"szybko łapiący" hamulec
Moderator: Żandarmeria
-
jtroins
"szybko łapiący" hamulec
Przed zakupem ceeda sw zrobiliśmy z żoną jazdy próbne ceedem i vengą. Hamulec w vendze bez zastrzeżeń - pracował na całej długości wciśnięcia pedału hamulca. Co innego w ceed'zie - delikatne depnięcie i od razu mocne hamowanie. W salonie powiedziano mi, że tak właśnie działa układ hamulcowy w ceed'zie i że nie podlega to regulacji. Czy tak jest w istocie?
-
szady
Re: "szybko łapiący" hamulec
Trudno jest odpowiedzieć - ja osobiście nie mam porównania do Vengi ale w nowym samochodzie, gdzie są nowe wszystkie tarcze i klocki auto powinno hamować na dotyk.
Pedał robi się coraz miększy i chodzi dalej w momencie zużycia klocków i tarcz. Każdy po wymianie klocków odczuwa że pedał robi się twardy. A może jeden z demo miał
nalatane dużo w stosunku do drugiego i dlatego takie twoje odczucie ?
Pedał robi się coraz miększy i chodzi dalej w momencie zużycia klocków i tarcz. Każdy po wymianie klocków odczuwa że pedał robi się twardy. A może jeden z demo miał
nalatane dużo w stosunku do drugiego i dlatego takie twoje odczucie ?
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: "szybko łapiący" hamulec
Tak jest w ceed'zie - lekkie depnięcie i auto staje dęba - ja zanim się przyzwyczaiłem po każdorazowej przesiadce z Focusa do Kijanki przy pierwszym hamowaniu fundowałem pasażerowi całowanie podszybia
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Misiael
Re: "szybko łapiący" hamulec
Dokładnie jest tak jak pisze kolega pioter. W "kijance" lekkie naciśnięcie hamulca i auto dosyć mocno hamuje. Dlatego muszę o tym pamiętać gdy wsiadam do służbowego VW Caddy. Przez kilka pierwszych km w "kadiku" lekko naciskam hamulec i okazuje się, że auto jedzie dalej tak, jak jechało. Oczywiście po przesiadce z "kadika" do "kijanki" znowu jest przestawianie się w drugą stronę Ogólnie jestem bardzo zadowolony z hamulców w "procku".
-
hacker
Re: "szybko łapiący" hamulec
Tak samo jest w hondzie i spotkalem sie z tym w seacie. Zuzycie klockow i tarcz nie powinno miec nic do tego gdyz w zaciskach jest samoregulacja;] Odczucie ze pedal twardnieje jak powiedzial szady bedzie takie samo po wymianie plynu hamulcowego i odpowiednim odpowietrzeniu. Jesli bedziemy zgodnie z zaleceniami wymieniali plyn i dbali o stan klockow i tarcz oraz o smarowanie zaciskow to zawsze pedal bedzie twardy i hamulce czule ;p
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 701
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
Re: "szybko łapiący" hamulec
pioter napisał(a):Tak jest w ceed'zie - lekkie depnięcie i auto staje dęba - ja zanim się przyzwyczaiłem po każdorazowej przesiadce z Focusa do Kijanki przy pierwszym hamowaniu fundowałem pasażerowi całowanie podszybia
No tak. Pasów się nie zapina. Body control deaktywuje. A potem że burchle na podszybiu i deska do wymiany
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
-
wik
Re: "szybko łapiący" hamulec
pioter napisał(a):Tak jest w ceed'zie - lekkie depnięcie i auto staje dęba - ja zanim się przyzwyczaiłem po każdorazowej przesiadce z Focusa do Kijanki przy pierwszym hamowaniu fundowałem pasażerowi całowanie podszybia
A ja kiedy przesiadam się do ceeda, to hamując trąbnę se czołem, a zębami rozstrajam radio...
A tak na poważnie, to jeździłem kilkoma ceedami i każdy tak hamował...kijowo. Czy to wada? Niekoniecznie, bo różne tu padają opinie.
-
bociek
Re: "szybko łapiący" hamulec
Hamulce seryjne są kiepskie.
Kiedyś pogoniłem kijankę po placu rozgrzewając tarcze do niemal czerwoności.
Wyjechałem na długą prostą aby zobaczyć jak się zachowają przy hamowaniu z dużej prędkości.
Wniosek- im bardziej rozgrzane tym dłuższa droga hamowania.
Dlatego poczekam aż obecne klocki i tarcze się skończą i wymienię na coś lepszego
Kiedyś pogoniłem kijankę po placu rozgrzewając tarcze do niemal czerwoności.
Wyjechałem na długą prostą aby zobaczyć jak się zachowają przy hamowaniu z dużej prędkości.
Wniosek- im bardziej rozgrzane tym dłuższa droga hamowania.
Dlatego poczekam aż obecne klocki i tarcze się skończą i wymienię na coś lepszego
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 701
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
Re: "szybko łapiący" hamulec
Wniosek- im bardziej rozgrzane tym dłuższa droga hamowania.
O ile mi wiadomo to raczej normalny objaw każdych hamulców.
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: "szybko łapiący" hamulec
N_Jay napisał(a):O ile mi wiadomo to raczej normalny objaw każdych hamulców.
No nie każdych, w rajdówkach jak hamulce zimne to działają słabo, a jak biją blaskiem rozgrzania do czerwoności to wtedy jest pełna moc. O Kubicy nie wspomnę ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
bociek
Re: "szybko łapiący" hamulec
N-Jay pioter Ci dokładnie napisał jak to wygląda.
ZTCW tarcze AT dość dobrze się sprawują, jednak trzeba odpowiednie klocki dobrać
ZTCW tarcze AT dość dobrze się sprawują, jednak trzeba odpowiednie klocki dobrać
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: "szybko łapiący" hamulec
Porównywać seryjne auto do rajdówki... To tak jakby rower do ścigacza. W seryjnych autach tak jest. Nie są przygotowane na nie wiadomo jakie warunki...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
bociek
Re: "szybko łapiący" hamulec
ruszok poczytaj wątki o tych którzy zmienili tarcze i klocki.
Nikt nie porównuje kijanki do wrc. Tylko wiem że są zamienniki do ceeda, które o niebo lepiej hamują.
Nikt nie porównuje kijanki do wrc. Tylko wiem że są zamienniki do ceeda, które o niebo lepiej hamują.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: "szybko łapiący" hamulec
Nikt tego rzetelnie nie potwierdził. To są subiektywne odczucia kupujących. Pewne zestawy będą minimalnie lepsze inne gorsze. Wszystko w niewielkich granicach - mówię o normalnych zestawach.
Sam temat dotyczy tego, że w cee'd hamulce są dość czułe i mocne. Więc skoro w cee'd jest źle to co mówić o innych autach?
Nie przesadzajmy. Hamulce są dobre. Kilka razy były krytycznie potrzebne i dały radę.
Ktoś potrzebuje więcej - można zainwestować w jakiś super hiper nawiercane/nacinane tarcze i mega klocki. Nie ma problemu. Ale nie mówmy, że hamulce seryjne są do d...
I nie rozumiem czemu piszesz, że nikt nie porównuje do hamulców w rajdówkach jak w postach wyżej to robicie...
Sam temat dotyczy tego, że w cee'd hamulce są dość czułe i mocne. Więc skoro w cee'd jest źle to co mówić o innych autach?
Nie przesadzajmy. Hamulce są dobre. Kilka razy były krytycznie potrzebne i dały radę.
Ktoś potrzebuje więcej - można zainwestować w jakiś super hiper nawiercane/nacinane tarcze i mega klocki. Nie ma problemu. Ale nie mówmy, że hamulce seryjne są do d...
I nie rozumiem czemu piszesz, że nikt nie porównuje do hamulców w rajdówkach jak w postach wyżej to robicie...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
novee
Re: "szybko łapiący" hamulec
ruszok napisał(a):Nikt tego rzetelnie nie potwierdził. To są subiektywne odczucia kupujących. Pewne zestawy będą minimalnie lepsze inne gorsze. Wszystko w niewielkich granicach - mówię o normalnych zestawach.
ruszok, wymieniłem na zestaw Mikoda (zwykłe) + klocki ATE i jest niebo a ziemia (podobnie było jak zmieniałem w Hondzie czy Toytoyu na brembo+ferodo - też zwykłe zamienniki). Sprawdź organoleptycznie, a potem pisz.
Do rajdówki to i tak nie ma co porówynwać, bo przy hamulcach z rajdówki, to po paru hamowaniach chyba by się Cee'dowi karoseria na spawach rozeszła, ale wymiana na zestaw akcesoryjny i tak robi duuuużą, a nie minimalną róznicę.
IMHO dla mojej wersji silnikowej seryjne hamulce ledwo, ledwo wystarczają, są słabe po prostu.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: "szybko łapiący" hamulec
Ok. Mam sida w rodzinie w którym są wymienione tarcze i klocki na ATE. Jeśli jet lepiej to niezauważalnie. Stąd moje zdanie.
Ale kłócić się nie ma sensu - to sprawa indywidualna.
Co do rajdówki - o to mi właśnie chodzi...
Tak czy owak temat jest o tym, że hamulec szybko i mocno łapie w porównaniu do innych samochodów
Ale kłócić się nie ma sensu - to sprawa indywidualna.
Co do rajdówki - o to mi właśnie chodzi...
Tak czy owak temat jest o tym, że hamulec szybko i mocno łapie w porównaniu do innych samochodów
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: "szybko łapiący" hamulec
Nie róbcie mi tu wojny, o tych rajdówkach napisałem, bo N-Jay wspomniał, że to objaw każdych hamulców - więc tak tylko palnąłem, że nie każdych.
AFAIK niestety są tacy, co ładują klocki z rajdówek do seryjnych aut bez zrozumienia tematu i potem psioczą, że auto nie hamuje - bo spodziewają się, że takie "rajdowe" to jak depną to wyrwą polbruk z podłoża, a na dodatek piszczy jak cholera. Ale jak ktos mocno gania po mieście, ma auto ze sportową duszą i lubi deptanko, to ewentualnie klocki sportowe klasy DS2500 można założyć, nawet DS3000 czy RC6, ale tu trzebaby już też zainwestować w tarcze pływające. Znam z opisu przypadek, gdzie do seryjnych tarcz gość założył klocki sportowe, deptał, deptał, tarcze czerwone, a auto hamuje jak wściekłe - nagle kolejne hamowanie, pedał w podłogę i wycieczka w plener. Niestety, tarcze seryjne nie były w stanie odprowadzić takiego ciepła, klocki co prawda nadal mogły hamować, ale zagotował się płyn hamulcowy ...
AFAIK niestety są tacy, co ładują klocki z rajdówek do seryjnych aut bez zrozumienia tematu i potem psioczą, że auto nie hamuje - bo spodziewają się, że takie "rajdowe" to jak depną to wyrwą polbruk z podłoża, a na dodatek piszczy jak cholera. Ale jak ktos mocno gania po mieście, ma auto ze sportową duszą i lubi deptanko, to ewentualnie klocki sportowe klasy DS2500 można założyć, nawet DS3000 czy RC6, ale tu trzebaby już też zainwestować w tarcze pływające. Znam z opisu przypadek, gdzie do seryjnych tarcz gość założył klocki sportowe, deptał, deptał, tarcze czerwone, a auto hamuje jak wściekłe - nagle kolejne hamowanie, pedał w podłogę i wycieczka w plener. Niestety, tarcze seryjne nie były w stanie odprowadzić takiego ciepła, klocki co prawda nadal mogły hamować, ale zagotował się płyn hamulcowy ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
Posty: 17
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2] Jak zwolnić awaryjnie elektryczny hamulec ręczny?
przez Kalder » 22 maja 2021 11:46 w Zawieszenie - 13 Odpowiedzi / 6562 Wyświetlone
- Ostatni post przez ciachociasteczko
14 lut 2023 20:54
-
[C2] Jak zwolnić awaryjnie elektryczny hamulec ręczny?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości