Pompowanie pro_cee'da

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Astromatrix
 

Pompowanie pro_cee'da

06 sie 2008 09:31

Temat był już częściowo poruszany, ale tym razem chodzi o informację na temat procka. Jak wiadomo instrukcja podaje 2.2 bara, jednak z reguły większość osób w przypadku HB i SW pompuje więcej i inaczej przód i tył. Jak to wygląda w waszych prockach?

AUTOR WĄTKU
potok
 

06 sie 2008 09:43

przód 2,5 tył 2,3

AUTOR WĄTKU
dlugi
 

Re: Pompowanie pro_cee'da

20 mar 2010 18:35

Dokładnie 2.4 przód, tył 2.3
Ostatnio edytowano 20 mar 2010 18:42 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawiłem 3 błędy

AUTOR WĄTKU
kokos89
 

Re: Pompowanie pro_cee'da

20 mar 2010 18:57

u mnie dokladnie jak jest zalecane - po 2.2 na kazdej osi

jjs
Dyrektor
 
Posty: 664
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pompowanie pro_cee'da

22 mar 2010 10:52

kokos89 napisał(a):u mnie dokladnie jak jest zalecane - po 2.2 na kazdej osi

u mnie też :) nie widze powodu pompowac inaczej..chyba ze mocno obciążam samochód..ale umówmy sie właściciele procków najczęściej jeżdza w pojedynkę albo z jedną osobą :D
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

Re: Pompowanie pro_cee'da

22 mar 2010 11:09

u mnie niezależnie czy to 16" czy 17" zawsze jest ładowane 2,2 na wszystkie koła. IMO nie ma potrzeby dmuchać więcej.

jjs
Dyrektor
 
Posty: 664
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pompowanie pro_cee'da

22 mar 2010 13:24

tak troche OT..właśnie zmieniłem opony i musze powiedzieć że w porównaniu z zimówkami nasze seryjne michalki to masakra..twarde..glosne ogólnie nieprzyjemne :cry: niech sie szybko zetra :twisted:
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
razor7
 

Re: Pompowanie pro_cee'da

22 mar 2010 22:34

mi akurat pasuje twardość letnich gum, znacznie zwiększa się stabilność auta ;)

jjs
Dyrektor
 
Posty: 664
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pompowanie pro_cee'da

24 mar 2010 11:09

razor7 napisał(a):mi akurat pasuje twardość letnich gum, znacznie zwiększa się stabilność auta ;)

ale masz 16"?
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

Re: Pompowanie pro_cee'da

24 mar 2010 21:49

Kubeusz napisał(a):u mnie niezależnie czy to 16" czy 17" zawsze jest ładowane 2,2 na wszystkie koła. IMO nie ma potrzeby dmuchać więcej.
potrzeby jak się jeździ na pusto i samemu nie ma, ale lepiej mieć nieco więcej ciśnienia niż za mało, lepsze hamowanie i trakcja (niż przy niedopompowanych) no i spalanie spada :twisted:

jjs napisał(a):tak troche OT..właśnie zmieniłem opony i musze powiedzieć że w porównaniu z zimówkami nasze seryjne michalki to masakra..twarde..glosne ogólnie nieprzyjemne :cry: niech sie szybko zetra :twisted:
no niestety dosyć trwałe są i ścierać się nie chcą, co do reszty niestety zgadzam się :cry:

john78
Koordynator Regionalny
 
Posty: 274
Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
Lokalizacja: podkarpacie
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: Pompowanie pro_cee'da

25 mar 2010 00:23

a do SW ile dajecie? bo ja na każde koło po 2.2 i zimowe i letnie tak jak pisze na naklejce w progu. Felgi 15
uyyuyu

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Pompowanie pro_cee'da

25 mar 2010 08:23

Mam taką teorię w temacie ciśnienia w oponkach.
Dajemy tyle ile producent zaleca.
Wszyscy mamy takie informacje na tabliczkach (po otwarciu drzwi kierowcy)

Do jazdy bez mega obciążenia ma być 2,2. Reszta jest opisana na tabliczce.

I pozwolę się nie zgodzić:
mjrPit napisał(a):ale lepiej mieć nieco więcej ciśnienia niż za mało, lepsze hamowanie i trakcja (niż przy niedopompowanych) no i spalanie spada :twisted:


Co do spalania - to na pewno tak.
Ale bezpieczeństwo przede wszystkim.
Polecam film instruktażowy - jak wygląda styk opony niedopompowanej i przepompowanej z podłożem.

Cytat:
Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach prowadzi do zagrożenia drogowego. 6 proc. śmiertelnych wypadków na drogach szybkiego ruchu powodowanych jest złym stanem ogumienia. Nieprawidłowe ciśnienie powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i niesie ryzyko pęknięcia opony. Problem wynika z nieprawidłowego rozłożenia nacisku osi pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku opony z nawierzchnią.
W jednym i drugim przypadku styk opony jest minimalny :!:
Aż trudno uwierzyć jak minimalny :o
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Powrót do Zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl