Strona 1 z 1

Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 02 mar 2022 08:22
przez DawPi
Dzień dobry,
jestem po wymianie sprzęgła. Po zakończeniu prac kierownica nie była ustawiona na wprost, "ale proszę się nie martwić nie m to wpływu na zbieżność i uszkodzenie opon". OK, ale umówiłem się w to samo miejsce na prostowanie tej kierownicy. Usługa wykonana. Wyjechałem w trasę i... kierownica lekko przekrzywiona. ;)
Dzwonię i mówię, że chcę się umówić na poprawę. Dostałem informację, że czasem się tego nie da poprawić - że mogę przyjechać i jak zbieżność wyjdzie OK to nic z tym nie mogą zrobić, że są pewne auta gdzie nie ma aż takiej regulaji.

Prawda li to czy jestem robiony w balona?

P.s. załączam wynik badania - czy tam te pozycje na czerwono naprawdę już nie są do poprawy? Takie też info dostałem. Chodzi mi o kolumnę "Końcowy".

Obrazek

Re: Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 02 mar 2022 22:49
przez butter18
Jedz do innego ustawiacza, kierownice na wprost ustawia sie przed sama regulacja i blokuje blokada. Wiec albo ten etap olali albo maszynka cos nie halo.

Re: Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 06 mar 2022 02:46
przez pxj
To co jest na czerwono w kolumnie końcowe, w większości współczesnych samochodów się nie reguluje, ustawia się tylko zbieżność . Kierownica powinna być na wprost. Uciekanie kierownicy po jej ustawieniu może być spowodowane zużytymi tulejami w wahaczach lub zbyt dużym luzem na maglownicy.

Re: Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 06 mar 2022 07:47
przez DawPi
Dziękuję za odpowiedź.

Re: Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 07 mar 2022 04:54
przez Pitrek
pxj napisał(a):To co jest na czerwono w kolumnie końcowe, w większości współczesnych samochodów się nie reguluje, ustawia się tylko zbieżność . Kierownica powinna być na wprost. Uciekanie kierownicy po jej ustawieniu może być spowodowane zużytymi tulejami w wahaczach lub zbyt dużym luzem na maglownicy.



Powinni sprawdzić zawieszenie itp. przed przystąpieniem do ustawiania geometrii i zbieżności.

Re: Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 12 mar 2022 09:15
przez pawdedi
Miałem identyczny problem po wymianie sprzęgła. Sama wymiana sprzęgła nie ma wpływu na zbieżność.
Chodzi o kąt ustawienia kierownicy. Mam program delphi na komputer i tam można sobie to ustawić (pozycja zerowa kierownicy). Po odłączeniu aku, prawdopodobnie sie coś zrypało.

Zrobiłem kolejną zbieżność "3d", - dalej to samo, choć serwisant mówi że wszystko ok i trzebaby sama kierownice przekręcić na kolumnie. Oczywiście odmówiłem.

Miałem kierownice przestawioną o 1* i na prostej, przy kierownicy na wprost, czuć było że lekko ściąga. Po podłączeniu do komputera, wyzerowaniu auto jedzie prosto.

Nie jestem na 100%pewny że to pomoże, ale u mnie pomogło.

Pozdrawiam

Re: Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost

Napisane: 12 mar 2022 10:01
przez DawPi
To ja mam kierownicę tak ustawioną, że jak jest na wprost to skręca w lewo. Trzeba delikatnie kontrować. Byłem na poprawce i "mierzyliśmy poziomicą i jest OK", ale nie jest.. :|
Muszę udać się w inne miejsce. Co co jak to mechanikę robią OK, ale zbieżność to już słabawo.