[C1] Hamulce dudnienie

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
AKucharczyk
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 02 wrz 2019 16:01
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 90KM
2007, S

[C1] Hamulce dudnienie

03 wrz 2019 10:12

Witam!
Jako świeżak na forum proszę o wyrozumiałość i o pomoc.
Świeżo zakupiony Ceed. Przy hamowaniu wykazuje tendencję do bicia / dudnienia.
Osłuchowo stwierdzone, że na tylnej osi. Wstępna diagnoza: klocki do wymiany.
Faktycznie, klocki od nowości (10 lat auto) zdarte do granic możliwości aż się przykleiły do tarczy. Nie szło ich wyciągnąć bez użycia siły...
Tłoczek zapieczony po obu stronach. Zaciski , jarzma wyczyszczone, tłoczki wyczyszczone, nasmarowane. Zamontowane nowe klocki.
Objawy bez zmian. Rytmiczne dudnienie z tyłu auta występuje nadal (mam wrażenie, że podczas hamowania pedał hamulca pulsuje/drży). Obstawiam sfiksowaną (1 lub obie) tarczę. Pewnie przez "przyklejone" i nie pracujące klocki tarcze się przegrzały....
Wypadłoby zmierzyć wachania tarcz (bicie) ale nie bardzo jest czym (bez sensu wydawać stówę czy 2 na "miernik" dla jednorazowego pomiaru). Zamówiłem na tył nowe tarcze ale tak się zastanawiam czy czasami szczęki od ręcznego nie mają wpływu na dudnienie i sama wymiana tarczobębnów nic nie da.
Jak sądzicie ?
Będę wdzięczny za sugestie...

Norberto1
Klubowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 10 lut 2017 11:05
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum+

Re: Hamulce dudnienie

03 wrz 2019 11:00

Używanych tarcz nie ma sensu mierzyć. Wymień tarczobębny i po problemie. Jeśli bicie (dudnienei i pulsacja) pedału hamulca występuje tylko podczas hamowania to ręczny nie ma nic do rzeczy, ale jeśli będziesz ściągał tarcze to sprawdz też szczęki hamulcowe i cały mechanizm ręcznego w tym rozpieraki. Jeśli od nowości nie było ruszane to pewnie ręczny też już mocno zużyty. Odnośnie pomiaru bicia bocznego, to warto sprawdzić nowe tarcze i samą piastę koła. Pytanie ile jeździsz na nowych klockach przy starych tarczach? Najlepiej zakładać nowe klocki i tarcze od razu, bo jeśli klocki dotarły się do starych tarrcz to nowe tarcze ze starymi klockami szybko dostaną rys
126p 650, forman 1.3, felicia 1.6, cee'd crdi 1.6 sw

AUTOR WĄTKU
AKucharczyk
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 02 wrz 2019 16:01
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 90KM
2007, S

Re: Hamulce dudnienie

03 wrz 2019 11:15

Norberto1 napisał(a):Używanych tarcz nie ma sensu mierzyć. Wymień tarczobębny i po problemie. Jeśli bicie (dudnienei i pulsacja) pedału hamulca występuje tylko podczas hamowania to ręczny nie ma nic do rzeczy, ale jeśli będziesz ściągał tarcze to sprawdz też szczęki hamulcowe i cały mechanizm ręcznego w tym rozpieraki. Jeśli od nowości nie było ruszane to pewnie ręczny też już mocno zużyty. Odnośnie pomiaru bicia bocznego, to warto sprawdzić nowe tarcze i samą piastę koła. Pytanie ile jeździsz na nowych klockach przy starych tarczach? Najlepiej zakładać nowe klocki i tarcze od razu, bo jeśli klocki dotarły się do starych tarrcz to nowe tarcze ze starymi klockami szybko dostaną rys

Nowe klocki przejechały raptem 20km (na przegląd i z powrotem). Objawy wskazują na tarczobębny, bo podczas jazdy nie za bardzo słychać dudnienie, które dość głośno pojawia się przy hamowaniu szczególnie przy wyższej prędkości. Co do ręcznego to na przeglądzie właśnie były zastrzeżenia co do jakości hamowania z prawej strony (stamtąd też na moje przygłuche uszy słychać dudnienie). Dotrą tarczobębny to obadam w weekend co i jak ze szczękami i rozpierakami.
Myślę jeszcze , żeby testowo przy rozsądnej prędkości zaciągnąć delikatnie ręczny. Jak zacznie dudnić na samym ręcznym to pewnie też do wymiany szczęki i reszta, ale na moje dudnienie przy wciskaniu pedału hamulca (bez dotykania ręcznego) wskazuje na tarczobębny, które miały już niezłe ranty i rdzę...
Dzięki za odzew...

Norberto1
Klubowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 10 lut 2017 11:05
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum+

Re: Hamulce dudnienie

03 wrz 2019 11:22

To jak klocki nie oberwały za bardzo to możesz zrobić tak (nie jest to polecane ale ja tak czasem robię): arkusz papieru ściernego gradacji ok 500-600, kładziesz na tym klocek i z wyczuciem jeździsz po papierze całą płaszczyzną...
Daj znać co i jak
126p 650, forman 1.3, felicia 1.6, cee'd crdi 1.6 sw

AUTOR WĄTKU
AKucharczyk
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 02 wrz 2019 16:01
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 90KM
2007, S

Re: Hamulce dudnienie

11 wrz 2019 06:46

Temat z dudnieniem ogarnięty. Tak jak podejrzewałem w wyniku zapieczenia tłoczków klocki najprawdopodobniej cały czas tarły po tarczach w wyniku czego tarczobębny się pokrzywiły.
Generalnie stan tarczobębnów tragiczny. Po wyczyszczeniu wszystkiego (piasta na błysk aż po oczach daje ;)), nasmarowaniu i zamontowaniu nowych tarczobębnów nastała błoga cisza przy hamowaniu.
Niestety pojawił się kolejny problem (cóż emeryt Niemiec tylko jeździł....). Szumi, gwiżdże pasek lub któraś z rolek. Na moje ucho szumi rolka napinacza lub prowadząca.
Jutro przymierzam się do wymiany obu rolek i paska, ale mam mały dylemat. Rolki i pasek zakupione, ale zastanawia mnie długość paska. W sklepie zamówili mi pasek 1815mm. W różnych katalogach części widziałem dla mojego silnika paski od długości 1800 (w większości) do 1815mm. I teraz zgłupiałem. Czy musi być 1800mm czy 1815 też się nada bo go napinacz napnie bardziej???
Będę wdzięczny za sugestie, bo jutro wymiana a nie chciałbym robić niepotrzebnej roboty jeśli się okaże , że 1815mm się nie nadaje....

Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl