[Z serii - Czy wiecie, że...] Cee'd 1,4CVVT (choc nie tylko)

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
lancer
 

20 sie 2008 13:35

a CRDI ile wytrzyma skoro piszesz ze benzyna wytrzyma - Silnik 1,4 CVVT był obliczany na 800 tys. km.???

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

20 sie 2008 13:45

a co stanie sie z otwartą lodówką podłączoną do sieci w szczelnie zamkniętym pomieszczeniu?? :wink:
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
teon
 

20 sie 2008 13:54

Może koledze chodzi o kompresor. Intercooler ma sens ale w aucie z turbiną.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

20 sie 2008 13:58

motto napisał(a):Jak już zrobię to obejrzysz sobie na zlocie jakimś, ok? Tłumaczyć mi się nie chce i nie wiem jak działa dokładnie to urządzenie które widziałem na targach.


Pewnie widziałeś tak zwane e-turbo. Urządzenie z pogranicza magii, magnetyzerów i odkurzaczy. Nie spotkałem się z wiarygodnym źródłem potwierdzającym skuteczność tego typu wynalazków. Zastanówmy się jaki musiałby byc silnik elektryczny zeby dać chociaz polowe tego co daje nawet LPT? Podejrzewam ze cos okolo 10KW czyli jakies 800A prądu - luzik hehe. Z jaką prędkością wiruje kierownica sprężarki? 150tys. - 200tys. rpm?

AUTOR WĄTKU
adam08
 

20 sie 2008 15:36

motto napisał(a): bo potrzebna jest sprężarka aby schłodzić to powietrze, ale nie będzie to turbina i nie będzie doładowywała silnika a jedynie umożliwiała chłodzenie.


Może wyjdę na laika ale... w jaki sposób spężarka ma schłodzić powietrze?

AUTOR WĄTKU
zibifire
 

Re: [Z serii - Czy wiecie, Âże...] Cee'd 1,4CVVT (choĂŚ nie ty

20 sie 2008 16:44

motto napisał(a):1) w Kia Cee'd KoreaĂąski jest tylko wspó³czynnik oporu powietrza (auto pojechaÂło praktycznie gotowe do Korei do peÂłno wymiarowego tunelu). Nic poza tym w tym aucie (pomijajÂąc markĂŞ, nie jest KoreaĂąskie). Tak to w caÂłoÂści praktycznie niemiecka technologia.


Dodam tylko do powy¿szego, ¿e podobno ca³y samochód zosta³ zaprojektowany w specjalnie otwartym studiu projektowym KIA/Hyundai we Frankfurcie i podobno podkupili czêœÌ zespo³u z biura projektowego Audi w tym jak¹œ "grub¹ rybê", aby zapewniÌ odpowiedni poziom jakoœci. Podobno tak powiedzieli ludzie z KIA podczas negocjacji samochodów do firmy w której pracujê.........niestety mamy Fiaty Linea.
ZF

AUTOR WĄTKU
KZ
 

20 sie 2008 17:19

adam08 napisał(a):
motto napisał(a): bo potrzebna jest sprężarka aby schłodzić to powietrze, ale nie będzie to turbina i nie będzie doładowywała silnika a jedynie umożliwiała chłodzenie.


Może wyjdę na laika ale... w jaki sposób spężarka ma schłodzić powietrze?


Przerobiliśmy już ten temat...

AUTOR WĄTKU
lancer
 

20 sie 2008 17:36

a CRDI ile wytrzyma skoro piszesz ze benzyna wytrzyma - Silnik 1,4 CVVT był obliczany na 800 tys. km.???

AUTOR WĄTKU
krisder
 

20 sie 2008 17:43

Do kolegi Motto!
KZ ma absolutną rację. To że starsze i słabsze auta przy bardziej rześkim powietrzu pracuje odczuwalnie sprawniej to jedno. Intercooler ma jednak całkiem inne zadanie. Jego rola polega na schłodzeniu powietrza doładowanego do temperatury, która przekracza wielokrotnie temperaturę otoczenia. Miałem przypadek w pracy że podczas jazdy maszyną z napędem turbo D spadł przewód doprowadzający powietrze z intercoolera do turbo sprężarki. Maszyna straciła moc, kolektor wydechowy zabarwił się na jasno czerwono a z rury waliły gęste obłoki czarnego dymu. Podczas próby założenia tej rury o mało nie poparzyłem sobie dłoni. Jaką więc temperaturę ma powietrze dostarczane do silnika?

Prawdopodobnie chodziło Tobie o jakiś patent działający na zasadzie klimy, tylko jak to miało by się zbilansować? Różnica wzrostu wydajności silnika została by z nawiązką pożarta przez sprężarkę klimy.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

Re: ha

20 sie 2008 21:12

paco45 napisał(a):starszy konstrukcyjnie , no ciekawe co to znaczy,czy to lepiej czy gorzej?
starszy = bardziej przetestowany ;]

AUTOR WĄTKU
qbix
 

20 sie 2008 23:50

cisco napisał(a):a co stanie sie z otwartą lodówką podłączoną do sieci w szczelnie zamkniętym pomieszczeniu?? :wink:


*&%j ja trafi po godzinie.

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

21 sie 2008 06:19

<span>qbix</span> napisał(a):cisco napisał:
a co stanie sie z otwartą lodówką podłączoną do sieci w szczelnie zamkniętym pomieszczeniu??


*&%j ja trafi po godzinie.


hehe
prawie :D
poprostu zacznie działać jak grzejnik :P
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
adam08
 

21 sie 2008 13:17

KZ napisał(a):
adam08 napisał(a):
motto napisał(a): bo potrzebna jest sprężarka aby schłodzić to powietrze, ale nie będzie to turbina i nie będzie doładowywała silnika a jedynie umożliwiała chłodzenie.


Może wyjdę na laika ale... w jaki sposób spężarka ma schłodzić powietrze?


Przerobiliśmy już ten temat...


dzięki za tą jakże wyczerpującą odp. :oops:

AUTOR WĄTKU
KZ
 

21 sie 2008 13:45

adam08 napisał(a):
KZ napisał(a):
adam08 napisał(a):
motto napisał(a): bo potrzebna jest sprężarka aby schłodzić to powietrze, ale nie będzie to turbina i nie będzie doładowywała silnika a jedynie umożliwiała chłodzenie.


Może wyjdę na laika ale... w jaki sposób spężarka ma schłodzić powietrze?


Przerobiliśmy już ten temat...


dzięki za tą jakże wyczerpującą odp. :oops:


Już pisałem nie chłodzi a wręcz przeciwnie, w wyniku sprężania temperatura gazu się zwiększa...

AUTOR WĄTKU
adam08
 

21 sie 2008 14:43

no właśnie, wraz ze wzrostem ciśnienia wzrasta temperatura i odwrotnie. Dlatego zadziwilo mnie stwierdzenie "potrzebna jest sprężarka aby schłodzić..powietrze"

AUTOR WĄTKU
KZ
 

21 sie 2008 17:15

adam08 napisał(a):no właśnie, wraz ze wzrostem ciśnienia wzrasta temperatura i odwrotnie. Dlatego zadziwilo mnie stwierdzenie "potrzebna jest sprężarka aby schłodzić..powietrze"


Dlatego napisałem że to już przerobiliśmy - Motto miał nie do końca ścisłe informacje...

AUTOR WĄTKU
Jenot
 

21 sie 2008 17:33

Ale żeście pojechali po koledze ...
Motto ja tam poproszę więcej info jak jeszcze jakieś masz :). Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
adam08
 

21 sie 2008 20:19

sorry nie chciałem po nikim pojechac, a jedynie wyjaśnić pewną nieścisłość.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

22 sie 2008 06:48

przetestowałem sposób jazdy jaki proponuje pan inżynier
i muszę stwierdzić że średnie spalanie się zmniejszyło
na liczniku miałem już przejechanych 170 km w mieście i średnią 8.8
po 16 km drogi do pracy, ciągłym zatrzymywaniu się na światłach spalanie zmniejszyło się do 8.7 :?
test trwa dalej ;)

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

22 sie 2008 07:17

Nie jest to specjalnie zaskakujące ani odkrywcze. Jakieś 15 lat temu czytalem stary poradnik ekonomicznej jazdy i zalecali tam właśnie dynamiczne rozpedzanie sie do zalozonej predkosci. Książka była wydana w latach gdy na szosach królowały 125p, 126p, Polonezy itp. Podobnie w jednym ze starych Młodych Techników był opis rajdu o kropelce i technika była podobna tzn dynamicznie rozpedzic sie do zalozonej predkosci (tutaj dochodziła oczywiscie jeszcze jazda wybiegami, ale tego w normalnym ruchu raczej bym nie polecal ;-)).

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Wady i zalety
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl