Kąt pochylenia kół tylnych
Moderator: Żandarmeria
-
sagitarius
Kąt pochylenia kół tylnych
Pro_cee'd 2008, 1.6 CRDi. Od dłuższego czasu zauważam delikatnie mówiąc ponadnormatywne psucie opon przez mój samochód, świeże opony wyząbkowane w 3 miesiące to powód do szukania problemu. Tylne koła powinny stać w lekkim negatywie, to już kiedyś było poruszanie w tym dziale, natomiast w moim samochodzie ten negatyw jest o wiele większy niż w innych Cee'dach oraz różni się on stronami - z lewej strony jest mniejszy niż z prawej. Co może być przyczyną? Zbieżność ustawiona, brak luzów w tylnym zawieszeniu, sprawność amortyzatorów bardzo dobra. Na zdjęciu niestety nie widać tak tego problemu, można go jedynie ocenić naocznie. http://wstaw.org/w/3w7n/
-
Ignacy
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
kąt pochylenia tylnych kół jest nieregulowany. Możesz sprawdzić wysokość nadwozia (np. do krawędzi nadkoli tylnych) i porównać wysokość stron. Może usiadły sprężyny.
-
sagitarius
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
Wysokość od podłoża do góry nadkola wynosi po obu stronach 67.5 cm. Samochód jest wyposażony w Sports Pack, co oznacza bodajże twardsze zawieszenie.
edit
Problem rozwiązany w 90% - winowajcą były górne wahacze tylne górne, a dokładniej sparciałe, popękane gumy, które wygniotły się i spowodowały "położenie się" kół. Kąt pochylenia nadal jest odrobinę zbyt duży, wystarczy wymienić jeszcze tuleje wahacza tylnego dolnego.
Nie piszemy posta pod postem, tylko edytujemy wcześniejszy. Dzięki za rzeczowe informacje! R4
edit
Problem rozwiązany w 90% - winowajcą były górne wahacze tylne górne, a dokładniej sparciałe, popękane gumy, które wygniotły się i spowodowały "położenie się" kół. Kąt pochylenia nadal jest odrobinę zbyt duży, wystarczy wymienić jeszcze tuleje wahacza tylnego dolnego.
Nie piszemy posta pod postem, tylko edytujemy wcześniejszy. Dzięki za rzeczowe informacje! R4
- margor
- Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 11 lip 2016 08:10
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 115KM
2011, C+
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
Odgrzebie temat.
Także mam problem z kątem pochylenia tylnych kół. Czy wymiana tulei drążka poprzecznego górnego (górnego wahacza) poprawi kąt? Sam drążek(wahacz) nie jest ugięty
Patrząc na zawieszenie koła to wydaje się że właśnie górny wahacz ma największy wpływ na kąt z racji tego że łączy się ze zwrotnicą w jej górnej części. Licząc bardzo orientacyjnie to 1 mm na górnym wahaczu przekłada się na ok 0,4 stopnia nachylenia, dwie tuleje pewnie mogą się trochę ugnieść.
Tak mi się tylko teoretycznie wydaje a jakie są wasze praktyczne doświadczenia z kątem pochylenia kół tylnych
Także mam problem z kątem pochylenia tylnych kół. Czy wymiana tulei drążka poprzecznego górnego (górnego wahacza) poprawi kąt? Sam drążek(wahacz) nie jest ugięty
Patrząc na zawieszenie koła to wydaje się że właśnie górny wahacz ma największy wpływ na kąt z racji tego że łączy się ze zwrotnicą w jej górnej części. Licząc bardzo orientacyjnie to 1 mm na górnym wahaczu przekłada się na ok 0,4 stopnia nachylenia, dwie tuleje pewnie mogą się trochę ugnieść.
Tak mi się tylko teoretycznie wydaje a jakie są wasze praktyczne doświadczenia z kątem pochylenia kół tylnych
-
czaru$90
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
Sagitarius czy na szarpakach stwierdzono zużycie górnych wahaczy? Mam podobny problem w C1 SW ale byłem na ścieżce i diagnosta nie wskazał żadnego elementu koniecznego do wymiany.
Wymieniłem w C1 FL SW tylne górne wąchacze, oraz tuleje wachacza dolnego tył, a dokładniej wachacza i zwrotnicy i niestety kąt pochylenia nadal przekracza 2 stopnie. Sugerowałem się Twoim postem ale widzę że bez wymiany sprężyn się nie obejdzie.
sagitarius napisał(a):Wysokość od podłoża do góry nadkola wynosi po obu stronach 67.5 cm. Samochód jest wyposażony w Sports Pack, co oznacza bodajże twardsze zawieszenie.
edit
Problem rozwiązany w 90% - winowajcą były górne wahacze tylne górne, a dokładniej sparciałe, popękane gumy, które wygniotły się i spowodowały "położenie się" kół. Kąt pochylenia nadal jest odrobinę zbyt duży, wystarczy wymienić jeszcze tuleje wahacza tylnego dolnego.
Wymieniłem w C1 FL SW tylne górne wąchacze, oraz tuleje wachacza dolnego tył, a dokładniej wachacza i zwrotnicy i niestety kąt pochylenia nadal przekracza 2 stopnie. Sugerowałem się Twoim postem ale widzę że bez wymiany sprężyn się nie obejdzie.
Ostatnio edytowano 23 cze 2017 15:58 przez czaru$90, łącznie edytowano 1 raz
-
herni
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
Ignacy napisał(a):kąt pochylenia tylnych kół jest nieregulowany. Możesz sprawdzić wysokość nadwozia (np. do krawędzi nadkoli tylnych) i porównać wysokość stron. Może usiadły sprężyny.
Właśnie że jest masz słabe informacje .
-
czaru$90
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
Herni rozwiniesz myśl? Siedziałem w kanale trochę czasu i nic nie wymyśliłem z tym kątem pochylenia. Bo za zbieżność/rozbieżność odpowiadają podkładki mimośrodowe, a co niby za kąt?
- andy1255
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 11 maja 2015 16:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009
Re: Kąt pochylenia kół tylnych
Czy dalej nic nie wymyśliłeś ?
Rozumiem, że zostały wyeliminowane: spirale i tuleje a do końca nie wiadomo jaki jest stan wahaczy dolnych bo jedyny sposób to zakup i wymiana.
Diagnozowanie techniczne czy wizualne tych wahaczy to nie jest prosty temat.
Aby nie wydawać znacznej sumy/ na niepotrzebną wymianę wahaczy/ zamierzam wykonać podkładki o których napisałem w swojej wiadomości w dniu wczorajszym.
Co o tym myślisz ?
Andrzej
Rozumiem, że zostały wyeliminowane: spirale i tuleje a do końca nie wiadomo jaki jest stan wahaczy dolnych bo jedyny sposób to zakup i wymiana.
Diagnozowanie techniczne czy wizualne tych wahaczy to nie jest prosty temat.
Aby nie wydawać znacznej sumy/ na niepotrzebną wymianę wahaczy/ zamierzam wykonać podkładki o których napisałem w swojej wiadomości w dniu wczorajszym.
Co o tym myślisz ?
Andrzej
Kia ceed CRDi
C1FL 2010
SW 1,6L 115KM
C1FL 2010
SW 1,6L 115KM
Posty: 8
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zmiana zacisków tylnych na takie ze zintegrowanym recznym
przez kowalmaly » 25 paź 2021 20:39 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 2444 Wyświetlone
- Ostatni post przez Hornet
13 lip 2022 21:12
-
Zmiana zacisków tylnych na takie ze zintegrowanym recznym
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości