Czy ktoś jeździ benzyną 2.0???
Moderator: Żandarmeria
-
Kusybox
Czy ktoś jeździ benzyną 2.0???
Prosze o opis wrażeń z jazdy. Czy dużo pali - szczególnie w mieście.
-
Kusybox
-
KZ
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Kusybox napisał(a):To co, nikt nie jeździ 2,0 benzyną?
Ziomale pomocy zlitujcie się.
ja mialem kiedys vectre 2.0 benzyne, moze byc?
a tak powaznie - to nje widac za bardzo tego silnika na forum. W ankiecie o silniku nikt go nie zaznaczyl na 56 odpowiedzi.
pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
Klapouchy
2.0 nie powinien palić o wiele więcej niż 1.6. Niestety to przy małych jednostach napędowych, takich jak 1.4, spalanie jest o wiele większe, niż byśmy przypuszczali, a jest to spowodowane żyłowaniem silnika. Żeby jeździć płynnie po polskich drogach silnik 1.4 trzeba bardziej kręcić niż 1.6, a 1.6 bardziej niż 2.0. Oczywiście, jeżeli ktoś pożądnie depnie 2.0 to ten swoje spali, czyli jakieś 12 litrów.
-
Kusybox
-
Łukasz
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
-
Kusybox
-
berlinczyk
-
arekt
Re: Czy ktoś jeździ benzyną 2.0???
Kusybox napisał(a):Prosze o opis wrażeń z jazdy. Czy dużo pali - szczególnie w mieście.
SW z silnikiem 2.0. 5500 km na przebiegu. Średnie spalanie miedzy 8,1 a 8,3. Jazda mieszana po GOP (autostrada, miasto, atostrada, miasto ...).
Dobra elastyczność, przyspieszenie i cisza do ok 140km/h.
Pozdrawiam
-
maestro
<span>berlinczyk</span> napisał(a):mam pro_ceeda 2.0 benzyna dopiero 2 tygodnie przebieg 1200km wrażenia pozytywne silnik do 140 bardzo cichy pokrywa silnika ma wygłuszenie jak w dislu
spalanie w mieście 10.5l prz prędkości średniej 26km
spalanie w trasie 7.1l
<span>arekt</span> napisał(a):SW z silnikiem 2.0. 5500 km na przebiegu. Średnie spalanie miedzy 8,1 a 8,3. Jazda mieszana po GOP (autostrada, miasto, atostrada, miasto ...).
ładnie.... a czy ten silnik nie jest starszą konstrukcją od 1.4 i 1.6 ?
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
ładnie.... a czy ten silnik nie jest starszą konstrukcją od 1.4 i 1.6 ?
Jest. To jednostka, która o ile dobrze mi wiadomo, pracuje np. w Sportage (i chyba Magentisie). Legendy ludowe mówią, że silnik 2.0 to potomek Mazdowskiego 2.0 (z np. 626) - ale wiadomo, jak to z legendami jest. Natomiast jeżeli jest to prawdą, to nie jest źle - 2.0 z Mazdy 626 to był naprawdę fajny silnik. Co prawda mógłby czyścić buty silnikowi 2.0 z Vectry A i pierwszych Omeg, ale jak pamiętam sprzed... (uuuu, jak ten czas daje) 18 lat dawał radę.
Wojtek Piszczek
-
novee
wpiszczek napisał(a): Co prawda mĂłgÂłby czyÂściĂŚ buty silnikowi 2.0 z Vectry A i pierwszych Omeg, ale jak pamiĂŞtam sprzed... (uuuu, jak ten czas daje) 18 lat dawaÂł radĂŞ.
Akurat silnika z Vectry A nie znam, ale od kiedy to oplowskie silniki sÂą takie wspaniaÂłe, ze japoĂąskie mogÂą im buty czyÂściĂŚ? SzczegĂłlnie w latach 90, z tego co pamiĂŞtam to siĂŞ wszyscy silnikami japoĂączykĂłw podniecali, Âże bezawaryjne, maÂło palÂą i krĂŞcÂą siĂŞ jak dzikie. Ten silnik z Vectry to jakiÂś wyjÂątek byÂł??? Nie nabijam siĂŞ, powaÂżnie pytam.
A swojÂą drogÂą, to sÂądzicie ze Kia Âładuje ten sam silnik co 15 lat temu? Silniki ewoluujÂą zazwyczaj, szczegĂłlnie dobre. Nawet jak wyglÂąda tak samo, to ma inne materiaÂły, technologie, elektronikĂŞ... Nawet jak ma kadÂłub od starego i pojemnoÂści, wymiary takie same, to bĂŞdzie zupeÂłnie co innego.
Poczytajcie ile lat np. niemieckie firmy u¿ywaj¹ silników z jednej ga³êzi rozwoju. TDI z 92 roku i 2007 to raczej to samo nie bêdzie, a praktycznie 'dó³' silnika ten sam.
-
maestro
<span>wpiszczek</span> napisał(a):2.0 z Mazdy 626 to był naprawdę fajny silnik. Co prawda mógłby czyścić buty silnikowi 2.0 z Vectry A i pierwszych Omeg,
Ups.... ja bym napisał odwrotnie. Jak dobrze pamiętam silniki 2.0 montowane w vectrach były bardzo awaryjne. Nie wiem jak z dynamiką ale w przypadku 2.0 8V to był muł porównując np do Alfy 33 z silnikiem 1.5., jesli chodzi o 16 V to nie jeżdzilem.
-
misiek1
Ups.... ja bym napisał odwrotnie. Jak dobrze pamiętam silniki 2.0 montowane w vectrach były bardzo awaryjne. Nie wiem jak z dynamiką ale w przypadku 2.0 8V to był muł porównując np do Alfy 33 z silnikiem 1.5., jesli chodzi o 16 V to nie jeżdzilem.[/quote]
Akurat silnik 2.0 był bardzo udany.W dodatku był "bezkolizyjny" czyli jak pękł pasek,to nie dochodziło do żadnych zniszczeń.Kumpel z pracy jeździ Astrą I z tym silnikiem wersja 115 KM i jest niesamowicie elastyczny.Pod tym względem nowe 16 zaworowe jednostki się kryją.
Jeśli Alfa 1,5 przegnała tą Vectrę,to albo silnik był do bani albo driver.Co preawda tą Alfą nie jechałem,ale kiedyś przywiozłem z Niemiec Alfę 145 1,7(chyba 120KM) i Astra się może spokojnie z nią mierzyć.
Akurat silnik 2.0 był bardzo udany.W dodatku był "bezkolizyjny" czyli jak pękł pasek,to nie dochodziło do żadnych zniszczeń.Kumpel z pracy jeździ Astrą I z tym silnikiem wersja 115 KM i jest niesamowicie elastyczny.Pod tym względem nowe 16 zaworowe jednostki się kryją.
Jeśli Alfa 1,5 przegnała tą Vectrę,to albo silnik był do bani albo driver.Co preawda tą Alfą nie jechałem,ale kiedyś przywiozłem z Niemiec Alfę 145 1,7(chyba 120KM) i Astra się może spokojnie z nią mierzyć.
-
maestro
<span>misiek1</span> napisał(a):Kumpel z pracy jeździ Astrą I z tym silnikiem wersja 115 KM i jest niesamowicie elastyczny.Pod tym względem nowe 16 zaworowe jednostki się kryją.
Jeśli Alfa 1,5 przegnała tą Vectrę,to albo silnik był do bani albo driver.Co preawda tą Alfą nie jechałem,ale kiedyś przywiozłem z Niemiec Alfę 145 1,7(chyba 120KM) i Astra się może spokojnie z nią mierzyć.
Ups... Silniki alfy 1.5 to boxer 8V (97 KM lub 103 KM - niepamietam) mimo że był 8 V wkręcał sie lepiej niz 16V (3 lata jeżdziłem). Alfa 145 1,7 też boxer tyle że 16 V nie wiem w sumie jak to jezdzilo.
O jakości silników Opla 2.0 8V z początku lat 90 najwięcej mogą powiedzieć uzytkownicy Calibr, tam ten silnik był motowany standardowo.
Po 15 latach uzytkowania wiele z tych aut ma silniki ju po remoncie.
Porównując te silniki do hondowskich 2.0 (co prawda honda produkowala juz tylko 16V) dzieli je przepasc jakosciowa np pod wzgledem trwalosci. A co do 16 V 2.0 Opla to nie wiem ale 1,6 16V (coś takiego miałem) wymaga remontu kapitalnego juz po 150-200 tys. (Opel Tigra, Astra).
Przepraszam za offtopic.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości