nierówne hamowanie

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

nierówne hamowanie

16 sty 2019 09:33

Mam taki problem z hamulcami, w sumie jak pamiętam już od jakiegoś czasu, ale wcześniej wydawało mi się że to przez zużyte klocki, tarcze itp itd.
Aktualnie mam wymieniony komplet tył (tarcze klocki) oraz przód (klocki - tarcze wymieniane 8 miesięcy temu z normatywną grubością) - wszystkie elementy textar.
Samochód hamuje płynnie , tarcze są proste, jednakże zaraz po uruchomieniu - pierwsze hamowania powoduje że ściąga samochód w prawo i to znacznie, łączenie z tym że samochód nurkuje na prawy przód. Po pierwszym mocniejszym hamowaniu i uruchomieniu ABS, sytuacja się znacznie, znacznie poprawia jednakże nadal przy dużych prędkościach i trochę mocniejszym hamowaniu, samochód ściąga na prawo. 4 x Opony nowe Bridgestone, zbieżność w normie, kąty również (choć prawy tył jest na granicy pochylenia).

Jeszcze jedno. po nocnym parkowaniu, pierwsze hamowanie zawsze powoduje słyszalne głośne tarcie klocków o tarcze, przy kolejnych problem zanika - po paru hamowaniach jest już bezgłośnie.
Jeszcze jedna uwaga - podczas wymiany hamulców, bardzo duży problem miałem z wciśnięciem tłoka (prawy przód) - tzn. zawsze tłoki staram się wciskać siłą mięśni, nie używam śrubowego rozpieraka - w tym jednak wypadku było to niemożliwe. Także rozruszałem ten tłok z 10 razy wypychając go i wciskając jednocześnie w sumie obróciłem go o ok. 90 stopni, dodatkowo przesmarowałem zewnętrzna część tłoka (pod osłoną) specjalnym smarem do tłoczków. Po tych zabiegach można go było "ręcznie" wcisnąć.

Co jeszcze powinieniem sprawdzić ? Wydaje mi się że skoro samochód posiada EBD to automatycznie reguluje ciśnienie hamulcowe na każdym z kół, więc wszelkie mechaniczne problemy powinny zostać wyeliminowane po pierwszych hamowaniach. Tutaj ewidentnie coś jest nie tak - zakładam że system ciśnienia wyrównał, a mimo to tłoki pracują nierównomiernie.
Dodatkowo silne hamowanie pulsacyjne (czyli dość szybkie mocne naciśniecie hamulca i jego puszczenie i ponowne wciskanie) powoduje że juz przy trzecim razie pedał hamulca sie dośc znacznie utwardza a hamulce są słabe...

Jedyne czego nie wymieniłem to płynu hamulcowego - czy on może powodować w/w problemy? ew. gdzie szukać problemu ?
Pozdrawiam.

pioteer
 

Re: nierówne hamowanie

16 sty 2019 10:40

Niestety nie mam pojęcia jak pomóc, zwracam jedynie uwagę, że płyn hamulcowy wdł. książki gwarancyjnej powinien być (od 3roku/przeglądu)? wymieniany co rok. Tak więc niezależnie od wszystkiego, gdy wymieniałeś "dość dawno" to na pewno warto go wymienić...
Ostatnio edytowano 16 sty 2019 13:34 przez pioteer, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: nierówne hamowanie

16 sty 2019 11:23

Czas leci, wydaje mi się że z 5 lat temu miałem ostatnią wymanę, jakieś 150 tyś km temu :)

Powrót do Zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl