Nierówne i szybkie zużycie opon, zbieżność a przeglądy w ASO
Moderator: Żandarmeria
-
teon
Re: Nierówne i szybkie zużycie opon, zbieżność a przeglądy w
Dlatego ja przy ostatnim aucie powiedziałem, że nie odbiorę auta bez zrobienia geometrii i przedstawienia wydruku, oczywiście przy mnie, plus możliwości sprawdzenia grubości lakieru czujnikiem. Nasze ASO (nie tylko KIA) wszystkie problemy z nietrzymaniem geometrii, ściąganiem, zawieszeniem, uwielbia tlumaczyć tym, że musieliśmy wiechać w jakąś ogromną dziurę. Więc lepiej się zabezpieczyć i mieć wydruk startowy. Dodatkow ceed jednak lubi gubić na naszych drogach delikatnie kąty pochylenia, których nie da się po pewnym czasie później regulować. W moim tak bylo, w drugim w rodzinie też tak jest, albo Kia w rzeczywistości nie przyklada aż takiej wagi do tych kątów i ma dosyć duży zakres tolerancji i wypuszczają auta, które ten parametr mają minimalnie poza oficjalną skala. Jakichś negatywnych efektów tego nie zauważyłem. Oryginalne letnie miałem do końca użytkowania czyli 120tys km. Myślę, że rozpórka kielichów by nie zaszkodzila. No ale jeśli tylko lekko nie trzyma to większych problemów nie powinno być.
Ostatnio edytowano 31 maja 2012 09:27 przez pioter, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Regulamin pkt. 3 ppkt. a. Prawy ALt się zepsuł? No to klawiatura do wymiany.
Powód: Regulamin pkt. 3 ppkt. a. Prawy ALt się zepsuł? No to klawiatura do wymiany.
-
bambam666
Re: Nierówne i szybkie zużycie opon, zbieżność a przeglądy w
Też myślałem że sprawdzają,ale nie sprawdzają zbieżności.Robiłem auto w aso po małym uderzeniu w tył(mój tył) i jak sie okazało po 3 miesiącach nie sprawdzili zbieżności(opony zjechane od wewnątrz jak sliki).Także teraz jeżdże do aso na przegląd a potem na przegląd przeglądu do znajomego mechanika u którego robie zawieszenie i inne pierdoły(jak na razie jestem zadowolony z jakości a cen nawet nie ma co porównywać z aso)
- hubert kot
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 21 gru 2017 09:14
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 105KM
2012
geometria kół
Hej,
podczas zmiany opon na zimowe mechanik zauważył, że bieżnik ( kolo tylne prawe) jest miejscami lekko powycierany - takie plackowate wytarcia. Na przodzie - prawa strona była za to wytarta rownomiernie od srodka.
Pojechalem na geometrie i wyszło że przód jest ok ale tylnie koło poza zekresem regulacji.
Według raportu od diagnosty jest pochylone. Tolerancja jest od -1 st 39 do -0st39 a pomiar wykazał -2st16.
Diagnosta powiedzial ze przyczyn moze byc mnóstwo. Ze mozna z tym zyc...
Stwierdzil takze ze nie ma 100% pewnosci ze opony ktore były wczesniej mają zuzycia wlasnie od tej kii.
Od czego zacząć jezeli chcialbym to wyprostowac?
Generalnie auto jezdzi prosto, pewnie trzyma sie drogi.
NIeznam historii auta. Kupiony 3 tyg temu.
podczas zmiany opon na zimowe mechanik zauważył, że bieżnik ( kolo tylne prawe) jest miejscami lekko powycierany - takie plackowate wytarcia. Na przodzie - prawa strona była za to wytarta rownomiernie od srodka.
Pojechalem na geometrie i wyszło że przód jest ok ale tylnie koło poza zekresem regulacji.
Według raportu od diagnosty jest pochylone. Tolerancja jest od -1 st 39 do -0st39 a pomiar wykazał -2st16.
Diagnosta powiedzial ze przyczyn moze byc mnóstwo. Ze mozna z tym zyc...
Stwierdzil takze ze nie ma 100% pewnosci ze opony ktore były wczesniej mają zuzycia wlasnie od tej kii.
Od czego zacząć jezeli chcialbym to wyprostowac?
Generalnie auto jezdzi prosto, pewnie trzyma sie drogi.
NIeznam historii auta. Kupiony 3 tyg temu.
- boro_1
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 16 lis 2017 07:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 90KM
2008
Re: geometria kół
I ja się podepnę bo tez mi powiedzieli że jedno koło z tyły jest wyząbkowane. Kije kupiłem 2 miesiące temu i lata po całej szosie jak ruska ku... Pojechałem na jedną diagnostykę i powiedzieli że tuleja wahacza do wymiany a jak pojechałem na inny to powiedzieli że zawieszenie sztywne i coś z geometrią i że jedno koło ma nie odpowiedni kąt nachylenia. I któremu tera wierzyć. Samochód znosi na lewą stronę cały czas. Dodatkowo jest ten opór po rozgrzaniu ale tu już się naczytałem że kolumna do wymiany więc bez sensu. W ogóle te kijanki (ceed SW) to jakiś złom albo mój Duński egzemplarz taki gó....y. Mam go 2 miechy a po zdjęciu i wyważeniu kół zaczęło z tyłu coś pukać, walnęła przednia żarówka, w tylnym ogrzewaniu jedna linia nie grzeje i dodatkowo zaczął dziwnie chodzić wiatrak ogrzewania jakby wpadł liść albo już pada. Trochę tego za dużo jak na nie całe 2 miesiące. A i jakoś dużo więcej pali niż poprzednie 90 konne silniki
Jakieś rady od czego zacząć szukać z tym zawieszeniem żeby bez sensownie nie wywalać kasy w błoto? A może polecacie jakiś warsztat pewny w Wawie co szybko i nie drogo zlokalizuje usterkę?
Jakieś rady od czego zacząć szukać z tym zawieszeniem żeby bez sensownie nie wywalać kasy w błoto? A może polecacie jakiś warsztat pewny w Wawie co szybko i nie drogo zlokalizuje usterkę?
-
herni
Re: geometria kół
Kia ma z tyłu regulację konta pochylenia koła taki krótki górny wahacz jak pamiętam kręci się śrubą zmieniając kont pochylenia. Jeśli ktoś bardziej zainteresowany to w wolnej chwili mogę sprawdzić dokładnie.
- hubert kot
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 21 gru 2017 09:14
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 105KM
2012
Re: geometria kół
hej,
bylbym zainteresowany bo gdzie nie czytam to kia ceed nie mam regulacji kątów na tyle a chyba tylko zbieżność.
bylbym zainteresowany bo gdzie nie czytam to kia ceed nie mam regulacji kątów na tyle a chyba tylko zbieżność.
-
herni
Re: geometria kół
Ma na 100% jutro zrobię foto. Zresztą może na allegro znajdę zawieszenie to foto wstawię.http://allegro.pl/wahacz-tyl-tylny-prawy-lewy-kia-ceed-rzgow-lodz-i7107076658.html#imglayer
Ten górny cienki łącznik ma śrubę z dużą podkładką luzujemy nakrętkę i kręcimy tą śrubą a koło pięknie zmienia kont.
Ten górny cienki łącznik ma śrubę z dużą podkładką luzujemy nakrętkę i kręcimy tą śrubą a koło pięknie zmienia kont.
- hubert kot
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 21 gru 2017 09:14
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 105KM
2012
Re: Nierówne i szybkie zużycie opon, zbieżność a przeglądy w
wielkie dzięki.
jednak czy wiesz moze co w sytucji gdy kąt pochylenia wyszedl poza zakres regulacji?
Czy w pierwszej kolejnosci nalezy znalxc przyczyne a dopiero pozniej "dopieszczac" to tę śrubą?
u mnie wyszło -2st 16'
a zakres wynosi -1st39' do -0st39'
jednak czy wiesz moze co w sytucji gdy kąt pochylenia wyszedl poza zakres regulacji?
Czy w pierwszej kolejnosci nalezy znalxc przyczyne a dopiero pozniej "dopieszczac" to tę śrubą?
u mnie wyszło -2st 16'
a zakres wynosi -1st39' do -0st39'
-
herni
Re: Nierówne i szybkie zużycie opon, zbieżność a przeglądy w
Sprawdź luzu na wszystkich elementach zwłaszcza na tym przy którym jest ta śruba.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost
przez DawPi » 02 mar 2022 08:22 w Zawieszenie - 6 Odpowiedzi / 3555 Wyświetlone
- Ostatni post przez DawPi
12 mar 2022 10:01
-
Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost
-
-
Przechowywanie opon
przez Kawu » 03 wrz 2019 06:35 w Zawieszenie - 9 Odpowiedzi / 6880 Wyświetlone
- Ostatni post przez Peter007
08 wrz 2019 13:39
-
Przechowywanie opon
-
-
Ząbkowanie opon w ProCeed
przez slice » 14 cze 2019 14:12 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 3994 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 sie 2020 08:49
-
Ząbkowanie opon w ProCeed
-
-
[C3] Dylematy felg i opon
przez bielaPL » 07 paź 2021 10:52 w Zawieszenie - 9 Odpowiedzi / 4238 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
16 paź 2021 12:21
-
[C3] Dylematy felg i opon
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości