Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
mariuszd4
 

Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

11 paź 2013 11:36

Witajcie,

w mojej kijance od jakiegoś czasu wyczuwalny jest luz i stuk i na kierownicy. Szczególnie jest to odczuwalne na wspomaganiu, przy niskich prędkościach na poprzecznych nierównościach. Z początku myślałem, że przyczyną są łączniki stabilizatora lub końcówki drążka kierowniczego, ale nic z tych rzeczy. Łączniki były wymieniane a końcówki są w porządku. Dzisiaj byłem w serwisie w Citroenie n badaniu podwozia i żadnych luzów w podwoziu na łącznikach czy drążkach nie stwierdzono. Natomiast okazało się, że za luzy i stuki odpowiada przekładnia kierownicza albo inaczej to nazywając maglownica. Nie wiem czy jest to, to samo bo jeden mechanik mówi na to przekładnia kierownica a drugi maglownica.

Chcę się zorientować ile taka naprawa będzie mnie kosztować. W citroenie powiedziano mi, że ostatnio kilka kijanek było z tymi luzami i okazało się, że jest to spowodowane właśnie przekładnią. Wspominali, że to koszt w okolicach 1400 zł.

Chciałbym się zorientować czy można naprawić to taniej i jaką dokładnie część trzeba wymienić. Nie wiem czy ktoś już to wymieniał i jest w stanie mi zdalnie podpowiedzieć co dokładnie trzeba wymienić, bo w internecie występuje kilka części związanych z maglownicą, przekładnią kontową kolumny kierownicy czy kolumną kierownicy kompletną. Tak jak jest na stronie w linku poniżej.

http://www.kiasklep.pl/index2.php?a=k25 ... 568f1d81a3

Natomiast na allegro widnieją takie aukcje związane z przekładniami, które są zdecydowanie tańsze

http://allegro.pl/ShowItem2.php/itemNot ... yundai-i30

Czy jesteście w stanie coś więcej podpowiedzieć? Czy może jest tak aby dokładnie zdiagnozować ustęrkę, trzeba kolumnę rozebrać?

Z góry dziękuję za pomoc.

P.S. Wspomnę, że mam kijankę 1.6 crdi sw z czerwca 2009 r.

Avatar użytkownika
N_Jay
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
Lokalizacja: W-M
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

11 paź 2013 12:17

Samochód masz chyba jeszcze na gwarancji, radziłbym jednak udać się do serwisu KIA zamiast do Citroena. Chyba, że jest jakiś szczególny powód dla którego to serwisujesz samochód w Citroenie ?
Czasami KIA ogłasza jakieś akcje serwisowe o czym media nie informują a powinny informować serwisy. Wielu samochodom wymieniono na gwarancji właśnie elementy przekładni kierowniczej lub kompletne przekładnie kierownicze jeżeli poprzednie naprawy nic nie dały. No i radziłbym też w wolnej chwili przekopać się przez to forum i poszukać informacji na temat podobnych usterek.
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010

miszaw
Klubowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 20 cze 2011 21:17
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

11 paź 2013 14:07

Czy objawia się to tak jak na filmie z mojego postu - http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=38&t=2539&p=136988&hilit=stuki#p136988 ?
Procek 2.0 CRDI Optimum+ 08'

AUTOR WĄTKU
mariuszd4
 

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

11 paź 2013 18:33

Auta nie serwisuje w KIA, ponieważ jak go kupiłem to nie miał już gwarancji, przez to, że przestał być serwisowany w KIA. Jeśli chodzi o akcje serwisowe to faktycznie ostatnio natrafiłem na darmową wymianę opasek zbiornika paliwa a bylem na diagnostyce komputerowej w KIA.

Jeśli chodzi o stuki to nie są to takie stuki jak pokazuje miszaw. U mnie odbywa się to z mniejszą częstotliwością a dzwięk przypomina uderzenie klucza o klucz (klucza warsztatowego). Stuk stukiem, ale najmniej komfortową sprawą jest ten luz na kierownicy. Uwidacznia się najczęściej przy nierównościach. Jak załączy się wspomaganie i pomacham kierownicą delikatnie w lewo i prawo to w pewnym momencie czuje pustą przestrzeń. Nie czuje ani wspomagania ani jego braku. Po prostu luz.

Podejrzewałem, że jest to maglownica i byłem gotowy jechać do firmy http://gdynia-regeneracja-pomorskie-12. ... rskie.html na rozpoznanie usterki, ale przeczytałem w wątku, że może to być ta niedokręcona śruba od wspomagania pod kierownicą. Jutro będę próbował to sprawdzić. Ciężko się do niej dostać w ogóle?

Zapomniałem napisać o jeszcze jednym obawie. Mianowicie zdarza się, że w pewnych momentach na kierownicy czuje delikatne zacinające się wspomaganie.

AUTOR WĄTKU
mariuszd4
 

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

16 paź 2013 11:03

miszaw po obejrzeniu Twojego filmiku, kolejnego dnia przypadkowo znalazłem się na kocich łbach i faktycznie dźwięk wydawany z układu kierowniczego jest taki sam jak na Twoim filmiku. Rozmawiałem dzisiaj z jedną z firm z sopotu, która zajmuje się regeneracją maglownic (firma polecana przez wielu użytkowników aut) i Pani mówiła, że przyczyn może leżeć po stronie krzyżaków, łożyska mc phersona aż w końcu do maglownicy. Poleciła mi mechanika z którym współpracują, do którego się udam na zdiagnozowanie dokładnej przyczyny luzów, stuków i zacięć wspomagania.

Owa Pani wspominała, że do nich żadna maglownica z Kia Ceed nie trafiła, a więc ta część nie jest podzespołem który ulega awarii. W Kia carens owszem ale nie w ceedach.

AUTOR WĄTKU
mariuszd4
 

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

17 paź 2013 11:03

Wczoraj byłem w poleconym serwisie http://pitstop-renault.pl/ . Kolesie znajdą się na rzeczy. Okazało się, że rozregulował się krzyżak. Dokręcili go i luzów prawie w ogóle nie ma :) Aby kompletnie zlikwidować ten problem umówiłem się z nimi na wymianę krzyżaka. Koszt 340 zł z częścią. Jeśli chodzi o maglownicę to jest ona w dobrym stanie i nie należy jej wymieniać.

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

17 paź 2013 11:56

Gratuluję samozaparcia i dociekliwości. Niestety większość wierzy w nieomylność pierwszego serwisu, do którego trafia.... i później zostaje wydrenowany z pieniędzy,a usterka pozostaje, powrót do warsztatu... kolejne drenowanie i czasem przez przypadek udaje się usunąć usterkę. Wtedy większość nie poznaje prawdy, że mógł naprawić to coś za 300 zł, a wydał np. 2000 zł, bo przecież przy odbiorze auta nikt mu tego w serwisie nie powie. Cieszymy się w końcu z naprawionego auta i cieszy się serwis. Ostatecznie wszyscy zadowoleni :)

AUTOR WĄTKU
mariuszd4
 

Re: Luzy na kierownicy - przekładnia kolumny kierowniczej

18 paź 2013 12:03

Dzięki. Jeśli chodzi o warsztaty to moja przygoda z tymi luzami wyglądała tak

Mechanika 1 - przed kupnem samochodu byłem w Warszawie w SKP na szarpakach. Stwierdzono, żę to łączniki stabilizatora lub gumy na przegubach są za to odpowiedzialne. Koszt ok 50 zł
Mechanik 2 - stwierdził, że to maglownica wymaga regeneracji. Koszt od 1000 do 2000 zł.
Mechanik 3 - stwierdził, że drążek układu kierowniczego jest do wymiany - ok 200 zł
Mechanik 4 który de facto jest partnerem firmy maglownice.eu stwierdził, że to maglownica. Koszt 970 zł
Mechanik 5 - SKP Citroena stwierdził, że przekładnia kierownicza do wymiany. Koszt ok 1400 zł
Mechanik 6 - Pitstop Renault dopiero prawidłowo zdiagnozował przyczynę. Wymiana krzyżaka koszt 340 zł

Sami widzicie, ile trzeba się napocić, aby znaleźć dobrego fachowca. Czasami warto poświęcić czas i pieniądze, aby znaleźć dobry serwis.

Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl