Opór aerwodynamiczny nie wiem jaki jest, ale pewnie w SW z 10% wiekszy, nie wiem jak wzrost oporu aerodynamicznego przekłada się bezpośrednio na parametry deynamiczne auta.
Opór przy SW jest nieco większy, natomiast przełożenie na parametry dynamiczne (przyspieszanie) nie jest bezpośrednie. Trzeba wziąć pod uwagę, że podstawowymi czynnikami wpływającymi na przyspieszenie (przy założonej mocy silnika) są bezwładność (masa) i opory powietrza. Masa SW jest nieznacznie większa (w stosunku do HB), więc przy niskich prędkościach SW będzie tak samo żwawy, jak HB dociążony ładunkiem 60kg - co jest raczej mało zauważalne. Przy wzroście szybkości, opory powietrza zaczynają odgrywać coraz większą rolę, aż do chwili, w której moc silnika zrównuje się z "mocą" oporów powietrza. Zakładając większe opory w SW na jakieś (strzelam) 5% można
bardzo orientacyjnie szacować, że jeśli HB pojedzie max 200 km/h, to SW pojedzie jakieś 190. Natomiast różnica dynamiki więc będzie widoczna mocniej w górnym przedziale szybkości (np. dłuższe dojście do 170km/h ze 140), w dolnym zasadniczo większej różnicy nie będzie.
Spalanie przy SW też będzie zależało od masy (więcej energii potrzeba na zmianę szybkości) i oporów powietrza, co znowu wynika z szybkości. Przy jednostajnej jeździe w granicach 40-60km/h różnica będzie znikoma. Przy 150km/h może być zauważalna. W mieście spalanie generalnie będzie większe o różnice masy czyli (znowu grubo upraszczając) o jakieś 5%. Na trasie, przy jednostajnej jeździe, spalanie będzie większe o różnice w oporach powietrza, tym bardziej znaczących, im większa prędkość, myślę, że można spokojnie tutaj dołożyć 3-5% dla szybkości autostradowej.
Powyższe wnioskowanie w efektach jest mniej więcej zgodne z wielkościami spalania podawanymi przez producenta. To pisałem ja, właściciel SW