[C2 i C2FL] Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
amatoramator
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 08 maja 2019 13:50
Lokalizacja: mazowsze
Grupa: Mazowiecka

[C2 i C2FL] Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 14:30

Przymierzam się do zmiany auta... powoli bez ciśnienia i presji na czas. Aktualnie grupa VW TDI 110 KM 2002 r, ale z racji szwindli, które wyprawiają odwróciłem się na zawsze od rynku Niemieckiego.

Wybrałem podobne gabarytowo auto:

- Ceed II generacji (najchętniej 2015- , pierwsze modele zawsze mają jakieś niedociągnięcia, po FL auto też ładniejsze w detalach)
- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI
- nie biorę pod uwagę domontowania instalacji LPG, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są b.zbliżone
- kwotowo do 40000 pln
- wyłącznie I właść, kupione w kraju (ofert jest sporo, przeważa CRDI)

Charakter mojej jazdy. Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy, jeśli eksploatacja okaże się "tania" być może będę jeździł częściej. Preferuję jazdę dynamiczną, ale bez wyścigów i palenia opon. 100 KM w 1,4 jak dla mnie powinno wystarczyć. Aha auto może mieć 2-3 tygodniowe przestoje.. podobno Ceed posiada tzw "hebel" żeby odłączyć instalacje bez potrzeby zdejmowania klemy z akumualtora ?? super by było.

Kilka pytań w związku z zakupem:

1
istnieje możliwość rozpoznanie silnika i wyposażenia po nr VIN ? Jeśli tak, to gdzie i w jaki sposób ?

2
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej ?

3
silniki CRDI: polecane są 1,6 ? Które wersje posiadają DPF, a które koło dwumasowe ? Lepiej 110 czy 138 KM ? Ewentualnie jakie oznaczenia ?

4
silnik LPG: polecane są 1,4 z racji prostoty i taki bym preferował, warto kupić używane auto z fabryczną instalacją LPG ? Czytałem negatywne opinie, że wymagana lubryfikacja, gniazda nie są utwardzane = częstsze regulacje luzów zaworowych, ale co ile km ? chyba trzeba demontować wałki rozrządu ?, częstsza wymiana świec. Poza tym po 80000-100000 km może być w różnym stanie... na co wtedy zwrócić uwagę ? Część prac pewnie jako mechanik bym wykonał o ile nie są niezbędne specialistyczne narzędzia. Istotna upierdliwość i czas na to potrzebny.

5
jak rozpoznać z zewnątrz czy reflektor jest xenonowy i czy były one jako standard w niektórych wersjach ? Ewent za dopłatą ? W ogłoszeniach praktycznie nie występują. Ewnt jak problematyczne jest doposażenie: spryskiwacze, instalacja itp ? Same używane reflektory nie są kosztowne. Wolałbym takie mieć, ale też nie wiem czy w tym modelu jest jakaś znacząca różnica halogen/xenon żeby zawracać sobie głowę.

6
jak bardzo różni się twardość zawieszenia wersji GTline i GT ?

7
nie upieram się na LPG, ale diesle co oczywiste w cywilizowanych krajach powoli idą w odstawkę, poza tym coraz częściej nie są wpuszczane w pewne strefy (nie to żebym ich nie lubił, bo Nm dają frajdę, ale myślę o przyszłości i dalszej odsprzedaży za kilka lat) . Mam możliwość garażowania auta na podwórku, ale jeśli będzie z LPG to pewnie dla bezpieczeństwa pod chmurką/wiatą.

8
na rynku krajowym niektóre egemplarze nie posiadają gwarancji.. nie posiadam wiedzy czy to celowy z rozsądku zabieg właścicieli czy chęć nadmiernego przyszczędzenia z wszelkimi tego konsekwencjami. Podobno przeglądy są dość drogie, a zmianę oleju czy filtrów LPG można przecież zrobić samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to pdoobnie jak z ubezpieczniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy.

9
na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Ceed II z powyższymi silnikami ?

Dziekuję z góry za wszelką pomoc i podzielenie się doświadczeniami.

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 830
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 16:07

ani LPG, ani ON, przy przebiegu 5.000 rocznie. Tyle to ostatnio zrobiłem w tydzień na wakacjach i przez te wszystkie lata to LPG sie zwróciła u mnie juz kilka razy...

tak wiec weź zwykłą benzynke jak nie szukasz mocy, albo GDI jak więcej, ale i silnik bardziej skomplikowany
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 205
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 20:01

Zaznacz że LPG z tego co kojarzę masz fabryczne a nie dokładne poza ASO czy się mylę? Silniki 1.4 niby są proste sam się zastanawiam nad LPG ale okazuje się że są bardzo delikatne i trzeba pilnować zestrojenia instalacji i stanu silnika. To nie Fiatowskie 1.4 które co najwyżej płytki się zmieni jak luzy się pojawia.

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 830
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 20:47

zgadza się, "fabryczna" czytaj montowana przez importera... Silnik niby fabrycznie wzmocniony domyslam sie ze chodzi albo o zawory albo o gniazda... ale i tak uważam ze ten silnik niedokońca sie nadaje do LPG ze wzgledu na skomplikowaną regulację luzu- szklanki,... w matizie 5 minut regulacji, w hydraulicznych automatycznie... tutaj niestety tak nie jest... chociaż ponoć po moim wyszły jakieś zmienione silniki.... czy przypadkiem nie lepsze dla LPG... Na 60.000 albo 90.000 (niepamietam kiedy był interwał) jedna świeca wg mojego mechanika sugerowała na zbyt bogatą mieszanke, zobaczymy co powiedzą teraz..
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6456
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 20:52

amatoramator napisał(a):- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI

amatoramator napisał(a):Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km

Padłem! :rolling:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Powrót do Wady i zalety

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl