Poziom płynu hamulcowego (+czujniki zużycia)

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

10 sty 2008 21:37

a czujniczków nie ma w naszych furach na klockach?

Hazael
 

10 sty 2008 21:44

są, ale akustyczne ;) :mrgreen:

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

10 sty 2008 22:07

poważnie pytam wydaje mi sie że jak na necie sa oryginal klocki to widać kabelki

mamy te blaszki barabaniące?

w porzednim aucie które posiadało "wszystko" jak na auto 6 lat temu np. nnie było czujników w klockach i 1 raz jak mi się skończyły to trochę śię zdziwiłem
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

SebolE
Nadworny fotograf
 
Posty: 330
Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa

10 sty 2008 23:40

Straszne w Polomonezie Atu Plus rocznik 98 miałem czujniki ;)
Zmieniłem nowsze widzę auto na starsze ?? :D
Ale może raz mi zaświeciły e Poldku tak jak robiłem jakiś przegląd i było nie teges od razu wywalałem.A tak na prawdę zawsze sie zerknie czy przy wymianie kółek, przegląd itp.
Przeżyje bez dodatkowych lampek ;)

radkon
 

12 sty 2008 08:17

Czy to możliwe, żeby klocki odezwały się po 9000 km? Trze wyraźnie podczas hamowania i delikatnie przy bardzo wolnej jeździe (szczególnie na początku jazdy po dłuższym postoju)

less
 

12 sty 2008 09:44

radkon napisał(a):Czy to możliwe, żeby klocki odezwały się po 9000 km? Trze wyraźnie podczas hamowania i delikatnie przy bardzo wolnej jeździe (szczególnie na początku jazdy po dłuższym postoju)


Mam coś podobnego ale występuje jedynie po jeździe w wodzie i postosju ponad 8h. U mnie ustępuje po 2 - 3 hamowaniach więc myślę że jest kwestia rdzawego nalotu na tarczach o który nie trudno przy mokrych i solonych jezdniach

lalas
 

12 sty 2008 13:20

u mnie tak samo, nie ma się czym przejmować, szumi ale po 2-3 hamowaniach przestaje :)

lenarty
 

12 sty 2008 17:53

Potwierdzam z tym szumem tarczy hamulcowych: po nocnym staniu w garażu i uruchomieniu auta nazajutrz, tarcie pojawia się przy wolnej jeździe i ustępuje po 2-3 hamowaniach. Pojawiło się dopiero teraz, jak zaczęli solić jezdnie, a drogi są ciągle wilgotne. Pozdrawiam!

radkon
 

12 sty 2008 19:07

Dzięki, trochę mnie uspokoiliście, ale u mnie to tarcie słychać znacznie dłużej. Zgadza się, że im dłużej stoi tym bardziej słychać i w miarę kolejnych hamować to tarcie jest mniejsze. Całkowicie zanika mi jednak znacznie później. Umycie podwozia w myjni pomoże?

lalas
 

12 sty 2008 19:14

radkon napisał(a):Dzięki, trochę mnie uspokoiliście, ale u mnie to tarcie słychać znacznie dłużej. Zgadza się, że im dłużej stoi tym bardziej słychać i w miarę kolejnych hamować to tarcie jest mniejsze. Całkowicie zanika mi jednak znacznie później. Umycie podwozia w myjni pomoże?


raczej nie, ponieważ nie da się umyć tarczy, gdyz po nocy znów będzie to samo, może faktycznie tarcze i klocki mają taki urok, że dłuzej szumią niż inne :)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

12 sty 2008 19:22

jest dużaa wilgotność i kilka pierwszych hamowań może warstwe ruder ścierać
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

wilam
 

13 sty 2008 14:11

Wg mnie to całkowicie normalnie. Zrobi się sucho i cieplej to efekt tarcia przy hamowaniu powinien zniknąć.

Boski
 

13 sty 2008 14:15

u mnie tez 2, 3 hamowania p owyjezdzie z garazu trze jak fiks. a kolega moze ma jeszcze nie dotarte klocki i moze tze dłuzej

radkon
 

13 sty 2008 18:02

po 9000 km niedotarte klocki?

Darek_Korbik
 

Poziom płynu hamulcowego (+czujniki zużycia)

27 wrz 2008 17:23

Witam,
Dzisiaj dolewałem płyn do spryskiwaczy i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem że poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku jest na minimum. Od wymiany płynu upłynęły 2 tygodnie i 2.000 km czy to normalne żeby było tak mało płynu hamulcowego ? czy po prostu serwis zaoszczędził i wlał cholera za mało płynu. Przyznam że ASO ostatnio mnie osłabia jak widzę jacy mechanicy tam pracują. Wszystko trzeba im pokazywać i każdą czynność 2 razy sprawdzać. Przeglądy są drogie, a odwalają fuszerę. Zero zaufania bo nich, bo Ciebie totalnie wyrolują. Żeby to ja musiał pamiętać że na 40.000 km należy wymienić płyn hamulcowy. Teraz to ja mam im powiedzieć że mają nalać płyn do pełna. Mam nadzieję że wszystkie odpowietrzniki przy wymianie dokręcili.
BRAK SŁÓW !!! Samochód super a serwis do dupy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O tym jak serwis zareagował w PN i czy usunął pomyłkę za kilka dni. Pozdrawiam Darek

novee
 

27 wrz 2008 19:56

O! Moj friend :D Tez kocham Kijowe ASO :twisted:

Darek_Korbik
 

Poziom płynu hamulcowego

28 wrz 2008 11:14

Witam,
Dzisiaj sprawdzałem ponownie. Minimum to jednak nie jest , ale maximum też nie. Jest po srodku. Więc chyba wszystko jest ok. Może to była kwestia załamania światła. Muszę to jeszcze kilka razy sprawdzić. Najlepiej jak by wszystko było OK. Pozdrawiam Darek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6523
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

28 wrz 2008 19:30

No proszę, a psy na ASO juz poszły. Wątek chyba do closed :?:
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

mziutek
 

Re: Poziom płynu hamulcowego

28 wrz 2008 20:01

<span>Darek_Korbik</span> napisał(a):Minimum to jednak nie jest , ale maximum też nie. Jest po srodku. Więc chyba wszystko jest ok.


Do pełna leje się płyn hamulcowy tylko przy nowych klockach hamulcowych.
W miarę zużywania klocków tłoczki w zaciskach wysuwają się z cylinderków, mieści się tam coraz więcej płynu - poziom płynu w zbiorniczku obniża się.
Pojemnośc zbiorniczka jest tak dobrana, aby płyn szybciej opadł i włączył lampkę awaryjną hamulców niż klocki zużyją się "do zera"
Dolanie płynu do pełna, gdy jest mało klocków grozi właśnie tym, że lampka nie zaświeci a klocków już nie będzie.
Ponadto przy wymianie klocków, gdy trzeba rozepchać tłoczki, płyn wyleje się ze zbiorniczka, jeśli monter zagapi się i nie odessie.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

29 wrz 2008 06:21

to co pisze mziutek -tak jest w niektórych autach ale ja bym powiedział że nei we wszystkich

płynu hamulcowego raczej nie będzie Ci ubywać bo
jest go z 300-500 ml w ukąłdzie
jest tam takie ciśnienie że w razie przecieku myk i nie masz całości (chyba że lekko tylko zacisk saczy )
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Następna strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl