Strona 4 z 8

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 06 mar 2015 22:05
przez szczur75
A długo będziesz biadolił? Czy w końcu udasz się na diagnozę/naprawę?
No chyba, że przyżydziłeś na przeglądzie i nie masz gwarancji... To już inna sprawa.

Bo po przejażdżce DWOMA autami stawianie tezy, że WSZYSTKIE tak mają jest co najmniej nadużyciem.
Tych aut naprawdę jeździ więcej niż te, które ujeżdżałeś.

Jakby to powiedzieć: mało wiarygodne są wnioski z Twoich testów.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 06 mar 2015 22:21
przez Kozak_Barabasz
Byłem w serwisie i rozmawiałem z serwisantami nadworny gryzoniu .....
I nie "przyżydziłem" bo stać mnie na przeglądy.
Jeździłem testowym cee'dem i było to samo- dlatego to napisałem.

Mieli akurat na serwisie Vengę i ten sam problem.
Sprawę będą monitorować bo problem był ze starszymi cee'dami a z nowymi niby nikt im jeszcze nie zgłaszał ....

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 09 mar 2015 17:36
przez Riko1
Mam pytanie dotyczące wspomagania w ceedzie. Czy po wyjęciu akumulatora trzeba jechać do serwisu na kalibrację wspomagania? Wiem tylko że po założeniu akumulatora trzeba pokręcić kierownicą i ponownie uruchomić silnik żeby esp się nie świeciło. Czy komputer pamięta ustawienia wspomagania?

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 09 mar 2015 19:41
przez Kozak_Barabasz
Ja jak wyjąłem aku na 1 dzień to musiałem jechać do serwisu na kalibrację bo po przejechaniu 10km kontrolka ESP nie chciała zgasnąć ....

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 09 mar 2015 21:50
przez tabalma
Witam
miną rok od wymiany kolumny kierowniczej na gwarancji i znowu zaczęło się przycinanie, ręce opadają. Co się dzieje z tymi wspomaganiami co się w nich psuje co zrobić żeby nie wydać 8tyś.zł bo już po gwarancji.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 09 mar 2015 23:24
przez mziutek
Kozak_Barabasz napisał(a):Ja jak wyjąłem aku na 1 dzień to musiałem jechać do serwisu na kalibrację bo po przejechaniu 10km kontrolka ESP nie chciała zgasnąć ....


Jechałeś całą drogę na wprost nie kręcąc kierownicą więcej niż po ok ćwierć obrotu ?
Nie wykonałeś czynności opisanych w instrukcji obsługi po odłączeniu akumulatora.

Należy przy ustawieniu kół na wprost odpalić silnik, wykonać KIEROWNICĄ pół obrotu w lewo, potem w prawo, ustawić na wprost potem zgasić silnik - ESP się wykalibruje, przy następnym uruchomieniu lampka gaśnie.
Opis procedury jest w starej instrukcji na stronie 4.46, przy opisie ESP.
Tylko ktoś źle przetłumaczył instrukcję na polski, bo piszą o jakimś "uchwycie" .
Ten "uchwyt" to jest KOŁO KIEROWNICY :!!

Przed wielu laty, jeszcze zanim doczytałem o tej procedurze, rozładowałem lampką w lusterku akumulator do zera.
Pożyczyłem kablami prądu od sąsiada, odpaliłem.
Wyjechałem z parkingu (przy tym kręciłem kierownicą w lewo i prawo, nie wiem ile) zatrzymałem auto z pracującym silnikiem na ulicy, by akumulator troszeczkę się podładował.
Dopiero teraz zauważyłem lampkę ESP, kilkakrotne naciskanie ESP OFF nie pomagało.
Zgasiłem silnik, po chwili uruchomiłem - lampka zgasła i długo wszystko działało poprawnie.

Chyba po dwóch latach w ASO podłączono komputer - stary błąd był zapamiętany, skasowano, przeprowadzono kalibrację - nie zauważyłem żadnej różnicy w zachowaniu auta.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 10 mar 2015 14:39
przez Ryba4
Kozak_Barabasz napisał(a):do serwisu na kalibrację bo po przejechaniu 10km kontrolka ESP nie chciała zgasnąć

mziutek napisał(a):Należy przy ustawieniu kół na wprost odpalić silnik, wykonać KIEROWNICĄ pół obrotu w lewo, potem w prawo, ustawić na wprost potem zgasić silnik - ESP się wykalibruje, przy następnym uruchomieniu lampka gaśnie.
Opis procedury jest w starej instrukcji na stronie 4.46, przy opisie ESP.

mziutek napisał(a):Dopiero teraz zauważyłem lampkę ESP, kilkakrotne naciskanie ESP OFF nie pomagało.


Koledzy ale co ma ESP do kalibracji wspomagania, a guzik ESP OFF to już w ogóle :?? :!! :szok

mziutek napisał(a):Tylko ktoś źle przetłumaczył instrukcję na polski, bo piszą o jakimś "uchwycie" .
Ten "uchwyt" to jest KOŁO KIEROWNICY


LOL :lol: Pewnie tłumaczenie musiało być TANIE, jak 90% w naszym pięknym kraju... :ha

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 10 mar 2015 14:54
przez Kozak_Barabasz
Po podłączeniu pod kompa wyskoczył komunikat o nieskalibrowanym czujniku położenia samochodu. Coś tam poklikali i oddali wóz.
Nic nie płaciłem bo nie przyznałem się, że odłączyłem akumulator ale pewnie wiedzieli z czego on wynikał ..... :pałka


PS: Jestem umówiony na wgranie nowego softu do układu wspomagania i jak to nic nie da to mi wymienią kolumnę ;)

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 10 mar 2015 15:32
przez mziutek
Ryba4 napisał(a):
mziutek napisał(a):Tylko ktoś źle przetłumaczył instrukcję na polski, bo piszą o jakimś "uchwycie" .
Ten "uchwyt" to jest KOŁO KIEROWNICY


LOL :lol: Pewnie tłumaczenie musiało być TANIE, jak 90% w naszym pięknym kraju... :ha


Jeśli tłumaczone z angielskiego to przetłumaczone poprawnie - w angielskiej instrukcji jast w tym fragmencie
użyte słowo HANDLE.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 10 mar 2015 18:45
przez szczur75
Ryba4 napisał(a):Koledzy ale co ma ESP do kalibracji wspomagania


Wspomagania się nie kalibruje. Kalibruje się czujnik kąta skrętu. Informacje z tego czujnika bierze m. in. układ ESP.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 10 mar 2015 18:50
przez Ryba4
Aha, bo ja w kontekście ciągłego mylenia kontrolki ESP z EPS

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 27 mar 2015 13:07
przez Kozak_Barabasz
No to w końcu mogę napisać, że przycinające się koło kierownicy zostało oficjalnie naprawione :D
KIA podobno wypuściła nową poprawkę i po aktualizacji jakiegoś tam systemu kółko zawsze ładnie się kręci ;)

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 27 mar 2015 13:17
przez Geegles
Czy szczur tudzież Gisio może to potwierdzić?

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 27 mar 2015 13:18
przez argo
Może ktoś poda jakieś dokładniejsze informacje co to za poprawka żeby było wiadomo o co w ASO pytać ?

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 20 kwi 2015 12:39
przez argo
Temat coś umarł :(
Był ktoś w ASO i pytał o ten update?

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 20 kwi 2015 13:47
przez Kozak_Barabasz
Po kilku już tygodniach jazdy mogę tylko potwierdzić, że po aktualizacji pompy wspomagania wszystko naprawdę elegancko się kręci i przycinanie jest obcym zjawiskiem.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 20 kwi 2015 14:44
przez zbudas
Nie wiecie, czy w ceed I da się coś zrobić w sprawie ciężko obracającej się kierownicy? Jakaś aktualizacja oprogramowania czy cóś :-) ? Czy w modelu z 2007r siła wspomagania rośnie wraz ze spadkiem prędkości czy jest stała? Może ktoś oblatany w temacie wie?

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 20 kwi 2015 17:26
przez gisio
Kozak_Barabasz napisał(a): ... że po aktualizacji pompy wspomagania ...


O ile się nie mylę to cee'dy od zawsze miały wspomaganie elektryczne - no chyba, że na rynek belgijski robią niesamowicie specjalną edycję ...

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 21 kwi 2015 12:51
przez szczur75
gisio napisał(a):
Kozak_Barabasz napisał(a): ... że po aktualizacji pompy wspomagania ...


O ile się nie mylę to cee'dy od zawsze miały wspomaganie elektryczne - no chyba, że na rynek belgijski robią niesamowicie specjalną edycję ...



Oj tam, oj tam.

Chrzest nowego mechanika: wymień płyn wspomagania w cee,d. Na długo zapamięta jaki system jest w tym modelu.

Re: Przycinanie się koła kierownicy

Napisane: 21 kwi 2015 14:15
przez Kozak_Barabasz
Zgadza się, pomyliłem się co do pompy wspomagania, której nie ma :pałka