Cześć
Od niedawna (dosłownie kilku dni) posiadam Kia Cee'd SW. Niestety, jak to przy aucie używanym (116 tys km) trzeba coś zrobić. U mnie na początek poszły nowe opony letnie teraz czas na klocki przód i tył. To moja pierwsza Kia więc chciałem prosić bardziej doświadczonych użytkowników o podpowiedź jakie klocki wybrać??
Z góry dzięki za info
P.S.
Teoretycznie auto jest jeszcze na gwarancji ale klocki mogę chyba wymienić w każdym niezależnym serwisie?
[C2] Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Moderator: Żandarmeria
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
klocki nie podlegają gwarancji.
Kup ATE i bedziesz zadowolony (jeszcze nie zakładałem w kii ale znam firme)
możesz też poeksperymentować z klockami ceramicznymi, bodaj jedne jedyna na alle są.
Kup ATE i bedziesz zadowolony (jeszcze nie zakładałem w kii ale znam firme)
możesz też poeksperymentować z klockami ceramicznymi, bodaj jedne jedyna na alle są.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
Carreras1
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
butter18 napisał(a):klocki nie podlegają gwarancji.
Kup ATE i bedziesz zadowolony (jeszcze nie zakładałem w kii ale znam firme)
możesz też poeksperymentować z klockami ceramicznymi, bodaj jedne jedyna na alle są.
Nie wiesz przypadkiem czy odblokowanie elektrycznego hamulca można wykonać tylko i wyłącznie komputerem serwisowym czy jest jakaś inna opcja??
-
Carreras1
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Podbijam temat. Czy wymiana klocków przy hamulcu elektrycznym to zostaje tylko ASO??
-
Carreras1
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Klocki wymienione. Koszty w serwisie nie powalają więc zrobiłem wszystko. Klocki kupiłem sam TRW. Nie piszczą, nie hałasują, jest ok. Po wakacyjnym wyjeździe napiszę więcej.
Pozdro
Pozdro
-
Carreras1
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Witam ponownie
Już ponad 4 tys km po wymianie klocków przód i tył firmy TRW. Muszę powiedzieć, że bardzo uczciwie wykonane. Nic nie piszczy, nie hałasuje, bardzo dobry stosunek ceny do jakości. mam nadzieję, że będzie tak dalej.
Już ponad 4 tys km po wymianie klocków przód i tył firmy TRW. Muszę powiedzieć, że bardzo uczciwie wykonane. Nic nie piszczy, nie hałasuje, bardzo dobry stosunek ceny do jakości. mam nadzieję, że będzie tak dalej.
-
milky
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Możesz założyć klocki Textara, dobra jakość w przystępnej cenie
-
Metody - Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 24 lip 2013 10:13
- Lokalizacja: Kłecko
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb 100KM
2016
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Bardzo dobre są też klocki TRW, złego słowa na ich temat nie mogę powiedzieć
-
Ancin - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 10 gru 2016 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 Pb 135KM
2013, XL
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Witam
Można taką wymianę przeprowadzić samemu bez komputera.
1. Zdejmujemy koło (tył)
2. Wypinamy kostkę od silniczka
3. Po wypięciu kostki przy silniczku od ręcznego będą dwa piny. Trzeba będzie sprawdzić do którego podpiąć + a do którego - , aby zobaczyć w której konfiguracji tloczek w zacisku nie będzie się wysuwać. Wiec przed ściągnięciem zacisku kręcimy piastą i jednocześnie przykladamy + do jednego pinu a minus do drugiego. Jeśli piasta się zatrzyma. Trzeba będzie podpiąć piny odwrotnie. Gdy już podepniemy piny trzeba chwilkę poczekać aż silniczek cofnie się maksymalnie (bedzie charakterystyczne cyknięcie. Gdy już się tak stanie, demontujemy zacisk. Do wciśnięcia tłoczka można użyć palców bardzo lekko wchodzi. Zakładamy klocki i po sprawie.
4. To samo robimy z drugą stroną.
5. Po wymianie wsiadamy do auta naciskamy podał hamulca i przytrzymujemy ok. 10sec. Następnie podciagamy do góry przycisk hamulca ręcznego (silniczki po wymianie będą pracować ok. 10 sec. Do momentu aż ręczny się nie zaciąganie.
6. Gotowe
Można taką wymianę przeprowadzić samemu bez komputera.
1. Zdejmujemy koło (tył)
2. Wypinamy kostkę od silniczka
3. Po wypięciu kostki przy silniczku od ręcznego będą dwa piny. Trzeba będzie sprawdzić do którego podpiąć + a do którego - , aby zobaczyć w której konfiguracji tloczek w zacisku nie będzie się wysuwać. Wiec przed ściągnięciem zacisku kręcimy piastą i jednocześnie przykladamy + do jednego pinu a minus do drugiego. Jeśli piasta się zatrzyma. Trzeba będzie podpiąć piny odwrotnie. Gdy już podepniemy piny trzeba chwilkę poczekać aż silniczek cofnie się maksymalnie (bedzie charakterystyczne cyknięcie. Gdy już się tak stanie, demontujemy zacisk. Do wciśnięcia tłoczka można użyć palców bardzo lekko wchodzi. Zakładamy klocki i po sprawie.
4. To samo robimy z drugą stroną.
5. Po wymianie wsiadamy do auta naciskamy podał hamulca i przytrzymujemy ok. 10sec. Następnie podciagamy do góry przycisk hamulca ręcznego (silniczki po wymianie będą pracować ok. 10 sec. Do momentu aż ręczny się nie zaciąganie.
6. Gotowe
-
Ancin - Klubowicz
- Posty: 30
- Dołączył(a): 10 gru 2016 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 Pb 135KM
2013, XL
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Również polecam klocki TRW. Po wymianie zero problemu.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Ancin szacuneczek za manual!
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Czy klocki tył ogarną mi na lokalnym warsztacie? ELEKTRYCZNY Hamulec, bo nie mam za bardzo jak do ASO podjechać a musiałbym sprawdzić ...
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
W moim poprzednim C2 Pro z elektrycznym hamulcem "mój mechanik" wymienił klocki z tyłu bez problemu. Pytałem jak to zrobił - opis pokrywał się z tym co opisał kilka postów wyżej Ancin.
Ancin - gratulacje za wrzucenie na forum dokładnego opisu
Ancin - gratulacje za wrzucenie na forum dokładnego opisu
- najmro
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 20 cze 2019 09:40
- Lokalizacja: Kępno
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2013, XL Platinium
Re: Klocki przód i tył hamulec elektryczny
Ancin napisał(a):Witam
Można taką wymianę przeprowadzić samemu bez komputera.
1. Zdejmujemy koło (tył)
2. Wypinamy kostkę od silniczka
3. Po wypięciu kostki przy silniczku od ręcznego będą dwa piny. Trzeba będzie sprawdzić do którego podpiąć + a do którego - , aby zobaczyć w której konfiguracji tloczek w zacisku nie będzie się wysuwać. Wiec przed ściągnięciem zacisku kręcimy piastą i jednocześnie przykladamy + do jednego pinu a minus do drugiego. Jeśli piasta się zatrzyma. Trzeba będzie podpiąć piny odwrotnie. Gdy już podepniemy piny trzeba chwilkę poczekać aż silniczek cofnie się maksymalnie (bedzie charakterystyczne cyknięcie. Gdy już się tak stanie, demontujemy zacisk. Do wciśnięcia tłoczka można użyć palców bardzo lekko wchodzi. Zakładamy klocki i po sprawie.
4. To samo robimy z drugą stroną.
5. Po wymianie wsiadamy do auta naciskamy podał hamulca i przytrzymujemy ok. 10sec. Następnie podciagamy do góry przycisk hamulca ręcznego (silniczki po wymianie będą pracować ok. 10 sec. Do momentu aż ręczny się nie zaciąganie.
6. Gotowe
Temat przerobiłem dwa dni temu. podzielę się swoimi spostrzeżeniami:
1. Bez problemu.
2. O Matko wierzgająca co się namęczyłem żeby te kostki rozłączyć, co w konsekwencji doprowadziło do tego że jeden z kostek została przyklejona na popularny klej z kiosku RUCH-u.
3. Przykładałem do pinów "+" i "-" raz z lewa a raz z prawej i miałem wrażenie że silniczek zawsze ustawia się zawsze tak samo. Poprawcie jak się mylę.Spryskajcie sobie jakimś szuwaksem tłoczek, by nie rozerwać osłony. Niestety przy wciśnięciu tłoczka posiłkowałem się narzędziem do wciskania tłoczków hamulcowych.
Reszta bez zmian.
Radzę zwrócić uwagę na ilość płynu w zbiorniczku, po odkręceniu korka sięgał po krawędź, odciągnąłem go strzykawką. Zostawcie go sobie w razie dolewki.
Tyle z mojej akcji.
W kieszeni zostało 150 zeta, co sobie życzą za wymianę, i na dobre procenty zostało.
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2] Jak zwolnić awaryjnie elektryczny hamulec ręczny?
przez Kalder » 22 maja 2021 11:46 w Zawieszenie - 13 Odpowiedzi / 6439 Wyświetlone
- Ostatni post przez ciachociasteczko
14 lut 2023 20:54
-
[C2] Jak zwolnić awaryjnie elektryczny hamulec ręczny?
-
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
przez aviator » 23 lis 2019 11:17 w Zawieszenie - 7 Odpowiedzi / 6461 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
26 lis 2019 11:16
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości