zawieszenie i uklad kierowniczy:) czyli idiota na obwodnicy

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Woody
 

zawieszenie i uklad kierowniczy:) czyli idiota na obwodnicy

29 wrz 2008 09:28

W niedziele jechalem sobie po obwodnicy trojmiejskiej ze 130-140km/h no i nagle na przeciwko siebie na tym samym pasie zauwazylem auto jdace prosto na mnie (droga jednokierukowa) gosciu zblizal sie dosc szybko, nawet nie raczyl hamowac. Juz sie widzialem w rowie ale na szczescie cee'd sie sprawdzil przy gwaltownej zmianie pasa przy tej predkosci:) normalnie zaskoczylo mnie to, myslalem ze aoto nie wytrzyma zmiany pasa przy tej predkosci...

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

29 wrz 2008 17:45

no i wtedy się obudziłeś :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
Wojtek L.
 

29 wrz 2008 18:15

ha ha ;-)) a tak poważnie mnie się podoba układ kierowniczy. Chodzi bardzo lekko i koła dobrze reagują na najmniejszy ruch kierownicą.
Niektórzy skarżą się na elektryczne wspomaganie ale mnie to pasuje.

AUTOR WĄTKU
Woody
 

29 wrz 2008 18:32

no nie po tej przygodzie to zlego slowa nie moge na uklad kierowniczy powiedziec:) a niestety to nie byl sen:(

AUTOR WĄTKU
Boski
 

29 wrz 2008 18:39

układ kierowniczy jest dobry ale nie rewelacyjny bo w porównaniu do Leona lub focusa jednak troche mu brakuje. No i te dziwne dzwieki wydobywajace sie z niego przy przejezdzaniu nierówności

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

29 wrz 2008 20:42

a ja ostatnio się przejechałem na takim myśleniu
do tej pory sadziłem że ten samochód pojedzie tak jak ja sobie tego życzę, gdyż bardzo pewnie trzyma się drogi, ma się wrażenie że jest do niej przyklejony
i przeholowałem, nieco...
jechałem dosyć szybko i miałem skręcić w boczną ulicę, która była do mnie pod kątem prostym
wziąłem szeroki łuk, tak aby dostosowac predkość do manewru
i mi przód odjechał :/
dobrze że ABS zadział i samochód jakoś skręcił, gdyż na mojej drodze pojawiło się drzewo :/
auto wciąż testuję, szkoda jednak że nie ma gdzie nim pojechać na jakiś tor, aby poznać pełną jego charakterystykę prowadzenia :/
bynajmniej, więcej takiego manewru nie zrobię...

AUTOR WĄTKU
JuJinn
 

30 wrz 2008 08:36

Dokładanie hamulca na zakręcie to chyba najgorsze co mogłeś zrobic....

Avatar użytkownika
wroceed
Kierownik
 
Posty: 580
Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB

30 wrz 2008 10:25

z tego co mi się wydaje to dobrze zrobił bo po to własnie jest ABS żeby można było w zakręcie zahamować...i wyprowadzić samochód i siebie z opresji...tak przynajmniej chyba uczą w szkołach jazdy, że jak auto ma ABS to w takich sytuacjach wciskac hamulec do podłogi
no chyba że się mylę...

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

30 wrz 2008 10:33

wroceed napisał(a):z tego co mi się wydaje to dobrze zrobił bo po to własnie jest ABS żeby można było w zakręcie zahamować...i wyprowadzić samochód i siebie z opresji...tak przynajmniej chyba uczą w szkołach jazdy, że jak auto ma ABS to w takich sytuacjach wciskac hamulec do podłogi
no chyba że się mylę...


z tym wciśnięty pedałem hamulca do podłogi to się zgodzę. Ale ABS nie wyprowadzi z opresji. od tego są raczej inne systemy trakcji.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
opti
 

30 wrz 2008 11:35

Swego czasu brałem udział w szkoleniu doskonalenia jazdy na torze w Kielcach (zdjęcie w galerii). Polecam bo można się wiele nauczyć a przy okazji poznać możliwości ceeda. . Nie chce robić kryptoreklamy szkoły wiec po szczegóły zapraszam na priva.
PS. Przy ABS wciskanie hamulca w zakręcie ma jak najbardziej sens.

Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

30 wrz 2008 17:21

opti napisał(a):Swego czasu brałem udział w szkoleniu doskonalenia jazdy na torze w Kielcach (zdjęcie w galerii). Polecam bo można się wiele nauczyć a przy okazji poznać możliwości ceeda. . Nie chce robić kryptoreklamy szkoły wiec po szczegóły zapraszam na priva.
PS. Przy ABS wciskanie hamulca w zakręcie ma jak najbardziej sens.

Pozdrawiam


Jedna z najgorszych zeczy do zrobienia to wcisniecie hamulca. Po wcisnieciu trzeba na chwile odposcic i znowu docinac inaczej bokiem zaczyna sie jechac. Po to jest ESP zeby w takiej sytacji odpowiednio zareagowac.

BTW tez to cwiczylem w szkole doskonalenia jazdy.

AUTOR WĄTKU
sevrin
 

30 wrz 2008 17:55

Ale jak auto nie ma ESP i tego typu "fjuczerów" to wykorzystanie ABS w opisanej sytuacji uratowało kolegę przed dzwonem. Ja jestem w pełni usatysfakcjonowany trakcją i hamulcami ceeda. Też uratowały mnie przed czołówką :) ale z mojej winy - puściły mi nerwy jak się długo wlokłem za jakimś ślepym dziadkiem i w końcu wyprzedzałem tuż przed wzniesieniem :) adrenalina opadła dopiero po kilkunastu minutach jazdy :)

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

01 paź 2008 10:17

ja akurat mam esp ale nie wiem czy miało tu swój udział :)
a gdybym nie użył hamulca to bym się zatrzymał na drzewie bo samochód wszedł w poślizg podsterowny
w ten sposób samochód wytracił prędkość a dzięki ABS koła miały dalej przyczepność i możliwe było dalsze skręcanie ;)
najwyżej taka jest moja teoria

AUTOR WĄTKU
JuJinn
 

01 paź 2008 10:50

Odezwały się przyzwyczajenia z auta bez ABS :D Fakt faktem jak autem bez abs depniesz hebel to pies pogrzebany. Natomiast z ABS-em faktycznie daje to szanse obrony.

Pzdrowka

Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl