Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
conrade
 

Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

05 sie 2008 08:04

Coś jest nie tak ... i było nie tak od początku wyjechania z ASO ...

ściągało mnie w jedną stronę, Aso poradziło sprawdzić ciśnienie
w oponach - faktycznie było nie równe i trochę pomogło.

Ale to nie koniec problemów, bo o ile ciśnienie zmiejszyło to nie wyeliminowało problemu.

Chodzi o to, że auto nie potrafi jechać prosto.
Zjeżdża to na lewą stronę, po delikatnej korekcji na jazde wprost zjężdża na prawą, potem z to samo z prawej w lewą. Może jakiś luz na kierownicy ?
Nie wiem czy układ kierowniczy jest tak czuły, czy coś jest nie tak?
auto ma przejechane 2 tys.

AUTOR WĄTKU
Daru
 

05 sie 2008 08:20

Jedź do ASO, u mnie to nie występuje i nie powinno takie coś wytępować.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

05 sie 2008 09:03

Takie objawy wskazują na jakiś defekt układu kierowniczego - niech ASO sprawdza i szuka. Takie myszkowanie może wskazywac np. na uszkodzony drążek kierowniczy.
Mnie tez ściągało w zeszłym tygodniu na lewo, ale najpierw sprawdziłem ciśnienie - no i lewy przód 1,1. Wymiana wentyla i po kłopocie.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
jacek316
 

05 sie 2008 11:26

Niedawno ojciec kupił honde CRV i od początku ściągało w lewo. Po 2kkm pojechałem do serwisu a panowie stwierdzili, że tylko przełożyli koła - prawe na lewą i odwrotnie. Problem znikł ale coś mi się nie chce wierzyć, że tylko zamienili koła.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

05 sie 2008 14:41

Jedną z przyczyn ściągania samochodu mogą być koła. Wystarczy przełożyć lewą stronę na prawą i będzie wiadomo.

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

05 sie 2008 17:38

U mnie też przełożyli koła i po przejechaniu 5kkm uważam, że jest ok.

AUTOR WĄTKU
Sensation
 

06 sie 2008 22:45

sprawdz w ogole czy opony sa zalozone w dobrą stronę (czy nie są kierunkowe i zamontowane w dobrą stronę), trzymanie zacisku hamulcowego (w Twoim przypadku lewego) wykluczam dlatego ze po korekcie potrafi sciągać w drugą stronę, a poza tym masz nowe auto i raczej nie ma mowy o "zastanych" hamulcach. jesli przekładka kół nie pomoże wtedy trzeba prawdopodobnie zmieniać przekładnię kierowniczą, wspomaganie nie ma nic do rzeczy, każda przekładnia kier ma własność powracania do pozycji "prostej", a Twoja ma zaburzoną pracę, często wynika to przez zużycie (luz na przekładni; wytarcie listwy lub luz na krzyżakach biegnących z kierownicy do przekładni), brak smarowania, wady techniczne i ogólnie to wszystko co w tej chwili pamiętam po kilku piwach na wieczór :-P

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

07 sie 2008 17:20

Był przypadek na forum - ściąganie powodował wadliwy wahacz - więc przyczyn ściągania może być kilka...

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

08 sie 2008 15:04

Jeśli autko ściąga w lewo to należy zdjąć łokieć z lewego podszybia, położyć rękę swobodnie na udzie. Ująć kierownicę prawą ręką. Teraz będzie sciągać w prawo. Sprawdzone. Cecha elektrycznego wspomagania.

AUTOR WĄTKU
lalas
 

17 sie 2008 22:10

dobre, dobre faktycznie coś w tym jest, a juz się na tym przyłapałem :D

boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

17 sie 2008 22:35

Wjedź na autostradę, rozpędz się do powiedzmy 80 (nie może być kolein i droga musi być prosta) ustaw do jazdy prosto i puść kierownicę. Następnie dodaj gazu a potem lekko zachamuj (troszkę). Jeśli nie ściąga to jest wszystko ok- może masz jakies przyzwyczajenia. Jeśli nadal ścąga, sprawdź geometrię, bo jeśli robi to i w jedną i w druga stronę, to może to być np. zbyt duże poczylenie kół przednich. jasnym jest że ceed fabrycznie ma + kat nachylaenia i z małych wychyleń nie będzie wrazał do załkowitego środka.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

18 sie 2008 08:12

kiedyś jak miałem 2000km i mi samochód ściągało w lewo
teraz już sam nie wiem
czasem ściąga a czasem nie
<span>vitaras</span> napisał(a):Jeśli autko ściąga w lewo to należy zdjąć łokieć z lewego podszybia, położyć rękę swobodnie na udzie. Ująć kierownicę prawą ręką. Teraz będzie sciągać w prawo. Sprawdzone. Cecha elektrycznego wspomagania.

też to zaobserwowałem
kierownica nie zawsze ustawiała się prosto i dlatego samochód skręcał
teraz mam ze 4500 i już się przyzwyczaiłem do tego układu albo problem znikł albo go nie zauważam...
trzeba też wziąć pod uwagę skos jezdni oraz wiatr który ostatnio wieje coraz bardziej

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

18 sie 2008 12:36

<span>e2rdo</span> napisał(a):trzeba też wziąć pod uwagę skos jezdni oraz wiatr który ostatnio wieje coraz bardziej

hehe trzeba zgrabnie trawersować :D
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
matyk
 

Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

17 lip 2009 08:30

U mnie ściągało lekko w lewo i było to odczuwalne tylko na prostej równej drodze czy autostradzie.
Byłem w jednym serwisie i nic nie wykryli. Dopiero drugi serwis zdiagnozował luz na przekładni kierowniczej oraz na krzyżaku. Wymieniono obydwa elementy na gwarancji i ustawiono na nowo zbieżność i geometrię przedniej zawiechy. Teraz wyraźna poprawa. Nic nie ściąga, nic nie puka :D

AUTOR WĄTKU
matezz
 

Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

24 lip 2009 22:20

kolego sprobuj kola przelozyc prawe na lewe i odwrotnie ...powinno pomoc

AUTOR WĄTKU
kokos89
 

Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

14 wrz 2009 22:04

Zaobserwowalem ostatnio w swoim pro, ze kierownica nie jest osadzona prosto. Kiedy jade autem prosta droga, by utrzymac ow prosty kierunek jazdy, kolo mojej kierownicy przechylone jest delikatnie w prawo. To dalo mi rozwiazanie zagadki, dlaczego czesto zdarza mi sie wjechac krzywo na moje miejsce parkingowe-po prostu z racji nieco ciasnego parkingu zawsze wjezdzam na swoje stanowisko, potem cofam by maksymalnie sie sprostowac i za drugim razem wjezdzam juz na kierownicy, hmmm... nie wiem jak to ujac, ale niech bedzie w "prostym polozeniu", zapewne wiecie o co chodzi ;] jesli jest ona w tym polozeniu, to auto nieco sciaga w lewo. podjechalem dzis do swojego aso by zglosic kilka innych pierdol z ktorymi nosilem sie juz od dawna, powiedzialem o kierze... zaproponowano mi sprawdzenie/ustawienie zbieznosci platne 100-120 zlotych. czy to mozliwe, by auto po 2500km mialo kulawa zbieznosc? czy nie obejmuje tego gwarancja? mialem tak od poczatku (obserwowalem nieco krzywy najazd na stanowisko parkingowe), ale dopiero teraz sie temu glebiej przyjrzalem i zalapalem w czym tkwi problem.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

15 wrz 2009 08:40

kokos89 napisał(a):zaproponowano mi sprawdzenie/ustawienie zbieznosci platne 100-120 zlotych. czy to mozliwe, by auto po 2500km mialo kulawa zbieznosc? czy nie obejmuje tego gwarancja?


Niekoniecznie powodem jest zła zbieżność - po prostu kierownica na wielokarbie może być osadzona o jeden ząbek za daleko. Niestety, nie ma innej możliwośći zbadania jak ustawianie zbieżności, choć możesz ją za parę złoty sprwadzić w lepszych warsztatach na diagnostycznej platformie najazdowej.
Co do przebiegu, gwarancji - zbieżność może polecieć po 100 metrach od wyjazdu nowym autem z salonu, wystarczy wpaść w lepszą dziurę, zahaczyć o wystającą studzienkę. Dlatego serwisy praktycznie nigdy nie uznają rozregulowanej zbieżności jako usterki podlegającej naprawie w ramach gwarancji.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
kokos89
 

Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

15 wrz 2009 09:09

Czlowiek z serwisu tez wspominal mi o tych zabkach. Dziekuje za rozwianie mojej watpliwosci :)

AUTOR WĄTKU
vois
 

Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?

16 wrz 2009 19:42

też wydawało mi się po wyjechaniu z salonu, że samochód mi ściaga w lewo, jak koryguję to zaczyna ciagnąć w prawo, jednym slowem cieżko puścić kierownice, bo jedzie gdzie chce :) ale nie byłem w 100% pewien bo nie mogłem tego sprawdzić na idealnie prostej nawierzchni, zawsze był skos, albo wiatr.
po tygodniu zmieniłem opony na 225tki i problem jeśli występuje to ja go nie zauważam, bo przy jeździe w warszawie troche trudno, a na szerokich kapciach jest bardziej stabilny, ale przy pierwszej mozliwości wyjazdu za miasto bedzie test :)

Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl