Chyba jednak założę LPG...

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
motto
 

Chyba jednak założę LPG...

16 cze 2010 18:04

Tak sobie liczę. Najmniej w miesiącu (prawie nie jeździłem) udało mi się zrobić 2000 km. No to policzmy 20 * 7,6 * 4,82 = 732,64. Teraz dla LPG, 20 * 7,6 * 1,2 (zwyżka spalania gazu) * 2,22 = 404,93. A więc przy LPG zostaje mi 327 zł w kieszeni. Koszt instalacji 1722zł (2100 brutto), licząc przy minimalnym przebiegu zwróci mi się najpóźniej po jakiś 5 miesiącach (normalnie robię więcej niż 2000 miesięcznie, rekord to 15000 w jeden miesiąc). Gdybym założył LPG zaraz po zakupie auta, wydałbym mniej do tej pory na paliwo co najmniej 10000 zł (odliczając koszt instalacji). Auto będę jeszcze użytkował przez 3-4 lata, a więc licząc 3 i tylko 2000 km miesięcznie daje mi to co najmniej 10000 oszczędności (w praktyce w moim przypadku wyjdzie więcej). Czysty zysk i w dupie mam gwarancję, którą jak przychodzi co do czego poważniejszego to nie istnieje praktycznie. Niebawem przegląd na 90 tys, zrobię go już w stacji Boscha, a nie w ASO i pochwalę się, jak już cedzik będzie miał to LPG.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 08:36

wolałbym się napić za te 2000zł niż złożyć taką instalke :twisted:
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 08:55

Ciekawe, nawet nie wiesz jaką, a już wygłaszasz sądy. Poza tym, to nie dział LPG, tu mówimy o kosztach. A te patrząc na koszt przejechania 100 km najniższy będzie właśnie dla silników zasilanych LPG i diesel temu nie dorówna. Moja średnio pali 7,6 Pb95 na 100km, kolega ma CRDI i mu średnio pali 6,9 ON na 100 km (obydwa wyniki są dla ponad 70 000 km). No to policzmy:

1. Pb95
100km 7,6 * 4,82 = 36,63 zł
dla 20000 km (uznajmy to za przeciętny średnioroczny przebieg) koszt wyniesie: 7328 zł

2. LPG (szacunkowy dla mojego auta)
7,6 * 2,22 * 1,2 = 20,25 zł
dla 20000 km koszt wyniesie: 4050 zł
czyli 45% oszczędności względem Pb.

3. ON
ON 6,9 * 4,75 = 32,76 zł
dla 20000 km koszt wyniesie: 6552 zł.
czyli oszczędności mamy niecałe 21% względem jednostki benzynowej.

Zraz ktoś napisze, że za instalacje trzeba zapłacić i przegląd droższy, ok, ale dopłata do diesla nadal przewyższa koszty dodatkowe związane z instalacją LPG co najmniej dwukrotnie. Prosiłbym też o nie pisanie bajek, jak to LPG niszczy silniki. Jak się zakłada u kowala na najtańszych podzespołach do tego często do nie w pełni sprawnej jednostki silnikowej to się potem płacze...

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 09:40

Trochę zaniżone i zawyżone te wartości z pełnym uznaniem wyliczeń ale:

Pb - tu mogę się zgodzić na te 7.6 L/100 km

ON - nie ! chyba ze zmieniasz biegi na 3000 obr/min, klima + pisk na każdym skrzyżowaniu

LPG - tyle co Pb ? 10-12 to mogę się zgodzić :)

Przejżyj sobie motostat:

Najbardziej ekonomiczne - benzyna 5.22 l/100km - Citroën C1

Najbardziej ekonomiczne - olej napędowy 4.5 l/100km - Renault Thalia (w tej grupie również CEED - na poziomie 4.5-4.7)

Najbardziej ekonomiczne - LPG 6.81 l/100km - Daewoo Tico ( :? ) - szczyt oszczędności mybomb

ceny paliw też nieco inne:
na dzien 19.06.2010

benzyna Eurosuper 95 - 4.69 zł/l +0.85%

olej napędowy Olej napędowy - 4.35 zł/l +0.23%

LPG LPG - 2.14 zł/l +0.93%

no i to co najważniejsze = utrata gwarancji

moje skromne zdanie LPG jest przereklamowane diabloo, oczywiście twoje autko twoja decyzja clapping

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 13:34

Franky napisał(a):Trochę zaniżone i zawyżone te wartości z pełnym uznaniem wyliczeń ale:

Pb - tu mogę się zgodzić na te 7.6 L/100 km

ON - nie ! chyba ze zmieniasz biegi na 3000 obr/min, klima + pisk na każdym skrzyżowaniu

LPG - tyle co Pb ? 10-12 to mogę się zgodzić :)


Nie obraź się na mnie, ale "Niech żyje umiejętność czytania ze zrozumieniem". Hura. :)
Przy LPG 1,2 jest mnożnikiem, widzisz? Czyli 1 i 20% więcej, bo tak się składa, że dobrze ustawiona instalacja powoduje zwiększenie spalania LPG względem PB od 15 do 20% w zależności od konkretnego silnika.
Co do ON, to dane z przeszło 70 tys. km mojego kolegi, który jak i ja bierze faktury. Obydwoje mamy ten sam program komputerowy do prowadzenia KPiW. Rachunek jest prosty, liczba zakupionych litrów paliwa oraz przebieg dają takie wyniki, ja mam obecnie 89000 przejechane on 76000 i dziwnie się składa, że przeprowadzona przeze mnie w ten sposób kalkulacja dziwnie pokrywa się z moim kontem na motostat. Tak więc spalanie 1,6 CRDI średnio to jakieś 6,9 właśnie. I w moim przypadku i w jego mniej więcej w połowie jest miasta co tras poza miastem. Ceny paliw wziąłem z BP najbliżej mnie i tu mogą być w zależności od regionu kraju nawet spore różnice.


Franky napisał(a):no i to co najważniejsze = utrata gwarancji

Nie byłbym tego taki pewny: viewtopic.php?f=44&t=4628
Tym bardziej, że zgodnie z przepisami obowiązującymi w EU (a tak się dziwnie składa, że jesteśmy jej członkiem) to producent musi Ci udowodnić, że zamontowane przez Ciebie urządzenia, modyfikacja pojazdu miała wpływ na wystąpienie usterki, a tym samym gwarancja w tym konkretnym przypadku nie jest już ważna. A chciałem przypomnieć, że w przypadku poprawnie dobranej i zamontowanej i wykalibrowanej instalacji LPG silnik nie widzi różnicy pomiędzy pB a LPG, wszystkie parametry jakie jesteś w stanie odczytać z komputera są takie same poza spalaniem które właśnie wynosi od 15% do 20% więcej. Nawet wykresy na hamowni wyglądają tak samo (robiłem dla dwóch aut, bo tak się składa, że tam gdzie zakładam teraz LPG do aut, kalibracje robią mi na hamowni podwoziowej właśnie.
Ostatnio edytowano 19 cze 2010 13:55 przez motto, łącznie edytowano 2 razy

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 13:55

Nie obraź się na mnie, ale "Niech żyje umiejętność czytania ze zrozumieniem". Hura. :)
- czytam i widzę ale nawet z 7.6 l PB x 1.2 nie będzie 10-12 l

Czyli 1 i 20% więcej, bo tak się składa, że dobrze ustawiona instalacja powoduje zwiększenie spalania LPG względem PB od 15 do 20% w zależności od konkretnego silnika - tak jak w instrukcji jest napisane przy CRDI, że spalanie na poziomie około 4.5 l/100 km - good luck !! Ty masz prawie 7 wiec dolicz sobie tą różnice do LPG - da to około 10-12.

na zlocie w Poznaniu forumowicz Atom, który ma gaz stwierdza spalanie - 11-12,5 l (http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=4105&start=0)

Co do ON, to dane z przeszło 70 tys. km mojego kolegi, który jak i ja bierze faktury. Obydwoje mamy ten sam program komputerowy do prowadzenia KPiW. Rachunek jest prosty, liczba zakupionych litrów paliwa oraz przebieg dają takie wyniki, ja mam obecnie 89000 przejechane on 76000 i dziwnie się składa, że przeprowadzona przeze mnie w ten sposób kalkulacja dziwnie pokrywa się z moim kontem na motostat. Tak więc spalanie 1,6 CRDI średnio to jakieś 6,9 właśnie. I w moim przypadku i w jego mniej więcej w połowie jest miasta co tras poza miastem. Ceny paliw wziąłem z BP najbliżej mnie i tu mogą być w zależności od regionu kraju nawet spore różnice.


kwestia stylu jazdy, dziwni mnie tylko, że masz takie wysokie spalanie w Dieslu


Franky napisał(a):no i to co najważniejsze = utrata gwarancji

Nie byłbym tego taki pewny: viewtopic.php?f=44&t=4628[/quote]

a ja raczej tak ... bo i tak Ci "wmówią", że to twoja wina diabloo

a tak btw: to u naszych zachodnich sąsiadów sprzedają Ceedki w gazie

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 14:11

Nie spali mi więcej jak te 7,6 x 1,2 czyli 9,12. Miałem z 5 aut w sumie na LPG i żadne nigdy nie wzięło mi więcej niż 20% więcej. W moim przypadku zawsze to było między 17 a 19%, ale gazownicy podają, że zakres ten jest między 15 a 20%.
CO do wysokiego spalania tego diesla, nie jest ona wysokie, jest normalne, miałem gofla 1,9 TDI 150 KM i spalanie z książki oglądałem tylko w książce, ale nie jedzże jak dziadzia w kapeluszy tylko zawsze wykorzystuję to co mam pod maską. Kolega też jeździ "normalnie", nie ora auta, ale na brak dynamiki narzekać żaden pasażer nie może. Zresztą średnie dla 1,4 CVVT według KIA to też o ile pamiętam jest jakoś 1l mniej niż mi faktycznie wychodzi.

Co do gwarancji, nie będę powielał dyskusji w dwóch wątkach.

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 14:19

motto - jak już pisałem twoje autko twoja decyzja - mogę tylko życzyć powodzenia drinkss

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

19 cze 2010 14:36

A dziękuję, choć tak naprawdę to raczej nie należy się opierać na szczęściu lub jego braku. Ja już znalazłem u siebie w okolicy "gazownika" który wie co robi.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 07:23

1. autami na lpg jeździłem już w 1995r -mazda 323F i żuk :twisted:
2. gwarancja - to kIA !!!!!!!!!! z bardziej prozaicznymi tematami na 100% jest problem a co dopiero na LPG !!!!!!!!!!!!
3. też jak kupiłem ceeda chciałem po raz kolejny założyć LPG w ASO KIA mieli nawet ORYGINALNE ulotki z drukarni ile do jakiego auta kosztuje instalacja LPG ( ceeda jeszcze wtedy nie produkowali) i zadowolony pomyślałem że mi zamontują w ASo i problem ewentualnych potyczek gwarancyjnych z głowy - a tu uświadomili mnie że do ceedów mają zakaz zakładania
4.Jednemu nawet udało się zajrzeć pod maskę na stacji, typowa IV gen BRC. I takie BRC kosztuje 2000zł?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Od jakiegoś czasu nie jestem w temacie spytam po drodze zapytam MOICH gazowników z którymi z lpg znamy się od 1995 roku
5. wg mnie instalka to pewnie jakieś 3500zł BRC
6. jeździłem ostatnio kilkoma autami z instalkami w przedziale 2000- 3000 i PORAŻKA TOTALNA różnica lpg/benzyna zbyt duża jak dla mnie ale może to moje przyzwyczajenie do SGI który jak ostatnio pytałem dalej kosztuje 5000zł
7. trochę przejeździłem na lpg ( nie będę pisał że pewnie więcej niż cześć tutaj ogólnie autami :roll: ) i oszczędności niby są ale często jakim kosztem - albo typu że po 100tys km padły mi wtryski lpg i koszt 1000zł za komplet i znów trzeba trochę nakulać aby to odrobić a tu zaraz dodatkowy przegląd rejestracyjny ( a tak mamy spokój na 3 i 2 lata) pompa paliwka (miałem w sceniku zawsze min pół baku a na 200 tys km wymieniłem 2 pompy) przewody wysokiego napięcia -w sceniku były cewki bezpośrednio na świecach BARDZO AWARYJNE ZRESZTĄ na benzynie padła 1 po 50 tys km a na LPG padały jak muchy jedna za druga a na początku tylko w serwisie można było kupić 400zł sztuka potem już 100-150zł zamienniki wytrzymalsze niż oryginały ( mam do dzisiaj wiaderko przepalonych cewek w garażu)
8. nie wiem jak z jakością lpg ale był taki moment że wymieniałem co miesiąc filtry gazu zaklejone na maxa ( robiłem ponad 4000km miesięcznie) było takie pół roku potem znów lpg był oki
9. nie jestem przeciwnikiem lpg ale czym nowocześniejsze auto tym mniej opłacalne i problemowe i pytanie czy aż tak warto pierd........ić się z autem - czy wsiadać i jechać, na Pb na pewno używka tak, kupiłbym i założył lpg ale kupiłbym auto które wiadomo że dobrze znosi lpg (opel itd.)
10. po to mam nowe aby mieć święty spokój z autem - w KIA oczywiście czasem ciężko z tym :twisted: :twisted:
11. robię ceedem z 30 tys rocznie 2 auto w domu solu na razie zrobił 6000km przez pół roku ale żona siedzi na wychowawczym
12. tez mam dylemat lpg czy diesel nie wiadomo co gorsze zawsze przy lpg mniejsze ewentualne naprawy duuużo tańsze -ale znów do nowego nigdzie nie można -więc póki co dopłacam te trochę za Pb i śmigam (ps soul więcej pali niż ceed te same silniki ale zestopniowanie skrzyń biegów- w soul masakra)
13. KONIEC

ps. kiedyś w citroenie rozmawiałem na temat nowego auta i lpg Pan mówi nie ma problemu kupi pan i założy sobie gdzie pan chce a my będziemy udawali że nie ma lpg - ale jak pan trafi z awarią do innego aso to po zawodach będzie
pytam czy mi da to na piśmie że oni mi nie będą robić problemów gwarancyjnych - myślicie, że co powiedział ?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 07:29

teraz doczytałem jeśli chcesz olać gwarancje TO ZMIENIA POSTAĆ RZECZY i zakładaj oczywiście

ja co prawda dalej będę się czepiał instali za 2000zł :twisted:

kupiłem nowe auto właśnie dla gwarancji i KIA też ze względu na 5 lat teoretycznego spokoju i przewidywalnych kosztów


czekam na relacje z jazd na elpidzi closed
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 11:40

2100 dla mnie, 2600 dla innych. Kalibrowana będzie na hamowni i wiem, że nie będzie różnicy pomiędzy LPG a Pb w osiągach samochodu. Nie pierwsze auto tam będę robił i nie jeden tysiąc km na instalacjach od tego gazownika już zrobiłem.
Co do gwarancji, jest na drugim miejscu, jak się okazuje nie ma w książeczce dla rocznika z 2008 zakazu montażu instalacji lpg, pojawia się takowy dopiero dla rocznika 2010. Więc gwarancji wbrew temu co twierdzą w ASO nie stracę, a przeglądy również mogę robić w Boschu i także gwarancji nie stracę, aczkolwiek ja nie przywiązuje do niej aż tak wielkiej uwagi.

AUTOR WĄTKU
popmart
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 13:33

hehe gwarancji nie stracisz ... no dobry dowcip ... może instalacja układu LPG nie jest " poważną ingerencją użyszkodnika u podstawowy element pojazdu" ? niezły jesteś .... na układ napędowy 100% nie masz gwarancji po instalce lpg i nie musi być to tak określone wprost

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 16:55

W EU obowiązuje prawo które mówi, że to producent samochodu musi Ci udowodnić, że dana modyfikacja miała wpływ na wystąpienie usterki lub ją bezpośrednio spowodowała i to przy każdorazowym rozpatrywaniu konkretnej usterki. Wpis zabraniający montażu instalacji LPG pojawia się dopiero w książkach od modeli z 2010 roku a i tak niektórzy prawnicy mówią, że jest on nie ważny. Ja mam z 2008 roku samochód i rozmawiałem dziś dosłownie na ten temat z prawnikiem. Dodatkowo dzwoniłem do KMP i usłyszałem to: viewtopic.php?f=44&t=4628 Ja wiem co twierdzą w ASO, ale oni twierdzą także np., że serwisować samochód muszę w ASO KIA a tak naprawdę mogę w ASO dowolnej marki a nawet w Bosch, byle to było ASO. Przerabiałem już też podobną rozmowę na temat utraty gwarancji na elektrykę samochodu z powodu takiego, a nie innego podpięcia CB radia (według ASO powinien zasilać je z gniazda, a nie wpisać się w bezpieczniki) oraz zamontowania o ile pamiętam 8 filtrów przeciwzakłóceniowych w rożnych miejscach. Wystarczył jeden telefon do mojego prawnika, który Panu wyjaśnił w 3 min kwestię. Ten się zamknął od razu i już nie usłyszałem słowa na temat utraty gwarancji.

ps. dopowiem tylko, że wygrałem już w swoim zyciu (i to całkiem niedawno) w sądzie ze szmelcwagenem. W grę wchodziły koszty w wysokości ponad 10 000 zł i też gwarancji z powodu "modyfikacji" uznać nie chcieli.
Ostatnio edytowano 20 cze 2010 18:46 przez motto, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
popmart
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 17:19

na jakie paliwo przewidział producent Twoje auto ? czyżby na PB95 ? jest coś w instrukcji że możesz samodzielnie modyfikować uklad napedowy i czy mozesz zamiast PB uzywać LPG ? no wątpię .... w moim dieslu nawet nie mogę wlać biodiesla i jest na ten temat oficjalne stanowisko KMP ....

ale pewnie wiesz lepiej i no i masz prawnika fju fju ball

AUTOR WĄTKU
motto
 

Re: Chyba jednak założę LPG...

20 cze 2010 18:40

Robisz się zabawny i myślę, że to odpowiedni moment na zakończenie tej dyskusji (przynajmniej z mojej strony). Btw. to Twoje pierwsze auto z salonu, prawda? :D Ja też kiedyś panów z ASO danej marki traktowałem jak wyrocznię, ale wraz z doświadczeniem wyrasta się z tego. Tak przy okazji mam już całkiem porządnie zmodyfikowany układ elektryczny w samochodzie w związku z zakłóceniami w CB (w tej chwili jakichkolwiek zakłóceń brak) i wyobraź sobie, że nikt teraz nie próbuje nawet podważyć mojego prawa do gwarancji w tym zakresie. Na chwilę obecna wrócić możemy do zasadniczego wątku tego tematu i tego działu, chociaż tu nie ma co powiedzieć więcej, bo LPG wychodzi po prostu najtaniej.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

21 cze 2010 11:36

hmmmmmmmmmmmmmm :mrgreen:

może i masz racje w tym co piszesz -chodzi tylko o to że po prostu pewnie większość płacić i nie bawić się po sądach i udowadniać w ASO że się nie jest koniem

pewnie gdyby w KIA montowali lpg już dawno bym miał zamontowany choć jeszcze musiałbym to przemyśleć na spokojnie

ja to tylko się będę czepiał instalki nawet za 2600--jak już pisałem sprawdzę, to wszystko tanieje więc ............. ps. SGI wtrysk gazu -ostatnia instalka jaką miałem w swoim aucie nie wymagała kalibrowania, ustawiania, regulowania itd
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

21 cze 2010 17:20

1. Zrobiłem rożnymi samochodami ponad 600 000 km na lpg. Dwoma ponad 200 000 na auto i powiem, Ci, że p******. Nigdy nie miałem najmniejszego problemu. Niedługo wkładam lpg do ceed'a, wahanie moje wynika tylko z pytania, czy założyć IV gen., czy juz V.

rozumiem że 5 generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej ???? kiedyś 10 tys zł ?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

21 cze 2010 17:37

Instalacje piątej generacji wyznaczają zupełnie nowy standard w dziedzinie LPG. Największa różnica w stosunku do poprzednich generacji to sposób dostarczania gazu do zaworów ssących silnika – w instalacji V generacji gaz wtryskiwany jest w postaci ciekłej a nie lotnej. Technologia ta w Polsce dostępna jest w Polsce od niedawna i niestety jest stosunkowo droga – koszt instalacji V generacji to około 4500 – 6000 zł. Wiodącym Producentem systemu LPI jest holenderska firma Vialle.

hmm jednak nie ............

ciekawostka
http://www.autoflesz.pl/artykuly/105,Ga ... _cz_1.html

takie miałem wtryskiwacze
http://www.motoallegro.pl/item105908806 ... oltec.html padły po 100kkm cena x sztuki wydawało mi się ze płaciłem 250zł widać po znajomości
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Chyba jednak założę LPG...

21 cze 2010 17:43

http://www.autocentrum.pl/lpg-mania/kalkulator-lpg/


to do obliczeń zmieniłem ceny paliwa 30 tys km rocznie koszt instalki 4000zł zwraca się po 11 miesiącach



MUSZE PRZESTAĆ TO CZYTAĆ bo jeszcze wpadnę na pomysł montowania gazu .........................



hmmmmmmmmmmmmmm
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


dobra nie ma czasu na pierdółki
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Następna strona
Powrót do Koszt utrzymania

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl