Co myślicie o tym temacie, wygląda zachęcająco, osobiście uważam iż jest to duże ułatwienie, po pierwsze nie trzeba dojeżdżać specjalnie na przegląd do serwisu ASO , po drugie można powierzyć samochód znajomemu warsztatowi samochód, w moim przypadku jeżdżę do nich od 12 lat z drugim samochodem marki Renault i nigdy nie było żadnych problemów, dodatkowo nie ma żadnych przeciwwskazań aby uczestniczyć w wymianie filtrów, klocków ,olejów i tym podobnym, na co w ASO nie ma szans. Tylko czy producenci nie znajdą sposobu aby utrudniać życie kierowcom nie serwisujących samochodu w ich ASO ?
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Na-gw ... caid=1cb4f
Czy ktoś korzysta z prywatnych sieci lub warsztatów ?
Dla ułatwienia skopiuję tekst:
Dzięki przepisom unijnym także polski kierowca może "mieć ciastko i zjeść ciastko", czyli serwisować samochód na gwarancji producenta bez ryzyka jej utraty, poza autoryzowanymi stacjami obsługi.
Jednym z argumentów przemawiających za kupnem fabrycznie nowego samochodu jest fakt, że producent daje na niego gwarancję. Ta zaś pozwala liczyć na pewien okres eksploatacji bez ponoszenia dodatkowych, nieprzewidzianych wydatków na naprawę pojazdu. Jeszcze niedawno ta korzyść była jednak uwarunkowana regularnymi przeglądami, które mogły być przeprowadzane jedynie w autoryzowanej stacji obsługi (ASO), czyli u dealera danej marki. Koszt tych przeglądów jest wysoki, bo stawki za robociznę są tam najwyższe na rynku. Dodatkowo wydatki związane z przeglądem może zostać zwiększone przez zastosowanie części z logo producenta samochodu.
Od 1 czerwca 2010 roku obowiązuje jednak rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010 - popularnie zwane w Polsce "GVO" - oraz związane z nim wytyczne. Na tej podstawie prawnej kierowca, który kupił nowy samochód, może zlecać jego okresowe przeglądy warsztatom niezależnym bez utraty gwarancji. Co więcej, w samochodzie na gwarancji można stosować także części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także znacznie tańsze części porównywalnej jakości.
Oczywiście, wynikająca z gwarancji producenta pojazdu bezpłatna naprawa nadal możliwa jest wyłącznie w Autoryzowanej Stacji Obsługi, ale już przegląd okresowy czy wymiana elementów eksploatacyjnych mogą być przeprowadzone w dowolnym warsztacie. - Dzięki temu konsument ma prawo wyboru, a producenci samochodów muszą się liczyć z konkurencją i nie mogą windować cen- mówi Alfred Franke, prezes polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM)
Konkurują też między sobą warsztaty niezależne, rozwijają się, inwestują w wyposażenie. Co to znaczy dla kierowcy? Koszt naprawy czy przeglądu w warsztacie niezależnym może być nawet o połowę niższy niż w ASO. Cena roboczogodziny mechanika w autoryzowanej stacji jest dwukrotnie wyższa, a robocizna stanowi nieco ponad 50% wartości całej naprawy.
Jak widać, korzyść dla właściciela samochodu korzystającego z warsztatu niezależnego jest bardzo wymierna. Najszybciej zalety takiego serwisowania samochodów dostrzegli zarządzający dużymi flotami pojazdów, które rocznie pokonują dziesiątki tysięcy kilometrów. W ich wypadku oszczędności są przecież największe i namacalne - nierzadko zaoszczędzona kwota wystarcza do zakupu kolejnego nowego samochodu.
Oszczędzać jednak trzeba z głową. Zwłaszcza w przypadku samochodu na gwarancji warto starannie wybrać warsztat, któremu powierzy się taki pojazd. Najlepiej korzystać z usług warsztatu już sprawdzonego, np. polecanego przez znajomych. Oprócz tego warto sprawdzić, czy warsztat, do którego zamierzamy oddać nasze auto dysponuje nowoczesnym wyposażeniem.
Można też zaufać warsztatom sieciowym, czy działającym pod egidą producenta lub dystrybutora części (np. Bosch Car Service, Q-Service, AD Serwis, Eurowarsztat). - Spośród 17,5 tys. niezależnych warsztatów do sieci należy ok. 4 tys., co już samo w sobie świadczy o dużej selekcji - mówi prezes SDCM. - Jednak nie można dyskredytować pozostałych małych warsztatów. Często gwarantują one wysoką jakość napraw, ale brak np. wydzielonego biura obsługi klienta uniemożliwia przyjęcie ich do sieci.
Najważniejsze jest jednak, że nas, klientów, w Unii Europejskiej chroni ponad 90 dyrektyw dotyczących homologacji i certyfikacji części zamiennych. Oznacza to, że elementy, które kupujemy w niezależnym warsztacie, gwarantują nam odpowiedni poziom zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i ochrony środowiska.
Korzystając z takich części i usług warsztatów niezależnych nie trzeba się obawiać utraty gwarancji na samochód. Wystarczy po dokonaniu przeglądu poprosić o formularz zawierający spis wykonanych czynności. Wraz z fakturą i pieczątką w książce gwarancyjnej pojazdu będzie on stanowić dowód, że przegląd wykonano zachowując obowiązujące standardy. Producent samochodu (gwarant) nie może odmówić uznania takiego przeglądu, a w razie konfliktu to do niego będzie należało udowodnienie, że niewłaściwie wykonano czynności serwisowe.
Pozdrawiam.
Na gwarancji, ale poza ASO
Moderator: Żandarmeria
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Na gwarancji, ale poza ASO
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=35&t=5415&hilit=poza+aso już poruszany był ten temat
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
Posty: 2
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kraków - gdzie serwisować poza ASO
przez Fred » 07 sty 2020 23:31 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 4182 Wyświetlone
- Ostatni post przez DawPi
09 paź 2020 13:09
-
Kraków - gdzie serwisować poza ASO
-
-
Zarówki LED w kierunkowskazach i inne poza światłami mijania
przez gelopl » 16 mar 2024 09:06 w Tipsy i triksy ... - 2 Odpowiedzi / 2689 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
06 maja 2024 19:48
-
Zarówki LED w kierunkowskazach i inne poza światłami mijania
-
-
jakie alufelgi? Na co zwrócić uwagę poza rozmiarem?
1, 2przez raulmaster » 20 cze 2019 20:11 w Akcesoria i wyposażenie - 20 Odpowiedzi / 14307 Wyświetlone
- Ostatni post przez vonski
31 lip 2019 14:55
-
jakie alufelgi? Na co zwrócić uwagę poza rozmiarem?
-
-
Utrata gwarancji dla Kia CEED
przez bodzio15 » 28 sty 2024 15:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 1798 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
01 lut 2024 19:10
-
Utrata gwarancji dla Kia CEED
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości