Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

Elbing
Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 07 cze 2015 12:32
Lokalizacja: Łódź Polska
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,4 Pb 100KM
2015, M

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

12 kwi 2016 17:31

MJRegul napisał(a):
Ignacy napisał(a):nic z wyników geometrii nie wskazuje aby jakiś element był krzywy. Szkoda Twojego czasu na rozbieranie.


No to wytłumaczcie mi czemu auto ściąga, ASO nie może sobie z tym poradzić a auto nie było walone? :) Jak na moje oko to kąt pochylenia lewego koła jest sporo poza tolerancją.


Właściwie sam odpowiedziałeś na swoje pytanie. Tydzień temu byłem w serwisie bo lewymi kołami załapałem takie dziury, że myślałem iż zostawię w nich koła. Potem zaczęło mi ściągać auto w lewo. Ustawili z powrotem, że śmiga prosto. Pierwsze ustawienia wyglądały podobnie jak załączone wyżej na forum. Tłumaczyli mi, że głównym problemem był kąt pochylenia koła. Na przodzie masz fatalnie z tym parametrem.

AUTOR WĄTKU
Ignacy
 

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

12 kwi 2016 17:56

między lewym a prawym przodem ma 6 minut różnicy w pochyleniu. Absolutnie nie ma to wpływu na ściąganie.

Avatar użytkownika
MJRegul
Asystent Kierownika
 
Posty: 203
Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

12 kwi 2016 20:43

Ignacy napisał(a):
MJRegul napisał(a):
Ignacy napisał(a):nic z wyników geometrii nie wskazuje aby jakiś element był krzywy. Szkoda Twojego czasu na rozbieranie.


No to wytłumaczcie mi czemu auto ściąga, ASO nie może sobie z tym poradzić a auto nie było walone? :) Jak na moje oko to kąt pochylenia lewego koła jest sporo poza tolerancją.



zapraszam, znajdziemy.


PW :)
2008 KIA pro_cee'd 1.6 CRDi (Pwr 115,9KM Tq 256,4Nm :yah: ) Optimum+
Obrazek

Avatar użytkownika
MJRegul
Asystent Kierownika
 
Posty: 203
Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

15 kwi 2016 15:15

KIA wyprostowana. Na geometrii co może to się świeci na zielono łącznie z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy L i P i auto jedzie prosto. Serwis w którym byłem (znany i polecany w Warszawie na krańcach Bemowa) ogarnął temat w 50 minut bez wymiany części a diagnoza i to trafna po 3 minutach oględzin auta z zewnątrz. Jakby kogoś interesowało co było przyczyną ściągania to zapraszam na priv bo bym musiał zrobić niezłą antyreklamę ASO, czego robić nie chcę.
2008 KIA pro_cee'd 1.6 CRDi (Pwr 115,9KM Tq 256,4Nm :yah: ) Optimum+
Obrazek

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

15 kwi 2016 17:35

MJRegul napisał(a):KIA wyprostowana


No i fajnie...choć " wtedy " też tak mówiłeś ,że jest wszystko OK
MJRegul napisał(a):Serwis w którym byłem (znany i polecany w Warszawie na krańcach Bemowa)

...czy chodzi o ten w podpisie Ignacego ?? :fiu
MJRegul napisał(a):co było przyczyną ściągania
możesz napisać - śledząc Twoje wpisy wiemy gdzie byłeś - to też będzie podpowiedź dla innych jeśli będą mieć podobne przypadki.
A zrobisz jak uważasz. :?
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Avatar użytkownika
MJRegul
Asystent Kierownika
 
Posty: 203
Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

15 kwi 2016 19:13

Wtedy mówiłem bo miałem nadzieję i sugestię kierowników ASO, że już jest ok i udawało się auto ustawić prosto. Jednak z czasem jak się rozluźniłem znowu za kółkiem i przestałem jeździć spięty by utrzymywać auto wszelkimi siłami prosto okazało się, że jeździ tak samo tylko ja skupiałem się na tym by kierownice ustawić co co milimetra tak by jechało prosto auto.

W dużym skrócie - została przestawiona belka przód (sanki to się nazywa?) bo przednie prawe koło było bliżej przodu auta niż lewe. Pokazał to nawet test "na palce" zanim wzięli go na podnośnik. Odkręcili 4 śruby, wielkim łomem przestawili, przykręcili, wzięli na geometrię i nagle wszystko się wyprostowało łącznie z kątami wyprzedzenia zwrotnicy co było na czerwono od przynajmniej trzech poprzednich ustawień geometrii, ba nawet kąty pochylenia koła wskoczyły idealnie w zakres choć nie wiem jakim cudem ;)

Od czasu zmiany zrobiłem ponad 100 kilometrów i ręka nie boli, auto nie myszkuje w żadną stronę samo a jeździłem i po wertepach i po fragmentach tras, mogę jechać rozwalony jak król i prowadzić jedną ręką (czego nie robię oczywiście ;)).
2008 KIA pro_cee'd 1.6 CRDi (Pwr 115,9KM Tq 256,4Nm :yah: ) Optimum+
Obrazek

AUTOR WĄTKU
NoJz
 

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

13 maja 2016 07:36

OK. u mnie wszystko wyjaśnione.

Geometria zrobiona prawie na ideał, samochód jechał prosto, jednak wspomaganie go dalej ciągnęło w lewo (WYCZUWALNE PRZY LEKKIEM RUSZENIU KIEROWNICY, ŁATWIEJ SZŁA W LEWO, EWIDENTNIE WSPOMAGANIE ROBIŁO KOREKTĘ W ZŁĄ POZYCJĘ)
.
Sprawę rozwiązałem trochę inaczej, mianowicie :
KTSem Boscha wyzerowałem czujnik kąta skrętu. Potem wizyta w ASO, okazuje się, że kąt przestawiony o 15,6 stopnia. Zerowanie... I było prawie idealnie. Więc jak było prawie, oszukaliśmy z mechanikiem z ASO czujnik i wyzerowaliśmy przy kierownicy skręconej o około 2 stopnie w prawo. Trafiony - samochód jeździ prosto ! :D

PS. Jeżeli ktoś ma wspomaganie do regeneracji (EPS) - kontaktowałem się z firmą z Łodzi, która podobno wie co robi :

"Witam. Koszt naprawy wynosi 1200 zł , czas naprawy 1 dzień - 5-6 godzin. Jak najbardziej po uprzednim umówieniu można przyjechać rano i po kilku godzinach odjechać sprawnym samochodem. Oczywiście na usługę udzielamy Gwarancji."

Avatar użytkownika
MJRegul
Asystent Kierownika
 
Posty: 203
Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

25 wrz 2017 17:13

Temat mojej kochanej Kijanki wraca co parę miesięcy jak bumerang. Teraz już tak ściąga, że się jeździć nie da :szok: a przy hamowaniu leci w lewo jak pijana. Kolega dodatkowo kupił Ceeda i jego sztuka jedzie jak po sznurku :palka:

Bardzo duży skrót: przeleciałem wszystkie faktury jakie miałem za robotę w sprawie zawieszenia i ściągania auta w Malibu, sprawdziłem swoje posty by przypomnieć sobie co było robione i spisałem wszystko i pojechałem odstawić kijanę do serwisu (nie ASO) z info co było robione i info, że mają zrobić wszystko by auto jechało prosto, nie ważne ile będzie to kosztowało.

EDIT: zrobione zawieszenie, 4 tuleje z przodu (podobno były wymieniane w Malibu a się okazało, że 2 były rozerwane a 2 na wykończeniu) + tuleje pływające tył co były nie do użytku + pełna geometria.
Porównałem z Ceedem 2007 kolegi ze świerzym zawieszeniem i przejechałem się prostymi drogami gdzie ostatnie 2 lata walczyłem z kierownicą - miód w porównaniu do tego co było.
Największym problemem był tył co chyba widział jeszcze fabrykę w 2008 roku. Szkoda, że przez 2 lata ASO (ani Malibu ani Cardroom) ani żaden inny serwis tego nie ogarnął i robili tylko przód i inne cuda na kiju, wmawiali mi za duże felgi, złe opony, krzywe auto itd.

Mniejsza o to, portfel uszczuplony, dokumenty o wymianie dostałem, wydruk geometrii też, jeździć i się cieszyć. Lepiej późno niż wcale. Ale ta sytuacja pokazuje mi by omijać ASO szerokim łukiem i zostawiać auto tam gdzie chce im się szukać dziury w całym bo jak się okazuje w tym "całym" dziura była. Koniec filozofowania i tematu tym razem definitywnie.
2008 KIA pro_cee'd 1.6 CRDi (Pwr 115,9KM Tq 256,4Nm :yah: ) Optimum+
Obrazek

kanti1983
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 03 lut 2019 11:29
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Ściąganie samochodu przy lekkim przechyle jezdni

21 wrz 2020 16:53

MJRegul napisał(a):
EDIT: zrobione zawieszenie, 4 tuleje z przodu (podobno były wymieniane w Malibu a się okazało, że 2 były rozerwane a 2 na wykończeniu) + tuleje pływające tył co były nie do użytku + pełna geometria.
.


Witam, borykam się z podobnym problemem. Auto ucieka mi na lewo przy nierównej drodze czy pochylonej.
Wskażcie mi proszę o którą dokładnie chodzi tuleję pływającą na tyle. Widziałem post na ten temat na grupie na FB i osoba pisała ze jest ona "wciśnięta w piastę i przykręcony jest do niej wahacz", natomiast byłem dziś na stacji kontroli pojazdów w celu skontrolowania tych tulei pływających i według nich jest to tuleja najniżej usytuowana od strony piasty ale na widoku, wiec sam juz nie wiem o które chodzi. Sprawdzili i wychodzi ze i tylne i przednie są dobre. Poza tym robiąc geometrię w zakładzie powiedzieli mi ze w tym aucie tyłu się nie reguluje, natomiast na stacji diagnostycznej ze reguluje sie zbiezność.
Jak to jest ? Możecie wskazać która dokładnie to ta tuleja pływająca ?
mozecie mi ją wskazać na zdjęciu, robione od tyłu w przód.
https://ibb.co/f4PH6QG

Poprzednia strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl