205/60/15 na stalówce

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
jarmo
 

205/60/15 na stalówce

29 kwi 2010 13:19

Czy ktoś może zakładał taki komplet na stalówki lub alu? Jakie wrażenia?

AUTOR WĄTKU
slavo1972
 

Re: 205/60/15 na stalówce

29 kwi 2010 15:02

Jaki ma cel taka zamiana?Właściwości jezdne praktycznie się nie poprawią.Więcej można zdziałać zmieniając markę opon a nie ich rozmiar.Pamiętaj,że szerokość opony mierzy się po bokach opony.Jeśli porównałbyś różne modele opon nawet tej samej marki to rozbieżności w rzeczywistej szerokości śladu bieżnika pozostawionej na nawierzchni drogi będą bardzo duża.
Np.opona Conti Ecocontact 3 przy nominalnym rozmiarze 195/65 R 15 na asfalcie pozostawi ślad 160 mm a opona Pirelli P7 pozostawi ślad o ok.20 mm szerszy. ( sprawdzone w realu - moja profesja od 15 lat to oponiarstwo).
PS. najbardziej zbliżonym do fabrycznie zakładanych opon 195/65 R 15 nie jest 205 a 215/60 R 15 a nie jest ona często stosowana i cena takiej opony jest zauważalnie wyższa niż 195.

AUTOR WĄTKU
jarmo
 

Re: 205/60/15 na stalówce

29 kwi 2010 15:10

Celem jest zmniejszenie efektu pływania auta przy podmuchach wiatru i to by ciężej pracował układ kierowniczy. Samochód jest służbowy, więc wymiana kompletu opony+felgi na 16" nie wchodzi w grę. Jeżdżę dużo po niemieckich autostradach, a tam wiadomo: szybko i często wieje. Samochodem rzuca na lewo i prawo. Szukam sposobu na zminimalizowanie tego efektu.
205/60 ma również tą zaletę, że jest ociupinke niższa od 195/65, niestety bylaby naciagnieta na tą samę 6 całową felgę...

AUTOR WĄTKU
jarmo
 

Re: 205/60/15 na stalówce

29 kwi 2010 16:28

slavo1972 napisał(a):Np.opona Conti Ecocontact 3 przy nominalnym rozmiarze 195/65 R 15 na asfalcie pozostawi ślad 160 mm a opona Pirelli P7 pozostawi ślad o ok.20 mm szerszy. ( sprawdzone w realu - moja profesja od 15 lat to oponiarstwo).



A czy mozesz mi powiedziać, które opony w rozmiarze 195/65 będę miały najszerszy ślad i które mogą poprawić prowadzenie na wietrze i sprawią, że kierownica będzie chodziła choć trochę ciężej? Dziękuję z góry :D

AUTOR WĄTKU
novee
 

Re: 205/60/15 na stalówce

29 kwi 2010 19:51

jarmo czy Ty aby jakiejś filozofii nie tworzysz? Przecież to jakieś sci-fi co wymyślasz, opona szersza o centymetr ma spowodować że przy wspomaganiu kierownicy przy prędkościach autostradowych auto będzie się ciężej prowadzić i być bardziej stabilne przy bocznych podmuchach??? Załóż opony 225, twarde amortyzatory i niższe sprężyny to coś poczujesz.

AUTOR WĄTKU
szady
 

Re: 205/60/15 na stalówce

29 kwi 2010 21:01

Novee dobrze gada.. Pisałem ci jak jest u mnie - alu 17 opona 215/45/ zakładałem 225
i niestety tylko w koleinach masakra a przy 180 niewielka różnica w przyczepności.
Myślę nad zmianą sprężyn to wtedy może się coś zmieni.

Tyle w temacie.

AUTOR WĄTKU
jarmo
 

Re: 205/60/15 na stalówce

30 kwi 2010 07:16

Na pewno jeździliście ceedem wyposażonym w 15" i 16". Niby jeden rozmiar na szerokość + niższy profil, a jednak jest różnica w "czuciu" układu kierowniczego. O to mi chodzi, a że to służbówka, to niestety nie mam możliwości kupienia 16". Poza tym nie wiem czy pływanie auta na wietrze jest przypadłością tylko pojedyńczych egzemplarzy, czy być może zależy to też od ogumienia.

AUTOR WĄTKU
slavo1972
 

Re: 205/60/15 na stalówce

30 kwi 2010 22:51

Różnicę w "czuciu" układu kierowniczego w porównaniu 16 do 15 daje ci przede wszystkim niższy profil szesnastki niż jeden centymetr różnicy szerokości.Jesli chcesz uzyskać lepsze trzymanie opon w zakręcie przy standardowej 15 to zastosuj opony o sztywniejszym boku np.Dunlop SP Sport Fastresponse.Ale czy przy szybkiej jeżdzie na prostej da to jakąś wyczuwalną poprawę śmiem wątpić.Ja osobiście nie szaleję po autostradach i zakrętach i preferuję opony komfortowe a jednocześnie o dobrych właściwościach na mokrym.Od lat jeżdżę na Uniroyalach polecam je klientom i nikt nie wrócił do mnie niezadowolony.A co do pływania na wietrze to porównując do moich poprzednich samochodów to miały one węższe od cee`da opony abyły od niego stabilniejsze przy bocznym wietrze.TTTM i pomóc może tak jak pisali moi poprzednicy obniżenie i utwardzenie sprężyn

AUTOR WĄTKU
madmax
 

Re: 205/60/15 na stalówce

01 maja 2010 10:04

Mogę coś powiedzieć w tej sprawie bo prowadzenie mojego Ceeda 1,6 CRDI SW pozostawiało sporo do życzenia. Na zimę założyłem 205/60/15 Sava Eskimo S3 na alusach, latem jeżdżę na alu 205/55/16 Michelin Energy Saver (ale nie E3). Powiem tyle, w kombi latem na standardowych 195/65/15 (Michelin Energy Saver E3) auto nie bylo stabilne, przy wyższych prędkościach (powyżej 120) myszkowało i nie czułem się pewnie. Po zmianie ogromna ulga - stabilnie, poprawiona (krótsza) droga hamowania, po prostu inna jazda. Co do zimówek, w kalkulatorze opon znalazlem możliwość założenia do KIA 205/60/15 i zdecydowalem się na ten rozmiar. Ponieważ mieszkam w Łodzi i duża część jazd przebiega w mieście tak wybralem i też nie żałuję. Lepsze trzymanie drogi i krótsza droga hamowania - dla mnie priorytet. Ceed byl też w marcu w Szwajcarii i po niemieckich autstradach 130 -150 km/h bezproblemowo, auto prowadziło sie świetnie. Kolego Slavo ma rację, że powierzchnia styku opony zależy od jej modelu, choć niby szerokość ta sama. Trzeba też uwzglednić ET felgi, bo po założeniu alusów i zwiększeniu rozstawu kół (w rozsądnych granicach), zdecydowanie poprawiła się stabilność Ceeda. Dlatego na alusach zarówno na letnim, jak i zimowym komplecie jeździ się lepiej (przynajmniej ja tak uważam). Proponuję poszukać w necie komplet używanych kół od Ceeda (na alusach) - można trafić niedrogo, zmierzyć odsadzenie, wybrać szerokość opon, która będzie odpowiadać i zaryzykować :)

Powrót do Zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl