Felgi 17"

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

12 gru 2007 21:11

<span>tomek242</span> napisał(a):Będziesz go obniżał dodatkowo? Ja bym wrzucił 18 i gleba Mr. Green


Rozumiem ze to był żart? Nie widzę sensu obniżania go jeszcze dodatkowo.I tak trochę boję sie o stan felg po sezonie jeżdżenia..Będzie trzeba uważać i liczyć na to że nic złego się z nimi nie stanie...

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

12 gru 2007 21:27

Jak będziesz uważał na dziury i krawężniki to na pewno będzie spoks. Profil 45 na nasze drogi jest optymalny jak dla mnie na niższy bym się nie zdecydował jak i na 18' felgę.

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

13 gru 2007 22:57

alek2a napisał(a):A co zazdroÂścisz?? MyÂślĂŞ Âże fele bĂŞdÂą wyglÂądaĂŚ po prostu niesamowicie.JuÂż siĂŞ nie mogĂŞ doczekaĂŚ.Zawsze chciaÂłem takie mieĂŚ a patrzÂąc po cenach to peÂłen zestaw 17' z oponami kosztuje w optymistycznym wariancie koÂło 3tys... A w Kii 1.5tys plus nakÂładki na pedaÂły,progi i wykoĂączenie wnĂŞtrza typu Sport Concept..


Zazdroszczę? Stary, ja mam 28 lat a nie 16...
A czego zazdrościć? Obijania głowy o sufit, wybijania el. zawieszenia i pogiętych felg? ;)

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

13 gru 2007 23:31

<span>Ibanezq</span> napisał(a):Zazdroszczę? Stary, ja mam 28 lat a nie 16...
A czego zazdrościć? Obijania głowy o sufit, wybijania el. zawieszenia i pogiętych felg? Wink


Nie mam 16 lat...Poza tym nie wiem co to ma do rzeczy ile mam lat??

cyt"Obijania głowy o sufit, wybijania el. zawieszenia i pogiętych felg?"

Nie pisz takich glupot bo jestes po prostu smieszny...

AUTOR WĄTKU
Olek
 

13 gru 2007 23:43

<span>alek2a</span> napisał(a):cyt"Obijania gÂłowy o sufit, wybijania el. zawieszenia i pogiĂŞtych felg?"

Nie pisz takich glupot bo jestes po prostu smieszny...



Racja, często jeżdżę Signum na 17-stkach i jest całkiem dobrze, jest może mniej komfortowo niż na 15, ale nie można narzekać. Sam się zastanawiam nad 17 do cee'da na wiosnę :wink:

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

13 gru 2007 23:59

alek2a napisał(a):
<span>Ibanezq</span> napisał(a):Zazdroszczę? Stary, ja mam 28 lat a nie 16...
A czego zazdrościć? Obijania głowy o sufit, wybijania el. zawieszenia i pogiętych felg? Wink


Nie mam 16 lat...Poza tym nie wiem co to ma do rzeczy ile mam lat??

cyt"Obijania głowy o sufit, wybijania el. zawieszenia i pogiętych felg?"

Nie pisz takich glupot bo jestes po prostu smieszny...


Nie jestem. Jeździłem już na niskoprofilowych oponach i więcej już sie w to nie wpieprzę.
Poza tym jak prowadzę auto to i tak nie widzę tych niby ładniejszych opon. Więc na co to komu? :)
Ostatnio edytowano 14 gru 2007 00:00 przez Ibanezq, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

13 gru 2007 23:59

Jak ktoś nie jeździł na 17' nie powinien się wypowiadać - nie ma dużej różnicy w komforcie miedzy 17' a 16' bo wysokość profilu 45 a 55 to w sumie nic

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

14 gru 2007 00:01

Wojtas napisał(a):Jak ktoÂś nie jeÂździÂł na 17' niepowinien sie wypowiadaĂŚ - nie ma duÂżej ró¿nicy w komforcie miedzy 17' a 16' bo wysokoœÌ profilu 45 a 55 to w sumie nic


A między 15 a 17? Bo o tym jest tutaj mowa.

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

14 gru 2007 00:17

<span>Ibanezq</span> napisał(a):Nie jestem. JeÂździÂłem juÂż na niskoprofilowych oponach i wiĂŞcej juÂż sie w to nie wpieprzĂŞ.
Poza tym jak prowadzĂŞ auto to i tak nie widzĂŞ tych niby Âładniejszych opon. WiĂŞc na co to komu?


Nie "niby" tylko ladniejszych opon.Chyba co do tego faktu nie masz watpliwosci? Czy tez masz?
To ze felgi 17' sa ladniejsze to fakt notoryjny,powszechnie znany..

T
<span>Ibanezq</span> napisał(a):A miĂŞdzy 15 a 17? Bo o tym jest tutaj mowa.


Tu nie chodzi o roznice miedzy 15' a 17' tylko miedzy 16' a 17' dla scislosci..Jak widzisz po wpisach w tym temacie jest w zdecydowanej mniejszoci...

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

14 gru 2007 00:18

Miedzy 15 a 17 jest i to duża różnica w komforcie na pewno. Ale jak już wyżej mówiłem mam 17' w Passacie już 4 sezony i nie są zniszczone i prostowane tylko tak jak mówię trzeba uważać - a jak jeżdżę to na pewno nie skacze do sufitu bo nie mam gleby założonej może ty miałeś?
I jeszcze jedno toleruje to że nie każdy to lubi i nie każdemu pasuje ale po co od razu komuś mówić, że jest do d...y, będzie miał pojeździ zobaczy jak jest i wtedy będzie się mógł wypowiadać.

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

14 gru 2007 02:27

A kto i gdzie powiedział, że do d...?

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

14 gru 2007 10:26

<span>Ibanezq</span> napisał(a):Jeździłem już na niskoprofilowych oponach i więcej już sie w to nie wpieprzę.

Jeżeli w ten sposób mówisz to jak dla mnie to oznacza że dla ciebie jest to do d... i tak napisałem a jak tak nie uważasz to sorry. Pozdrawiam!

AUTOR WĄTKU
Gaj
 

19 gru 2007 23:08

Może lepiej pogadajmy o ładnych wzorach felg, a nie koniecznie o rozmiarach. Jasne, że większe felgi ta ładniejszy wygląd auta i lepsze prowadzenie w zamian za ciu słabsze osiągi, wyższe ceny felg i opon i twardsze odczucia z jazdy :) .

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

19 gru 2007 23:29

Gaj, od maja robię przymiarkę do alu i jest tak ,ze jak swietny wzór to wymiar nie występuje. ( albo ET albo LK ) Pozostały dwie na placu boju. Do wglądu w mojej galerii. ( pozostaję przy 16"X (6,5 lub 7") , 5X114,3, ET 40 do 45, LK 67. Ale nie zgodze sie ,ze wieksze felgi wypadaja ładniej. Nie każdy wzór.Czasem auto wyglada jak wóz drabiniasty na laczkach cienkich jak podpaski. Tragedia. Kilka takich jest na czeskim forum. Moim zdaniem dla ceeda 17" to najelegantszy wymiar.

AUTOR WĄTKU
rav
 

20 sty 2008 23:26

Czego dotyczy ten wymiar? Czy ET 48 przy szerokości 7" będzie pasować do ceeda?

AUTOR WĄTKU
teon
 

21 sty 2008 00:51

Wymiar ten mówi o ile mocowanie felgi jest przesunięte od jej środka. Inaczej mówi nam, że im większe Et tym felga wchodzi głębiej w nadkole im mniejsze tym bardziej wystaje. Po angielsku zagadnienie związane z tym wymiarem felgi nazywa się "offset". Czy będzie pasować , wszystko zależy od szerokości felgi np. 7" wszystko będzie ok a przy 8" już nie. Dlatego w google wpisz "offset calculator" i wyskoczą Ci link do kalkulatorów tego wymiaru. Musisz w nich podać wymiar felgi znajdujące się w standardowym samochodzie oraz tej którą chcesz kupić. W przypadku Cee'da jest to wielkość felgi 17" (ten akurat nie jest istotny ale podaje dla ścisłości) szerokość 7" i ET 57. Radzę wpisywać ten wymiar gdyż jest to najszersza felga dostępna w ofercie do kia Cee'd ,kółrej znamy parametry i wchodzi ona najgłębiej w nadkole przez co mamy pewność, że opona nie będzie nam ocierać przy pełnym skręcie. Po wpisaniu danych standardowej i nowej felgi kalkulator wyświetla nam ile mm w stosunku do oryginalnej felgi nowa będzie wchodzić głębiej lub płycej oraz ile będzie wystawać mniej/więcej z nadkola. Z tego co obserwowałem to na rynku nie ma felg o ET powyżej 50 poza oryginałami. Dlatego w przypadku ceeda nie istnieje problem ze zbyt głębokim wejściem felgi w nadkole tylko na odwrót wszystkie felgi dostępne na rynku wystają bardziej niż oryginalne. Trzeba pamiętać - im większa szerokość felgi tym większe ET powinno być np oryginalne 16" mają szerokość 6" a ET51 a np popularne wśród użytkowników felgi firmy ATT oczywiście 16" mają szerokość 7" a ET40 więc w stosunku do oryginałów wchodzą głębiej o 2mm a wystają bardziej (uwaga) o 24mm a w stosunku do oryginalnych 17" wchodzą mniej o 17mm i wystają więcej o 17mm. Końcowy wniosek - czyli najlepszym ET dla felgi o szerokości 7" cali powinno być jak w oryginalnych 17" ET=57mm. Akurat mi bardziej podobają się felgi które wystają trochę więcej niż OEM z nadkola i uważam że felgi np. ATT lepiej wyglądają niż oryginały gdyż auto wygląda bardziej sportowo. Jednak minusem tego jest to, że z przodu opona jest na równi z nadkolem/błotnikiem, a nawet wystaje 1-2mm co powoduje że przedni chlapacz nie spełnia swojej roli i kałuża=zachlapane przednie drzwi. Mam nadzieje, że ktoś coś z tego zrozumiał. Wklejam link do kalkulatora http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Tak od siebie jeżeli mogę poradzić to przy felgach o szerokości 7" nie dał bym felgi z ET mniejszym niż 40, przy 7,5" ET 47 a przy 8" ET 55 no i 6,5" ET 35. Dodam że przy rozmiarze felgi 16" większość nie oryginalnych felg ma szerokość 7", przy 17"-7,5", a przy 18"-8", no i zapomniałem przy 15"-6,5".
Obrazek
Ostatnio edytowano 21 sty 2008 01:22 przez teon, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
rav
 

21 sty 2008 01:12

<span>teon</span> napisał(a):Mam nadzieje że ktoś coś z tego zrozumiał

Trochę zrozumiałem :D i wynika z tego, że będą ok. Już się trochę się przestraszyłem bo kupiłem felgi a nie zwróciłem wcześniej uwagi na ten wymiar :oops: .
I jeszcze jedno małe pytanie? Do tych felg (7") to raczej opony o szerokości 205 czy 225?

AUTOR WĄTKU
teon
 

21 sty 2008 01:39

Powiem tak na polskich drogach im węższa opona tym lepiej. Widziałem na felgach 16" ATT650 7" ET40 opone 205/55 i wygląda lepiej (bardziej sportowo) niż balonowato wyglądające Michaeliny na orginalnych aluminiowych felgach, które mają 6". Jeżeli chcesz wiedzieć jak będzie wyglądać na feldze 7" opona 205 to jeden z użytkowników w swoje galerii ma zdjęcia czarnego ceeda z felgami ATT640 16" 7" ET40. Z kolei opona 225 jest widoczna na feldze 7" tylko że 17" na głównej stronie mojaceed.pl (jest to orginalna felga 17" kia ceed) Im szersza opona tym większe opory toczenia a co za tym idzie większe spalanie, większy hałas, walka w koleinach, trudniejsze manewrowanie szybciej zużywające się zawieszenie.
Zapewniam, że siła potrzebna do skręcenia kół przy oponach 195 a 205 jest już odczuwalna, szczególnie widoczna jak zmieni się z szeszych na węższe (czytać z letnich na zimowe). A to jest zmiana tylko o 10mm przy 225 to kolejne 20mm dodatkowo szerszy rozstaw kół związany właśnie z ET no i możesz być mało zadowolony z komfortu.

AUTOR WĄTKU
rav
 

21 sty 2008 02:16

Dzięki :D .
Kupiłem te http://moto.allegro.pl/item299424581_fe ... a_kia.html a opony biore chyba Goodyear F1 205/55/16.

AUTOR WĄTKU
teon
 

21 sty 2008 03:48

Nie chce Cie straszyć ale po czytaniu wielu forów i własnych doświaczeniach (Dunlop sp9000) wiem że tego typu opony, czyli z bieżnikiem w kształcie litery V (i raczej letnie) mają tendencje do ząbkowania. Nie wiem z czego to wynika ale bardzo szybko następuje to zjawisko i wtedy zaczynają huczeć. Jeżeli kupowałbym teraz opony to napewno byłyby asymetryczne np. continentale. Tak się teraz zastanawiam i chyba znalazłem powód. Poprostu rant takiego jednego klocka bieżnika jest bardzo długi i nie jest równoległy do podłoża tylko przez większość opony idzie pod skosem wyniku czego różnice powstałe w czasie ścierania (pomiędzy tymi klockami) takiej opony są bardziej odczuwalne w przypadku opony z bieżnikiem V. W oponie której bieżnik składa się z małych prostokątów różnice pomiędzy nimi są mniej odczuwalne i słyszalne gdyż klocek lepiej dopasowóje się do podłoża i ściera podobnie do kolejnego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Już sam nie wiem twoja opona w porównaniu do innych to prawie "Slik"

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl