Dziwny luz na kołach tylnej osi przy zaciągniętym ręcznym.

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
artur_niz
 

Dziwny luz na kołach tylnej osi przy zaciągniętym ręcznym.

25 lis 2008 11:53

Witam,
Zaobserwowałem u siebie dziwną (a przynajmniej tak mi się wydaje) sprawę związaną z hamulcami (dokładnie ręcznym). Otóż:
Wczoraj zmieniłem sobie koła na zestaw zimowy i w trakcie wymiany zaobserwowałem że przy w pełni dokręconym kole i zaciągniętym ręcznym mogę obrócić koło (pokręcić przód tył) bez wyczuwalnego oporu o jakiś 1 może 2 stopnie (samochód podniesiony na lewarku). Najpierw myślałem że to efekt niedokręconego koła ale sprawdziłem, opuściłem samochód, dokręciłem koło i podniosłem - to samo. Skoro koło jest dokręcone strzeliłem tzw rybkę. Ktoś z was zaobserwował coś podobnego. Jakieś luzy na mocowaniu klocków czy co? Zanim polecę do serwisu chciałem się dowiedzie czy "ten typ tak ma" i jest to normalne czy to jakaś kicha. Dotyczy obu kół na tylnej osi. Z przodu nie miałem jak sprawdzić (przód nie ma ręcznego ;) ). Wie coś ktoś w tym temacie?

AUTOR WĄTKU
Damik
 

25 lis 2008 13:14

Ja sprawdzałem, nic takiego nie zauważyłem. Hamulec zaciągnąłem mocno, więc nie było żadnego luzu. Podjedź może do ASO niech naciągną hamulec.

AUTOR WĄTKU
stef480
 

25 lis 2008 15:08

Zaobserwowałem to także w moim ceedzie. Przy dokręcaniu srub przy wymianie na zimowe, koła na zaciągniętym hamulcu obracały sie tak jak napisałeś.Wyczuwałny luz w obydwu kierunkach. Widocznie zaciagnięte klocki maja na tyle luzu , ale czy tak powinno byc?

AUTOR WĄTKU
artur_niz
 

25 lis 2008 15:16

Ano właśnie - czy tak powinno być - będę badał temat dalej bo według mnie to coś nie tak.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6523
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

25 lis 2008 16:30

Wg mnie absolutnie tak być nie powinno - zaciągnięty na maxa ręczny powinien utrzymywać koło w miejscu bez jakiejkolwiek możliwości ruchu obrotowego. Kiedyś tam sprawdzę u siebie, a wam polecam rozmowę z ASO i poinformowanie o jej wynikach forumowiczów.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
artur_niz
 

26 lis 2008 14:14

No to pozostaje mi czekać do poniedziałku - taki mieli wolny termin. Gostek z serwisu twierdzi, że to kwestia wyregulowania hamulca ręcznego, chociaż mnie to wygląda na co innego, no cóż ....? - zobaczymy na miejscu.

AUTOR WĄTKU
mariuszek
 

26 lis 2008 18:08

W I30 jest to samo widocznie tak ma być też to zauważyłem przy wymianie kół.Nie ma co panikować hamulce mam bżytwa.

AUTOR WĄTKU
ciesiek
 

W biźniaku też jest luz

26 lis 2008 18:17

A ¿eby to! W³aœnie wymienia³em ko³a na zimowe (trochê mo¿e póŸno, ale lepiej ni¿ wcale) i te¿ mnie zaintrygowa³o to zjawisko. W moim hyundai'u i30 stwierdzi³em ewidentny, wyczuwalny luz obwodowy, pomimo zaci¹gniêtego rêcznego. Poza obszarem luzu hamulec trzyma bardzo dobrze.

AUTOR WĄTKU
stef480
 

26 lis 2008 20:28

Widocznie te typy tak mają :(

AUTOR WĄTKU
JuJinn
 

30 lis 2008 01:31

To samo zauważyłem u siebie. Dość ciekawe zjawisko bo wydaje się jakby koło sprężynowało. Przesuwa sie o jakieś 3 może 4 cm po obwodzie i jak się je puści to wraca. Ciekaw jestem z czego to wynika, czyżby był luz w bębnie ? Ciekawa sprawa...

Pzdr

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

30 lis 2008 09:45

a ja zaobserwowałem coś innego lecz podobnego
zatrzymując się przy bramie do parkingu trzymam nożny hamulec wciśnięty
zaciągam hamulec ręczny i puszczam hamulec nożny
w tym momencie następuje podjechanie samochodu a jakiś centymetr, może dwa do przodu gdyż jest minimalny* skos w kierunku bramy
i tu moje zastanowienie czy samochód powinien się jeszcze poruszać po tym jak jest zaciągnięty hamulec ręczny?

*minimalny znaczy nie zauważalny gołym okiem a odczuwalny dla pojazdu.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6523
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

30 lis 2008 10:05

e2rdo - to jest objaw tego co opisują koledzy - czyli luzu na kole przy zaciągniętym ręcznym. Coraz więcej opsów tego zjawiska, więc chyba TTTM - choć dla mnie tak być nie powinno.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

30 lis 2008 10:13

też mi się tak wydaje, że to już taki urok tego bolidu
jednak przy najbliższej wizycie w ASO podciągnę sobie hamulec ręczny i zobaczymy co w tedy będzie

AUTOR WĄTKU
orim
 

30 lis 2008 10:22

Nie jest to problem tylko Ceed'a ale Wydaje mi siĂŞ Âże KIA wprowadziÂła takÂą konstrukcjĂŞ hamulca rĂŞcznego, to samo miaÂłem w Kia Rio. Po zaciÂągniĂŞciu rĂŞcznego na pochyÂłym terenie auto ztaczaÂło siĂŞ jakieÂś 3 cm. Ale hamulec trzymaÂł mocno. ProponujĂŞ siĂŞ nie martwiĂŚ na zapas ewentualnie zapytaĂŚ mechanikĂłw z ASO w jakim celu jest ten luz.
Pozdrawiam wszystkich.

AUTOR WĄTKU
artur_niz
 

01 gru 2008 13:13

No dobra :) żeby zamknąć temat - byłem dzisiaj w ASO i ten typ tak ma - dlaczego?
- Bo ma mechanizm hamulcowy bębnowo-tarczowy - tzn. oprócz hamulców tarczowych ma jeszcze bębnowe, które służą wyłącznie jako hamulec ręczny i to na nich jest ten luz.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

01 gru 2008 13:18

o w mordę ... :) bębnowo tarczowy. Zaskoczony jestem troszkę :?
Czy to rozwiązanie jest stosowane jeszcze w innych wózkach ?
Ma ktoś pojęcie ?
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
less
 

01 gru 2008 17:20

George napisał(a):o w mordę ... :) bębnowo tarczowy. Zaskoczony jestem troszkę :?
Czy to rozwiązanie jest stosowane jeszcze w innych wózkach ?
Ma ktoś pojęcie ?


To samo miełm w Oplu Vectrze B (wersja z tarzami z tyłu). Po z zewnątrz tego nie widać bo ta częć tarczy która pęłni rolę bębna jest znacznie mniejsza niż w klasycznych bębnach

AUTOR WĄTKU
bociek
 

01 gru 2008 21:15

Nie mniej jednak ręczny musi być tak dociągnięty aby uniemożliwić np. stoczenie się auta.
Czy posiada ktoś wiedzę gdzie się dociąga wajchę? Wolę to sam zrobić niż usłyszeć w ASO że ten typ tak ma

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

01 gru 2008 21:18

bociek_krakow napisał(a):Nie mniej jednak ręczny musi być tak dociągnięty aby uniemożliwić np. stoczenie się auta.
Czy posiada ktoś wiedzę gdzie się dociąga wajchę? Wolę to sam zrobić niż usłyszeć w ASO że ten typ tak ma

jak dobrze poszukasz to znajdziesz na forum
w jakimś temacie była nawet mini ilustrowana instrukcja jak to zrobić
a podciąga się w kabinie auta pod podłokietnikiem ;)

ooo i znalazłem http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php? ... t=r%EAczny

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

01 gru 2008 22:09

Ja dzisiaj sprawdziłem podczas wymiany opon. U mnie nie ma tego efektu.

Następna strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl