[C2FL] Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

[C2FL] Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

18 sie 2023 14:14

Cześć
Dopadło mnie to co wielu w C2 HB - niski tyłek :mrgreen:
Ponieważ często w bagażniku wożę ze sobą różne rupiecie, do tego zbiornik lpg w miejscu koła plus sam też swoje ważę zastanawiam się czy ktoś stosował mocniejsze/wzmocnione sprężyny od SW Ceed'a czy I30 ?

KYB w swojej ofercie dedykowane do 1.4 HB i dla I30 (GD) ma :
RA7082
Długość [mm]:
349
Średnica [mm]:
100,1
Grubość 1 [mm]:
11,2
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2


dla wersji kombi ma Ceed'ów i I30 ma :
RA7086
Długość [mm]:
347
Średnica [mm]:
98,4
Grubość 1 [mm]:
11,8
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,3

ma też wzmocnione dla kombi :
RA7087
Długość [mm]:
340
Średnica [mm]:
99,2
Grubość 1 [mm]:
12,5
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,5
Co ciekawe w przypadku obu wersji dla kombii pojawia się jeden HB ale I30 - 180 km

Teraz pytanie czy różnica w średnicach rzędu mm (mm) 100,1- 98,4 - 99,2 może mieć znaczenie przy montażu ?
Patrząc po długości gdzie dla kombii są krótsze (odpowiednie o 7 i 9 mm) ale z drugiej strony grubość i wagę mają większą zakładam że będzie sztywniej - zastanawiam się standardowymi RA7086 do kombi tylko że średnia jest najmniejsza prawie 2 mm od podstawnych. A może lepiej wzmocnione które są co prawda najniższe ( 9 mm od standardowych) ale średnica zbliżona z tym że o 1 mm są grubsze.

Podsumowując czy różnice 1-2 mm grubościach/średnicach sprężyn mogą w jakiś sposób kolidować ze standardowym osadzeniem fabrycznych sprężyn (np. gum) - czy raczej są to pomijalne wartości ?

TomaszM
Brygadzista
 
Posty: 102
Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

18 sie 2023 19:47

Można bez problemu stosować zamiennie, w/g potrzeb, nie koliduje z montażem ani osadzeniem.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

20 sie 2023 17:39

TomaszM napisał(a):Można bez problemu stosować zamiennie, w/g potrzeb, nie koliduje z montażem ani osadzeniem.


Zmierzyłem na sucho (od ziemi do krawędzi błotnika) :
LP/PP 66 cm/66 cm
LT/PT 63,5 cm/63,5
chyba nie bardzo - zakładam że powinno być tak jak na przodzie 66 cm ? Ma ktoś jakie są wartości referencyjne ?
Kila dni temu założyłem gaz zapewne pogarszając sytuację - za moment amortyzatory polecą
Na rosyjskim forum raz piszą 66 raz 67 cm

Teraz pytanie czy jak założę wzmacniane od kombi które są 9 mm krótsze od zalecanych ale o zbliżonej średnicy ( 99,2 do zalecanych 100,1)
RA7087 albo - LESJÖFORS 4237257
Długość [mm]:
340
Średnica [mm]:
99,2
Grubość 1 [mm]:
12,5
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,5

Poprawię sytuację - najlepiej byłoby referencyjne założyć ale obawiam się że przy stałym obciążeniu zbiornika i plus gratów i mnie jeszcze szybciej padną niż fabryczne ?
Ostatnio edytowano 22 sie 2023 06:38 przez Ketchup, łącznie edytowano 1 raz

TomaszM
Brygadzista
 
Posty: 102
Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

20 sie 2023 20:59

Grubsze/wzmocnione sprężyny są najczęściej krótsze, bo mniej się uginają pod naciskiem/masą. To są długości sprężyn niezamontowanych na aucie, czyli nieobciążonych. Założenie jest takie, żeby i na jednych i na drugich, po zamontowaniu na aucie, uzyskać tą samą wysokość. Cienka ugnie się bardziej więc jest dłuższa od sztywniejszej która ugnie się mniej pod tym samym obciążeniem.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

21 sie 2023 18:55

Dzięki za info - w tą samą stronę kombinuję od początku - wzmocnione bo przy ciągłym dociążeniu dodatkowym zbiornikiem lpg. Na rosyjskim forum prześledziłem wszystkie wątki które znalazłem i tam to już hardcore uskuteczniają zakładając sportage/ix35 czy i40 :szok: a co niektórzy jeszcze 20 mm jakieś podkładki-wynalazki :szok: dokładają, ale jak wiadomo rosja to inny stan umysłu ...

edit:
Ku potomności Kayaba RA7087 wzmocnione od Ceed JD SW oraz i30 1.6 T-GDI 186 KM - wylądowały u mnie i z krytycznych 63,5 cm na tyle zrobiło 68 cm, przód pozostał bez zmian 66 cm. Samochód wg. mnie prowadzi się lepiej, i wygląda lepiej :
Obrazek

należy jednak pamiętać, że mam założony 47 litrowy zbiornik LPG, oraz koło dojazdowe - bez tego może stać wyżej.


Po lewej fabryczna po 65 tys. km ( na lpg niecałe 1000 km) po prawej RA7087
Obrazek

Przy demontażu był problem bo lewarek nie chciał podejść tak było już nisko a i sama sprężyny były mocno ściśnięte (ruda już zaczyna atakować).
Obrazek

Jeśli się nie mylę to widać w jakim zakresie ostatnio pracował amortyzator na fabrycznej sprężynie :
Obrazek
Ostatnio edytowano 22 sie 2023 09:03 przez Ketchup, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Renegade
Weteran
 
Posty: 3744
Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
Lokalizacja: SLU
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

22 sie 2023 07:35

No to przy okazji amorki też mogłeś wymienić skoro były tak katowane

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Obrazek
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97

AUTOR WĄTKU
Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnion

22 sie 2023 08:58

Renegade napisał(a):No to przy okazji amorki też mogłeś wymienić skoro były tak katowane
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Taki jest plan, wpierw chciałem zobaczyć jak z tymi sprężynami się skończy bo nie byłem pewien - a że okazało się proste w 45 min obie sprężyny zmienione i jest ok. Teraz pojadę na geometrię i sprawność amortyzatorów / zawieszenia i w zależności od wyników będę kombinował z ewentualną wymianą.

Ps. Tak swoją drogą sprawdzałem zdjęcia od kiedy tył mi tak leżał - 2 lata temu jak byłem na ostatnim przeglądzie już było nisko i nikt nie zwrócił na to uwagi. Tak samo jak odprysku na lakierze pomimo że przegląd powłoki był zrobiony i nic nie wykryto :( ale pominimy temat ASO gdzie nie można było kupić/ nie mieli na stanie oryginalnych fabrycznych wycieraczek do Ceed’a i jakieś zamienniki proponowali a tu się chłop uparł że kia ma być :biggrin: .

Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl