<span>razor7</span> napisał(a):...gdzie spalanie dochodziło momentami do 13-14 L
takie spalanie chwilowe pojawia się przy ruszaniu CRDi i to dosyć dynamicznym
Stary nieźle musiałeś szarpać na tej autostradzie
Moderator: Żandarmeria
<span>razor7</span> napisał(a):...gdzie spalanie dochodziło momentami do 13-14 L
George napisał(a):<span>razor7</span> napisał(a):...gdzie spalanie dochodziło momentami do 13-14 L
takie spalanie chwilowe pojawia się przy ruszaniu CRDi i to dosyć dynamicznym :
kociol napisał(a):Ja ostatnio przyspieszajac dosc dynamicznie i jadac juz pozniej z gazem w podlodze osiagnalem 200 km/h a komputer pokazal spalanie 18,7 l/100km. Przy stabilnej jezdzie okolo 140-150 pokazuje niewiele ponad 6. Srednie spalanie nie kasowane od poczatku do dnia dzisiejszego (czyli do 3900 km) wynosi dokladnie 6l/100km.
novee napisał(a):Daj spokĂłj, to tylko auto, nie wpadajmy w paranojĂŞ.
Po prawie 4 tys. km przebiegu moÂżesz spokojnie ganiaĂŚ autem, byle nie deptaĂŚ dopĂłki wskaÂźnik temperatury nie ruszy ze 2-3 kreski od zera i przed gaszeniem dac mu siĂŞ "uspokoiĂŚ" po deptaniu. A raz na jakieÂś 2 tyg. albo z 500km przebiegu trzeba daĂŚ w pedaÂł, Âżeby siĂŞ przedmuchaÂł. I jeÂździĂŚ na zdrowie.
Ze swojej strony mogĂŞ dodaĂŚ, Âże ja bym poleciÂł wymianĂŞ pierwszego fabrycznego oleju na nowy i w drogĂŞ
JuÂż nie tylko kumpel z Renault, ale i z serwisu VW/Audi sÂłyszaÂłem, Âże jak zaczĂŞli staÂłym klientom zmieniaĂŚ olej 2x czĂŞÂściej niÂż zalecane long-life'owe przebiegi, to problemy z turbinami zdarzajÂą siĂŞ o niebo rzadziej.
marcin-pulawy napisał(a):novee napisał(a):Daj spokĂłj, to tylko auto, nie wpadajmy w paranojĂŞ.
Po prawie 4 tys. km przebiegu moÂżesz spokojnie ganiaĂŚ autem, byle nie deptaĂŚ dopĂłki wskaÂźnik temperatury nie ruszy ze 2-3 kreski od zera i przed gaszeniem dac mu siĂŞ "uspokoiĂŚ" po deptaniu. A raz na jakieÂś 2 tyg. albo z 500km przebiegu trzeba daĂŚ w pedaÂł, Âżeby siĂŞ przedmuchaÂł. I jeÂździĂŚ na zdrowie.
Ze swojej strony mogĂŞ dodaĂŚ, Âże ja bym poleciÂł wymianĂŞ pierwszego fabrycznego oleju na nowy i w drogĂŞ
JuÂż nie tylko kumpel z Renault, ale i z serwisu VW/Audi sÂłyszaÂłem, Âże jak zaczĂŞli staÂłym klientom zmieniaĂŚ olej 2x czĂŞÂściej niÂż zalecane long-life'owe przebiegi, to problemy z turbinami zdarzajÂą siĂŞ o niebo rzadziej.
Nie dokoĂąca tak jest.
RozmawiaÂłem z mechanikiem w ASO i wyraÂźnie powiedziaÂł aby do 10kkm jeÂździĂŚ spokojnie i nie dawaĂŚ silnikowi za mocno po gazie.
Na dowód tego pokaza³ wykres sprê¿ania na cylindrach po pod³¹czeniu pod kompa. Ró¿nica by³a taka na poszczególnych cylindrach, jakie to by³y wartoœci to nie wiem. Stopieù sprê¿ania pownien wynosic 17.3.
Przy pierwszym obowiÂązkowym przeglÂądzie sprawdzĂŞ jak to wyglÂąda.
<span>marcin-pulawy</span> napisał(a):Rozmawiałem z mechanikiem w ASO i wyraźnie powiedział aby do 10kkm jeździć spokojnie i nie dawać silnikowi za mocno po gazie.
Na dowód tego pokazał wykres sprężania na cylindrach po podłączeniu pod kompa. Różnica była taka na poszczególnych cylindrach, jakie to były wartości to nie wiem. Stopień sprężania pownien wynosic 17.3.
Przy pierwszym obowiązkowym przeglądzie sprawdzę jak to wygląda.
kociol napisał(a):Przy stabilnej jezdzie okolo 140-150 pokazuje niewiele ponad 6.
kociol napisał(a):Srednie spalanie nie kasowane od poczatku do dnia dzisiejszego (czyli do 3900 km) wynosi dokladnie 6l/100km.
kotin napisał(a):kociol napisał(a):Przy stabilnej jezdzie okolo 140-150 pokazuje niewiele ponad 6.kociol napisał(a):Srednie spalanie nie kasowane od poczatku do dnia dzisiejszego (czyli do 3900 km) wynosi dokladnie 6l/100km.
No i teraz pytanie do kolegów!
Czy ja mam zepsuty samochód?
Mierzyłem średnią (nie chwilowe) z odcinka 90 km przy 160 km/h i wyszła 8,6 L/100 (przy 130 km/h 7,5)
Technika jazdy tu nie ma nic do rzeczy, bo przez 90 km utrzymywałęm prędkość i już!
Mierzyłem średnią od początku przebiegu do około 8000 km i wyszła trochę ponad 7 L/100
To daje sporo ponad litr więcej niż podaje kociol
Czy to się da naprawić?
dankat napisał(a):Mój przykład z obecnego tankowania.
Zrobiłem do teraz ponad 800km, średnie z tego tankowania 5,0l według kompa. Trasa 80%, 20% miasto, jedna osoba i do 100kg w bagażniku.
Zanim doszedłem do takich wyników to mym marzeniem było uzyskać 5,5l na 100km.
kociol napisał(a):Srednie spalanie nie kasowane od poczatku do dnia dzisiejszego (czyli do 3900 km) wynosi dokladnie 6l/100km.
<span>novee</span> napisał(a):Po prawie 4 tys. km przebiegu możesz spokojnie ganiać autem, byle nie deptać dopóki wskaźnik temperatury nie ruszy ze 2-3 kreski od zera i przed gaszeniem dac mu się "uspokoić" po deptaniu. A raz na jakieś 2 tyg. albo z 500km przebiegu trzeba dać w pedał, żeby się przedmuchał. I jeździć na zdrowie
<span>matyk</span> napisał(a):ten wskaźnik to miernik temperatury cieczy chłodzącej. Olej nagrzewa sie znacznie dłużej ze względu na swoją gęstość.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości