Strona 1 z 1

Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 26 lip 2016 08:08
przez Carreras1
Cześć
Od niedawna (dosłownie kilku dni) posiadam Kia Cee'd SW. Niestety, jak to przy aucie używanym (116 tys km) trzeba coś zrobić. U mnie na początek poszły nowe opony letnie teraz czas na klocki przód i tył. To moja pierwsza Kia więc chciałem prosić bardziej doświadczonych użytkowników o podpowiedź jakie klocki wybrać??
Z góry dzięki za info

P.S.
Teoretycznie auto jest jeszcze na gwarancji ale klocki mogę chyba wymienić w każdym niezależnym serwisie?

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 26 lip 2016 13:04
przez butter18
klocki nie podlegają gwarancji.

Kup ATE i bedziesz zadowolony (jeszcze nie zakładałem w kii ale znam firme)
możesz też poeksperymentować z klockami ceramicznymi, bodaj jedne jedyna na alle są.

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 26 lip 2016 13:59
przez Carreras1
butter18 napisał(a):klocki nie podlegają gwarancji.

Kup ATE i bedziesz zadowolony (jeszcze nie zakładałem w kii ale znam firme)
możesz też poeksperymentować z klockami ceramicznymi, bodaj jedne jedyna na alle są.



Nie wiesz przypadkiem czy odblokowanie elektrycznego hamulca można wykonać tylko i wyłącznie komputerem serwisowym czy jest jakaś inna opcja??

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 29 lip 2016 15:51
przez Carreras1
Podbijam temat. Czy wymiana klocków przy hamulcu elektrycznym to zostaje tylko ASO??

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 03 sie 2016 19:27
przez Carreras1
Klocki wymienione. Koszty w serwisie nie powalają więc zrobiłem wszystko. Klocki kupiłem sam TRW. Nie piszczą, nie hałasują, jest ok. Po wakacyjnym wyjeździe napiszę więcej.
Pozdro

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 13 wrz 2016 20:23
przez Carreras1
Witam ponownie
Już ponad 4 tys km po wymianie klocków przód i tył firmy TRW. Muszę powiedzieć, że bardzo uczciwie wykonane. Nic nie piszczy, nie hałasuje, bardzo dobry stosunek ceny do jakości. mam nadzieję, że będzie tak dalej.

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 23 wrz 2016 10:31
przez milky
Możesz założyć klocki Textara, dobra jakość w przystępnej cenie :)

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 26 wrz 2016 13:23
przez Metody
Bardzo dobre są też klocki TRW, złego słowa na ich temat nie mogę powiedzieć :)

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 19 lut 2017 16:41
przez Ancin
Witam
Można taką wymianę przeprowadzić samemu bez komputera.
1. Zdejmujemy koło (tył)
2. Wypinamy kostkę od silniczka
3. Po wypięciu kostki przy silniczku od ręcznego będą dwa piny. Trzeba będzie sprawdzić do którego podpiąć + a do którego - , aby zobaczyć w której konfiguracji tloczek w zacisku nie będzie się wysuwać. Wiec przed ściągnięciem zacisku kręcimy piastą i jednocześnie przykladamy + do jednego pinu a minus do drugiego. Jeśli piasta się zatrzyma. Trzeba będzie podpiąć piny odwrotnie. Gdy już podepniemy piny trzeba chwilkę poczekać aż silniczek cofnie się maksymalnie (bedzie charakterystyczne cyknięcie. Gdy już się tak stanie, demontujemy zacisk. Do wciśnięcia tłoczka można użyć palców bardzo lekko wchodzi. Zakładamy klocki i po sprawie.
4. To samo robimy z drugą stroną.
5. Po wymianie wsiadamy do auta naciskamy podał hamulca i przytrzymujemy ok. 10sec. Następnie podciagamy do góry przycisk hamulca ręcznego (silniczki po wymianie będą pracować ok. 10 sec. Do momentu aż ręczny się nie zaciąganie.
6. Gotowe :) :drinkingcheers:

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 19 lut 2017 16:42
przez Ancin
Również polecam klocki TRW. Po wymianie zero problemu.

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 19 lut 2017 17:15
przez Ryba4
Ancin szacuneczek za manual!

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 08 kwi 2018 08:26
przez sensor
Czy klocki tył ogarną mi na lokalnym warsztacie? ELEKTRYCZNY Hamulec, bo nie mam za bardzo jak do ASO podjechać a musiałbym sprawdzić ...

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 08 kwi 2018 21:09
przez lobo
W moim poprzednim C2 Pro z elektrycznym hamulcem "mój mechanik" wymienił klocki z tyłu bez problemu. Pytałem jak to zrobił - opis pokrywał się z tym co opisał kilka postów wyżej Ancin.

Ancin - gratulacje za wrzucenie na forum dokładnego opisu :spoko:

Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny

Napisane: 11 kwi 2020 20:35
przez najmro
Ancin napisał(a):Witam
Można taką wymianę przeprowadzić samemu bez komputera.
1. Zdejmujemy koło (tył)
2. Wypinamy kostkę od silniczka
3. Po wypięciu kostki przy silniczku od ręcznego będą dwa piny. Trzeba będzie sprawdzić do którego podpiąć + a do którego - , aby zobaczyć w której konfiguracji tloczek w zacisku nie będzie się wysuwać. Wiec przed ściągnięciem zacisku kręcimy piastą i jednocześnie przykladamy + do jednego pinu a minus do drugiego. Jeśli piasta się zatrzyma. Trzeba będzie podpiąć piny odwrotnie. Gdy już podepniemy piny trzeba chwilkę poczekać aż silniczek cofnie się maksymalnie (bedzie charakterystyczne cyknięcie. Gdy już się tak stanie, demontujemy zacisk. Do wciśnięcia tłoczka można użyć palców bardzo lekko wchodzi. Zakładamy klocki i po sprawie.
4. To samo robimy z drugą stroną.
5. Po wymianie wsiadamy do auta naciskamy podał hamulca i przytrzymujemy ok. 10sec. Następnie podciagamy do góry przycisk hamulca ręcznego (silniczki po wymianie będą pracować ok. 10 sec. Do momentu aż ręczny się nie zaciąganie.
6. Gotowe :) :drinkingcheers:


Temat przerobiłem dwa dni temu. podzielę się swoimi spostrzeżeniami:
1. Bez problemu.
2. O Matko wierzgająca co się namęczyłem żeby te kostki rozłączyć, co w konsekwencji doprowadziło do tego że jeden z kostek została przyklejona na popularny klej z kiosku RUCH-u.
3. Przykładałem do pinów "+" i "-" raz z lewa a raz z prawej i miałem wrażenie że silniczek zawsze ustawia się zawsze tak samo. Poprawcie jak się mylę.Spryskajcie sobie jakimś szuwaksem tłoczek, by nie rozerwać osłony. Niestety przy wciśnięciu tłoczka posiłkowałem się narzędziem do wciskania tłoczków hamulcowych.
Reszta bez zmian.
Radzę zwrócić uwagę na ilość płynu w zbiorniczku, po odkręceniu korka sięgał po krawędź, odciągnąłem go strzykawką. Zostawcie go sobie w razie dolewki.
Tyle z mojej akcji.
W kieszeni zostało 150 zeta, co sobie życzą za wymianę, i na dobre procenty zostało. :yah: