Strona 10 z 11
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 06:49
przez witia_2005
sensor napisał(a):dobra kto mi potłumaczy ten KGE09-13
to to jest ten pochłaniacz parów benzyny????? czy dodatkowy filtr przy nalewaniu?
i co biuletyn mówi że co sprawdzić ??
moze to przez to mi tak śmierdzi benzynką ? jeżeli to jest pochłaniacz bo jak filtr to u mnie rzzadko on widuje paliwo
Ten TSB dotyczy umiejscowienia oraz sposobu wymiany filtra powietrza zbiornika paliwa. Natomiast pocłaniacz oparów paliwa jest po między zbiornikiem paliwa a filtrem powietrza. Pochłaniacz korzysta ze zbiornika z węglem aktywowanym. Metoda polega na przepuszczaniu oparów paliwa ze zbiornika paliwa do zbiornika z węglem aktywntym, gdzie zatrzymywane są opary. W czasie pracy silnika opary są usuwane ze zbiornika z węglem aktywntym przez przepływ powietrza dolotowego i podlegają zużyciu w procesie normalnego spalania. Działanie zaworu usuwającego opary. Zawór ten jest częścią integralną zbiornika z węglem aktywowanym. W czasie przacy silnika do górnej części zaworu dociera podciśnienie z kolektora dolotowego które unosi membranę zaworu i otwiera zawór. Dolna częć zaworu jest połączona z podciśnieniem powyżej zaworu przepustnicy. Ilość oparów usuwanych ze zbiornika z węglem aktywowanym jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy.
Jęśli są ubytki paliwa lub zapach oparów paliwa mogą być skutkiem :
wycieku paliwa z przewodów paliwowych,
awarii zaworu usuwającego opary,
zagiętych lub uszkodzonych giętkich przewodów podciśnieniowych lub sterowniczych.
Jeszcze jedno jak napisał
Jerry zatankowanie pod korek może spowodować zalanie filtra z węglem aktywowanym i opray nie są odprowadzane i zapach oparów będzie wyczuwalny. Czy masz problemy z otwarciem korka wlewu paliwa lub podczas odkręcenia wydobywa się powietrze?
Fotki w mojej galerii :
http://www.mojaceed.pl/www/gallery/_wit ... =23,page=6
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 07:45
przez sensor
witia tak właśnei jak wczoraj poczytałem -to też wydawał się mi że to jest wypełnione węglem
nie tankuje po korek - tankuje po korek obecnie LPG
ubytki paliwa -hmmmmmmm raczej nie -to nie jest aż tak silny zapach -najczęściej tylko ja go czują choć ze 2 razy żona też poczuła - jak jej kazałem wąchać;-)
tak myśle o tem zaworku-że może coś głupieje od LPG -albo już zgłupiał na maxa
sprawdze też węzyk podciśnieniowy powyżej zaworu przepustnicy - może tam coś jest nie tak -coś uszkodzone od gazu?
dzięi bardzo -pooglądam dziś i zatankuje do pełna benzynkę
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 07:48
przez witia_2005
sensor napisał(a):sprawdze też węzyk
Grzebać będziesz sam czy w warsztacie?
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 08:03
przez sensor
nie no zaglądne sam do komory silnika
''powyżej przepustnicy przy korektorze dolotowym" popatrze czy nie jest pęknięty albo nie wiem poluzowany??
więcej nie będe się bawił --aż tak mocno nie jest to upierdliwe --sprawdzam tylko dlatego że to benzyna
a juz raz mi pękł kiedyś przewód paliwowy w renio
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 08:14
przez Ryba4
No właśnie, a potem jak wylecisz w powietrze to powiedzą "no bo miał gaz"....
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 08:17
przez witia_2005
sensor napisał(a):zaglądne sam do komory silnika
Ja bym się zają tylną częścią auta. Masz sw więc tył jest na tyle wysoko że można wejść pod tylny zderzak i poszperać w sencie powąchać. Sprawdź korek wlewu jak opisywałem.
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 08:43
przez sensor
tak tak korek sprawdzałem nie zapowietrza się
właśnie sie zdziwiłem wczoraj -myślałem że to może być to !!! ale teraz czytam że właśnie po to jest pochłaniacz par aby sie nei zapowietrzał ( jakies stare przyzwyczjenia mam z aut:-))
witia własnie wczoraj juz to zrobiłem -na parkingu się położyłem i z mokrym nosem wącahłem cąły tył i jeżeli już coś czuć to włąsnei z okolic wnęki koła --od spodu nic nie czuć i nie widać --wlew paliwa też brak zapachu
wydaje mi się że to coś z tym odpowietrzaniem - bo czuć to tylko po jeździe ( paliwo faluje w zbiorniku - i tworzą sie pary benzynki)
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 19 wrz 2012 08:54
przez witia_2005
Albo jeszcze jeden motyw. Jeździsz na LPG a pompa paliwa cały czas daje ciśnienie. Być może któryś przewód się poluzował?
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 28 wrz 2012 20:14
przez sensor
dobra sprawdziłem pod tylnymi siedzeniami i sucho [
coprawda przewód paliwowy jakby nie dokońca wciśnięty na rurkę wychodzącą ze zbiornika paliwa ---ale wciskałem i nie idzie dalej iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii widze na twoich fotkach zbiornika paliwa że tak poprostu jest
aczkolwiek'' - jak tam ruszam tymi przewodami to śmierdziało paliwkiem ale wszystko suche - i widać ze zawsze suche bo pełno tam piasku i brudu z dróg
DOBRA filtr powietrzny w zbiorniku paliwa --umiejscowiony jest w e wnęce ---idealnie z tamtąd najmocniej daje zapacz paliwa --- instrukacja kmówi sprawdzić, napprawić - oczyścić
co 60 tys km lub co 48 miesięcy jutro się wezmę za to tylko co -rozbiore i co ma być czysty???!!! suchy!!!!!! nieśmierdzący??!!!
i pYTANIE NAJWAZNIEJSZE - czemu on służy ???resztki z pochłaniacza par benzyny wyłapuje? czy tylko podczas tankowania ma pochłaniać pary benzyny!!!??
DOKLEJAM
http://kia.auto.pl/filtr-oparow-paliwa- ... p-737.htmlewidentnie tu nazywają to filtr oparów paliwa ---może to tylko to ??? fajnie by było jutro rozbieram
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 02 lut 2015 12:06
przez Kozak_Barabasz
Nie wiem czy ktoś pisał o swoich spostrzeżeniach dotyczących tankowania do pełna do pustego baku .....
cee'd 2 w danych katalogowych ma 53l pojemności. Mi udało się zalać do pustego baku równe 63l czyli 10l dolewa się od pierwszego odbicia
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 02 lut 2015 14:46
przez witia_2005
Kozak_Barabasz napisał(a): czyli 10l dolewa się od pierwszego odbicia
do którego odbicia?
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 02 lut 2015 15:24
przez Kozak_Barabasz
Jak tankujesz i zabezpieczasz pistolet aby sam lał to po czasie Ci odbije ....... Po takim odbiciu dolewam spokojnie ponad 10l
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 03 lut 2015 13:21
przez Ryba4
witia_2005 napisał(a):Kozak_Barabasz napisał(a): czyli 10l dolewa się od pierwszego odbicia
do którego odbicia?
setnego
Ja niestety też się muszę tak czasem bawić, ale żeby zalać pieprzone 50 litrów, bo 60 to już jednak przesada..
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 15 wrz 2016 12:42
przez mBochen
Witam ponownie!
Widzę, że temat umarł ponad rok temu już natomiast nie chcę zakładać nowego więc z lekka odkopie ten
Krótko i treściwie mówiąc - zalałem 46 litrów z hakiem, pistolet odbił, kontrolka paliwa jeszcze nie była zapalona - jednym słowem full bak. Natomiast wskaźnik paliwa wskazuje poziom odrobinę mniejszy niż 3/4 baku. Zasięg do przejechania 435 km. O cóż chodzi? Jutro / w sobotę czeka mnie 1500 km podróży. Powinienem się czymś martwić?
Z góry dzięki za odpowiedzi, jak było gdzieś na forum to przepraszam nie znalazłem
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 15 wrz 2016 16:49
przez pioter
Czasami wskaźnik reaguje po krótkiej chwili. Albo masz walnięty czujnik poziomu.
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 15 wrz 2016 17:00
przez mBochen
pioter napisał(a):Czasami wskaźnik reaguje po krótkiej chwili. Albo masz walnięty czujnik poziomu.
No tylko tego by mi brakowało
W zeszłym tygodniu zalewałem około 30 litrów i wskazało podobny poziom pomimo zalania około 15 litrów mniej. Po przejechaniu paru kilometrów zasięg cały czas pokazuje ten sam.
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 16 wrz 2016 06:13
przez pioter
Pojeździj jeszcze trochę i ponownie zatankuj na full, może na innej stacji, Jak znowu będzie tak samo, to czujnik poziomu paliwa do sprawdzenia.
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Napisane: 09 sty 2017 20:56
przez czaru$90
pioter napisał(a):Czasami wskaźnik reaguje po krótkiej chwili. Albo masz walnięty czujnik poziomu.
A ja zupełnie przypadkowo zauważyłem ostatnio pewną rzecz. Włożyłem pistolet, zablokowałem i wsiadłem do auta z racji ostatniej aury -22C. Przekręciłem kluczyk i zacząłem się bawić komputerem i na pozycji zasięg zauważyłem że "rośnie" on w trakcie tankowania
Fajnie to wyglądało. Najwięcej wlewam w auto 48l po kilkukrotnym dolewaniu, a z zasięgiem najniższej zszedłem chyba na 23km(poniżej 40km widać tylko "--") Max zasiek pokazuje mi ok 780km przy czym czasami zrobię 50-100km i dopiero zaczyna spadać.
Problem z wlewem paliwa
Napisane: 07 lis 2017 19:16
przez bartekp11
Witam wszystkich
Od niedawna posiadam Kia Ceed 1.6 GDI i zauważyłem w niej problem, mianowicie nie mogę odkręcić korka wlewu paliwa. Tankowałem już nie raz i za każdym razem był ten sam problem a mianowicie jest duży problem aby odkręcić wlew paliwa nie da się tego zrobić jedną ręką a dwiema też nie jest łatwiej trzeba się bardzo postarać i naszarpać. Zauważyłem również że jeżeli uda mi się odkręcić korek wlewu i później go zakręcę lecz nie odpalę silnika nie ma problemu aby odkręcić korek, lecz wystarczy przejechać dosłownie 10 km i znów pojawia się problem aby odkręcić korek. Korek zakręcam normalnie aż nie chrupnie. Szukałem osób z podobnym problemem ale nikogo nie znalazłem. Czy to normalne w tym modelu czy należy udać się z tym problemem do ASO.
P.S Jestem nowym na forum i jeśli piszę w złym miejscu to proszę o przekierowanie lub jeśli był już kiedyś opisany podobny problem to proszę o przekierowanie.
Pozdrawiam.
Re: Problem z wlewem paliwa
Napisane: 07 lis 2017 20:00
przez waski
Brak odpowietrzania. Jedź do ASO, po to masz gwarancję.