Hamowanie silnikiem a spalanie

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

Hamowanie silnikiem a spalanie

12 mar 2009 23:57

Witam,

proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....

dziękuję !

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

Re: Hamowanie silnikiem a spalanie

13 mar 2009 00:26

Puhaal napisał(a):Witam,

proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....

dziękuję !


w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale i dlatego komp. pokazuje 0,0L :-)
Silnik pracuje, gdyz "ciagniety" jest przez kola i uklad przeniesienia napedu, a sila hamujaca wynika z kompresji jaka dokonuje sie w silniku...

mam nadzieje, ze moje tlumaczenie jest wystarczajaco klarowne...

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
Woody
 

Re: Hamowanie silnikiem a spalanie

13 mar 2009 00:33

pioteer napisał(a):
Puhaal napisał(a):Witam,

proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....

dziękuję !


w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale i dlatego komp. pokazuje 0,0L :-)
Silnik pracuje, gdyz "ciagniety" jest przez kola i uklad przeniesienia napedu, a sila hamujaca wynika z kompresji jaka dokonuje sie w silniku...

mam nadzieje, ze moje tlumaczenie jest wystarczajaco klarowne...

pozdr.piotr


Nic dodac nic ujac :D

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Hamowanie silnikiem a spalanie

13 mar 2009 00:45

pioteer napisał(a):
Puhaal napisał(a):Witam,

proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....

dziękuję !


w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale i dlatego komp. pokazuje 0,0L :-)
Silnik pracuje, gdyz "ciagniety" jest przez kola i uklad przeniesienia napedu, a sila hamujaca wynika z kompresji jaka dokonuje sie w silniku...

mam nadzieje, ze moje tlumaczenie jest wystarczajaco klarowne...

pozdr.piotr

Należy dodać ,że przy przekroczeniu minimalnej ,określonej przez program kompa. ilości obrotów silnika ,ECU zaczyna ponownie podawać paliwo .
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

Re: Hamowanie silnikiem a spalanie

13 mar 2009 09:54

pioteer napisał(a):
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale


Nawet mgiełki paliwa nie spala ani oparów ? W takim razie świece grzeją w dieslu/dają iskrę w Pb na marne, tak ?

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Hamowanie silnikiem a spalanie

13 mar 2009 10:04

Puhaal napisał(a):
pioteer napisał(a):
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale


Nawet mgiełki paliwa nie spala ani oparów ? W takim razie świece grzeją w dieslu/dają iskrę w Pb na marne, tak ?


w przewodach coś tam zostaje :wink:
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

13 mar 2009 10:12

<span>Puhaal</span> napisał(a):Nawet mgiełki paliwa nie spala ani oparów ? W takim razie świece grzeją w dieslu/dają iskrę w Pb na marne, tak ?


W benzynie masz wtrysk paliwa, więc paliwo jest dawkowane z aptekarską dokładnością i może układ nie podawać go do cylindrów wcale. W gaźnikach taki myk nie był możliwy, bo gażnik zawsze podawał paliwo dyszą obrotów jałowych. W dieslach z podawaniem paliwa jest podobnie - albo wtryskiwacze podają, albo nie.

Odnośnie iskry - tak, w benzynie podczas hamowania silnikiem iskra sobie pyka w pusto. W dieslu nie ma świec, więc kompresuje sobie też powietrze bez sensu. Natomiast nie jest tak, że świece (żarowe) grzeją w dieslu, bo po co mają grzać jeżeli silnik jest nagrzany? Musiałbyś jechać hamując silnikiem przez jakąś godzinę, aby silnik ostygł na tyle, że trzeba by uruchomić żarowe.
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

13 mar 2009 14:42

w dieslu paliwo zapala się od kompresji (samozapłon), a nie od świec żarowych, które mają tylko pomóc przy rozruchu z zerowej prędkości obrotowej, bo inaczej rozrusznik by miał ciężkie zadanie.. świece nie dostają napięcia po uruchomieniu silnika. starsze diesle można odpalić z dwójki na hol bez grzania świecami, bo jest już prędkośc obrotowa zdolna wytworzyć kompresję w cylindrze, która zapali ropę :)

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

14 mar 2009 09:22

<span>wpiszczek</span> napisał(a):Natomiast nie jest tak, że świece (żarowe) grzeją w dieslu, bo po co mają grzać jeżeli silnik jest nagrzany? Musiałbyś jechać hamując silnikiem przez jakąś godzinę, aby silnik ostygł na tyle, że trzeba by uruchomić żarowe.


Podczas hamowania silnikiem przez godzinę i tak powstawałoby ciepło wynikające z pracy układu korbowo-tłokowego, więc nadal świece żarowe do niczego nie byłyby potrzebne :)

Puhaal, tak jak napisali koledzy - świece żarowe w dieslu potrzebne sa tylko do odpalenia auta w przypadku niskich temperatur. W Skodzie w instrukcji mam napisane, że mam czekać na zgaśnięcie kontrolki jeśli temperatura jest poniżej 5 stopni, powyżej mogę kręcić od razu (nie czekałem na podgrzanie i przy minus dziesięciu - bo mam naleciałości z benzyny :D - i też paliła mi Octavka "od pierwszego").
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl