Strona 2 z 6

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 01 kwi 2013 17:30
przez Renegade
Ryba4 napisał(a):....tak samo jak nowy ukłąd można napełnić starym czynnikiem.


Tak tylko trzeba końcówki wymienić bo nie podłączysz maszyny.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 05 lip 2013 21:00
przez anti20
Karol napisał(a):
Ryba4 napisał(a):
Co do zamienności to nie można ich mieszać, ale wymieniać w obie strony można dowolnie, w przypadku kilku marek tylko mogą się tam porozszczelniać/rozpuścić jakieś zaworki, ale można "klasyczny" układ napełnić nowym czynnikiem (to również jest/było proponowane, aby we WSZYSTKICH samochodach NAKAZAĆ WYMIANĘ NA NOWY CZYNNIK :!! ), tak samo jak nowy ukłąd można napełnić starym czynnikiem.

no to nieżle , nie słyszałem o tym


Witam

Nie można wymieniać czynników w obie strony dobrowolnie !!

Kompresory pod nowe czynniki zalewane są innymi olejami (np ND12) niż te dedykowane pod R134A (ND8, SANDEN SP10). VCC na przykład będzie stosowało nowy olej Sandena SP-2A. Nabicie instalacji przygotowanej pod HFO-1234yf czynnikiem R134A może doprowadzić do jej rozszczelnienia. Pod nowy czynnik rozwijane są nowe komponenty kabli klimatyzacyjnych, takie jak zaworki, korki na zaworki, uszczelnienia na połączeniach kabli z pozostałymi elementami układu, np. kompresory.

Celowo napisałem może, bo wszystko zależy z jakich komponentów składa się nasz układ. Większość mieszanek elastomerowych, używanych przy produkcji uszczelnień od wielu lat, przeszło test zgodności z nowym czynnikiem.

Wiadomo, zmiana ta jest świetną okazją dla dostawców automotive na rewizje swoich cen i pod pretekstem dostosowywania komponentów pod nowy czynnik i oleje podnoszą ceny. Nie wspomnę już o kilkukrotnie wyższych cenach za oleje i sam czynnik.

Ale spokojnie. Najwięksi automotive odświeżają temat zastosowania CO2 jako czynnika chłodzącego. Jak dla mnie chora decyzja UE. W wschodniej części świata klimatyzacje są mniej szczelne i kilkakrotnie częściej się je uzupełnia niż w UE. To co nadrobimy dla środowiska w rok, Indie zniweczą w miesiąc, może dwa - takie moje szacunki ;-)

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 05 lip 2013 21:25
przez zelu
Popieram to w całej rozciągłości diabloo
W ogóle całe to eco jest trochę po to by wyciągać od konsumentów coraz więcej kasy, tak jak z tymi samochodami hybrydowymi. Więcej złego dla środowiska robi wytwarzanie i utylizowanie tych ogniw (żródeł prądu) niż zrobi spalona benzyna czy olej napędowy przez całe życie klasycznego samochodu nawet zez tych ich norm Euro, DPF-ów i innych bajerów które kosztują krocie. A wracając do klimatyzacji to sama kwestia lodówek i domorosłych mechaników, którzy spuszczają czynnik w kosmos, a nieszczelne klimatyzacje stackonarne, o chociażby sama przyroda, taka farma bydła wydziela więcej szkodliwych substancji niż miasto samochodów.
Dlatego popieram w całości Mr. Clarksona. :ha

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 21 lip 2013 03:22
przez zabka
marceed napisał(a):A czy jest na forum osoba która posiada takowy egzemplarz z tym nowym czynnikiem?


Moj Ceed ma nalepke z R1234yf , wyprodukowany koncem czerwca. :pałka

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 22 lip 2013 07:30
przez szpula
Lipiec 2013 - R1234yf

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 22 lip 2013 18:30
przez szczur75
No cóż? Macie nowoczesne auta...;)

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 22 lip 2013 20:34
przez anti20
i nowoczesny problem :)
ktoś z szczęśliwych posiadaczy HFO1234yf uzupełniał już czynnik ? jakie sa koszta w porównaniu z R134A i jak z dostępnością nowego czynnika ?

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 22 lip 2013 22:44
przez szpula
szczur75 napisał(a):No cóż? Macie nowoczesne auta...;)


Niestety ;) Chociaż w EU nowego auta (wyprodukowanego w tym roku) ze starym czynnikiem już nie kupisz...

http://www.autokrata.pl/artykul/Nie-dla ... esa_a16930

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 23 lip 2013 07:22
przez marceed
szczur75 napisał(a):No cóż? Macie nowoczesne auta...;)

Co ty? Są też nowoczesne auta ze starym czynnikiem :ha Mam i ja :fiu

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 23 lip 2013 16:54
przez szczur75
Nie. Skoro masz stary czynnik, to nowoczesność Twojego auta jest dyskusyjna, a już na pewno jest nie w pełni nowoczesne.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 24 lip 2013 01:45
przez zabka
Ja to jestem bardzo nowoczesna :lol:

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 24 lip 2013 07:13
przez marceed
Na to wygląda ;) . Dyskusyjna natomiast moja nowoczesność nie w pełni jest :ha

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 23 wrz 2014 15:35
przez sensor
dobra bo nie widze odpowiedzi --to ile teraz PONOWOŚCI napełnienie?
a jak z częstotliwościa? rozumiem że bez zmian??

