Strona 1 z 9

[Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?

Napisane: 21 wrz 2007 10:10
przez cyberstorm
Witam

Ponieważ takiego wątku jeszcze nikt nie rozpoczął, postanowiłem o tym napisać.

Jakim paliwem zalewacie wasze zbiorniki. Czy jest to zwykła 98 lub ON czy jakaś mieszanka wzbogacona? A może ktoś jeździ na 95?

Może ktoś wlewał różne odmiany i porównywał osiągi i spalanie?

Najważniejsza lista paliw z teoretycznie tzw "pałerem"

- BP Ultimate 98
- BP Ultimate Diesel

- VERVA 98
- VERVA ON

- Shell V-Power Racing
- Shell V-Power
- Shell V-Power Diesel
- Shell Diesel Extra

Piszcie opinie na temat tych powyższych, jeżli je stosujecie oraz o innych nie wymienionych.

Pozdrawiam

Napisane: 21 wrz 2007 10:23
przez Younior
Ja leje zwykla 95 (tak jak zaleca producent) ;)

W sumie to jakos nie przykladam wagi do tego gdzie kupuje benzyne.

Ceed to moj pierwszy samochod i nie wiem czy lepsza benzyna daje lepsze efekty, czy naprawde sa one odczuwalne?

Napisane: 21 wrz 2007 10:25
przez cyberstorm
Ci którzy jeździli na zwykłej 95 albo 98 i zalali na próbę mocniejszą mówią, że efekty są odczuwalne pod nogą oraz w spalaniu (trochę mniejsze).

Napisane: 21 wrz 2007 10:27
przez masiu
Ja we wcześniejszym autku lałem BP Ultimate 98 i byłem bardzo zadowolony. Więc teraz też mojego Ceeda zalałem BP Ultimate tyle że Diesel

Napisane: 21 wrz 2007 10:35
przez Younior
Hmm, no to bedzie trzeba sprobowac.

Czy jak zalewalem wczesniej 95 i teraz zaleje 98 to cos sie stanie z silnikiem?

Napisane: 21 wrz 2007 11:25
przez cyberstorm
Nic się nie stanie, tylko żeby się nie wymieszały to musisz 95 wyjeździć prawie do końca i zalać 98 albo mocniejszą żeby zobaczyć efekty podczas jazdy. Między 95 a 98 to efektów możesz nie zauważyć ale jak zalejesz V-Power Racing to będzie już odczuwalne.

Pozdrawiam

Napisane: 21 wrz 2007 12:12
przez wilam
Ja tankuję albo zwykłą 95 albo Supereme 95 na Statoil.
W nowoczesnych silnkiach z zapłonem sterowanym elektronicznie to nie ma takiego problemu jak kiedyś - gdzie od ilości oktanów w paliwie trzeba było ustawić odpowidnio zapłon.
Raz w ceedzie zatankowałem Supremę 98 i nie odczułem Ĺźadnej róĹźncy, w przeciwieństwie do mojego porzedniego auta Forda Fiesty (silnik 8 zaworowy, 1 wałek rozrządu), który wyraĹşnie był mocniejszy na 98, a silknik pracował bardziej równo.
Tankuję czasami Supremę 95 tylko dlatego, Ĺźe ma ona wiele dodatków myjących itp.
Kiedyś w AŚ robili testy paliw na Fiacie Pandzie i akurat w tym aucie nie było jakoś specjalnie lepszych osiągów, choć napisali, Ĺźe w bardziej nowoczesnych silnikach jest moĹźliwe, Ĺźe wyniki stosowania paliw typu Premium mogą być bardziej odczuwalne. Osobiście ja tego nie czuje i róĹźnicy w zuĹźyciu paliwa jakoś nie zauwaĹźyłem.

Napisane: 21 wrz 2007 22:40
przez Klapouchy
Zwróćmy jeszcze uwagę na paliwa z róĹźnorodnych stacji. Ponoć te zwykłe 95 i 98 na wszystkich stacjach to i tak ta sama rodzima produkcja, natomiast te uszlachetnione są juĹź importowane.

Napisane: 22 wrz 2007 09:56
przez sensor
testowałem wielokrotnie róznic nie odnotowałem

Napisane: 22 wrz 2007 18:43
przez vitaras
JeĹźdżę na ON Verwa i Supra Statoil. Verwa ma wyĹźszą liczbę cetanową. Bywają róĹźnice w zuĹźyciu, ale nie wiem jakie mogą być przy zwykłym ON bo po prostu nie tankuję owego.

Napisane: 22 wrz 2007 20:55
przez sensor
w dieslu wyższa liczba cetanowa działa cuda mam książkę całą z fotkami o tym

Napisane: 22 wrz 2007 21:11
przez starczek
sensor napisał(a):w dieslu wyĹźsza liczba cetanowa działa cuda mam książkę całą z fotkami o tym


A coś więcej na ten temat? Jakie cuda? ;-)

Napisane: 22 wrz 2007 21:20
przez masiu
jakie cuda??

Napisane: 22 wrz 2007 21:49
przez vitaras

Napisane: 23 wrz 2007 19:19
przez sevi
Ja tam róĹźnicy nie udczuwam dlatego zalewam zbiornik 95-tką :D

Napisane: 07 paź 2007 12:32
przez gucio33
Juź nie raz na łamach prasy motoryzacyjnej były robione testy odnośnie różnicy pomiędzy stosowaniem paliwa 95i 98 w silnikach zwykłych gdzie pomiar mieścił się w granicy błędu dopiero przy silnikach z doładowaniem można było odczuć różnice na korzyść lepszego paliwa. Test troszkę do tyłu jeśli się nie mylę był zamieszczony w Motorze choć inne pisma tak samo co rok powtarzają testy związane z różnymi paliwami i korzyściami wynikającymi z ich zastosowania i czyszczeniem kieszeni przeciętnego użytkownika :)

Napisane: 07 paź 2007 12:45
przez vitaras
W wypadku ON nie jest to czyszczenie kieszeni. Wręcz przeciwnie. Niska zawartość siarki ma zbawienny wpływ na wtryski i turbinkę.

Napisane: 07 paź 2007 13:33
przez taskarinos
ja zazwyczaj zalewam 95
ale czasem jak chce troche "pokozaczyc" to
tankuje Shella V-Power Racing
( staram sie zeby brac to paliwo majac praktycznie pusty bak )
i powiem ze roznica jest odczuwalna
:D
moi zdaniem to najlepsze paliwo z tych "lepszych"

Napisane: 07 paź 2007 15:05
przez Łukasz
Ja także zalewam 95 tylko że zawsze jest to stacja BP. Po pierwsze że zbieram punkty za paliwo a po drugie służbowe auto tez tankuje na BP i jakoś mam zaufanie do tych stacji :D

Napisane: 07 paź 2007 15:12
przez popmart
- BP Ultimate Diesel (lub Ĺźadko podobne)

dlaczego ?

imho:

-spalanie mniejsze na poziomie róznicy w cenie .
-silniki CDRI (tdi, itp) wymagaja lepszego paliwa ze wzgledu na zuzycie silnika a w szczególności wtrysku
-silnik ma nieco wiecej mocy

oszczędność na poziomie 10 pln na tankowanie standardu jest imo pozorna.