Spostrzeżenia spoza KLANU

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
mjasinsk
 

Spostrzeżenia spoza KLANU

30 cze 2008 22:56

Witam wszystkich,
Dlaczego spoza Klanu???
NIe jestem posiadaczem ale stał sie nim tydzien temu mój ojciec. Musze przyznac sam go namawiałem do zakupu i wyboru Kia Ceed poniewaz wydawal mi sie optymalnym wyborem za rozsadna cene. Pobiegałem troche po salonach poogladalem. Ojciec tez i ostatecznie kupil srebrnego hatchbacka 1,4 OPTIMUM.

Na weekend pojechalem do rodzicow oblac zakup i przetestowac samochod. Na codzien jezdze MOndeo MK3 TDCI.

Wrażenia na chłodno i mysle ze obiektywnie.

Nadwozie: O gustach sie nie dyskutuje. Kon jaki jest kazdy widzi. Kreanczycy bez wielkich ekspermentow troche wzorujac sie na innych markach stworzyli ładne mozna nawet powiedziec sympatyczne autko z wpadajaca w oko linia nadwozia. Samochod moze sie podobac i mni eosobiscie podoba sie. Na wyroznienie zaluguja ładne i dobrze wkomponowane w nadwozie lampy przednie i tylne. Bardzo ładnie wspólgraja z nimi halogeny.

Wnetrze. Wersja wnetrza dostarczona ze srebrnym kolorem nadwozia oferuje dwukolorowe wnetrze i czarne fotele z wstawka jasno ciemno szara. ŁAdne choc niestety mało praktyczne. Zaleta jest ze we wnetrzu nie jest ponuro. wada natomiast, ze plastik łatwo przyjmuje brud i lezeli zaniedba sie czyszczenie "okopanych" progow estetyka ucierpi bardzo.
NIewatpliwa zaleta sa natomiast (rowniez jasne) nakladki chroniace blache progow. Po 4 latach w moim fordzie ten element jest mocna nadwyrezony.

Plastiki konsoli głownej szczegolnie gora deski i gora obic drzwi to najwyzszy poziom. Duze brawa. Gwarancja dlugiego dobrego wygladu na kilka lat uzytkowania. Deska rozdzielcza i kosola środkowa musze przyznac ze sa tak zwyczajnie i poprostu ładne. MOze znudzony zielenia Forda zauroczyłem sie pomaranczowym podswietleniem a moze to fakt ze wszystkomozna elegancko przyciemnic a monitor komputera poprostu wylaczyc, ale dla mnie kolejny duzy PLUS.

Elektronika wersji Optimum (dodana została automatyczna Klima) nie pozostawia w zasadzie nic do zyczenia wiec poprostu to pomine. No moze dodatkowy Plus za radio i glosniki no i oczywiscie USB. Te pierwsze (Blaupunkt o ile mi wiadomo) graja zdecydowanie (podkreslam ZDECYDOWANIE) lepiej niz w moim Mondeo. To drugie to poprostu uklonnie tylko dla dzieci ery Internetu ale uklon w stroner porzadku w samochodzie. 4GB flash drive firmy PQI zapewnil zmieszczenie i bezproblemowe odtwarzanie 45 plyt z MP3. Rewelacja. 40 godzin muzyki to oznacza, ze mozna przejechac 2800 km bez powtorzenia utworu.

Siedzenia zasluguja na pochwale. Wygodne i dobrze trzymaja plecy. Moglyby byc minimalnie bardziej wyprofilowane w siedzisku. W czasie jazdy mialem chwilami wrazenie, ze plecy sa jak przyklejone dos iedzenia ale pupa troche wymyka sie spod kontroli.

Pojemnosc wnetrza bez zastrzezen. W swojej klasie nawet powyzej przecietnej. Subiektywnie wydaje sie ze jest minimalnie wiecej miejsca niz w Focusie II.

Aha warto jeszcze wspomniec o schowkach. Te w podlokietniku, i w konsoli rewelacja. Chlodzony schowek w desce duza piatka. Schowki w drzwiach zaledwie przecietnie funkcjonalne. Sugeruje nie pakowac tam drobiazgow bo beda wkurzaly. Kieszenie za siedzeniami OK i uchwyty dla pasazerow tez dobrze pomyslane Choc nieprzydatne przy podrozujacych 5 osobach (no ale jednak to rzadkosc)

Chcialem podsumowac minusami tak zeby moja opinia mogla komus pomoc w wyborze ale tak naprawde to trudno je znaleźć. To znaczy trudno znaleźć takie zdecydowane minusy. Wydaje sie, ze wersja OPTIMUM ma bardzo precyzyjna nazwe bo jest poprostu optymalna.

Gdybym miał troche byc wybrednym to w tym samochodzie brakowało by mi skladanych (edit: elektrycznie :))) ) lusterek i najbardziej podgrzewanej przedniej szyby i dysz spryskiwaczy z mojego Mondeo. Ten wynalazek oddałbym chetnie za kilka elektronicznych bajerów łącznie. Wielokrotnie zima blogoslawilem inzynierow Forda za mozliwosc patrzenia "z góry" na skrobiacych szyby ,dodawanymi do Auto Świata skrobakami, wlasciceli pojazdow marek roznych.

Aha Aha Aha jest jeden minus o tak tak. Koniecznie trzxeba o nim wspomniec. Brak firmowo montowanych listew bocznych zabezpieczajacych drzwi. To jest zakup pierwszej potrzeby dla kazdego posiadacza Cedda. Uwierzcie. I nie komentujcie z poblazaniem ,ze Wy akurat parkujecie w duzych lukach na parkingach. Biegnijcie i doposażcie swoje cacko.

Pozno juz
Wrazenia z jazd w kolejnym odcinku.
Ostatnio edytowano 01 lip 2008 13:18 przez mjasinsk, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

30 cze 2008 23:13

Fajnie, bo opinia trochę bardziej obiektywnego forumowicza (czyli "niewłaściciela" :wink: ) w całości pokrywa się z moimi odczuciami. Moja Kijanka przysporzyła mi ostatnio odrobinę zmartwień, ale nic chyba już nie zmieni mojego zdania, że w klasie kompakt jest to najlepsze ciacho do wciągnięcia. Funkcjonalne, porządnie wykonane, dobrze wyposażene, z rewelacyjnym sosunkiem ceny do otrzymywanego samochodu i wyposażenia. A że listwa mi się wypaczyła? Lakier trochę połuszczył? Jakbym kupił Fabię to już bym panikował, że zostało mi tylko 9 miechów gwarancji. A tak nadal wszelkie ewentualne bolączki to mi jeszcze przez prawie cztery lata za free bedą usuwać ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
N_Jay
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
Lokalizacja: W-M
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010

01 lip 2008 00:27

<span>mjasinsk</span> napisał(a):w tym samochodzie brakowało by mi skladanych lusterek


Masz na myśli elektrycznie składane lusterka czy tak w ogóle?

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

01 lip 2008 07:45

<span>pioter</span> napisał(a):A tak nadal wszelkie ewentualne bolączki to mi jeszcze przez prawie cztery lata za free bedą usuwać ...
oby nie powiedzieli w serwisie że TAK MA BYĆ :P
fajna ciekawa recenzja ;)

AUTOR WĄTKU
mjasinsk
 

01 lip 2008 13:12

Elektrycznie. To dobra rzecz na parkingu ale jeszcze bardziej w myjni :)))) kiedy trzeba skladac przez szmatke (oczywiscie w kazdym samochodzie) zeby sie nie ubrudzic

AUTOR WĄTKU
mjasinsk
 

Spostrzeżenia Spoza Klanu CZ. II

01 lip 2008 21:45

Wczoraj było juz późno i palce nie prowadziły sie zbyt miekko po klawiaturze wiec dzisiaj rano dopiero zobaczylem ile literówek zrobiłem:)

Dodając małe uzupełnienie do wczorajszgo tematu musze jeszcze wspomnieć o bagażniku. Wielkość bagażnika jest w granicach średniej swojej klasy. To dobrze że bagażnik jest wysoki bo po złożeniu tylnych siedzeń daje to możliwość przewożenia wiekszych gabarytowo przedmiotów. Oczywiście pamietamy, że czasy Secicento Vanów juz powoli mijaja wiec Ceed to nie ciezarówka. Mimo wszystko nie jest w stanie pojemnościa bagaznika dogonic lidera klasy czyli nowego Civica.
Pod podłoga bagażnika porządek. Koło zapasowe wypełnione pianką z narzędziami. Generalnie ani plus ani minus. Poprostu wszystko w porządku.


Test drogowy

Testy drogowe z reguły sa mocno subiektywne. Wiec nie oczekujcie maksymalnego obiektywizmu. Warunki testowe - miasta Zagłębia oraz Wschodnia obwodnoca GOP.
Porównanie - Oczywiście wzory w swojej klasie Focus II i Mondeo ale MKIII nie MKIV

Silnik testowego pojazdu 1,4 malutki przebieg i dwoch dużych facetów w środku.

Dlaczego test jest nie do końca miarodajny??? Otóż dlatego, że na codzień jezdze turbo dieslami wiec porównanie jest trudne ale nie niemożliwe.

Pierwsze pozytywne wrażenie po uruchomieniu silnika :)) Kompletna cisza. Dla kogos obcujacego na codzien z dieslami TDCI forda cisza po wlaczeniu silnika Ceeda jest wrecz zwodnicza. Trzeba patrzec na obrotomierz zeby wiedziec ze silnik pracuje. Przy okazji miły drobiazg podswietlona stacyjka - mala rzecz a cieszy wieczorem.
Ruszamy . jedynka, dwójka.....lekkie podciagnieci i trojka i co????? no i nic samochod sprawnie rozpedza sie wlaczone radio (choc wyciszone) wlaczona klimatyzacja, swiatła Ceed mknie wieczornymi ulicami. około 80km/h czwórka i piatka w środku cisza. Oczywiscie z przyzwyczajenia brakuje wbijajacego w fotel turbo odrzutu forda ale za to nie mamy przykrej i bardzo uciazliwej turbo dziury ponizej 2000 obrotów co powodowalo, ze z przyzwyczjenia po wlaczeniu dwojki na skrzyzowaniu na małej predkosci instynktownie przyzwyczajony z forda dodawałem gazu zupelnie nie potrzebnjie zmuszajac autko do gwaltownych ruchow.

Dalej wjezdzamy w uliczki. Hmmm wspomaganie....no coz dziala switnie ale czy koniecznie musi informowac kierowce o zmianie stopnia wspomagania takim skokmowym twardnieniem???? Ford ma stare hydrauliczne wspomaganie ale poprzedni jezdzilem Punto z funkcja City i Ceedowi blizej jest do tego własnie spsobu poruszania kierownica choc obiektywnie trzeba przyznac ze w Ceed jest to lepiej rozwiazane.

Ok. Kilka gwałtwoniejszych ruchów kierownicą. Samochod posłusznie wykonuje polecenia. Hamowanie 15km/h dwójka i znowy nie mamy turbo dziury......bo nie mamy Turbo Ceed poslusznie rozpedza sie. Ok wystarczy ruszamy na obwodnice. Jest idealna do testow zakrety, 20 letnia nawierzchnia no i dwa pasy:) Samochod jest nowiutki wiec nie chce go zbyt cisnac znowu dwojka trojka szybkie przelozenia ...przyzwyczajenie z TDCI... nie wyciagam wiele z mocy 109 KM ale za to w środku jest cicho jakby samochod mial elektryczny naped. I tak jest az do 110 km/h pozniej nastepuje cos jakby ktos pilotem wlaczyl dodatkowe dzwieki az instynktownie patrze na radio czy sie nie poglosnilo ale nie.... poprostu silnik wszedl na wyzsze obroty i zaczal byc mocno slyszalny. Oczywiscie daleko mu do Forda ale ale jest dosyc gwaltowna roznica ...bariera moze nawet. Tak wiec do 110km/h mamy prawie luksus powyzej troche sportowych dzwiekow ale bez sportowych zrywow. Przygode zakonczylem na krotkiej prostej na 140km/h ale widzac lekkie przerazenie ojca o stan jego nowej zabawki dałem spokoj :)

Generalnie fajnie i pozytywnie ale z drobnymi zastrzeżeniami.

Zawieszenie. Hmmm. Tu chyba naraze sie fachowcom z mazgazynow motoryzacyjnych. Zawiesznie Ceeda nie jest tak perfekcyjne jak Mondeo to znaczy nie łączy tak perfekcyjnie sportowych mozliwosci z komfortem ale ale..... naprawde blisko mu do Focusa II...nawet bardzo blisko. Samochod jest dostyc sztywny. Moze dlatego ze jeszcze nie rozruszany egzemplarz i wyrażnie zbieral nierownosci z nawierzchni ale trzeba jasno powiedzieć ze o ile nierównosci byly odczuwalne o tyle nie robily na sposobie prowadzenia samochodu i jego trzymaniu sie drogi najmniejszego wrażenia. Jezeli tak samo bedzie sie Ceedem jechalo po 5000 km chetnie uzupelnie ten post i napisze ze zwieszenie dostalo ode mnie 5..... 6 zawsze dostaje Mondeo.

Hamulce.
Tu znalazlem zarowno Plusy jak i minusy. Plus za reakcje hamulcow, brak nurkowania i generalnie ich sprawnosc.... minus znany mi wczesniej z Punto (ale nei tak jaskrawy) i nieobecny w Mondeo...zbyt wczesne wlaczanie sie ABS. Przetestowalem hamulce w hamowaniu z 60km/h na suchej kostce czyli w tych samych warunkach na Ceedzie i MOndim. Mondi praktycznie nie uruchomil ABS..dopiero pod sam koniec, Ceed zrobil to sporo wczesniej. Uwazam ze to jednak minus.

Spalanie.
Bez komentarza.... Na moich testach z wlaczeniem wszystkiego co na pokladzie 8,9l/100 na odcinku 30-40 km. Z drugiej strony po wylaczeniu klimy na trasie blsykawicznie schodzilo w strone 6,0 l/100. Wydaje mi sie ze nie powinno byc tu niespodzianek i po ulozeniu sie samochodu powinien palic srednio w cyku mieszanym 7,2 - 7,5 l/100.

Podsumowanie.

Jezeli firma pozbawi mnie samochodu to nie kupie Ceeda bo ma ojciec a ja nie chce miec tego samego samochodu:P
Jezeli mialbym polecac Ceeda po wlasnych testach bez brania pod uwage awaryjnosci bo poprostu jej byc jeszcze nie moglo, to polecam bo to jest zwyczajnie bardzo udany samochód.
Ostatnio edytowano 01 lip 2008 22:26 przez mjasinsk, łącznie edytowano 2 razy

AUTOR WĄTKU
Sensation
 

01 lip 2008 21:46

podoba mi sie strasznie opinia kolegi, napisana dosc fachowo i dosc obiektywnie sie wydaje.
porusze problem przedniej szyby. z tego co sie orientuje taki bajer montuje jedynie ford i nikt wiecej. i jak to w zyciu bywa, wszystko ma swoje plusy i minusy. podgrzewana szyba to mega luksus i szpan (:P) i wygoda. ceed ma byc glownie tanim autem o dosc dobrej jakosci wykonczenia i takie tam inne szmery bajery. teraz w tym momencie nalezy sie zastanowic, ile wlasciwie taka szyba podgrzewana kosztuje. skoro normalna szyba ok 500-800zl, to szyba do forda jakies 1500-2000 na pewno (podejrzenia ceny, bo nie wiem ile koszuje). wiec cena auta na pewno by wzrosla. idąc dalej, najpredzej z calego samochodu uszkodzeniu ulega przednia szyba a nie inne (odpryski, peknięcia itp itd), a ponieważ szyba jest podgrzewana koszt kupna i wymiany załamie przeciętnego użytkownika samochodu kompaktowego, tymbardziej że kupuje samochod KIA, ktory z zalozenia jest tanim samochodem (ktos kto ma kase kupuje se raczej "merca" a nie KIA). w związku z powyższym, wszystkie marki zakładają normalne szyby. tylko ford odstaje od reszty :P

AUTOR WĄTKU
mjasinsk
 

01 lip 2008 22:22

poniewaz u nas w firmie te szyby czasami jednak pekaja :))) wiem, ze szyba do focusa a ten jest bezposrednim porownaniem, nie kosztuje zbyt duzo około 750 - 1000 zł w zaleznosci od tego czy oryginal czy zamiennik
750 to markowy zamiennik z montazem

AUTOR WĄTKU
magbob
 

02 lip 2008 08:36

<span>Sensation</span> napisał(a):z tego co sie orientuje taki bajer montuje jedynie ford i nikt wiecej


Oj nie, nie miałem podgrzewaną szybę w Lagunie I wersji Millenium z 2000 roku, także nie tylko Ford je montuje ...

AUTOR WĄTKU
Astromatrix
 

02 lip 2008 09:12

Opis ciekawy jednak po tygodniu posiadania auta tak naprawdę cieżko jeszcze coś napisać. Z upływem czasu silnik będzie pracował nieco głośniej, szczególnie na wlanym fabrycznie oleju - oczywiście to również kwestia przyzwyczajenia, po prostu człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego - stąd ostatnio jadąc kawałek lanosem miałem wrażenie że jest głośny niczym traktor :) Spalanie powinno spaść tak jak piszesz, ale na super ekonomiczną jazdę bym nie liczył, szczególnie w Sosnowcu, gdzie korki i remonty są z każdej strony miasta, a po mieście trenuje się slalom gigant w omijaniu dziur i studzienek. W moim przypadku po przekroczeniu 4000 km pojawiła się namolna usterka w postaci ciągłego świecenia kontrolki airbag, a co ciekawe wcześniej wszystko działało oki. Dziś jadę z tym do serwisu.

AUTOR WĄTKU
tomek242
 

02 lip 2008 17:00

Sensation napisał(a):skoro normalna szyba ok 500-800zl, to szyba do forda jakies 1500-2000 na pewno (podejrzenia ceny, bo nie wiem ile koszuje).

Jeżeli nie otrzymujesz jej w standardzie lub pakiecie, to wymaga to dopłaty 800zł.

Powrót do Wady i zalety

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl