205/60/15 na stalówce
Moderator: Żandarmeria
-
jarmo
205/60/15 na stalówce
Czy ktoś może zakładał taki komplet na stalówki lub alu? Jakie wrażenia?
-
slavo1972
Re: 205/60/15 na stalówce
Jaki ma cel taka zamiana?Właściwości jezdne praktycznie się nie poprawią.Więcej można zdziałać zmieniając markę opon a nie ich rozmiar.Pamiętaj,że szerokość opony mierzy się po bokach opony.Jeśli porównałbyś różne modele opon nawet tej samej marki to rozbieżności w rzeczywistej szerokości śladu bieżnika pozostawionej na nawierzchni drogi będą bardzo duża.
Np.opona Conti Ecocontact 3 przy nominalnym rozmiarze 195/65 R 15 na asfalcie pozostawi ślad 160 mm a opona Pirelli P7 pozostawi ślad o ok.20 mm szerszy. ( sprawdzone w realu - moja profesja od 15 lat to oponiarstwo).
PS. najbardziej zbliżonym do fabrycznie zakładanych opon 195/65 R 15 nie jest 205 a 215/60 R 15 a nie jest ona często stosowana i cena takiej opony jest zauważalnie wyższa niż 195.
Np.opona Conti Ecocontact 3 przy nominalnym rozmiarze 195/65 R 15 na asfalcie pozostawi ślad 160 mm a opona Pirelli P7 pozostawi ślad o ok.20 mm szerszy. ( sprawdzone w realu - moja profesja od 15 lat to oponiarstwo).
PS. najbardziej zbliżonym do fabrycznie zakładanych opon 195/65 R 15 nie jest 205 a 215/60 R 15 a nie jest ona często stosowana i cena takiej opony jest zauważalnie wyższa niż 195.
-
jarmo
Re: 205/60/15 na stalówce
Celem jest zmniejszenie efektu pływania auta przy podmuchach wiatru i to by ciężej pracował układ kierowniczy. Samochód jest służbowy, więc wymiana kompletu opony+felgi na 16" nie wchodzi w grę. Jeżdżę dużo po niemieckich autostradach, a tam wiadomo: szybko i często wieje. Samochodem rzuca na lewo i prawo. Szukam sposobu na zminimalizowanie tego efektu.
205/60 ma również tą zaletę, że jest ociupinke niższa od 195/65, niestety bylaby naciagnieta na tą samę 6 całową felgę...
205/60 ma również tą zaletę, że jest ociupinke niższa od 195/65, niestety bylaby naciagnieta na tą samę 6 całową felgę...
-
jarmo
Re: 205/60/15 na stalówce
slavo1972 napisał(a):Np.opona Conti Ecocontact 3 przy nominalnym rozmiarze 195/65 R 15 na asfalcie pozostawi ślad 160 mm a opona Pirelli P7 pozostawi ślad o ok.20 mm szerszy. ( sprawdzone w realu - moja profesja od 15 lat to oponiarstwo).
A czy mozesz mi powiedziać, które opony w rozmiarze 195/65 będę miały najszerszy ślad i które mogą poprawić prowadzenie na wietrze i sprawią, że kierownica będzie chodziła choć trochę ciężej? Dziękuję z góry
-
novee
Re: 205/60/15 na stalówce
jarmo czy Ty aby jakiejś filozofii nie tworzysz? Przecież to jakieś sci-fi co wymyślasz, opona szersza o centymetr ma spowodować że przy wspomaganiu kierownicy przy prędkościach autostradowych auto będzie się ciężej prowadzić i być bardziej stabilne przy bocznych podmuchach??? Załóż opony 225, twarde amortyzatory i niższe sprężyny to coś poczujesz.
-
szady
Re: 205/60/15 na stalówce
Novee dobrze gada.. Pisałem ci jak jest u mnie - alu 17 opona 215/45/ zakładałem 225
i niestety tylko w koleinach masakra a przy 180 niewielka różnica w przyczepności.
Myślę nad zmianą sprężyn to wtedy może się coś zmieni.
Tyle w temacie.
i niestety tylko w koleinach masakra a przy 180 niewielka różnica w przyczepności.
Myślę nad zmianą sprężyn to wtedy może się coś zmieni.
Tyle w temacie.
-
jarmo
Re: 205/60/15 na stalówce
Na pewno jeździliście ceedem wyposażonym w 15" i 16". Niby jeden rozmiar na szerokość + niższy profil, a jednak jest różnica w "czuciu" układu kierowniczego. O to mi chodzi, a że to służbówka, to niestety nie mam możliwości kupienia 16". Poza tym nie wiem czy pływanie auta na wietrze jest przypadłością tylko pojedyńczych egzemplarzy, czy być może zależy to też od ogumienia.
-
slavo1972
Re: 205/60/15 na stalówce
Różnicę w "czuciu" układu kierowniczego w porównaniu 16 do 15 daje ci przede wszystkim niższy profil szesnastki niż jeden centymetr różnicy szerokości.Jesli chcesz uzyskać lepsze trzymanie opon w zakręcie przy standardowej 15 to zastosuj opony o sztywniejszym boku np.Dunlop SP Sport Fastresponse.Ale czy przy szybkiej jeżdzie na prostej da to jakąś wyczuwalną poprawę śmiem wątpić.Ja osobiście nie szaleję po autostradach i zakrętach i preferuję opony komfortowe a jednocześnie o dobrych właściwościach na mokrym.Od lat jeżdżę na Uniroyalach polecam je klientom i nikt nie wrócił do mnie niezadowolony.A co do pływania na wietrze to porównując do moich poprzednich samochodów to miały one węższe od cee`da opony abyły od niego stabilniejsze przy bocznym wietrze.TTTM i pomóc może tak jak pisali moi poprzednicy obniżenie i utwardzenie sprężyn
-
madmax
Re: 205/60/15 na stalówce
Mogę coś powiedzieć w tej sprawie bo prowadzenie mojego Ceeda 1,6 CRDI SW pozostawiało sporo do życzenia. Na zimę założyłem 205/60/15 Sava Eskimo S3 na alusach, latem jeżdżę na alu 205/55/16 Michelin Energy Saver (ale nie E3). Powiem tyle, w kombi latem na standardowych 195/65/15 (Michelin Energy Saver E3) auto nie bylo stabilne, przy wyższych prędkościach (powyżej 120) myszkowało i nie czułem się pewnie. Po zmianie ogromna ulga - stabilnie, poprawiona (krótsza) droga hamowania, po prostu inna jazda. Co do zimówek, w kalkulatorze opon znalazlem możliwość założenia do KIA 205/60/15 i zdecydowalem się na ten rozmiar. Ponieważ mieszkam w Łodzi i duża część jazd przebiega w mieście tak wybralem i też nie żałuję. Lepsze trzymanie drogi i krótsza droga hamowania - dla mnie priorytet. Ceed byl też w marcu w Szwajcarii i po niemieckich autstradach 130 -150 km/h bezproblemowo, auto prowadziło sie świetnie. Kolego Slavo ma rację, że powierzchnia styku opony zależy od jej modelu, choć niby szerokość ta sama. Trzeba też uwzglednić ET felgi, bo po założeniu alusów i zwiększeniu rozstawu kół (w rozsądnych granicach), zdecydowanie poprawiła się stabilność Ceeda. Dlatego na alusach zarówno na letnim, jak i zimowym komplecie jeździ się lepiej (przynajmniej ja tak uważam). Proponuję poszukać w necie komplet używanych kół od Ceeda (na alusach) - można trafić niedrogo, zmierzyć odsadzenie, wybrać szerokość opon, która będzie odpowiadać i zaryzykować
Posty: 9
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości