Prosta kalkulacja...

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
motto
 

Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 02:28

Celowo wrzucam to tu a nie do działu z LPG. Kalkulację zrobiłem dla siebie przy założeniu minimalnych przebiegów.
Obrazek
Być może wielu sceptykom te cyferki zmienią tok myślenia.
Zachęcam Was do skorzystania z http://gazeo.pl/kalkulator.php
Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
thaz
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 06:55

Powiem tak: codziennie przejeżdżam obok zakładu z instalacjami gazowymi
- codziennie widzę tam dłuuuuugą kolejkę i nieraz te same auta (jak się jeździ codziennie, to się człowiek naogląda).
W wyżej wymienionych kosztach nie widzę wyceny straty z powodu
czasu spędzonego na niezliczonym 'dostrajaniu' czy 'regulowaniu' instalacji.

Ale - sceptykiem nie jestem: żona miała niegdyś golfa IV 1.6 na gaz
- za wycieczkę do Pragi i z powrotem (jesteśmy z Białegostoku) zapłaciliśmy
naprawdę grosze. Oczywiście golf został sprzedany po niecałym pół roku,
bo się psuł jak diabli (silnik, olej).

Może to i fajne... ale gaz mam w kuchence na razie i to mi wystarczy.

AUTOR WĄTKU
popmart
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 07:02

motto ja nie bardzo rozumiem Twojej misji ... może jesteś samotny i chciałbyś mieć tu zagazowanego kolegę ?

AUTOR WĄTKU
rodrigez
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 07:28

Witam
No u mnie wyszło ze nie bardzo się to opłaca z wyniku małego przebiegu wiec nawet nie będę myślał jak na razie o zagazowaniu
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 07:29 przez rodrigez, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
c22
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 07:28

popmart napisał(a):motto ja nie bardzo rozumiem Twojej misji ...

motto szuka oszczędności :D
ja podpowiem, jak zaoszczędzić większe pieniądze - udać się na postój taksówek, zapytać o kurs z punktu a do punktu b, zwymyślać taksówkarza, trzasnąć drzwiami i pokonać tą trasę pieszo.
wiesz ile miesięcznie zaoszczędzisz? :D

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 08:18

Abstrahując od oczywistych oszczędności [wiadomo, że przy takim przebiegu zaoszczędzisz] to na prawdę tak tanio instalację założyłeś? Chyba masz STAGa nie?
Poza tym warto by uwzględnić jakimi drogami jeździsz. Miasto/trasa i w jakich proporcjach. Na większości trasie to oszczędności wzrosną.
Tak czy owak kalkulując koszty na sucho - opłaca się. Ale wliczając w to np. naprawę gniazd zaworów, albo wymianę uszczelki pod głowicą + ewentualne komplikacje + stracony czas... Może być różnie. Oczywiście na benzynie też się tak może stać. Tylko częściej problemy z silnikiem są na gazie - tu się nie ma co oszukiwać.
Ewentualne naprawy jak wymiana sprzęgła też są droższe. Bo mechanik spędzi więcej roboczo godzin na rozbieraniu instalacji. Niestety. Symulator wszystkich kosztów nie uwzględnia. Jednak czysto statystycznie - opłaca się :)

EDIT:
Też się pobawiłem w symulacje. Diesel vs LPG. Trochę to zaniża koszty benzyny na start. Przebieg przyjąłem Twój. Relację ceny ON/LPG mamy 47,73 %. Chyba max się przesunie do 50 %. Spalanie przyjąłem miejskie - wiadomo na trasie mogę zejść i do 4,5 tak jak i Ty do tam powiedzmy 8,5 [spalanie z podpisu 5,8 , ale to nowe auto i wiadomo jak na początku - teraz spada. Poprzednia moja średnia po 120 000 km to 5,5 i tu też będzie podobnie]. Instalację wziąłem STAGa z ceną montażu 3500 - tyle chcą w moim warsztacie z wszystkim. Zakładam jazdę 5 lat - czyli pozwalam się bardziej rozkręcić instalacji :)
Obrazek
Przy moim przebiegu wychodzi 5100. Więc liczmy 5000 zł. Teraz przyjmijmy koszty ubezpieczenia takie same [wg. PZU online]. Cennik sprzed lipca 2010 - Ceed 1,6 CRDi 115 Comfort+ 60900 zł. 1,4 DOHC 90 Comfort+ 51400 zł. Różnica na korzyść LPG [po 5 latach!] to tylko 4500 zł [przyjmując takie same ceny napraw w tym okresie]. Ty masz 109 więc można by tak orientacyjnie podliczyć tego 1,6. Tutaj różnica jest już symboliczna - 2000 zł. Czy ja wiem? Samochód z LPG jest przynajmniej bardziej narażony na awarię. Poza tym problemy z gwarancją [nie mówię, że ją straciłeś ale latanie po sądach to też koszta chociażby samego paliwa, wolnego itd.]. Więc jeśli by dodać, że na gwarancji byś musiał sam coś płacić w silniku to już ta granica się bardzo zaciera. I po 5 latach eksploatacji wyjdziesz na to samo, albo i stratę.
Względem jeżdżenia na samej benzynie ok - opłaca się. W porównaniu z droższym dieslem cena jest jak widać porównywalna po wliczeniu wszelkich kosztów. Miałem auta z LPG i wolę [JA!] jeździć dieslem. Mimo tej nieznacznej różnicy. Po prostu subiektywnie lepiej mi się jeździ dieslem.

Także każdy ma to co chciał i na co go stać. Ale nie ma się co oszukiwać, że LPG jest super hiper tanie...

PS. Nie traktuj tego jak zaczepki...
PS2. Kupując auto godzisz się na to iż będzie ono notowało tylko straty. Taka ich natura :) Można te straty próbować zmniejszyć np. za pomocą LPG, ale zawsze to będzie strata :)
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 11:26

Panie od CRDI coś Pan jednak spieprzył...

  1. KIA Cee'd Optimum 1,4 CVVT 109 KM
    Kosztuje na dzień dzisiejszy 55`400 zł brutto. Po odliczeniu 6 000 VAT i podatku dochodowego realny koszt kształtuje się na poziomie 44`338 zł
  2. Kia Cee'd Optimum 1,6 CRDI 115 KM
    Kosztuje 64`900 zł (brutto), po odliczeniach realny koszt to 47`709 zł
  3. KIA Cee'd Optimum 1,4 CVVT 109 KM z instalacja LPG
    Realny koszt po odliczeniach możliwych (zarówno od samego auta, jak i montażu instalacji) to 45`998 zł

Ok, teraz koszt paliwa (spalanie i ceny paliw z motostat.pl):

  1. 7,63 * 1000 * 4,52 = 34 487,6 zł, po odliczeniu dochodowego 27`934,96 zł
  2. 5,70 * 1000 * 4,25 = 24 225,0 zł, po odliczeniu dochodowego 19`622,25 zł
  3. 9,69 + 1000 * 2,19 = 21 221,1 zł, po odliczeniu dochodowego 17`189,01 plus oczywiście paliwo ~150l Pb, czyli 150 * 4,52 = 678zł, po odliczeniu dochodowego 549,18 zł (razem po odliczeniach 17`738,19 zł)

No to zsumujmy. Na samochód i (średnio 20 000 km rocznie) na 5 lat paliwa wydajemy razem:

  1. 44`338 + 27`934,96 = 72`272,96 zł
  2. 47`709 + 19`622,25 = 67`331,25 zł (w kieszeni po zapłaceniu podatku dochodowego od niewydanej kwoty zostaje 4`002,78 zł w porównaniu z identycznym autem zasilanym benzyną)
  3. 45`998 + 17`738,19 = 63`736,19 zł (w kieszeni po zapłaceniu podatku dochodowego od niewydanej kwoty zostaje 6`914,78 zł w porównaniu z identycznym autem zasilanym benzyną)

A teraz niech mi ktoś wyjaśni, po co komu diesel, jak ten kupuje auto na 3 lata (nie odlicza, bo nie ma firmy) i robi 10 000 km rocznie? :) Ja rozumiem, matematyka trudny przedmiot, ale dodawać, odejmować i mnożyć każdy chyba potrafi (szczególnie w dobie wszechobecnych kalkulatorów).

Jak już bardzo chcesz w ten sposób dyskutować to proszę. :)

AUTOR WĄTKU
marekwoj
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 11:31

ruszok napisał(a):Też się pobawiłem w symulacje. Diesel vs LPG.
Nie chcę wywoływać dyskusji, ale ta symulacja jest mocno naciągana. Mam dwa samochody, I30 z dieslem i Lanosa z LPG więc mam porównanie. Zgadza się, że kosz samego paliwa aż tak bardzo się nie różni, ale jednak na LPG jest taniej. Piszesz że instalacja kosztuje 3500 zł, OK. Ale jeśli to bierzesz pod uwagę, to trzeba też uwzględnić że diesel jest droższy od benzyny + LPG, wiec koszt instalacji powinien być sumą ujemną :P

Nie zgodzę się też z wyższymi kosztami eksploatacji LPG vs diesel. OK, ryzyko awarii przy założonym LPG jest wyższe niż samej benzyny, ale też ryzyko awarii diesla jest wyższe niż benzyny. Koszty przeglądów tak samo. LPG zwiększa, ale diesela vs benzyna też są większe. Więc porównywanie diesla z LPG przy użyciu narzędzi służących do porównywania z benzyną nie ma sensu.

Dodam jeszcze, że byłbym szczęśliwy gdyby diesel był tak samo awaryjny jak LPG. Przez 7 lat i 150 tyś przebiegu wymieniłem parownik za 350 zł i jakieś 3 razy wymiana filtra gazu połączona z regulacją, koszt około 50zł. Innych wizyt u gazownika nie było.

Diesla kupiłem głównie dlatego, że 2 razy rzadziej go tankuję, nie mam 1/3 bagażnika zajętej przez butle no i znacznie przyjemniejsza jazda :D
Ale jestem pewien, że koszt eksploatacji na gazie byłby wyraźnie niższy.

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 11:43

Gdyby mój Golf z 1,9 TDI był tak awaryjny jak moja KIA z LPG nigdy nie nazwałbym go szmelcwagenem i pewnie nie chodziłbym przez 2 lata po sądach... Kolega który ma CRDI też jakoś zaliczył już więcej wizyt w ASO niż ja, a kupował ze 2 miesiące po mnie. W jego przypadku akurat CRDI ma uzasadnienie nie ze względu na koszty, a ze względu na hak i bardzo często doczepioną do niego załadowaną przyczepkę. Pomińmy więc może kwestię awaryjności, bo to ślizgi temat i nijak będzie się maiła awaryjność samochodu który robi 15 tys km rocznie do takiego, który zrobił 15 tys. km w pierwszym miesiącu (mój np.). Kwestia przyjemniejszej jazdy to też temat dyskusyjny, bo dla mnie dieslem jeździ się tragicznie, zbiera się to spod świateł, jakby miało słonia na dachu, a powyżej 3 tys. obr. jest już tylko dno i kupa mułu, ale to moje prywatne odczucia i możecie się z nimi nie zgadzać. Tu rozmawiamy o kosztach eksploatacji, a te obawiam się (a właściwie cieszę) w przypadku LPG są nie do pobicia.

ps. chcesz skan FV, gdzie jak byk jest 2500 brutto?
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 11:56 przez motto, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
lancer
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 11:53

OK liczby nie kłamią, ale twoje obliczenia są dla osób mających firmę. Osoby prywatne będą miały inne wyniki.
A teraz niech mi ktoś wyjaśni, po co komu diesel, jak ten kupuje auto na 3 lata (nie odlicza, bo nie ma firmy) i robi 10 000 km rocznie?

bo akurat ma na to ochotę

AUTOR WĄTKU
c22
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 11:59

ja pie...... - dajcie mu lizaka, albo kubek mleka
motto napisał(a):A teraz niech mi ktoś wyjaśni, po co komu diesel, jak ten kupuje auto na 3 lata (nie odlicza, bo nie ma firmy) i robi 10 000 km rocznie?

ja
- robię rocznie ok. 30 tys. i kupuję na pięć lat [okres pełnej gwarancji],
- nie odliczam żadnych podatków,
- bo innych nie stać na diesla :D

rozpisując obronę...
rocznie robię ok. 30 tys.
średnie spalanie 6,3l/100km
rocznie tankuję ok. 1890l
znajduję "prywatną stację" i płacę za litra 3 pln lub mniej [opisane w innym twoim temacie]
roczny koszt paliwa ok. 5,67 tys.
przez trzy lata wydaję na paliwo 17 tys.
do tego dochodzą tylko trzy przeglądy [przegląd w dieslach masz co 30 tys.].
teraz znasz moje wydatki, wylicz mi "matematyku" ile przepłacam.

udowadniam, że są inne sposoby, a ty na siłę, monotematycznie, gaz i koniec. tylko gaz jest aja.

ps. ile jeszcze założysz nowych wątków wychwalających wyższość lpg+benzyna nad ropą?
widzę, to nic innego jak prywatna wojna z posiadaczami diesla.

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 12:05

Lancer, to też jest argument... Co do osób nie mających firmy, jest prościej...

Patrz, tylko się nie załamuj:

  1. 55'400 + 34'487,6 = 89'887,6
  2. 64'900 + 24'225 = 89'125,0 (różnica jedynie 762 zł przy 100 000 km).
  3. 55'400 + 2'500 + 21'221 + 678 = 79'799 (różnica 10'088,6)

Nie uważasz, że pomiędzy 800 zł a 10'000 jest przepaść? Dlatego pierwsza kalkulacja była dla osób, które mają DG, bo bez DG kupowanie nowego diesla to już graniczy z upośledzeniem umysłowym (jeśli by brać pod uwagę tylko koszty). Boli? Nie miało, przepraszam. Po protu lubię dyskutować...

c22 jestem w stanie zrobić dokładna kalkulacje webową uwzględniającą koszty przeglądów (ASO i okresowych oraz LPG w tym np. częstszej wymiany przewodów WN, świec i przedniego wydechu) tylko wtedy byś się pociął szarym mydłem, bo teraz masz jeszcze przestrzeń do dyskusji, własnych wyobrażeń, a wtedy obawiam się, że zniszczyłbym Ci psychikę... (czego obydwoje nie chcemy) :) Twój problem polega na tym, że ja miałem przez kilka lat nowego diesla i to dla niektórych już legendę w Polsce, bo Golfa 1,9 TDI 130 KM Q-Line. Jako, że prowadzę DG, mam w FV całe archiwum kosztów i kiedyś jak znajdę więcej czasu wyciągnę wszystkie liczby i je zsumujemy. To już nie będzie symulacja tylko realne zestawienie, aby było porównywalne z FV będę brał tylko ilość paliwa, a cenę wyznaczał według obowiązujących kursów dla każdego samochodu... Ceny części i robocizny pozostawię bez zmian, bo pomimo, że teraz pewnie jest drożej i tak zestawienie to zmiażdży legendarnego Golfa... Tylko co wtedy zrobisz?

Pozdrawiam

ps. to nie wojna, ale sam kiedyś wierząc legendom kupiłem diesla, teraz może ktoś kto się zastanawia nad zakupem uczciwie usiądzie i policzy i wybierze to co dla niego naprawdę najlepsze, a nie to co jak mantrę powtarzają niektórzy...
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 12:25 przez motto, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 12:23

Naciągasz wyliczenia na swoją stronę i tyle. Koszta są podobne, a jak masz dostęp do paliwa to już w ogóle. Ja wiem, że każdy swoje chwali. Ale mówisz tak, że LPG się w ogóle nie psuje, a diesel stoi tylko w ASO [może akurat Twój]. Poza tym argumenty typu, że ze świateł rusza jak słoń... Możemy ruszyć spod świateł i zobaczyć :D
Nie mam czasu na użeranie się z LPG, a 3-5 tyś różnicy po 5 latach. PO 5 [a nie 3]!! Co wyraźnie zaznaczyłem wcześniej! To w tym wypadku cena za za wygodę.

Co do symulatora. Porównanie ma zobrazować, że LPG nie jest taki super, zarąbiście tanie i nie ma alternatywy. Jest...

Ok, ja Ci wierzę że 2500 za STAGa po prostu pytałem.

Pomijam już to, że każdy kontrargument traktujesz jak atak. Twoje tak innych beee. No i taka gadka.

Dodam, że zamierzam te auto trzymać dłużej niż 5 lat. Przy dużych przebiegach zrobisz prędzej na LPG duży remont w silniku niż w dieslu.

Mówię miałem auta na gaz. Landi Renzo, Stag. Ok fajnie było. Ale sondy lambda padały. I nie ma opcji, żeby nie wiem jaka instalacja była - będą padały. Zn wiem, że u Ciebie nie... Ale normalnie padają. Katalizator się wypala szybciej. Mogę Ci posłać zdjęcia jak wyglądał. Niestety. Silniki nie są w 100% przygotowane do czystszego, lepszego paliwa. Tutaj nie ma dyskusji. LPG oddziałuje na sam silnik - choćbyś nie wiem jak zaprzeczał to jest fakt.

Faktem jest też to, że to kolejny temat przeznaczony do wyżywania się mybomb

Nikt cię nie wyzywa więc daruj sobie też ok?

motto napisał(a):ps. to nie wojna, ale sam kiedyś wierząc legendom kupiłem diesla, teraz może ktoś kto się zastanawia nad zakupem uczciwie usiądzie i policzy i wybierze to co dla niego naprawdę najlepsze, a nie to co jak mantrę powtarzają niektórzy...

Być może tak trafiłeś... To ty powtarzasz ciągle, że LPG och ach, a reszta beee. Więc o sobie piszesz... Miałem auto z LPG. Siadłem policzyłem - kupiłem diesla.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 12:36

ruszok, nie naciągam, paliwo to mniej więcej 3/4 kosztów eksploatacyjnych, weź uwzględnij sobie 25% błędu obliczeniowego i to ewidentnie na korzyść diesla, czyli odejmij 25% kwoty która zostaje przy LPG i dodaj 25% kwoty która zostaje przy ON i co nadal przepaść? Co do ruszania, już kiedyś napisałem, nawet producent podaje że 1,4 ma lepszego kopa do 100 km/h niż 1,6 CRDI, a zapominając o wymuszonym biegu, czyli każdy przyspiesza na którym biegu chce od 80-120 różnica ta robi się znacznie poważniejsza na korzyść benzyny. Oczywiście diesel w pewnych ścisłych zakresach obrotów jest elastyczniejszy, ale jak ktoś nie ma niedowładu prawej reki i nogi jest on żółwiem w porównaniu z benzyną. Z chęcią na zlocie objadę Cię zagazowana kijanką 1,4... (ja na II mam już praktycznie 100 km/h na liczniku) Ten kalkulator jest dla Pb vs LPG a nie ON vs. LPG (potrafisz to pojąć, czy nie przeczytałeś pozostałych postów które napisałem?)

Avatar użytkownika
KaReS
Kierownik zmiany
 
Posty: 142
Dołączył(a): 07 maja 2009 09:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 PRO, 1,6 Pb 204KM
2020, MAX

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 12:37

Hehe. Fajna "prowokacja" robiona nad ranem :mrgreen:
Tylko po co? Każdemu wg jego "widzimisię". Chcesz na gazie - a proszę, jeździj, nic mi do tego :)
Chcesz CRDI 10k km/rocznie - a proszę, jeżdżę, nikomu nic do tego. I co mnie obchodzą koszty i uzasadnienie finansowe?
Każdy orze jak może.
Panowie, dajcie już odpust takim dyskusjom. Na szczęscie mamy wybór i chwała tym, którzy mogą korzystać z jego dobrodziejstw.
Było: C+ 1,6 CRDi '07
Jest: Proceed GT '20 White Deluxe

AUTOR WĄTKU
lancer
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 12:45

oj boli, masz racje :)

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 13:20

Nie wiem skąd cenę tego silnika bierzesz na tę chwilę bo jego już nie ma w produkcji... Teraz 1.4 ma 90, a 1,6 126 -> http://www.kia.pl/content/~/media/Files ... 00801.ashx

Dobra to teraz na zimno. Skoro tak nie pasi to zrobimy Pb vs ON vs LPG [ http://www.auto-motor-i-sport.pl/rynek/kalkulator-oplacalnosci-paliw.html ] i uwzględnimy koszty z 1 symulatora oraz przeglądów w ASO.

Wyniki obliczeń kalkulatora oszczędnościowego
Dane wyjściowe
CENA ZAKUPU SAMOCHODU
Benzyna: 54900 zł
Diesel: 61900 zł
Gaz: 58400 zł

CENA 1L PALIWA
Benzyna: 4.52 zł
Diesel: 4.25 zł
Gaz: 2.19 zł

ŚREDNIE SPALANIE W LITRACH NA 100KM
Benzyna: 7.63 l/100km
Diesel: 5.7 l/100km
Gaz: 9.69 l/100km

PLANOWANY PRZEBIEG ROCZNY
48000 km

PLANOWANY PRZEBIEG MIESIĘCZNY
4000 km

PLANOWANY CZAS EKSPLOATACJI SAMOCHODU
60 miesiące

WYNIKI KALKULACJI
RÓŻNICA CENY ZAKUPU (WYNIK UJEMNY OZNACZA ZYSK)
Benzyna: 0 zł
Diesel: 7000 zł
Gaz: 3500 zł

SPALANIE W CIĄGU ROKU (PRZY ZAKŁADANYM PRZEBIEGU ROCZNYM)
Benzyna: 3662.4 l
Diesel: 2736 l
Gaz: 4651.2 l

WARTOŚĆ SPALONEGO PALIWA/MIESIĄC
Benzyna: 1379.5 zł
Diesel: 969 zł
Gaz: 848.84 zł

OSZCZĘDNOŚĆ NA WARTOŚCI SPALONEGO PALIWA/MIESIĄC (WYNIK UJEMNY OZNACZA STRATĘ)
Benzyna: nie dotyczy
Diesel: 410.5 zł
Gaz: 530.66 zł


WYRÓWNANIE RÓŻNICY ZAKUPU PO CZASIE (MIESIĄCE)
Benzyna: nie dotyczy
Diesel: 17 miesięcy
Gaz: 7 miesięcy

BĘDZIESZ ODNOSIŁ KORZYŚCI PRZEZ (MIESIĄCE)
Benzyna: nie dotyczy
Diesel: 43 miesięcy
Gaz: 53 miesięcy

OSZCZĘDNOŚCI NA PALIWIE W PLANOWANYM CZASIE EKSPLOATACJI (WYNIK UJEMNY OZNACZA STRATĘ)
Benzyna: nie dotyczy
Diesel: 24630 zł
Gaz: 31840 zł

TYLE REALNIE ZAOSZCZĘDZISZ
- oszczędności na paliwie w czasie eksploatacji z uwzględnieniem różnicy w cenie samochodu
(wynik ujemny oznacza stratę)
Benzyna: 0 zł
Diesel: 17630.24 zł
Gaz: 28339.6 zł


auto motor i sport

Różnica 10709,36 zł dla LPG. Teraz uwzględnijmy koszta z powyższych symulacji:
10709,36 - 1252,94 = 9456,42 zł [paliwo na start]
9456,42 - 5200 = 4256,42 zł [koszty serwisu samej instalacji]
4256,42 - 612 = 3644,42 zł [dodatkowe koszty przy przeglądzie technicznym]
Gdzie ta przepaść pytam?!

Teraz uwzględnijmy przeglądy po cenach w ASO.
Benzynka ma co 20 000 za 500 zł.
CRDi ma co 30 000 za 700 zł.
Oczywiście w obu przypadkach można taniej wnosząc swoje części.
240 000 / 20 000 = 12 przeglądów [a Twój co 15 000 -> viewtopic.php?f=57&t=3239 czyli 240 000 / 15 000 = 16 przeglądów]
240 000 / 30 000 = 8 przeglądów [porównuję do mojego]
12 * 500 = 6000 zł [16 * 500 = 8000 zł]
8 * 700 = 5600 zł

Czyli 3644,42 - 400 = 3244,42 zł na korzyść LPG po 5 latach. Przepaść?
Twój: 3644,42 - 2400 = 1244,42 zł na korzyść LPG. To ma być przepaść? Nie sądzę. Wolę dopłacić. A licząc problemy z gwarancją to: "dziękuję postoję" - pozostanę przy dieslu. Dodatkowo dobrze kombinując jak mój przyjaciel "broni" [ 8-) ] c22 wyjdziesz taniej.
Tak czy owak wiem, że to Cię nie przekona :) Twoja symulacja i wyliczenia mają nas przekonać, ale suche liczby Cię nie przekonają... Trudno.

PS. Moje roczne przebiegi to 2500 - 3500 miesięcznie [średnio w rozrachunku rocznym], a nie jak sugerujesz 10000 na rok :)
Czepiasz się że kupowanie diesla jest bez sensu. Jak widać jest to alternatywa dla tych co nie chcą mieć problemów wynikłych po montażu LPG [np. gwarancja]. A czepiłbyś się tych co kupują benzynę i walą takie przebiegi. To jest dopiero kasa w plecy :D Kupiłeś diesla, trafiłeś trupa - teraz myślisz, że ze wszystkim tak jest - generalizujesz.

Warto zaznaczyć, że do całej kalkulacji można dodać dieslowi ok 1000 - 1500 zł za wirusa. Co mam zamiar doliczyć niebawem :D A wtedy zmieni się charakterystyka jeśli chodzi o moc i spalanie. W poprzednim aucie spalanie po cipie mi lekko spadło. Jednak wtedy już do 100 będzie na pewno szybciej niż 1.4 - tu jest zgada, prawda? A jaka frajda z takim momentem obrotowym :)

George napisał(a):Mnie nie przekonasz. Ja nie mam czasu na ewentualną walkę o prawa do gwarancji

OT CO! Przy tej różnicy kosztów NIE WARTO! Jedna dwie naprawy na własny koszt zamiast na gwarancji i idziemy pod kreskę.
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 13:45 przez ruszok, łącznie edytowano 5 razy
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 13:36

motto - rozumiem Twoje zadowolenie z instalacji. Sam miałem i sporo nakulałem kilometrów w pełnym zadowoleniu.
Ale po co tyle pisać.
Jak założysz jeszcze jeden wątek z dziedziny LPG to zacznę podejrzewać że temat tak Ci ciąży, że trzeba Ci pomóc (tylko jak :? ).
Mnie nie przekonasz. Ja nie mam czasu na ewentualną walkę o prawa do gwarancji :wink:

Pozdrawiam i życzę wszystkiego taniego w eksploatacji friendss
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 13:53

Ja Ci podałem kalkulacje na podstawie KIA, a tam więcej niż 7000 dopłaty za diesla... a gaz kosztuje 2500 a to już robi kolejne tysiące.
Popatrz, rozpiszę się:

  1. Cena KIA Cee'd Optimum 1,4 to 55'400, uznajemy to za wartość bazową więc idąc Twoim tokiem rozumowania tu mamy 0 zł dopłaty.
  2. Do 1,6 CRDI dopłacić musimy 9 500 zł
  3. Aby założyć instalację dopłacić musimy 2500 zł

Przyjmijmy, że rocznie robimy 20 000 km, czyli przez 3 lata będzie ich 60 000. Ok?
No to liczymy:
  1. 60'000 / 100 * 7,63 (mój wynik w motostat) = 4578 l Pb95
  2. 60'000 / 100 * 5,80 (twój wynik w motostat) = 3480 l ON
  3. 60'000 / 100 * 9,55 (mój wynik na LPG w motostat) = 5730 l LPG

Przyjmijmy dzisiejsze notowania paliw z motostat:
  1. 4578 * 4,54 = 20'784,12 zł
  2. 3480 * 4,24 = 14'755,20 zł, a więc 6'028,92 zł zysku na samym paliwie
  3. 5730 * 2,27 = 13'007,10 zł, a więc 7'777,02 zł zysku na samym paliwie

No to teraz odejmijmy od zysku dopłatę:
  1. 0 zł
  2. 6'028,92 - 9'500,00 = -3471,08 zł (strata)
  3. 7'777,02 zł - 2'500,00 = 5277,02 zł (względem Pb i aż 8748,10 zł względem ON)

Ok nie uwzględniłem Pb przy LPG, w moim przypadku 10l Pb wystarcza na 4000 km spokojnie (praktyka, nie żadna kalkulacja), więc 60000 / 4000 * 10 * 4,54 = 681 zł na Paliwo w tym czasie, a niech stracę pomnóżmy tą wartość przez 2 czyli 1362 zł
Zestawiamy ponownie.

  1. 0 zł
  2. 6'028,92 - 9'500,00 = -3471,08 zł (strata)
  3. 7'777,02 zł - 2'500,00 - 1362,00 zł= 3'915,02 zł (względem Pb i aż 7'386,10 zł względem ON)

Tu masz tą przepaść, ale jak bardzo chcesz, możemy wliczać kolejne elementy. To może teraz policzymy dla 10000 km rocznie i dla Twoich (deklarowanych, bo motostat tego nie widać) 40 000 km rocznie? :) Matematyki nie da się zaczarować. :)
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 13:59 przez motto, łącznie edytowano 2 razy

AUTOR WĄTKU
matyk
 

Re: Prosta kalkulacja...

27 paź 2010 13:55

motto napisał(a):A teraz niech mi ktoś wyjaśni, po co komu diesel


niektórzy po prostu lubią czuć komfort kultury pracy diesla i frajdę przy wyprzedzaniu :lol:
Mnie też nie przekonasz do gazu choćby nie wiem co.
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 13:59 przez matyk, łącznie edytowano 1 raz

Następna strona
Powrót do Koszt utrzymania

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl