalnym ruchu raczej bym nie polecal ).
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości