Pompowanie pro_cee'da
Moderator: Żandarmeria
-
Astromatrix
Pompowanie pro_cee'da
Temat był już częściowo poruszany, ale tym razem chodzi o informację na temat procka. Jak wiadomo instrukcja podaje 2.2 bara, jednak z reguły większość osób w przypadku HB i SW pompuje więcej i inaczej przód i tył. Jak to wygląda w waszych prockach?
-
dlugi
Re: Pompowanie pro_cee'da
Dokładnie 2.4 przód, tył 2.3
Ostatnio edytowano 20 mar 2010 18:42 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawiłem 3 błędy
Powód: poprawiłem 3 błędy
-
kokos89
Re: Pompowanie pro_cee'da
u mnie dokladnie jak jest zalecane - po 2.2 na kazdej osi
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pompowanie pro_cee'da
kokos89 napisał(a):u mnie dokladnie jak jest zalecane - po 2.2 na kazdej osi
u mnie też nie widze powodu pompowac inaczej..chyba ze mocno obciążam samochód..ale umówmy sie właściciele procków najczęściej jeżdza w pojedynkę albo z jedną osobą
PRO CEED 1.6pb
-
Kubeusz
Re: Pompowanie pro_cee'da
u mnie niezależnie czy to 16" czy 17" zawsze jest ładowane 2,2 na wszystkie koła. IMO nie ma potrzeby dmuchać więcej.
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pompowanie pro_cee'da
tak troche OT..właśnie zmieniłem opony i musze powiedzieć że w porównaniu z zimówkami nasze seryjne michalki to masakra..twarde..glosne ogólnie nieprzyjemne niech sie szybko zetra
PRO CEED 1.6pb
-
razor7
Re: Pompowanie pro_cee'da
mi akurat pasuje twardość letnich gum, znacznie zwiększa się stabilność auta
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pompowanie pro_cee'da
razor7 napisał(a):mi akurat pasuje twardość letnich gum, znacznie zwiększa się stabilność auta
ale masz 16"?
PRO CEED 1.6pb
-
mjrPit
Re: Pompowanie pro_cee'da
potrzeby jak się jeździ na pusto i samemu nie ma, ale lepiej mieć nieco więcej ciśnienia niż za mało, lepsze hamowanie i trakcja (niż przy niedopompowanych) no i spalanie spadaKubeusz napisał(a):u mnie niezależnie czy to 16" czy 17" zawsze jest ładowane 2,2 na wszystkie koła. IMO nie ma potrzeby dmuchać więcej.
no niestety dosyć trwałe są i ścierać się nie chcą, co do reszty niestety zgadzam sięjjs napisał(a):tak troche OT..właśnie zmieniłem opony i musze powiedzieć że w porównaniu z zimówkami nasze seryjne michalki to masakra..twarde..glosne ogólnie nieprzyjemne niech sie szybko zetra
- john78
- Koordynator Regionalny
- Posty: 274
- Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
- Lokalizacja: podkarpacie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Pompowanie pro_cee'da
a do SW ile dajecie? bo ja na każde koło po 2.2 i zimowe i letnie tak jak pisze na naklejce w progu. Felgi 15
uyyuyu
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: Pompowanie pro_cee'da
Mam taką teorię w temacie ciśnienia w oponkach.
Dajemy tyle ile producent zaleca.
Wszyscy mamy takie informacje na tabliczkach (po otwarciu drzwi kierowcy)
Do jazdy bez mega obciążenia ma być 2,2. Reszta jest opisana na tabliczce.
I pozwolę się nie zgodzić:
Co do spalania - to na pewno tak.
Ale bezpieczeństwo przede wszystkim.
Polecam film instruktażowy - jak wygląda styk opony niedopompowanej i przepompowanej z podłożem.
Cytat:
Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach prowadzi do zagrożenia drogowego. 6 proc. śmiertelnych wypadków na drogach szybkiego ruchu powodowanych jest złym stanem ogumienia. Nieprawidłowe ciśnienie powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i niesie ryzyko pęknięcia opony. Problem wynika z nieprawidłowego rozłożenia nacisku osi pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku opony z nawierzchnią.
W jednym i drugim przypadku styk opony jest minimalny
Aż trudno uwierzyć jak minimalny
Dajemy tyle ile producent zaleca.
Wszyscy mamy takie informacje na tabliczkach (po otwarciu drzwi kierowcy)
Do jazdy bez mega obciążenia ma być 2,2. Reszta jest opisana na tabliczce.
I pozwolę się nie zgodzić:
mjrPit napisał(a):ale lepiej mieć nieco więcej ciśnienia niż za mało, lepsze hamowanie i trakcja (niż przy niedopompowanych) no i spalanie spada
Co do spalania - to na pewno tak.
Ale bezpieczeństwo przede wszystkim.
Polecam film instruktażowy - jak wygląda styk opony niedopompowanej i przepompowanej z podłożem.
Cytat:
Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach prowadzi do zagrożenia drogowego. 6 proc. śmiertelnych wypadków na drogach szybkiego ruchu powodowanych jest złym stanem ogumienia. Nieprawidłowe ciśnienie powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i niesie ryzyko pęknięcia opony. Problem wynika z nieprawidłowego rozłożenia nacisku osi pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku opony z nawierzchnią.
W jednym i drugim przypadku styk opony jest minimalny
Aż trudno uwierzyć jak minimalny
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Posty: 12
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości