Koszt 100 km.... (kalkulacja po roku)

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
motto
 

Koszt 100 km.... (kalkulacja po roku)

03 kwi 2009 02:37

No wiêc tak, min¹³ rok i zrobi³em sobie ma³e podsumowanie z kosztów. Wynika z niego, ¿e uwzglêdniaj¹c koszt paliwa, p³ynu do spryskiwaczy, myjni automatycznych, przegl¹dów i ubezpieczenia ka¿de 100 km przejechanych autem kosztowa³o mnie ~40 z³ z³, a doliczaj¹c wartoœÌ auta (spadek wartoœci w ci¹gu roku) ka¿de 100 km kosztowa³o ~70 z³. A to przy za³o¿eniu 50 000 km rocznie (tyle ja zrobi³em), a jak ktoœ wykrêca tylko 10 000 km, to chyba lepiej ¿eby nie robi³ sobie takiej kalkulacji, bo mu jeszcze wyjdzie ¿e go taniej taxi by wynios³o. W ramach ciekawostki dodam, ¿e na same paliwo do Cee'd-a wyda³em prawie 15,5 tys z³ w ci¹gu roku.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

03 kwi 2009 07:51

a wszytko to dzięki motostat.pl ;)

AUTOR WĄTKU
falco83
 

03 kwi 2009 07:56

ja wolę takich kalkulacji nie robić... przynajmniej spokojnie spie :wink:

AUTOR WĄTKU
lancer
 

03 kwi 2009 08:11

motto skoro robisz ok 50 tys km rocznie to czy nie lepiej byłoby Ci kupić silnik CRDI ??? :)

AUTOR WĄTKU
motto
 

03 kwi 2009 11:35

e2rdo napisał(a):a wszytko to dzięki motostat.pl ;)
Nie, na motostat mam konto od niedawna, auto na DG, więc FV i tak zbieram. Ale faktycznie świetny serwis. U Ciebie widzę o nowości prowadzisz, i wychodzi Ci przeszło 50 zł za km (nie licząc wartości auta)... Zastanawiam się jeszcze, skąd u Ciebie tak wysokie spalanie, bo nie traktuję samochodu delikatnie, wyższy bieg wrzucam zazwyczaj przy 3,5k na octomierzu i nie raz nie dwa wskazówka na nim dochodziła do 5k, czy wręcz pod odcięcie.

lancer napisał(a):motto skoro robisz ok 50 tys km rocznie to czy nie lepiej byłoby Ci kupić silnik CRDI ??? :)
Moim zdaniem, nie. Do dielsa trzeba było dopłacić, a nowoczesne TD wcale nie palą tak mało. Przy 50 000 km rocznie ta różnica zwracała by mi się przeszło 3 lata, a do tego silnik (jak każdy z doładowaniem) musiałbym traktować delikatnie zanim się rozgrzeje i potem po trasie. Benzyna ma tą niewątpliwą zaletę, że po ~30s pracy sinika, mogę już ją spokojnie kręcić do 4 tys. (co jest dla tego typu silnika spacerkiem). Brałem pod uwagę diesla w salonie, jednak zliczając wszystkie za i przeciw, zdecydowałem się na benzynę. Początkowo miała być 1,6, ale jak przejechałem się 1,4 stwierdziłem, że ten silnik mi wystarczy w zupełności (a i OC przy okazji niższe). Mam typowy umysł analityczny i choć nie chcę niejako automatycznie zawsze zwracam uwagę na takie detale (co często jest męczące, nie tyle dla mnie, ile np. dla mojej żony).

Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
teon
 

03 kwi 2009 12:07

Po co się pytacie Motto czemu wybrał benzynę. On już kilka razy opisywał na forum co i dlaczego, wdając się w dyskusje jeśli dobrze pamiętam to nawet z kolegą Lancerem. Także dla mnie już kolejny raz nie musisz się tłumaczyć bo wiem, rozumiem i szanuję.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

04 kwi 2009 21:24

<span>motto</span> napisał(a):Zastanawiam się jeszcze, skąd u Ciebie tak wysokie spalanie

Moja wiocha ma to do siebie że nawet w weekendy są korki, światła nastawiane na każdym skrzyżowaniu przeważnie ustawione na czerwoną falę i na dodatek rzadko kiedy wyruszam w trasę poza wieś, tak więc spalanie jest czystko miastowe :?

AUTOR WĄTKU
lancer
 

05 kwi 2009 07:19

motto dziękuje za wyczerpującą odpowiedz szanuje Twój wybór i uważam tą kwestię za zamkniętą :)
<span>teon</span> napisał(a):Także dla mnie już kolejny raz nie musisz się tłumaczyć bo wiem, rozumiem i szanuję.

czytaj wyżej :)

Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl