sparrow777 napisał(a):czy po protu to normalne, że niskie obroty dają niskie spalanie? Myślałem , że przy 90 km/h powinien palić najmniej a tu wychodzi, że lepiej się wlec 60 na 5 biegu bo spala jeszcze mniej. Z tego co widzę na forum to przy 90 km/h powinien palić ok 6 ale nie 7,5 jak u mnie.
Robiłem podobne próby, tyle że innymi samochodami, Renówka 1,6 90 KM i I30 CRDI też 90KM. W obu przypadkach czym wolniej tym mniej, najmniejsze zużycie jest przy obrotach na poziomie 1500 i najwyższym biegu. Więc jak najbardziej normalne, że przy 90 jest już więcej.
Przykładowo w Renówce jadąc 60km /h miałem 3,8-4 litrów (chwilowe spalanie, nie sprawdzałem na dłuższym dystancie), przy 90 km/h było około 4,5-5, przy 120 już ponad 6 l/100.
W I30 wlokąc się 60 spada do 2,8, przy 90 jest już 4.
Oczywiście powyższe wartości to minimum przy idealnych warunkach (nie pod wiatr ani pod górkę, zero przyspieszania), średnio w trasie gdzie niby cały czas się jedzie te 90-100 wychodzi z litr więcej niż przy równiej jeździe 90.