Strona 1 z 1

Czujnik kąta skrętu kierownicy

Napisane: 13 cze 2017 14:16
przez panpromek
Serwus forumowicze!

Czy ktoś z Was miał problem ze swoim ceedem, który nie koniecznie chce jechać prosto ? Już wyjasniam o co chodzi. Właściwie od wyjazdu autem z salonu (nowe) od razu czuć było ściąganie w jedną stronę. Jeśli dobrze pamiętam, to w prawo. Po zgłoszeniu tego faktu i sprawdzeniu geometrii było lepiej, auto nie ściągało natomiast była źle ustawiona kierowcnia. Przesunięcie jej w prawo bądź w lewo jest bardzo irytujące przy jeździe na wprost. Przy okazji przeglądu poprosiłem o skorygowanie koła kierownicy. I od tego momentu zaczęły się problemy. Nie dość, że żadne z ASO, w których byłem, nie potrafi tego zrobić dobrze, to niektóre popsują jeszcze to, co było ok. Obecnie sytuacja wygląda tak, że trzymając kierownicę prosto auto jedzie jako tako prosto. Wystarczy, że się ja tylko na chwilę puści, przestawia się od razu o niewielki kąt w prawo. Tym sposobem auto praktycznie od razu zaczyna zjeżdżać do rowu... Cały czas lewa ręką musi trzymać kierownicę. Jest to niezwykle irytujące i niwwygodne. I teraz pytanie. Czy źle skalibrowany czujnik kąta skrętu kierownicy może powodować takie efekty ? ASO twierdzi, że jest dobrze skalibrowany. Według mnie jest to problem właśnie z elektroniką. Tym bardziej by na to wskazywało, bo jadąc z prędkością większą niż 100 kmh, efektu ściągania nie ma albo jest niewyczuwalny. Dodam tylko, że geometria jest ok i zbieżność również w granicach normy. W sugestie, że koła są do bani też nie wierzę. Były sprawdzane na wyważarce typu "Hunter". Jeśli ktoś miał podobno problemy, podzielcie się swoją więdzą. Dzięki.

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

Napisane: 13 cze 2017 18:19
przez Ryba4
Wal jak w dym do InterZjebiemyCiAuto w KRK na Jasnogórskiej, oni się znają na tym jak mało kto, że ho ho! Najlepiej od razu do Pana Jabłońskiego, szpec z doświadczeniem jak stąd do Honolulu!

;-)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

Napisane: 13 cze 2017 18:37
przez panpromek
Takich szpeców jest bez liku. Najgorsze jest to, że na moje sugestie o źle skalibrowanej lub źle działającej elektronice układu kierowniczego, padają stwierdzenia, że to na pewno nie to, wina opon, itd. itp.... Ręce opadają. Wiem, że to auto może jechać prosto, bo po którejś z kolei poprwce tak było. Tyle, że kierownica przekręcona w jedną stronę... Szukam kogoś, kto potrafi ogarnąć jednocześnie obie rzeczy.

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

Napisane: 13 cze 2017 19:13
przez pioter
Trzeba dobrze sprawdzić geometrię zawieszenia, problemem może być jej "skoszenie", a może nawet i defekt całego auta (bo np. spadło z lawety w czasie transportu) - tu trzeba pomierzyć geometrię punktów płyty.

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

Napisane: 13 cze 2017 21:01
przez Stallo
A może MDPS kwalifikuje się do wymiany?

Re: Czujnik kąta skrętu kierownicy

Napisane: 14 cze 2017 09:29
przez panpromek
Też mam takie podejrzenia co do problemów z MDPSem. Do tego słychać na dziurach grzechotanie z kolumny kierowniczej. Będę drążył temat dalej.