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 23 wrz 2014 18:26
przez butter18
Jesli gdzies nie mam racji to prosze o skorygowanie....

z tego co patrze w ksiażce to zarówno w starym jak i nowym czynniku, środkiem smarującym jest ten sam specyfik w tej samej ilości- PAG (FD46XG)
Układ przewodów w starszych modelach ceed/a (do 2012) jest inny niż w najnowszych cedach

i teraz pytanie do tych co mają z 2012 nowego ceeda ze STARYM czynnikiem bo widze są takie przypadki z początku produkcji... może ktos powiedzieć jak rozwiązali problem nabicia starym czynnikiem ???? zmienione sa same końcówki czy moze cały układ przewodów np z poprzedniej wersji ceed'a ???

sam osobiście po gwarancji myśle, że będzie to już możliwe za pomocą przejściówek, wyczyścić ukłąd z nowego czynnika i nabice starym... są nawet maszyny które obsługują oba czynniki, więc kwestia jedynie w przejsciówce której pare miesięcy temu jeszcze nie widziałem w necie. Dodatkowo na sprężarce w nowych ceedach jest oznaczenie, ze pracuja na OBU czynnikach.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 23 wrz 2014 19:20
przez Wsciekly
Witam

"Analiza właściwości fizycznych i chemicznych HFO-1234yf wykazała, że jest on o około 8-10% mniej wydajny od R134a, co sprawia, że układ klimatyzacji będzie musiał wykorzystać do pracy większą energię a to przełoży się na wzrost zużycia paliwa o 5%."

" Obecnie za tego typu czynność trzeba zapłacić ok. 200 zł. W przypadku HFO-1234yf cena wzrośnie 5-krotnie aż do ok.1000 !" :szok

Układ klimatyzacji pójdzie do oczyszczenia i uzupełnienia starym czynnikiem jak to będzie możliwe tylko.
Najgorsze jest to ze pod pretekstem ochrony środowiska nie dbają o bezpieczeństwo Nas wszystkich – kierowców, podróżnych, pieszych czy ratowników medycznych.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 25 wrz 2016 14:30
przez amigo
Robiłem przegląd po 60 kkm i uzupełniałem czynnik w klimatyzacji. W serwisie byli tak uprzejmi że powiedzieli że nowy czynnik jest stosowany tylko na EU. Azja i reszta świata chłodzi się się starym czynnikiem. Ze względów ekonomicznych cała instalacja jest przystosowana do obu czynników, w zależności od rynku zmieniają tylko zawór do napełniania. Najlepsze było to że w autach po rozszczelnieniu klimatyzacji, po naprawie proponują stary czynnik i jest to legalne.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 25 wrz 2016 18:10
przez vonski
No mi o tym mechanik mówił. Można spuścić nowy czynnik, zalać starym, zmienić naklejkę pod maskę i po sprawie.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 26 wrz 2016 11:02
przez amigo
Najlepiej było by tak postąpić. Przy wypadku i pożarze nowy czynnik to śmiertelne zagrożenie dla uczestników i ratowników. Ciekawe jak z gwarancją po wymianie czynnika na stary.

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 26 wrz 2016 12:14
przez Ryba4
A to ciekawe, bo pytałem w wielu źródłach zarówno oficjalnych jak i mniej, i wszędzie usłyszałem jednakową odp: jak najbardziej można zmienić na stary czynnik, ale trzeba zmienić kilka bambetli (nie tylko zawór do napełniania) jakieś tam uszczelki czy coś..

Re: nowy czynnik klimatyzacji w nowej ceed

Napisane: 26 wrz 2016 15:47
przez butter18
Z tego co się mówi, to nowy układ jest lepszy od starego, "bardziej szczelny" cokolwiek to znaczy, sprężarka ma oznaczenia na oba czynniki, olej bodaj ten sam. Jedynie zaworki wchodza w grę. Albo wymiana zaworków (nie wiem jak tam z lutem) albo całych przewodów z rozbitego pierwszego CII które miały stary czynnik... Ciekawe, że jeszcze zaden polski kowal nie wymyślił przejściówki do nowych zaworków... a takowe są chyba do 2 czynniki wstecz.