Koszta paliwa CRDI i CVVT....

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
motto
 

Koszta paliwa CRDI i CVVT....

08 mar 2009 02:10

A tak sobie zerkam:

Moje 1,4 CVVT

http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/790
Koszt paliwa: 28.07 zł/100km
Zużycie paliwa: 7.71 l/100km

I znalezione 1,6 CRDI z dużą ilością wpisów:

http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/219
Koszt paliwa: 27.24 zł/100km
Zużycie paliwa: 6.64 l/100km

http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/1977
Koszt paliwa: 27.94 zł/100km
Zużycie paliwa: 7.03 l/100km

Różnice nie oszałamiają, zważywszy, że do CRDI sporo dopłacić trzeba.
Nie wiem, jak koledzy w tym dieslu, ale ja wyższy bieg włączam przy 3,5k na obrotomierzu średnio, więc raczej delikatnie nie traktuję auta.

AUTOR WĄTKU
matyk
 

08 mar 2009 02:46

<span>motto</span> napisał(a):Różnice nie oszałamiają, zważywszy, że do CRDI sporo dopłacić trzeba


Tu masz racje, za to CRDi ma fajne odejście na wyższych biegach, po za tym możesz zrobić chipsa i masz 140 kucy i około 300 Nm czego nie możesz zrobić w 1,4 CVVT

AUTOR WĄTKU
popmart
 

08 mar 2009 08:26

no to są raczej wysokie średnie ... bo:

ja w warszawie wzglednie bez korków (tak tak się da poza centrum wyjeżdzam ok 6,8-7 l/100 a w trasie nie przekraczam 5,5 l/100 przy wzglednie dynamicznej jeździe tzn jadę w okolicach dozwolonych +10-15 km/h ale jak potrzeba to daje w palnik bez zenady ... głównie 7 do gdańska a tam często jest potrzeba ....;)

i nie dość że mam srdnią ok powiedzmy 6l/100 to jaki fun na 3 i 4 biegu ....

jeszcze jedno paliwo jednak jest tańsze przez wiekszą cześć roku .... obecnie nawet 40 gr/l ja za cenę najtańszej 95neste tankuje v-power diesel ... a nawet taniej ostatnie tankowanie z promo na shelu zamiana puktów na rabat 3,63 za littr vpowera ;)

AUTOR WĄTKU
teon
 

08 mar 2009 10:55

No dobra ale moje auto to AUTOMAT którego nie oszczędzam a drugie auto głównie jeździ po mieście. Jak chcesz porównywać to skorzystaj z wpisów spritmonitor.de.

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

Re: Koszta paliwa CRDI i CVVT....

08 mar 2009 11:22

motto napisał(a):Różnice nie oszałamiają, zważywszy, że do CRDI sporo dopłacić trzeba.

Ze smutkiem potwierdzam że to prawda. Też kupując spodziewałem się mniejszego średniego spalania. Tyle że o ile 1,4 benzyna nie daje mi szans w ruszaniu z pod świateł, to zapas mocy (a raczej momentu) w czasie jazdy jest większy jednak w 1,6 CRDi. Nie dojdziemy więc do obiektywnej przewagi któregoś napędu. Co kto lubi po prostu.
W mojej sytuacji - chciałem SW, to jednak CRDi wygrywa. :P
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

AUTOR WĄTKU
motto
 

08 mar 2009 16:05

matyk napisał(a):
<span>motto</span> napisał(a):Różnice nie oszałamiają, zważywszy, że do CRDI sporo dopłacić trzeba

Tu masz racje, za to CRDi ma fajne odejście na wyższych biegach, po za tym możesz zrobić chipsa i masz 140 kucy i około 300 Nm czego nie możesz zrobić w 1,4 CVVT

109 KM w tym autku naprawdę wystarcza, jak ktoś wie jak traktować benzynę i nie ma niedowładu prawej ręki. Oczywiście porównując czasy np. od 80-120 na konkretnym biegu wygrywa CRDI, ale porównując już te czasy bez takowego ograniczenia, okazuje się, że od 80-120 1,4 CVVT przyspiesza w około 8s. (mogę to udowodnić na zlocie).

kotin napisał(a):Tyle że o ile 1,4 benzyna nie daje mi szans w ruszaniu z pod świateł, to zapas mocy (a raczej momentu) w czasie jazdy jest większy jednak w 1,6 CRDi.

Nie myl proszę momentu na silniku z tym na kołach w przypadku 1,4 CVVT i 1,6 CRDI moment na kołach jest zbliżony. Dowód? Popatrz na czasy 0-100 km/h podawane przez producenta dla 1,4 CVVT i 1,6 CRDI.

popmart napisał(a):i nie dość że mam srdnią ok powiedzmy 6l/100 to jaki fun na 3 i 4 biegu

Fun to jest, ja Ci się auto na III wkręca na 5,5-6k :) Warczy wtedy jak rajdówka :P A co do tych 6l, to zacznij prowadzić staty na motostat.pl, to zobaczysz jak Ci komputer zaniża wynik.

Nie o tym jednak ten wątek, mowa o kosztach paliwa na 100km/h, zacząłem się tym interesować, bo zrobiłem trasę 400 km 1,6 CRDI i przy identycznym traktowaniu tego CRDI jak traktuję swoje CVVT okazało się, że spalił mi on (według komputera) 6,8 l/100km. Myślałem, że może jakaś usterka, ale jak zerknąłem na motostat.pl to się wyjaśniło. Nie chcę rozpoczynać kolejnej bitwy o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia, po prostu zauważam, że te CRDI nie są wcale aż tak oszczędne, jak się spodziewałem.

AUTOR WĄTKU
matyk
 

08 mar 2009 18:10

<span>motto</span> napisał(a):po prostu zauważam, że te CRDI nie są wcale aż tak oszczędne, jak się spodziewałem.


Zgadza się, do oszczędnych nie należą. Tak jeszcze offtopic to ja kupując to auto z tym silnikiem kierowałem się dynamiką i kulturą pracy przy umiarkowanym spalaniu a nie super oszczędnością.

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

08 mar 2009 18:17

Ze wszystkim mogę sie zgodzić ale nie uwierze w to ze 1.4 spala 7 litrów paliwa po miescie, jezeli tak to popełniłem błąd przy zakupie, bo moje crdi po miesicie i tylko po miescie spala 6,8 - 7,2 litra oczywiście mówie o Krakowie, na trasie przy predkościach 100-130 spala 5,5.
Ostatnio edytowano 08 mar 2009 18:49 przez Wojtas, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
lancer
 

08 mar 2009 18:31

Powiem tak że statystyki na motostat.pl są lekko zawyżone w moim przypadku o 0,12L na 100 Km.Mimo,że pierwsze tankowanie wpisałem 1L-1zł.
Koszt ON jest teraz ok 30gr tańszy niż benzyna więc takując Vervę to i tak mam w kieszeni ok 13-15gr na litrze.
Co do spalania to w trasie 265Km z kalkulatorem w ręku wyszło mi 5,6L na 100km tak sam wynik potwierdził mi komputer pokładowy.
Jestem ciekaw motto ile przy podobnej trasie 265 spali twoje 1.4 dodam tylko że prędkość średnia tej trasy to 55km/h?
Natomiast w mieście mam spalanie ok 8-8,6L na 100Km

AUTOR WĄTKU
Wentor
 

08 mar 2009 19:27

Te dane to chyba na max żyłowanie samochódu.U mnie przy spokojnej jeździe przy mrozach ogrzewaniu na full 5,6 l średnio wychodziło w lato 4,8 l się mieścił.Czyli różnica do benzyniaka jakieś 5 zł na 100 km mniej spalania. Przy cenie diesla droższego o 7 tyś trzeba sporo jeździć żeby się opłacało. Cena zrówna się dopiero grubo po 100 tyś kilometrów.No chyba że ktoś ma dostęp do taniego paliwa:P

AUTOR WĄTKU
popmart
 

08 mar 2009 19:29

motto napisał(a):Fun to jest, ja Ci się auto na III wkręca na 5,5-6k :) Warczy wtedy jak rajdówka :P .


chyba nie masz pojęcia jak pięknie słychać ok 3.000 w crdi ? mój kumpel benzyniak znalazł szczęke na podłodze ...

AUTOR WĄTKU
razor7
 

08 mar 2009 19:47

Nie wiem jaki jest sens tego wątku bo idąc tym tropem rozumowania to cinquecento 700 paliło niecałe 6 L/100 km i co z tego ???
przerzuciłem sie na CRDi 115 km z 90-konnego Accenta i porównywanie tych silników jest bez sensu. Zresztą myslę że większośc ludzi tak jak ja nie kupowało CRDi żeby oszczędząc 1 czy 2 litry na setke w porównaniu z benzyną ale raczej dla przyjemności jazdy jaką niewątpliwie daje turbina i elastycznośc w samochodzie jest rzeczą bezcenną.
Oczywiście każdy bedzie bronił swojego wyboru ja napewno bym się na benzynę nie zamienił to mój pierwszy turbodiesel, chyba że cos w rodzaju TSi 150km :)

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

08 mar 2009 19:58

motto napisał(a):
matyk napisał(a):
<span>motto</span> napisał(a):Różnice nie oszałamiają, zważywszy, że do CRDI sporo dopłacić trzeba

Tu masz racje, za to CRDi ma fajne odejście na wyższych biegach, po za tym możesz zrobić chipsa i masz 140 kucy i około 300 Nm czego nie możesz zrobić w 1,4 CVVT

109 KM w tym autku naprawdę wystarcza, jak ktoś wie jak traktować benzynę i nie ma niedowładu prawej ręki. Oczywiście porównując czasy np. od 80-120 na konkretnym biegu wygrywa CRDI, ale porównując już te czasy bez takowego ograniczenia, okazuje się, że od 80-120 1,4 CVVT przyspiesza w około 8s. (mogę to udowodnić na zlocie).

kotin napisał(a):Tyle że o ile 1,4 benzyna nie daje mi szans w ruszaniu z pod świateł, to zapas mocy (a raczej momentu) w czasie jazdy jest większy jednak w 1,6 CRDi.

Nie myl proszę momentu na silniku z tym na kołach w przypadku 1,4 CVVT i 1,6 CRDI moment na kołach jest zbliżony. Dowód? Popatrz na czasy 0-100 km/h podawane przez producenta dla 1,4 CVVT i 1,6 CRDI.

Skoro z pod świateł 1,4 jest szybszy a 0-100 podobne, to jednak 1,4 gdzieś potem traci, prawda? Traci przy próbie zwiększenia prędkości już jadąc, czyli - elastyczność w wyższym zakresie prędkości może mieć mniejszą? Ty możesz nadrabiać obrotami, ale w CRDi mam "odejście" jeszcze przy 130 km/h bez cudowania z bardzo wysokimi obrotami, w "normalnej" jeździe, przy "normalnym" zużyciu paliwa. No i pojemności nie oszukasz, im większa prędkość, tym żyłowanie mniejszego silnika mniej daje. Przynajmniej do tej pory tak było, ale jak mówisz na zlocie się porówna. drinkss
PS Poza tym w SW 1,4 nie ma, więc tego wyboru nie miałem.
razor7 napisał(a):Nie wiem jaki jest sens tego wątku...

Towarzyski. Towarzyski jedynie, poplotkować sobie chcieliśmy w sympatycznej atmosferze. :P
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

AUTOR WĄTKU
teon
 

08 mar 2009 20:18

Motto. Jeszcze raz przypominam że wyniki które podałeś są to dane z mojego auta które ma skrzynie automatyczną, dodatkowo dodam, że wcześniej jeździłem 3.5 V6 253 KM więc pewne przyzwyczajenia do ciśnięcia zostały. Druga osoba której wyniki zacytowałeś robi dosyć dużo kilometrów po mieście. Lepszym odniesieniem są średnie wyniki z spritmonitora.de. Średnia z 99 aut 1.6 crdi 115 KM to 5,98L, a średnia z 75 1.4 109 KM to 7,68L

AUTOR WĄTKU
madagaskar1
 

08 mar 2009 20:33

a ja powiem tak kolega ostatnio BENZYNKA 1.4 wywalił na skrzyżowaniu szczonków w VW Passacie 2.0 TDI i uwierzcie mi kolesie robili co mogli zeby nie dac sie [EDIT]kijance jak motto mowił jak ktos potrawi i wie jak to zrobic to z 1.4 mozna wycisnac sporo

AUTOR WĄTKU
bns
 

08 mar 2009 20:42

madagaskar1 napisał(a):a ja powiem tak kolega ostatnio BENZYNKA 1.4 wywalił na skrzyżowaniu szczonków w VW Passacie 2.0 TDI i uwierzcie mi kolesie robili co mogli zeby nie dac sie zasranej kijance jak motto mowił jak ktos potrawi i wie jak to zrobic to z 1.4 mozna wycisnac sporo



z cyklu "zdawało mu się, że się z nim ścigają"
109 KM wkręca się jak rajdówka, bierze 2 litrowe passaty a do tego pali mniej niż diesel.
A to wszystko, gdy pojmie się wiedze o charakterze tajemnym z dziedziny przyspieszania wolnossącym silnikiem beznzynowym.

litości

AUTOR WĄTKU
madagaskar1
 

08 mar 2009 21:00

bns wiem cos na temat szalonych malolatów !!!!! szczonków z bydzi !!!! o wyscigach po 22:00 i uwierz nie wydawało mi sie bo na nastepnych swiatłach pytali jaki silnik i kopara im spadła jak dowiedzieli sie ze 1.4 passacik 2000 - 2003 rok powiem ci jeszcze jedno mam 1.6 crdi 1.4 kopie mi d*** i jestem pewien ze 1.6 benz. skopie 2.0 crdi

AUTOR WĄTKU
razor7
 

08 mar 2009 21:01

he,he ja też czasami puszczam spod świateł gości którym się wydaje że juz ich nie dogonię ;), mi pali teraz srednio ok 7,4 głównie po warszawie ale zważywszy na mój styl jazdy uważam to za bardzo dobry wynik 8-)

AUTOR WĄTKU
bns
 

08 mar 2009 22:07

madagaskar1 napisał(a):bns wiem cos na temat szalonych malolatĂłw !!!!! szczonkĂłw z bydzi !!!! o wyscigach po 22:00 i uwierz nie wydawaÂło mi sie bo na nastepnych swiatÂłach pytali jaki silnik i kopara im spadÂła jak dowiedzieli sie ze 1.4 passacik 2000 - 2003 rok powiem ci jeszcze jedno mam 1.6 crdi 1.4 kopie mi d*** i jestem pewien ze 1.6 benz. skopie 2.0 crdi



W takim roczniku 2.0 tdi ma 136 KM i przyspiesza w 9.8 sek
Cee'd 1.4 zbiera siĂŞ w 11.4 sek.

Cee'd 1.4 i 1.6 katalogowo maj¹ takie samo przyspieszenie. Albo ró¿nica 0,1 sek w innym Ÿródle.

co znaczy "kopie d***" ? na starcie?, do setki?, na ĂŚwiartke? V max? 80-120?

AUTOR WĄTKU
matyk
 

08 mar 2009 22:21

<span>madagaskar1</span> napisał(a):powiem ci jeszcze jedno mam 1.6 crdi 1.4 kopie mi d***


:? nie wierze, jezdzę 1,6 Crdi od nowości czyli juz jakies 18 tys km. Kiedyś przesiadłem się do 1,4 CVVT i powiem tyle, że z moimi przyzwyczajeniami do 1,6 Crdi przy wyprzedzaniu kolumny aut miałem pełno w gaciach bo myślałem że nie zdąże przed nadjeżdzającym TIRem. Trzeba często redukować i mieszać biegami.

Następna strona
Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl