Koszta paliwa CRDI i CVVT....

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

08 mar 2009 22:22

madagaskar1 napisał(a):i jestem pewien ze 1.6 benz. skopie 2.0 crdi


(edycja) .... albo nie miałeś się okazji przejechać 2.0 dieslem albo kierowca nie potrafi wykorzystać w pełni momentu. (...)
305 Nm służą do ruszania/wyrwania do przodu i przyrównywanie do 1.6 Pb jest bezsensu (nie ta liga). 305 Nm w moim jest przy 2200-2500 a benzynka osiąga maximum dopiero przy 5000, więc zanim się wkręci na takie obroty to ja już dawno wbijam II, III i rwę do przodu.

Moja puenta jest następująca: opowieści typu "gościom w pasku 2.0 TDi szczęki bezwładnie opadały i zbierali zęby bo ich 1.4 DOHC objechało" można sobie w bajki włożyć (...) .

P.S. Ostatnio na Wisłostradzie wyprzedziłem C-klase 270 CDI, koleś zaczął mnie doganiać, ale trzymał dystans i hamował na zakrętach a ja wciskałem pedał w podłogę.... i nie mógł mnie dojść. Czy to sprawka 2.0 CRDi 140 KM czy raczej facet postanowił sobie odpuścić ??? Jakby chciał to wciągnąłby mnie nosem więc polecam przez ten pryzmat oceniać osiągi 1.4 Pb z 2.0 TDi. Nie dajmy się zwariować, technologi TDi i fizyki nie da się oszukać...wszystko zależy kto siedzi na fajerą !

AUTOR WĄTKU
teon
 

08 mar 2009 22:50

Był już temat o osiągach. Wydaje mi się że nie ma go co na nowo rozkręcać. Jak ktoś chce się dalej w to zagłębiać to niech przeczyta parę stron wątku 1.6 crdi vs 1.6 cvvt. Wątek dotyczył pewnej tezy na temat spalania popartej niezbyt przekonywującymi danymi mojego crdi, które ma AUTOMAT i nie można go porównywać do 1.4 benzyna manual.

AUTOR WĄTKU
novee
 

08 mar 2009 22:51

Puhaal tu już były na forum czasy przyspieszania dla różnych wersji silnikowych, niezależnie od biegu. Zależy o jaki zakres prędkości chodzi, ale wcale 2.0 diesel (seryjny) nie jest takim cudem, zresztą żaden diesel w tej klasie nie jest i 1.6 nie miażdżył.
W starcie ze świateł każdy przeciętny diesel dostanie w d...ę nawet od słabszej benzyny, na trasie diesel w pewnych zakresach będzie lepszy. I proszę nie utożsamiać efektu "łamania karku" :D przy kopie z turbiny ok. 2000 obr. w dieslu z realnymi osiągami. Taka specyfika diesla, nawet przyjemna, że między 2000 a 3500 obr. zapiernicza, ale mierząc cały zakres obrotów od 0 do końca skali tak różowo nie jest.

PS. Sam jeżdżę 2.0 który nieźle zasuwa i czasem Cifem 1.8 o tej samej mocy i subiektywnie diesel jest o wiele dynamiczniejszy, tylko jakimś cudem benzyną jeżdżę szybciej, mniej czuć prędkość i samo przyspieszanie, dopiero jak się spojrzy na zegary, to widać jak się zasuwa.

AUTOR WĄTKU
madagaskar1
 

08 mar 2009 22:56

pisze o krotkich odcinkach w trasie inna sprawa

AUTOR WĄTKU
novee
 

08 mar 2009 22:57

<span>popmart</span> napisał(a):chyba nie masz pojęcia jak pięknie słychać ok 3.000 w crdi ? mój kumpel benzyniak znalazł szczęke na podłodze ...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: no nie mogę, już co jak co, ale diesel pięknie brzmi, lepiej od benzyny :mrgreen:

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

08 mar 2009 23:18

A no ,kłania się skromniejszy zakres obrotów diesla ,co nie znaczy ,że dieslem nie można dynamicznie przyspiszać .Porównanie do nowoczesnej benzyny troszkę nie na miejscu ,diesel z racji sposobu zapłonu paliwa jest głośniejszy od mieszanki paliwowo-powietrznej silnika benzynowego.
Tylko jak to się ma do założonego tematu :?:
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

AUTOR WĄTKU
matyk
 

08 mar 2009 23:20

gdzie jest moderator :?:

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

08 mar 2009 23:24

matyk napisał(a):gdzie jest moderator :?:

Pewnie zaniemógł chwilowo ze śmiechu. :P
(Z nas, a nie z silników :oops: )
Ostatnio edytowano 08 mar 2009 23:29 przez kotin, łącznie edytowano 1 raz
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

08 mar 2009 23:28

koledzy, błagam, nie powtarzajmy potocznych sformółowań mechaników samochodowych z 3 klasami podstawówki, bo robi się to bez sensu i nie mogę tego czytać. moc samochodu bezpośrednio wynika z momentu obrotowego, czyli jednostki pracy dla ruchu obrotowego. moc (P) to szybkość wykonywania pracy. więc moc silnika dla danych obrotów wypływa tylko i wyłącznie z momentu obrotowego i stałej wartości liczbowej zamieniającej ruch po okręgu, gdzie praca jest wykonywana tylko w ok. 1/4 obrotu wału korbowego ( wtedy gdy tłok wykonuje pracę na korbowodzie). w uproszczeniu moc to moment obrotowy razy prędkośc obrotowa silnika, czyli moment, czyli siła naciskowa na korbowód wykonywana jest ileś tam razy na sekundę - 2000 razy 200 NM lub 4000 razy 140 NM nie można więc jeździć momentem albo mocą, takie sformułowania po prostu nie mają sensu i opisują odczucia kierowcy na charakterystykę silnika i nagły bąć płynny przyrost tego momentu. w silnikach turbo moment obrotowy gwałtownie wzrasta (więc także moc silnika, która dla 1500obr wynosi 40KM, a dla 2000obr jest już 70), gdy zaczyna pracować turbina i największy moment obrotowy jest osiągany w niskich wawrtościach obrotowych. dla tego jadąc np. TD mamy odczucie nagłego, silnego przyspieszenia. największy moment obrotowy udaje się w turbodieslach utrzymać do max 2800 - 3000 obrotów. potem przyrost mocy silnika jest coraz mniejszy i spadek momentu udaje się kompensować wzrostem obrotów do ok 4000obr. ale moc silnika najczęściej podnosi się już nieznacznie. To jest fizyczne wytłumaczenie zjawiska "kopa" w dieslu i słabego efektu wkręcania go do max obr. w silniku atm. moment obrotowy rośnie wraz z obrotami i swoje max osiąga w górnych zakresach obrotów, więc moc silnika przyrasta równomiernie wraz z podnoszeniem szybkości działania silnika ( obr.). Stąd kierowcy benzyny mają wrażenie słabego przyspieszania, ale jak patrzą na prędkościomierz, to się dziwią.. Właśnie dlatego Tdiesle o porównywalnej mocy max przyspieszają podobnie do benzynowych silników, bo skrzynia biegów ma mniejsze przełożenia, tak aby np.: na dwójce max prędkość wynosiła ok 90km/h TD będzie miał wtedy 4500 obr. a benzyna 6500, czyli diesel w stosunku do benzyny jeździ mniej więcej jeden bieg wyżej - startuje z benzynowej dwójki. Można by zrobić diesla z benzynowymi przełożeniami, szedłby wtedy mocno do przodu wykorzystując większy moment obrotowy na danych obrotach, tylko jedynka kończyła by się na 30km/h, dwójka na 55km/h, trójka na 80, i na czwórce dokulałby się do 100. Błagam więc, koniec z jazdą momentem i mocą! :twisted: :twisted:

AUTOR WĄTKU
motto
 

09 mar 2009 01:52

Panowie zaczynacie siĂŞ licytowaĂŚ, a to bez sensu.
Z danych producenta:

Kia Cee'd 1,4 CVVT
Maksymalna moc: 109KM / 6200 obr./min
Maksymalny moment: 137 Nm / 5000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h - 11,6 s

Kia Cee'd 1,6 CDRI
Maksumalna moc: 115 KM / 4000 obr./min
Maksymalny moment: 255 Nm 1900-2750 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h - 11,7 s

Jak widaĂŚ majÂą identyczne przyspieszenie, bo moment obrotowy na silniku ma siĂŞ nijak do tego na koÂłach (po drodze jest skrzynia biegĂłw). O wiele waÂżniejsza jest jego charakterystyka, od ktĂłrej zaleÂży dobranie odpowiedniej wÂłaÂśnie skrzyni i sposĂłb w jaki trzeba z tymi silnikami siĂŞ obchodziĂŚ. W dieslu powyÂżej 3-3,5k na obrotomierzu jest juÂż dno i kupa muÂły, w benzynie to dno jest poniÂżej 3k (no w silnikach CVVT troszkĂŞ niÂżej). Panowie z CRDI weÂźcie stoper i zmierzcie sobie czas przyspieszenie 80-120 km/h (na dowolnych biegach). Ja 1,4 CVVT robiĂŞ to w ~8s. Wy uzyskacie podobny minimalny wynik w innym zakresie obrotĂłw i zapewne na innym biegu. Tylko, czy tego dotyczyÂł ten post?

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6529
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

09 mar 2009 09:19

Wątek całkowicie zbładził, generalnie jeden wielki :ot: - dlatego postanawiam closed
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Poprzednia strona
Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl