Spalanie 1,4-temat podobny, ale jedna troszkę inne szczegóły

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

Pawelec
 

i30 jak narazie połyka paliwo

21 sty 2008 22:20

Hyundaia posiadam tydzień i cały czas mam na kompie 11l na setke. Ale silnik na dotarciu.

Pawelec
 

22 sty 2008 20:39

No ale dzisiaj traska 300 km i spalił 5,8 l/100 mój i30:)

mireda71
 

18 kwi 2008 20:32

Mnie przy jeżdzie do pracy i z powrotem(ok 9km)spala 6.5-6.7l,a w trasie ok.5.2-5.5l.

motto
 

18 kwi 2008 21:50

Mi na razie pali dużo (na trasie średnie spada mi do 5,8 przy równomiernej jeździe z prędkością 100km/h) w mieście oscyluje w granicach 8l). Nie przejmuje się tym, bo każde nowa auto pali więcej przez około pierwsze 5 kkm.

W kwestii oszczędności nie wiem czy wiecie, ale auto przy 50km/h z równomierną prędkością spali wam mniej na 3 biegu niż na 4 (za niskie obroty już). To silnik DOHC, one lubią wysokie obroty. Trzymajcie swoje autka od 2,5 do 3,5-4 kobr/min (bo to nie diesel) przy jednoczesnym delikatnym obchodzeniu się z gazem a zobaczycie. Dodatkowo hamowanie silnikiem obowiązkowe (ze względu na ekonomikę i katalizator). Nie musicie redukować biegów, wystarczy, że wprzęgnęliście dopiero przy 1,5 obr./min. Przyspieszajcie na najniższym rozsądnym biegu (a nie pchacie auto na 4 od 2kobr/min w górę) i nie rozpędzajcie się bardzo, jeśli zaraz będziecie hamować musieli, bo na własne życzenie wypalacie pieniądze w silniku i ścieracie je później na tarczach hamulcowych. I ostatnia rada, zachowajcie odpowiedni odstęp, abyście nie musieli co chwilę przyhamowywać i przyspieszać autem. Tyle rad od kolegi, który robi od 60-90 kkm rocznie.

Ziemek
 

18 kwi 2008 22:51

motto po prostu eco-driving :) Tygodnik MOTOR ma w każdym numerze stronę poświęconą temu stylowi jazdy, polecam lekturę. Zacząłem go stosować i efekty są piorunujące :D Jak największa płynność jazdy i przewidywanie sytuacji na drodze, i bez hamowania jadąc zgodnie z przepisami łyka się każdego pseudorajdowca, który stosuje metodę deska-hampel-deska :mrgreen:

pioteer
 

18 kwi 2008 23:01

Ziemek napisał(a):Jak największa płynność jazdy i przewidywanie sytuacji na drodze, i bez hamowania jadąc zgodnie z przepisami łyka się każdego pseudorajdowca, który stosuje metodę deska-hampel-deska :mrgreen:


:-)
no pieknie, szkoda tylko. ze nieprawda;-)
Prawda jest, ze taka jazda jest bezpieczniejsza, tansza
a strata czasowa nie bedzie wielka...w stosunku do
DHD

Ziemek
 

19 kwi 2008 09:18

Łyka w sensie, ze Ty przejeżdzasz przez światlo na zielonym a on musi z niego ruszyć, bo dojechał na czerwonym :D A nie w sensie ścigania się. Co do czasu w jakim się dotrze z punktu A do B to jednak eco driving nie jest taki zły, ba często takim stylem jazdy szybciej dotrzesz do celu niż jazdą na maksa.
PS.
Nie biorę pod uwagę ścigantow przejeżdżających skrzyżowania bez względu na kolor światła :mrgreen:

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

19 kwi 2008 18:40

Eco-driving bardzo rozsadne podejscie do poruszanie sie po drogach
niestety z mojego doswiadczenia w Warszawie sie nie sprawdza, korki, brak synchronizacji swiatel itp.

polecam ulotke ktora zawiera najwazniejsze zasady eco-drivingu :D
http://www.ecodrive.org/fileadmin/dam/e ... ulotka.pdf
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

Poprzednia strona
Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl