Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
argo
Kierownik zmiany
 
Posty: 164
Dołączył(a): 13 lis 2013 22:20
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2015, M

Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

01 mar 2018 23:35

Chciał bym się podzielić moimi spostrzeżeniami co do ubezpieczeń pakietowych dostępnych u dealerów KIA. Pewnie będzie długi wpis ale może komuś się przyda a ze mnie zejdzie trochę pary.
Niestety w poprzednim tygodniu jakiś kretyn samochodem dostawczym pozbawił mnie na parkingu pod biurem 1/3 zderzaka i uciekł - https://photos.app.goo.gl/NmB1UBeGsNHeGtw53 .
Policja pomimo dostarczenia nagrania z monitoringu na którym widać numery rejestracyjne i twarz sprawcy potrzebuje kilku tygodni na rozwiązanie sprawy (sic!). Na pytanie czy mogę coś podesłać mailem dostaję odpowiedź, że może za 10 lat, a komputer policjanta nie może odczytać danych z pendrive'a z nagraniem bo był tam exVAT a policjant miał na służbowym sprzęcie Windowsa XP (sic^2!!). Do tego okazuje się, że jak zdarzenie miało miejsce na terenie prywatnym to policja sprawcy nic nie zrobi pomimo ucieczki z miejsca zdarzenia (sic^3!!!). Na posterunku dostaję radę, żeby nie czekać na koniec postępowania bo to zajmie dużo czasu tylko zgłosić szkodę. Wyciągam z portfela potwierdzenie ubezpieczenia z logo Kia Ubezpieczenia i Ergo Hestia i dzwonię na numer znajdujący się na tym dokumencie dedykowany do zgłaszania szkód. Po dłuższej rozmowie z miła Panią dowiaduję się, że nie mogę zgłosić szkody z OC sprawcy do czasu zakończenia postępowania policji. Mogę natomiast zgłosić szkodę ze swojego AC i jak policja ustali sprawcę to nastąpi regres z OC sprawcy. Na moje pytanie czy stracę zniżki Pani nie potrafiła odpowiedzieć ale powiedział, że mogę zadzwonić bezpośrednio do ubezpieczyciela i tam zapytać. Okazało się, że numer pomimo firmowego papieru Ergo Hestia nie należy to tego TU tylko do firmy BIK Serwis, pośrednika ubezpieczeń. Ponieważ straciłem już sporo czasu dyktując wszystkie dane , od razu byłem zapytany do którego ASO chce odstawić samochód, poinformowany że w 2-3 dni ASO się do mnie odezwie, powie kiedy mogę odstawić samochód do naprawy i będę mógł z ASO dostać samochód zastępczy na czas naprawy, stwierdziłem, że KIA robi dobrą robotę dodając pośrednika który załatwi sprawy za mnie i szybko ogarnie szkodę. Po rozmowie dostałem maila z numer zgłoszenia, pustymi blankietami Ergo Hestii do wypełnienia i informacją że ma je wydrukować, przesłać im skan a oryginały oddać w ASO. Nie wiem dlaczego nie można było tam umieścić już danych, które podałem ale wydrukowałem, wypełnił, zeskanowałem i wysłałem. Był to czwartek. W poniedziałek dostaję informację że jeszcze mam wypełnić dodatkowy dokument o możliwości odliczenia VAT. Wydrukowałem.... wysłałem i napisałem że jeszcze nikt z ASO do mnie nie dzwonił. Dostałem informację, że upomną ASO o kontakt. W środę napisałem maila, że nadal nikt się nie odezwał z ASO. Odpowiedź - upomną. W czwartek napisałem, że mija tydzień, brak odzewu , ja mogę przyjąć informację, że ASO zajęte i mam się stawić za miesiąc albo poszukać innego ale brak informacji to kpina z klienta i chyba coś nie działa z tym pośrednictwem tak jak powinno. Po godzinie dzwoni ASO, że zapraszają na OGLĘDZINY, sporządzą kosztorys, obecnie w Ergo Hesti czeka się około 2 tygodnie na zatwierdzenie takiego kosztorysu i po zatwierdzeniu będę mógł odstawić ponownie samochód do naprawy. No nie tak mi to przedstawiono na przy zgłoszeniu szkody. Pytam się BIK serwis dlaczego na stronie Hesti jest informacja że mobilni likwidatorzy umawiają się na oględziny najpóźniej w 48h a im tydzień zajęło ustawienie oględzin w ASO i mam jechać tam 15km uszkodzonym samochodem tylko po to żeby ktoś zrobił zdjęcie. W odpowiedzi dostałem informację że jak chcę mobilnego rzeczoznawcę to załatwią w przeciągu kilku dni. DNI!!!! Pytam kto ich zatrudnia, KIA czy Hestia i czy mogę zrezygnować z ich usług i kontaktować się bezpośrednio z Hestią. W odpowiedzi, że współpracują z Hestią. Urwałem się wcześniej z pracy, pojechałem do ASO żeby nie tracić kolejnych dni. Pytam się jak to funkcjonuję bo chyba coś jest nie tak jak powinn. Dostaję odpowiedź, że wielu klientów ma podobne problemy i załatwianie sprawy przez pośrednika zajmuje dwa razy tyle czasu co przy kontakcie bezpośrednio z TU. Wszystkie maile i dokumenty muszą iść zarówno do BIK jak i Hestii, po czym BIK zgłasza to Hestii, Hestia odpowiada BIK i BIK klientowi. A jak klienci nie mogą przyjechać sami i samochód jest do nich holowany to czekają po kilka tygodni zanim przez pośrednika wszystko przejdzie i dostaje się im bo klient co chwila dzwoni do ASO co z samochodem. Na pytanie dlaczego KIA nic z tym nie robi jak to tylko problemy powoduje dostałem odpowiedź, że oni nie są od ubezpieczeń. Napisałem do Hestii czy oni odpowiadają za standardy pracy BIK Serwis i dlaczego numer firmy krzak jest na ich blankietach ubezpieczeń. Kupując polisę nikt w salonie KIA mnie nie informował że to nie jest bezpośrednio Hestia tylko jakiś nieznany pośrednik z którym będę miał załatwiać sprawy. Czekam na odpowiedź. Napiszę dalszy ciąg jak ją dostanę. Na chwilę obecną morał z historii taki, żeby nie dzwonić na żadne numery podane na dokumentach ubezpieczeń otrzymanych z KIA Ubezpieczenia, tylko sprawdzić na stronie ubezpieczyciela numer telefonu i kontaktować się bezpośrednio. Zaoszczędzicie czas i nerwy!
cee'd sw JD 1.6 GDI M + DFA Dark Gun Metal MY 2016 :)
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

02 mar 2018 08:26

Cyrk na kółkach. Szczerze współczuję.
Obrazek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

02 mar 2018 08:51

Ja dopiero co likwidowałem szkodę - sprawca wymusił na mnie pierwszeństwo, a zrobił to autem niezarejestrowanym (sprzedane w listopadzie ub. roku w Szwecji i wycofane z tamtejszego ruchu) i nieubezpieczonym. Było to w środę.
Też mam pakiet dealerski, tylko że w PZU. Zadzwoniłem na nr PiZetjU, zgłosiłem szkodę z AC z jednoczesną informacją, że po ustaleniu sprawcy (uciekł z miejsca kolizji, ale miesiąc temu misie go namierzyły i przyjął 1 000 PLN grzywny) będzie regres. Na infolinii spytano, gdzie chcę naprawiać auto, od razu wskazałem serwis ASO JD Kulej Olsztyn. Tam dojechałem (dało się), zostawiłem auto na oględziny, dostałem na ich czas zastępczego cee'd-a w e-L-ce. W piątek odebrałem auto (w tym czasie serwis zrobił też przegląd OT 120, bo akurat na piątek byłem umówiony), jeździłem tydzień, po akceptacji kosztorysu przez PZU wstawiłem do naprawy, po tygodniu jak nowe.
Co istotne - w CLS JD Kulej nie musi dojeżdżać likwidator, szkody w większości akceptują na podstawie opisu i dokumentacji fotograficznej z warsztatu.
Teraz napisze do PZU, że skoro jest regres (z UFG, ci będą ściągać kasę - prawie 30 kPLN z gościa), to proszę - jako stałemu klientowi - o nieruszanie zniżek. Zobaczymy, co odpowiedzą.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

02 mar 2018 17:06

Dokładnie
Ciekawe ile procent oni ściagają regresem???!!! Powinni walczyć o to mocno, aby wlasnie klientom nie rosły koszty ubezpieczenia
Wałcz i daj znak, Ps. Słabo widze........ ale na odczepnego powinni ci odpuścić podwyżkę za szkodowosc
Jak go Piter namierzyli?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

02 mar 2018 17:12

A w temacie głównym:
- zrezygnowałem z Kia Allianz przez Voxena bo odzyskanie kasy z polisy po sprzedaży trwało 2 miesiace bo pośrednik?
- Kia Pzu w salonach w Gorzowie załatwia od reki, centrum likwidacji szkód maja i ich pracownicy na miejscu maja uprawnienia rzeczoznawcy
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

02 mar 2018 17:59

pioter napisał(a):Teraz napisze do PZU, że skoro jest regres (z UFG, ci będą ściągać kasę - prawie 30 kPLN z gościa), to proszę - jako stałemu klientowi - o nieruszanie zniżek. Zobaczymy, co odpowiedzą.

Z reguły TU zawsze upie*&ala zniżki z AC, a wyrównać tę stratę powinno teoretycznie UFG.
sensor napisał(a):Ciekawe ile procent oni ściagają regresem???!!! Powinni walczyć o to mocno, aby wlasnie klientom nie rosły koszty ubezpieczenia

Co masz na myśli? Ile % kwoty wypłaconego odszkodowania będzie musiał zapłacić sprawca z własnej kieszenie? W przypadku ucieczki 100% co do grosika.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Woody
 

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

04 mar 2018 12:39

Podaj mi numer szkody na PW, to postaram się zobaczyć co tam w szkodzie słychać, akurat w EH pracuję :drinkingcheers:

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

05 mar 2018 17:35

Ryba4 napisał(a):
pioter napisał(a):Teraz napisze do PZU, że skoro jest regres (z UFG, ci będą ściągać kasę - prawie 30 kPLN z gościa), to proszę - jako stałemu klientowi - o nieruszanie zniżek. Zobaczymy, co odpowiedzą.

Z reguły TU zawsze upie*&ala zniżki z AC, a wyrównać tę stratę powinno teoretycznie UFG.
sensor napisał(a):Ciekawe ile procent oni ściagają regresem???!!! Powinni walczyć o to mocno, aby wlasnie klientom nie rosły koszty ubezpieczenia

Co masz na myśli? Ile % kwoty wypłaconego odszkodowania będzie musiał zapłacić sprawca z własnej kieszenie? W przypadku ucieczki 100% co do grosika.



Ile p
Procentowo sprawców ścigają? Eeeeeeeeeeeee przypadek Piotra WYMYŚLAM gość pracuje zagranica, auto nie jego bo nieprzerejsteowane, w Polsce mieszka z rodzicami nie ma nic .....i z czego ściągną?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
argo
Kierownik zmiany
 
Posty: 164
Dołączył(a): 13 lis 2013 22:20
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2015, M

Re: Kia ubezpieczenia - BIK Serwis

07 mar 2018 21:57

Dzięki pomocy Woody'iego udało się znacząco sprawy przyspieszyć i o ile nic więcej na drodze nie stanie, w poniedziałek samochód trafi do naprawy.
Woody jeszcze raz dzięki! :thankyouyellow: :drinks:

Oczywiście zgłaszając sprawę do ASO, BIK nie zarezerwował terminu naprawy. Dzisiaj ASO powiedziało, że najbliższy termin z samochodem zastępczym 19.03. :cry: Bez samochodu zastępczego 12.03. Dzwonię więc do Assistance od Hestii co z samochodem zastępczym. Jak się ma pakiet dealerski to ASO ma pierwszeństwo dostarczyć samochód. Jak nie da rady to wtedy można dostać z Hestii ale dopiero po odstawieniu samochodu do ASO, na czas naprawy nie więcej niż 7 dni. Czyli jeżeli sprawy toczyły by się swoim naturalnym biegiem to samochód zastępczy w Hestii, zgłaszając sprawę ze swojego AC, dostał bym po 5-6 tygodniach :szok:


Wkleję jeszcze część korespondencji z BIK:

Rozmawiałem dzisiaj z pracownikiem Państwa infolinii i nie był w stanie odpowiedzieć mi na moje pytania dotyczące zawartej polisy.
Polisa wydrukowana jest na papierze firmowym Ergo Hestia, z logo KIA Ubezpieczenia. Nigdzie nie ma informacji, że nie zawieram umowy z Ergo Hestia tylko nieznaną mi firmą, która będzie odpowiedzialna za obsługę moich zgłoszeń. Podczas zawierania umowy nie dostałem też żadnej informacji ustnej, że będę obsługiwany przez pośrednika.
Na mocy jakich przepisów sprzedajecie Państwo ubezpieczenie pod marką Ergo Hestia? Dlaczego klient nie jest informowany, że nie będzie obsługiwany przez pracowników firmy Ergo Hesia i wg. standardów firmy Ergo Hestia?


Szanowny Panie,

Likwidacja Pańskiej szkody jest realizowana w ramach programu Kia Ubezpieczenia przez podmiot Bik Serwis na podstawie umowy między wymienioną firmą a STU ERGO Hestia. Przyjęcie zgłoszenia szkody, wysłanie zlecenia do serwisu i gromadzenie dokumentacji w szkodzie odbywa się według procedury i standardów wyznaczonych przez Ergo Hestia.
Jesteśmy upoważnieni z ramienia STU ERGO Hestia do zawierania umów ubezpieczenia oraz świadczenia usług likwidacji szkód w ramach zawartych polis sprzedawanych w punktach Dealerskich Kia.
Polisa jest wystawiona przez Brokera Ubezpieczeniowego na podstawie przytoczonej wyżej umowy natomiast ubezpieczycielem w dalszym ciągu pozostaje STU ERGO Hestia i procedury ubezpieczyciela pozostają obowiązujące na poszczególnych etapach likwidacji szkody.
Wszystkie istotne decyzje w procesie likwidacji szkody są podejmowane przez ubezpieczyciela tj. STU ERGO Hestia
W związku z likwidacją szkody informuję, że w dniu 05,03 otrzymaliśmy od serwisu kosztorys wraz z dokumentacją z oględzin, który został niezwłocznie przekazany do weryfikacji po stronie TU Hestia. Kontaktowałem się z Towarzystwem Ubezpieczeniowym z prośbą o nadanie weryfikacji priorytetowego charakteru, sprawa jest codziennie monitowana w TU Hestia. O postępach w sprawie poinformuje Pana na bieżąco jak tylko otrzymam informacje.


Pozwolę sobie wkleić kilka informacji ze strony https://www.ergohestia.pl/centrum-wiedz ... go-hestii/
"Ubezpieczenia w ERGO Hestii to konkretne korzyści dla klienta
....
około 190 Likwidatorów Mobilnych pozostaje do dyspozycji klientów na terenie całego kraju; są w stanie pojawić się na miejscu maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych od zgłoszenia roszczenia,
Likwidator Mobilny sporządza ocenę techniczną, a w przypadku nieskomplikowanych szkód może natychmiast podjąć decyzję o wypłacie odszkodowania.
....
Osobiste konto klienta - najszybszy i najwygodniejszy sposób zgłoszenia szkody

Konto można aktywować na stronie ihestia.ergohestia.pl po wykupieniu ubezpieczenia lub zgłoszeniu szkody, a po zalogowaniu się i kliknięciu w ikonę "zgłoszenie szkody", klient ma możliwość dokonania pełnego zgłoszenia sprawy."

Jeżeli powyższe możemy przyjąć za standardy Ergo Hestii to dlaczego:
- tydzień trwało umawianie oględzin i nie została mi zaproponowana opcja wizyty likwidatora w ciągu "maksymalnie 2 dni roboczych" ?
- minęły dwa tygodnie a ja nadal nie mam decyzji o wypłacie odszkodowania dla, moim zdaniem, nieskomplikowanej szkody parkingowej?
- nie jest dostępne dla mnie osobiste konto z informacjami o szkodzie (zgodnie z Pana zaleceniami wypełniłem formularz na stronie https://kontakt.ergohestia.pl/#/claim/step1/ i żadnej odpowiedzi nie dostałem) ?
- czy "procedury i standardy wyznaczonych przez Ergo Hestia" dla Bik Serwis są różne od procedur i standardów samej Ergo Hestii ?


Szanowny Panie,

Na wstępie wiadomości chciałem przede wszystkim przeprosić za długi czas oczekiwania na kontakt ze strony serwisu Lee Motors w sprawie wykonania oględzin. Zwróciliśmy się do serwisu z prośbą o wyjaśnienie dlaczego musiał Pan czekać tydzień od zgłoszenia szkody na pierwszy kontakt. Począwszy od dnia otrzymania numeru Pańskiej szkody od TU Hestia tj. 23.02.2018 wysyłaliśmy do serwisu LEE-MOTORS informację o potrzebie kontaktu z Panem celem umówienia oględzin i naprawy, ponadto kwestia była kilkakrotnie monitowana w serwisie.
W dniu dzisiejszym ponownie kontaktowaliśmy się z Panem ... odpowiedzialnym za likwidację Pańskiej szkody po stronie TU Hestia z prośbą o przyspieszenie weryfikacji kosztorysu. Jednocześnie pragnę poinformować, że w dniu dzisiejszym o godzinie 14:18 został przesłany na adres serwisu Lee Motors zweryfikowany przez Tu Hestia kosztorys.

W dalszej części maila postaram się udzielić wyczerpującej odpowiedzi na Pańskie pytania.
W czasie rejestracji szkody zadeklarowanym przez Pana miejscem naprawy był serwis LEE-MOTORS. Jeżeli nie ma przeciwskazań, a dany serwis ma nadane kompetencje do sporządzania kosztorysów dla TU Hestia standardowo w takich przypadkach wysyłamy do serwisu zlecenie wykonania oględzin i naprawy bez wzywania rzeczoznawcy mobilnego, jest to procedura obowiązująca również w czasie zgłaszania szkody po stronie Tu Hestia. Jeżeli chodzi o Mobilnego Rzeczoznawcę jest on wzywany do Klienta zazwyczaj w sytuacji gdy wybrany do naprawy serwis nie ma możliwości przeprowadzenia oględzin dla TU Hestia, lub gdy Klient chce naprawiać szkodę we własnym zakresie rozliczając szkodę bezpośrednio z ubezpieczycielem.
Decyzja w sprawie Pańskiej szkody nie została jeszcze wydana, gdyż zgodnie ze złożoną dyspozycją za rozliczenie szkody ma być odpowiedzialny serwis LEE-MOTORS. W takiej sytuacji do wydania decyzji w sprawie niezbędna jest kompletna dokumentacja szkodowa zawierająca fakturę za wykonaną naprawę. W związku z tym w przedmiotowej szkodzie decyzja zostanie wydana przez TU Hestia w momencie otrzymania kompletnej dokumentacji szkodowej ze strony serwisu.
Niestety nie mamy dostępu do wewnętrznych procedur TU Hestia i nie mamy wpływu na przesłane do TU Hestia formularze, jeżeli występują problemy z uzyskaniem dostępu do ekonta prosimy o kontakt z infolinią TU Hestia z działem obsługi polis 0 801 107 107 wew 2 . Sugestie kontaktu z infolinią w tej sprawie otrzymałem bezpośrednio od pracownika TU Hestia gdy próbowałem uzyskać dla Pana informacje, które mogłyby się okazać pomocne w temacie ekonta.
Procedury i standardy obsługi Klienta Indywidualnego będące przedmiotem umowy między Bik Serwis a STU Ergo Hestia nie odbiegają od tych przyjętych jako obowiązujące dla Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
Jeszcze raz przepraszamy za zaistniałą sytuację
w przypadku pytań proszę o kontakt
cee'd sw JD 1.6 GDI M + DFA Dark Gun Metal MY 2016 :)
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI

Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl