Cee'd SW- silnik 1,6 benz będzie dobry czy słaby

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AndyCzarny
 

03 cze 2008 22:34

<span>DrA</span> napisał(a):A zgodnie z prawem Muprhy'ego jesli ma zabraknac mocy to na pewno zabraknie w krytycznym momencie.


...moim skromnym zdaniem krytyczny moment nastepuje wtedy gdy zaczyna brakowaÌ zdrowego rozs¹dku, a nawi¹zuj¹c do g³ównego w¹tku 1,6 dohc jest bardzo dobrym rozwi¹zaniem do SW
Ostatnio edytowano 04 cze 2008 09:55 przez AndyCzarny, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

03 cze 2008 22:52

wpiszczek napisał(a):Producent jak najbardziej przewiduje (vide www.kia.sk na przykÂład, jest w cenniku SW z 1,4 - chyba Polska jest jednym z nielicznych krajĂłw, gdzie SW wÂłaÂśnie nie ma z 1,4). W Polsce prawdopodobnie zagraÂły wzglĂŞdy marketingowe i specyfika rynku.


Silnik `1,4 nie nadaje siê do SW (moim zdaniem), wystarczy ¿e jest w gamie silników 90 KM diesel. Natomiast odnoœnie 1,6 DOHC, mia³em dzisiaj okazjê przejechaÌ siê cee'dem z tym silnikiem. Wra¿enia i uwagi : silnik po uruchomieniu pracuje bardzo cicho nabiegu ja³owym, pierwszy i drugi bieg krótkie, bieg 4 trzeba w³¹czyÌ przy 60-70 km-przy 70 km na 3-cim biegu s³ychaÌ jak silnik domaga siê na zmianê prze³o¿enia na 4-kê. Na czwartym biegu od 70 km, ci¹gnie ³adnie ale uda³o mi siê rozpêdziÌ tylko do 110km, poniewa¿ warunki na drodze nie pozwala³y na szybsz¹ jazdê. Bieg 5-ty od 80 km do 95 km silnik s³abo ci¹gnie, mo¿na nawet powiedzieÌ, ¿e jest mu³owaty. Dopiero pow. 95km zaczyna siê wkrêcaÌ i zaczyna siê bardziej dynamiczna jazda. Jak ju¿ pisa³em wczeœniej nie mog³em rozwin¹Ì wiêkszej szybkoœci jak 110 km (zat³oczona droga) wiêc nie wiem jak pow. 110 km

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

04 cze 2008 06:44

przepraszam ale przy benzynowym silniku to 80km/h to ja mam 3 bieg wbity i wtedy furczy aż miło

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 09:02

Sensor wiem że lubisz szybką jazdę. :)
pozdrawiam i szerokości :)

_alek_
 

04 cze 2008 09:10

przepraszam ale przy benzynowym silniku to 80km/h to ja mam 3 bieg wbity i wtedy furczy aż miło


Oj furczy,furczy :twisted: :twisted:

<span>mark</span> napisał(a):pierwszy i drugi bieg krótkie, bieg 4 trzeba włączyć przy 60-70 km-przy 70 km na 3-cim biegu słychać jak silnik domaga się na zmianę przełożenia na 4-kę. Na czwartym biegu od 70 km, ciągnie ładnie ale udało mi się rozpędzić tylko do 110km, ponieważ warunki na drodze nie pozwalały na szybszą jazdę. Bieg 5-ty od 80 km do 95 km silnik słabo ciągnie, można nawet powiedzieć, że jest mułowaty. Dopiero pow. 95km zaczyna się wkręcać i zaczyna się bardziej dynamiczna jazda.


Było to już setki razy wałkowane..Tym właśnie równi sie silnik CRDI od DOHC,że jeśli chcesz efektywnie przyśpieszać 1.6 dohc musisz mieć obroty min powyżej 3.5tys..

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 09:33

Tak jak napisałem wcześniej, mój test jest niepełny, nie mogłem rozwinąć maksymalnych prędkości na wszystkich biegach. Wrażenia z jazdy opisałem na gorąco, więc proszę o wyrozumiałość. Jedna sprawa mnie zaniepokoiła podczas ruszania na pierwszym biegu delikatnie poszarpywał. Podobny objaw zaobserwowałem też na drugim biegu. Tłumaczyłem to początkowo zimnym silnikiem ale na nagrzanym silniku też to występowało. Nie wiem co to jest, wada lub zła regulacja czy mój brak wyczucia sprzęgła.
Wracając do tematu - uważam, że silnik 1,6 DOHC jest dobry do HB, natomiast do SW lepszy jest 1,6CRDI 115KM.

novee
 

04 cze 2008 10:46

Nie no, bez przesady, róznica w wadze pomiędzy HB a SW 1.6 benz. jest pomiędzy 40-70kg jesli na pierwszy rzut oka dobrze widze. Chyba taka waga nie robi jakiejś dramatycznej róznicy w osiagach. Współpasażer (w sensie wagi :D ) obok kierowcy wystarczy żeby auto przestało jechac?

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 11:34

novee napisał(a):Nie no, bez przesady, róznica w wadze pomiędzy HB a SW 1.6 benz. jest pomiędzy 40-70kg jesli na pierwszy rzut oka dobrze widze. Chyba taka waga nie robi jakiejś dramatycznej róznicy w osiagach. Współpasażer (w sensie wagi :D ) obok kierowcy wystarczy żeby auto przestało jechac?


Jeżeli chodzi tylko o samą różnicę w masie własnej to faktycznie taka waga nie robi aż takiej różnicy w osiągach, między 1,6 DOHC a 1,6CRDI. Natomiast
jak w SW będzie kpl pasażerów plus pełny bagażnik to w/g mnie lepiej by sobie poradził 1,6 CRDI. Trzeba jeszcze wsiąść pod uwagę, że SW jest nie tylko cięższy ale również dłuższy, ma dołożone relingi, więc stawia też podczas jazdy większy opór oraz ma większą ładowność od HB.

novee
 

04 cze 2008 12:11

Ale myslisz ze między kompletnie załadowanym HB a SW będzie jakas miażdżąca różnica? Przy tym samym kierowcy, paliwie, oleju, oponach i warunkach atmosferycznych?

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 12:28

Zależy co uważać za miażdżąca różnicę. Podsumujmy różnice w SW i HB:
1/ jest cięższy od HB o 60 kg
2/ ładowność ma większą o 70 kg
3/ stawia większy opór
Jeżeli to podsumować to jest jakaś różnica między SW i HB, sama masa własna + ładowność, to będzie 130 kg więcej. Więc porównując SW i HB z tym samym silnikiem, HB będzie żwawszy. Stąd moja opinia.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

04 cze 2008 12:42

mark już swoje km w życiu wyjechałem więc jeźdzę coraz wolniej

tak jak masz powyżej nie możesz jechac benzyną na 5 biegu i PRZYSPIESZAĆ!!! szkoda dołu silnika i masz za małe obroty

novee w kombi raczej chodzi o aerodynamike i to przekłada się na spalanie

acha mark sprawdziłem przed chwila jak się spiesze to 80 km/h to mam na 2 biegu :twisted:

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 12:46

Sensor jesteś po prostu demonem szybkości :twisted:
Pozdrawiam.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

04 cze 2008 12:50

a co dopiero będzie jak kupie diesla z turbinka 8)
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

novee
 

04 cze 2008 13:02

mark napisał(a):ZaleÂży co uwaÂżaĂŚ za miaÂżd¿¹ca ró¿nicĂŞ. Podsumujmy ró¿nice w SW i HB:
1/ jest ciĂŞÂższy od HB o 60 kg
2/ ³adownoœÌ ma wiêksz¹ o 70 kg
3/ stawia wiĂŞkszy opĂłr
Je¿eli to podsumowaÌ to jest jakaœ ró¿nica miêdzy SW i HB, sama masa w³asna + ³adownoœÌ, to bêdzie 130 kg wiêcej. Wiêc porównuj¹c SW i HB z tym samym silnikiem, HB bêdzie ¿wawszy. St¹d moja opinia.


Opór aerwodynamiczny nie wiem jaki jest, ale pewnie w SW z 10% wiekszy, nie wiem jak wzrost oporu aerodynamicznego przek³ada siê bezpoœrednio na parametry deynamiczne auta. Natomiast co do ³adownoœci, to ja z mojego doœwiadczenia wiem, ¿e 80% jazdy w aucie to jestem ja sam +-20kg bagazu ogó³em (to co w bagazniku + pierdo³y roz³ozone po aucie). Po co teoretyzowaÌ o wyscigach full nabitymi autami, jesli to jest marginalny % czasów jazdy.
A jak ktoÂś uzywa Cee'da gÂłownie jako dostawczaka, to chyba na wyscigi zaÂładowanym nie jeÂździ.

Bardziej by mnie ciekawi³o jaka by by³a ró¿nica miêdzy SW a proceedem przy tych samych silnikach.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 13:16

Novee jasne, że nie jeździ się cały czas załadowanym na full. Chyba, że się wozi non stop towar. Jeżeli jednak wybrałbym kombi to nie do reprezentacji tylko z potrzeby. Słusznie zauważyłeś, że do masy i ładowności trzeba doliczyć opór aerodynamiczny i nie ma siły, żeby silnik tego nie odczuł. Poczuje również właściciel, bo będzie większe spalanie.
Pozdrawiam :)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 13:19

sensor napisał(a):a co dopiero będzie jak kupie diesla z turbinka 8)


sensor zamierzasz kupić lepszego rumaka? :)

novee
 

04 cze 2008 13:29

<span>mark</span> napisał(a):JeÂżeli jednak wybraÂłbym kombi to nie do reprezentacji tylko z potrzeby. SÂłusznie zauwaÂżyÂłeÂś, Âże do masy i ÂładownoÂści trzeba doliczyĂŚ opĂłr aerodynamiczny i nie ma siÂły, Âżeby silnik tego nie odczuÂł.


Ja wybra³em kombi, bo by³o ³adniejsze ni¿ HB, a pro_cee'da jeszcze nie by³o :P Teraz bym wzi¹³ pro_cee'da (albo inne auto jak mi serwis czegoœ na to dudnienie w moim nie poradzi :twisted: ).

Do masy i do ³adunku rzeczywistego na pok³adzie (nie ³adownoœci- bo to tylko wartoœÌ potencjalna) trzeba doliczyÌ opór i silnik to odczuje, pytanie czy kierowca odczuje ró¿nicê pomiarow¹ 0.2s i np. 0.3 litra w realnych warunkach, kiedy i tak jedzie np. sam. Zale¿y te¿ jaki silnik dosta³ z fabryki i jak go u³o¿y³, bo tu te¿ ró¿nice w osi¹gach silnika mog¹ siê ukazaÌ kilkuprocentowe.

Reasumuj¹c- OK, jakaœ ró¿nica bêdzie, ale przecie¿ nie taka ¿e HB lata, a SW siê wlecze.

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

04 cze 2008 13:58

Opór aerwodynamiczny nie wiem jaki jest, ale pewnie w SW z 10% wiekszy, nie wiem jak wzrost oporu aerodynamicznego przekłada się bezpośrednio na parametry deynamiczne auta.


Opór przy SW jest nieco większy, natomiast przełożenie na parametry dynamiczne (przyspieszanie) nie jest bezpośrednie. Trzeba wziąć pod uwagę, że podstawowymi czynnikami wpływającymi na przyspieszenie (przy założonej mocy silnika) są bezwładność (masa) i opory powietrza. Masa SW jest nieznacznie większa (w stosunku do HB), więc przy niskich prędkościach SW będzie tak samo żwawy, jak HB dociążony ładunkiem 60kg - co jest raczej mało zauważalne. Przy wzroście szybkości, opory powietrza zaczynają odgrywać coraz większą rolę, aż do chwili, w której moc silnika zrównuje się z "mocą" oporów powietrza. Zakładając większe opory w SW na jakieś (strzelam) 5% można bardzo orientacyjnie szacować, że jeśli HB pojedzie max 200 km/h, to SW pojedzie jakieś 190. Natomiast różnica dynamiki więc będzie widoczna mocniej w górnym przedziale szybkości (np. dłuższe dojście do 170km/h ze 140), w dolnym zasadniczo większej różnicy nie będzie.

Spalanie przy SW też będzie zależało od masy (więcej energii potrzeba na zmianę szybkości) i oporów powietrza, co znowu wynika z szybkości. Przy jednostajnej jeździe w granicach 40-60km/h różnica będzie znikoma. Przy 150km/h może być zauważalna. W mieście spalanie generalnie będzie większe o różnice masy czyli (znowu grubo upraszczając) o jakieś 5%. Na trasie, przy jednostajnej jeździe, spalanie będzie większe o różnice w oporach powietrza, tym bardziej znaczących, im większa prędkość, myślę, że można spokojnie tutaj dołożyć 3-5% dla szybkości autostradowej.

Powyższe wnioskowanie w efektach jest mniej więcej zgodne z wielkościami spalania podawanymi przez producenta. To pisałem ja, właściciel SW ;-)
Wojtek Piszczek

adam08
 

04 cze 2008 14:18


Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

04 cze 2008 15:49

Zgadzam się z opisem SW zamieszczonym na mojeauto.pl
Artykuł raczej rzetelny, oprócz spalania. Redaktor podaje, że spalił im w teście: średnio 6,8 l, trasa 5,7 l/100. Tutaj troszkę przegiął.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Wady i zalety
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl