amortyzatory
Moderator: Żandarmeria
-
topic
amortyzatory
Witam , czy są już dostępne zamienniki amortyzatorów do Ceed interesuje mnie firmy Kyb , wiadomo że te co montuje sie seryjnie nie dokonca spełniają swoją role. Przynajmniej tak sie praktykuje w markach koreanskich, to moje drugie koreanskie auto , w pierwszym wyminiałem amorki od razu po zakupie auta na KYB i właściwosci jezdne dużo lepsze.
-
tstwi
Re: amortyzatory
topic napisał(a):Witam , czy są już dostępne zamienniki amortyzatorów do Ceed interesuje mnie firmy Kyb , wiadomo że te co montuje sie seryjnie nie dokonca spełniają swoją role. Przynajmniej tak sie praktykuje w markach koreanskich, to moje drugie koreanskie auto , w pierwszym wyminiałem amorki od razu po zakupie auta na KYB i właściwosci jezdne dużo lepsze.
Chyba się zdziwisz ale jak zmieniałem koła na zimowe to sobie luknąłem na amorki i co ?
Ano lepiej niż myślałem -Amorki są firmy SACHS i prawdopodobie gazowe.
Sachs to jedna z lepszych firm porównywalna z KYB .
-
Lesheck
<span>tstwi</span> napisał(a):Ano lepiej niÂż myÂślaÂłem -Amorki sÂą firmy SACHS i prawdopodobie gazowe.
No to dobra informacja . Co do typu amorkĂłw, to na bank sÂą gazĂłwki (w folderach nawet podajÂą) - dlatego takie sztywne jest zawieszenie.
Sachs'y IMHO sÂą bardzo trwaÂłe (niemiecka marka ) i chyba nawet lepsze od KYB.
-
topic
amortyzatory
Ok, tylko jednej rzeczy nie rozumiem dlaczego jak auto nie jest dociazone i jedziesz po nierównosciach mała predkoscia słychac pukanie , jak jest dociązone auto tego pukania nie ma, miałem to samo w poprzednim samochodzie i dla tego zmieniłem amorki na KYB.
-
Zeli
sam już nie wiem jak to jest z tymi stukami, ale u mnie dalej wszystko wskazuje na wydech!!
Ojciec był dziś na trzepakach u znajomego w warsztacie i po 10 miesiącach użytkowania auta test amortyzatorów wyszedł elegancko - dla nowych aut wartość jest 85 a nam wyszło 83 % o ile sie nie myle.
Ojciec dokładnie oglądał prawy tył i zdecydowanie stwierdził ze wszystko tam jest jak należy tylko rura wydechowa sie giba i ma na tyle luzu żeby uderzać w podwozie.
Jest inna ciekawa rzecz odnośnie pierwszych zalążków korozji, ale o tym napisze w odpowiednim temacie
Ojciec był dziś na trzepakach u znajomego w warsztacie i po 10 miesiącach użytkowania auta test amortyzatorów wyszedł elegancko - dla nowych aut wartość jest 85 a nam wyszło 83 % o ile sie nie myle.
Ojciec dokładnie oglądał prawy tył i zdecydowanie stwierdził ze wszystko tam jest jak należy tylko rura wydechowa sie giba i ma na tyle luzu żeby uderzać w podwozie.
Jest inna ciekawa rzecz odnośnie pierwszych zalążków korozji, ale o tym napisze w odpowiednim temacie
-
Boski
z tym pukaniem z tyłu to mogą być różne rzeczy albo tzeba wyregulować zamek tylnej klapy albo może się przenośic z przedniego zaiweszenia . Ja jak zagiąłem łacznik stabilizatora to tez pukało mi i wydawało sie ze to tył a pózniej okazało sie ze to przód. Oczywiście mogą byc i inne przyczyny ale umnie po regulacji zamka i wymianie łącznika syukanie ustało
-
topic
amortyzatory
mowisz przod nio to przed wymiana oleju musze sie porozglądać zeby w serwisie nie mysleli ze tylko na oleju sie skonczy
-
topic
amortyzatory
faktycznie jest znaczek Sachs wraz ze znaczkien kia y hyundai wyprodukowane w turcji, ale coś znimi nie tak, jest miejsce pracy tych amortyzatorów gdzie wystepuje luz na boki i faktycznie ruszając tym amortyzatorem wystepują stuki .Tu jest link do tych amorków
http://db.bbfricambi.eu/bbf/dettArt.jsp?art=234112
http://db.bbfricambi.eu/bbf/dettArt.jsp?art=234112
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
matyk
-
bociek
-
Yuka
<span>bociek_krakow</span> napisał(a):robione dla Kia to tak jak mleko robione dla biedronki
O matko i córko!! Jeszcze ze dwa dni poczytam to forum i będę się bała zajrzeć do garażu czy... dyskontowe auto stoi... Panowie!! (ew. panie). Przestańcie tak na wszystko narzekać - to auto to przecież Wasz własny wybór... chyba.
-
bociek
<span>Yuka</span> napisał(a):O matko i córko!! Jeszcze ze dwa dni poczytam to forum i będę się bała zajrzeć do garażu czy... dyskontowe auto stoi... Panowie!! (ew. panie). Przestańcie tak na wszystko narzekać - to auto to przecież Wasz własny wybór... chyba. Question
Tylko nie mów że ja mam problem i nie rozumiem czemu mój cytat
-
Yuka
Tu nie o problem chodzi ale o brak optymizmu - a Twój cytat bo ... kupi³am cee'da a biedronki nie lubie Bez urazy - po prostu uwa¿am, ¿e dobrze wybra³am a zanim to zrobi³am odrobi³am lekcje i wiem ¿e ró¿nych usterek mogê siê spodziewaÌ (nawet czêœci w nim by³o wiêcej od nowoœci i trzeba je by³o wyjmowaÌ) No ale mój wybór pad³ na cee'da a nie na mercedesa nie dlatego, ¿e mi siê merce nie podobaj¹ tylko ze wzgl. na kasê i 7 lat gwarancji. Napiszcie wreszcie coœ optymistycznego. Pozdrawiam.
-
bociek
<span>Yuka</span> napisał(a):Tu nie o problem chodzi ale o brak optymizmu - a TwĂłj cytat bo ... kupiÂłam cee'da a biedronki nie lubie
ProszĂŞ przeczytaj jeszcze raz co napisaÂłem w pierwszym wÂątku.
I proszĂŞ pokaÂż gdzie jest napisane Âże Kia to dyskontowe auto?
KaÂżdy z nas wybraÂł KiĂŞ bo coÂś go do tego posunĂŞÂło. Czy to kasa czy wyglÂąd czy to gwarancja. WidzĂŞ Âże jesteÂś "ÂświerzynkÂą" na forum i jak poczytasz to zapewne znajdziesz wiĂŞcej optymizmu wÂśrĂłd uÂżytkownikĂłw cee'da
-
Ziemek
- kotin
- Asystent Kierownika
- Posty: 314
- Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
- Lokalizacja: Tczew
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum
Już raz zadawałem to pytanie, więc przepraszam że je powtarzam. Zależy mi na odpowiedzi, bo w porównaniu do gazowych amortyzatorów ZACHS, to amortyzatory o których piszę niżej są lepsze. Miałem jedne i drugie w Oplu Astra Clasic.
Czy są już dostępne na rynku amortyzatory do Ceeda inne niż fabrycznie montowane? Lepsze?
Żeby się wytłumaczyć z pytania, muszę opowiedzieć przydługą historię, ale jej lektura nie jest obowiązkowa .
Nie mam dużego doświadczenia z amortyzatorami. Jak zaczynałem się niepokoić na zakrętach, wstawiałem nowe i już. Zazwyczaj maszynka do trzęsienia potwierdzała moje odczucia, więc świat był prosty i uporządkowany. Na szczęście, lub niestety, pewnego razu mechanik namówił mnie na amorki Monroe. Firma jak firma powiedział, ale seria Sensatrack Ci sie spodoba. Przeczytałem opis. Zwykłe olejowe amortyzatory miały prosty trick polegający na tym że w środkowej części było dużo kanalików którymi olej przepływał i amorki nie trzymały zbyt mocno. zachowywały sie jak lekko zużyte, ale były komfortowe i pozwalały na lepszą interakcję z gorszą nawierzchnią. Poddawały się łatwiej, więc siła ugiętej opony, wyrzucająca koło w górę była mniejsza. No ale to potrafią już zużyte amortyzatory. Sekret trzymania się drogi polegał na ograniczeniu ilości kanalików w miarę wędrowania tłoczka w górę i w dół cylindra amortyzatora. Koło było natychmiast wychwytywane tężejącym oporem amortyzatora przy próbie większego skoku. Prosty bezpretensjonalny, skuteczny w praktyce wynalazek.
Jak wsiadłem do Ceeda i poczułem jak bardzo bezdusznie liniowa charakterystyka amortyzatorów, psuje wrażenia z używania dobrego przecież zawieszenia... Na "prawie gładkim" twardo. Na jeszcze większym wyboju, to już nie dają rady koła utrzymać i ono sobie skacze. Zgroza. Dlatego to pytanie o jakieś mądrzejsze amortyzatory. Regulowane, czy cuś .
Czy są już dostępne na rynku amortyzatory do Ceeda inne niż fabrycznie montowane? Lepsze?
Żeby się wytłumaczyć z pytania, muszę opowiedzieć przydługą historię, ale jej lektura nie jest obowiązkowa .
Nie mam dużego doświadczenia z amortyzatorami. Jak zaczynałem się niepokoić na zakrętach, wstawiałem nowe i już. Zazwyczaj maszynka do trzęsienia potwierdzała moje odczucia, więc świat był prosty i uporządkowany. Na szczęście, lub niestety, pewnego razu mechanik namówił mnie na amorki Monroe. Firma jak firma powiedział, ale seria Sensatrack Ci sie spodoba. Przeczytałem opis. Zwykłe olejowe amortyzatory miały prosty trick polegający na tym że w środkowej części było dużo kanalików którymi olej przepływał i amorki nie trzymały zbyt mocno. zachowywały sie jak lekko zużyte, ale były komfortowe i pozwalały na lepszą interakcję z gorszą nawierzchnią. Poddawały się łatwiej, więc siła ugiętej opony, wyrzucająca koło w górę była mniejsza. No ale to potrafią już zużyte amortyzatory. Sekret trzymania się drogi polegał na ograniczeniu ilości kanalików w miarę wędrowania tłoczka w górę i w dół cylindra amortyzatora. Koło było natychmiast wychwytywane tężejącym oporem amortyzatora przy próbie większego skoku. Prosty bezpretensjonalny, skuteczny w praktyce wynalazek.
Jak wsiadłem do Ceeda i poczułem jak bardzo bezdusznie liniowa charakterystyka amortyzatorów, psuje wrażenia z używania dobrego przecież zawieszenia... Na "prawie gładkim" twardo. Na jeszcze większym wyboju, to już nie dają rady koła utrzymać i ono sobie skacze. Zgroza. Dlatego to pytanie o jakieś mądrzejsze amortyzatory. Regulowane, czy cuś .
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście
-
matyk
Witam,
Ja polecam amortyzatory jednorurowe(monotube) charakteryzujące się szybszym czasem reakcji w stosunku do tych dwururowych(twintube), które prawdopodobnie są Ceedzie(nie jestem na 100% pewien, stąd moje wcześniejsze pytanie). Takie jednorurowe produkuje np. Delphi do pierwszej zabudowy do Landrovera, oraz Sachs do nowej Hondy Civic.
BTW każdy producent daje do swoich aut do pierwszej zabudowy amory olejowo-gazowe. Olejowe są zbyt miękkie.
Yuka,
Mam rade dla Ciebie,
Jak będziesz kupowała następnym razem samochód to zbierz o nim jak najwięcej informacji. Chyba nie odrobiłaś lekcji do końca
Dla Twojej informacji CEED to międzyinnymi auto w pełni europejskie, zaprojektowane w Niemczech przez gościa, który zaprojektował Audi TT.
Jedynie co jest koreańskie to logo "KIA".
Ja polecam amortyzatory jednorurowe(monotube) charakteryzujące się szybszym czasem reakcji w stosunku do tych dwururowych(twintube), które prawdopodobnie są Ceedzie(nie jestem na 100% pewien, stąd moje wcześniejsze pytanie). Takie jednorurowe produkuje np. Delphi do pierwszej zabudowy do Landrovera, oraz Sachs do nowej Hondy Civic.
BTW każdy producent daje do swoich aut do pierwszej zabudowy amory olejowo-gazowe. Olejowe są zbyt miękkie.
Yuka,
Mam rade dla Ciebie,
Jak będziesz kupowała następnym razem samochód to zbierz o nim jak najwięcej informacji. Chyba nie odrobiłaś lekcji do końca
Dla Twojej informacji CEED to międzyinnymi auto w pełni europejskie, zaprojektowane w Niemczech przez gościa, który zaprojektował Audi TT.
Jedynie co jest koreańskie to logo "KIA".
-
bastula
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
dla tych co mają stuki dochodzące z tylnej części samochodu. Głuche pukanie na nierównościach. Zanim pojedziecie do ASO w znanym temacie amortyzatorów:
sprawdziłem i w moim przypadku to półka bagażnika. Dałem po bokach uszczelki gumowe i cisza
Może część Waszych problemów to półka
sprawdziłem i w moim przypadku to półka bagażnika. Dałem po bokach uszczelki gumowe i cisza
Może część Waszych problemów to półka
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości