Przegląd na 60.000 km - CRDI

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Darek_Korbik
 

Przegląd na 60.000 km - CRDI

04 wrz 2008 14:56

Witam,
Czy wiecie ile kosztuje przegląd KIA CEE`d SW 1.6 CRDI - 115 KM na 60.000 km? (olej, filtr oleju, filtr paliwa, filrt przeciwpyłkowy, przegląd lakier). Ponad standard może być wymiana płynu hamulcowego i może klocki z przodu. Chociaż jak jest dużo trasy i mało speedu to klocki powinny wytrzymać z 80 -100.000 km. Dzięki za info. Pozdrawiam Darek

AUTOR WĄTKU
Hazael
 

04 wrz 2008 17:44

Myślę że kosztować będzie nie więcej niż po 20 i 40 kkm. Płyn hamulcowy powinni byli Ci zmienić przy 40 tyś. Klocki możesz mieć na wyczerpaniu. Ja mam przebieg 55 tys km i wczoraj zmieniałem klocki na ferodo. Fabryczne po tym przebiegu miały ostatnie chwile życia. Brakowało jakieś 2-3 mm do blaszek ostrzegawczych.
BTW to polecam ferodo są znacznie lepsze niż kijankowe, lepiej hamują z dużych prędkości i nie grzeją się tak mocno jak fabryczne.

AUTOR WĄTKU
Darek_Korbik
 

Przegląd na 60.000 km - CRDI

04 wrz 2008 18:40

Dzięki za info. Widzę że po tuningu masz niezłą rakiete :) Płyn hamulcowy może wymienili. Na paragonie z serwisu nie wyszczególnili. Dziwne. Albo zapomnieli wymienić albo wyszczególnić. Książka wyrażnie mówi że albo 40 K albo 2 lata. I jak to jest z tymi serwisami? Mają za dużo na głowie czy sobie olewają? Choc usługi mają cholernie drogie. Jak zrobisz przegląd na 60 tysięcy proszę napisz co robili i ile zapłaciłeś.Pozdrawiam Darek

AUTOR WĄTKU
Kojot
 

04 wrz 2008 20:31

można wiedzieć gdzie kupiłeś te ferdo i za ile? :)

AUTOR WĄTKU
Boski
 

04 wrz 2008 22:01

przegląd po 60km kosztuje tyle co po 40 plus filtr paliwa U mnie klocki i tarcze mają sie nadal dobrze i nie wymagały wymiany conajmniej do nastepnego przegladu czyli 80kkm. Ja hamuje tylko wtedy jak jest to nieuniknione czyli jezdze płynnie:)

AUTOR WĄTKU
Darek_Korbik
 

Przebieg na 60.000 km

05 wrz 2008 13:07

Witam,
Odnośnie przebiegu na 40.000 km, który robiłem po roku i serwis nie wymienił mi płynu hamulcowego ; SERWIS NAPISAŁ TAK:

"Został wykonany kompletny przegląd samochodu, w tym płyn hamulcowy jak i płyn chłodniczy. Parametr determinujący wymianę płynu hamulcowego jest powyżej zakładanego (260 stopni) i nie było potrzeby wymiany.
Przy szczelnym układzie hamulcowym i normalnej eksploatacji, czynnikiem powodującym utratę właściwości użytkowych płynu hamulcowego jest czas, który biorąc pod uwagę doświadczenie, wynosi więcej niż dwa lata. Instrukcja jest pisana dla wszystkich użytkowników, także dla tych, którzy samochody obsługują poza autoryzowaną siecią, nie posiadając odpowiednich przyrządów".

Co wy na to? Powinni wymienić ten płyn hamulcowy czy nie na 40.000 km?

Wkręcają mnie czy nie?

Dzięki za info

Pozdrawiam
Darek

AUTOR WĄTKU
roodie
 

06 wrz 2008 01:25

Uważam, że możesz z tym spokojnie poczekać do następnego przeglądu.

AUTOR WĄTKU
Hazael
 

06 wrz 2008 06:33

Kojot napisał(a):można wiedzieć gdzie kupiłeś te ferdo i za ile? :)


jasne, kupiłem na stronie http://hamulce.net/ klocki kosztowały mnie 160 zł. Cena zawierała dostawę kurierem 20zł, czyli za kloki 140.

AUTOR WĄTKU
less
 

07 wrz 2008 15:46

ja z kolei niezbyt lubię klocki Ferodo. Co prawda dobrze hamują i nie piszczą le ih trwałość jest żenująco niska. Raz zajechałem takie klocki po 11 kkmach, a felgi były czarne od pyłu. Z klocków które testowałem najbardziej podchodzą mi TRW Lucas gdyż są dobrym kompromisem pomiędzy trwałością a wydajnością hamowania

AUTOR WĄTKU
Hazael
 

07 wrz 2008 15:55

To moje pierwsze klocki ferodo, Jak narzazie to na felgach mam mniej pyłu niż z klocków fabrycznych.
Co do zużycia to rzeczywiście 11 tyś to trochę mało.
Zobaczę jak będzie u mnie, do tej pory jestem z nich bardzo zadowolony.

AUTOR WĄTKU
Darek_Korbik
 

Przegląd 60.000 km

08 wrz 2008 09:19

Witam,
Poniżej stanowisko KIA POLSKA. Należy bezwzględnie wymieniać płyn hamulcowy po 40.000 km lub 2 latach - w zależności co wystąpi pierwsze.

"Szanowny Panie,



Odpowiadając na przesłane zapytanie informuję, iż słusznie zwrócił Pan uwagę na brak wykonania wymiany płynu hamulcowego. Przy współczesnych układach hamulcowych wyposażonych w system ABS i współpracujących z ESP regularna wymiana płynu hamulcowego jest bardzo istotna. Do tego stopnia, że producenci systemów ABS/ESP zalecają wymianę czynnika roboczego raz do roku, aby utrzymać 100% sprawność układów.

Informacje zawarte w instrukcji obsługi dotyczące częstości wymiany płynu hamulcowego stanowią wskazanie do bezwzględnej jego wymiany, niezależnie od stopnia zużycia, tzn. 40 000 km lub 24 miesiące, w zależności co nastąpi wcześniej.



W przypadku obsługi Pańskiego samochodu prawdopodobny błąd ASO polegał na przeprowadzeniu weryfikacji stopnia zawilgocenia płynu hamulcowego metodą pomiaru temperatury punktu wrzenia, przy pomiarze przeprowadzonym w zbiorniczku wyrównawczym. Pomiar ten prawdopodobnie wskazał przydatność płynu do dalszej eksploatacji, stąd nie podjęto decyzji o jego wymianie. Niestety ta metoda nie jest w pełni miarodajna, gdyż największe zmiany w płynie hamulcowym następują wewnątrz układu, w okolicy elementów roboczych hamulców.



Reasumując, mając na uwadze względy techniczne zalecamy zgłosić się do ASO z reklamacja usługi, i prośbą wykonania wymiany płynu hamulcowego w całym układzie, nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym".

Jak robicie przeglądy w ASO to egzekwujcie od nich żeby robili to za co słono płacimy.

Pozdrawiam

Darek

AUTOR WĄTKU
Darek_Korbik
 

Przegląd na 60.000 km - CRDI

23 sty 2009 18:01

Witam,
Robił z was ktoś ostatnio przeglą w CRDI na 60.000 km. Jeżeli tak prosze o podanie ile placiliście.
Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
matyk
 

23 sty 2009 18:17

Testował może ktoś klocki ATE? Ponoć też są niezłe.

AUTOR WĄTKU
less
 

23 sty 2009 18:31

matyk napisał(a):Testował może ktoś klocki ATE? Ponoć też są niezłe.


miałem oryginały GM w Vectrze B, które właśnie dostarczało ATE i złego złowa nie powiem. Porownałbym je - w zakresie twardości/trwałości do TRW Lucas, czyli były dość trwałe aprzy tym nie piszczały co jest charakterystyczne dla twardych klocków

AUTOR WĄTKU
matyk
 

23 sty 2009 18:35

Słyszałem właśnie, że klocki jak i zarówno tarcze ATE są stosowane do pierwszej zabudowy w wielu modelach aut. Kumpel kupił komplet do BMW i jest dość zadowolony. Jak mi się zużyją oryginały to włożę właśnie klocki ATE.

AUTOR WĄTKU
less
 

23 sty 2009 18:39

mogê potwierdziÌ ¿e tarcze te¿ s¹ OK. Mia³em takie PowerDisc'i czyli nacinane ATE i poza tym ¿e doœÌ dorogie to by³y super

AUTOR WĄTKU
matyk
 

23 sty 2009 18:45

Hazael,

Wsadziłeś nieoryginalne części do auta. Co z gwarancją? Gdzie je wymieniałeś? Sam ? Czy w serwisie na przeglądzie?

pozdro

AUTOR WĄTKU
less
 

23 sty 2009 18:48

te PowerDisci miełem w poprzednim aucie. W ceedku mam jeszcze wszystkie oryginalne, co zresztą nie dziwi przy przebiegu ca. 36 kkmów

AUTOR WĄTKU
Hazael
 

23 sty 2009 21:52

matyk napisał(a):Hazael,

Wsadziłeś nieoryginalne części do auta. Co z gwarancją? Gdzie je wymieniałeś? Sam ? Czy w serwisie na przeglądzie?

pozdro


Na materiały eksploatacyjne nie ma gwarancji więc nie obawiam się tego. Wymianę klocków zrobiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie (nie ASO).

Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl