Strona 10 z 11

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 06:49
przez witia_2005
sensor napisał(a):dobra kto mi potłumaczy ten KGE09-13

to to jest ten pochłaniacz parów benzyny????? czy dodatkowy filtr przy nalewaniu?

i co biuletyn mówi że co sprawdzić ??
moze to przez to mi tak śmierdzi benzynką ? jeżeli to jest pochłaniacz bo jak filtr to u mnie rzzadko on widuje paliwo


Ten TSB dotyczy umiejscowienia oraz sposobu wymiany filtra powietrza zbiornika paliwa. Natomiast pocłaniacz oparów paliwa jest po między zbiornikiem paliwa a filtrem powietrza. Pochłaniacz korzysta ze zbiornika z węglem aktywowanym. Metoda polega na przepuszczaniu oparów paliwa ze zbiornika paliwa do zbiornika z węglem aktywntym, gdzie zatrzymywane są opary. W czasie pracy silnika opary są usuwane ze zbiornika z węglem aktywntym przez przepływ powietrza dolotowego i podlegają zużyciu w procesie normalnego spalania. Działanie zaworu usuwającego opary. Zawór ten jest częścią integralną zbiornika z węglem aktywowanym. W czasie przacy silnika do górnej części zaworu dociera podciśnienie z kolektora dolotowego które unosi membranę zaworu i otwiera zawór. Dolna częć zaworu jest połączona z podciśnieniem powyżej zaworu przepustnicy. Ilość oparów usuwanych ze zbiornika z węglem aktywowanym jest zależna od kąta otwarcia przepustnicy.
Jęśli są ubytki paliwa lub zapach oparów paliwa mogą być skutkiem :
wycieku paliwa z przewodów paliwowych,
awarii zaworu usuwającego opary,
zagiętych lub uszkodzonych giętkich przewodów podciśnieniowych lub sterowniczych.
Jeszcze jedno jak napisał Jerry zatankowanie pod korek może spowodować zalanie filtra z węglem aktywowanym i opray nie są odprowadzane i zapach oparów będzie wyczuwalny. Czy masz problemy z otwarciem korka wlewu paliwa lub podczas odkręcenia wydobywa się powietrze?

Fotki w mojej galerii :
http://www.mojaceed.pl/www/gallery/_wit ... =23,page=6

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 07:45
przez sensor
witia tak właśnei jak wczoraj poczytałem -to też wydawał się mi że to jest wypełnione węglem
nie tankuje po korek - tankuje po korek obecnie LPG
ubytki paliwa -hmmmmmmm raczej nie -to nie jest aż tak silny zapach -najczęściej tylko ja go czują choć ze 2 razy żona też poczuła - jak jej kazałem wąchać;-)
tak myśle o tem zaworku-że może coś głupieje od LPG -albo już zgłupiał na maxa
sprawdze też węzyk podciśnieniowy powyżej zaworu przepustnicy - może tam coś jest nie tak -coś uszkodzone od gazu?


dzięi bardzo -pooglądam dziś i zatankuje do pełna benzynkę

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 07:48
przez witia_2005
sensor napisał(a):sprawdze też węzyk

Grzebać będziesz sam czy w warsztacie?

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 08:03
przez sensor
nie no zaglądne sam do komory silnika
''powyżej przepustnicy przy korektorze dolotowym" popatrze czy nie jest pęknięty albo nie wiem poluzowany??

więcej nie będe się bawił --aż tak mocno nie jest to upierdliwe --sprawdzam tylko dlatego że to benzyna
a juz raz mi pękł kiedyś przewód paliwowy w renio

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 08:14
przez Ryba4
No właśnie, a potem jak wylecisz w powietrze to powiedzą "no bo miał gaz"....

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 08:17
przez witia_2005
sensor napisał(a):zaglądne sam do komory silnika

Ja bym się zają tylną częścią auta. Masz sw więc tył jest na tyle wysoko że można wejść pod tylny zderzak i poszperać w sencie powąchać. Sprawdź korek wlewu jak opisywałem.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 08:43
przez sensor
tak tak korek sprawdzałem nie zapowietrza się

właśnie sie zdziwiłem wczoraj -myślałem że to może być to !!! ale teraz czytam że właśnie po to jest pochłaniacz par aby sie nei zapowietrzał ( jakies stare przyzwyczjenia mam z aut:-))

witia własnie wczoraj juz to zrobiłem -na parkingu się położyłem i z mokrym nosem wącahłem cąły tył i jeżeli już coś czuć to włąsnei z okolic wnęki koła --od spodu nic nie czuć i nie widać --wlew paliwa też brak zapachu

wydaje mi się że to coś z tym odpowietrzaniem - bo czuć to tylko po jeździe ( paliwo faluje w zbiorniku - i tworzą sie pary benzynki)

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 19 wrz 2012 08:54
przez witia_2005
Albo jeszcze jeden motyw. Jeździsz na LPG a pompa paliwa cały czas daje ciśnienie. Być może któryś przewód się poluzował?

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 28 wrz 2012 20:14
przez sensor
dobra sprawdziłem pod tylnymi siedzeniami i sucho [

coprawda przewód paliwowy jakby nie dokońca wciśnięty na rurkę wychodzącą ze zbiornika paliwa ---ale wciskałem i nie idzie dalej iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii widze na twoich fotkach zbiornika paliwa że tak poprostu jest

aczkolwiek'' - jak tam ruszam tymi przewodami to śmierdziało paliwkiem ale wszystko suche - i widać ze zawsze suche bo pełno tam piasku i brudu z dróg

DOBRA filtr powietrzny w zbiorniku paliwa --umiejscowiony jest w e wnęce ---idealnie z tamtąd najmocniej daje zapacz paliwa --- instrukacja kmówi sprawdzić, napprawić - oczyścić
co 60 tys km lub co 48 miesięcy jutro się wezmę za to tylko co -rozbiore i co ma być czysty???!!! suchy!!!!!! nieśmierdzący??!!!

i pYTANIE NAJWAZNIEJSZE - czemu on służy ???resztki z pochłaniacza par benzyny wyłapuje? czy tylko podczas tankowania ma pochłaniać pary benzyny!!!??

DOKLEJAM

http://kia.auto.pl/filtr-oparow-paliwa- ... p-737.html

ewidentnie tu nazywają to filtr oparów paliwa ---może to tylko to ??? fajnie by było jutro rozbieram

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 02 lut 2015 12:06
przez Kozak_Barabasz
Nie wiem czy ktoś pisał o swoich spostrzeżeniach dotyczących tankowania do pełna do pustego baku .....
cee'd 2 w danych katalogowych ma 53l pojemności. Mi udało się zalać do pustego baku równe 63l czyli 10l dolewa się od pierwszego odbicia

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 02 lut 2015 14:46
przez witia_2005
Kozak_Barabasz napisał(a): czyli 10l dolewa się od pierwszego odbicia

do którego odbicia?

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 02 lut 2015 15:24
przez Kozak_Barabasz
Jak tankujesz i zabezpieczasz pistolet aby sam lał to po czasie Ci odbije ....... Po takim odbiciu dolewam spokojnie ponad 10l

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 03 lut 2015 13:21
przez Ryba4
witia_2005 napisał(a):
Kozak_Barabasz napisał(a): czyli 10l dolewa się od pierwszego odbicia

do którego odbicia?

setnego :lol:
Ja niestety też się muszę tak czasem bawić, ale żeby zalać pieprzone 50 litrów, bo 60 to już jednak przesada.. :evil:

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 15 wrz 2016 12:42
przez mBochen
Witam ponownie!

Widzę, że temat umarł ponad rok temu już natomiast nie chcę zakładać nowego więc z lekka odkopie ten :)

Krótko i treściwie mówiąc - zalałem 46 litrów z hakiem, pistolet odbił, kontrolka paliwa jeszcze nie była zapalona - jednym słowem full bak. Natomiast wskaźnik paliwa wskazuje poziom odrobinę mniejszy niż 3/4 baku. Zasięg do przejechania 435 km. O cóż chodzi? Jutro / w sobotę czeka mnie 1500 km podróży. Powinienem się czymś martwić?

Z góry dzięki za odpowiedzi, jak było gdzieś na forum to przepraszam nie znalazłem :)

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 15 wrz 2016 16:49
przez pioter
Czasami wskaźnik reaguje po krótkiej chwili. Albo masz walnięty czujnik poziomu.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 15 wrz 2016 17:00
przez mBochen
pioter napisał(a):Czasami wskaźnik reaguje po krótkiej chwili. Albo masz walnięty czujnik poziomu.


No tylko tego by mi brakowało :( W zeszłym tygodniu zalewałem około 30 litrów i wskazało podobny poziom pomimo zalania około 15 litrów mniej. Po przejechaniu paru kilometrów zasięg cały czas pokazuje ten sam.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 16 wrz 2016 06:13
przez pioter
Pojeździj jeszcze trochę i ponownie zatankuj na full, może na innej stacji, Jak znowu będzie tak samo, to czujnik poziomu paliwa do sprawdzenia.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 09 sty 2017 20:56
przez czaru$90
pioter napisał(a):Czasami wskaźnik reaguje po krótkiej chwili. Albo masz walnięty czujnik poziomu.

A ja zupełnie przypadkowo zauważyłem ostatnio pewną rzecz. Włożyłem pistolet, zablokowałem i wsiadłem do auta z racji ostatniej aury -22C. Przekręciłem kluczyk i zacząłem się bawić komputerem i na pozycji zasięg zauważyłem że "rośnie" on w trakcie tankowania :biggrin: Fajnie to wyglądało. Najwięcej wlewam w auto 48l po kilkukrotnym dolewaniu, a z zasięgiem najniższej zszedłem chyba na 23km(poniżej 40km widać tylko "--") Max zasiek pokazuje mi ok 780km przy czym czasami zrobię 50-100km i dopiero zaczyna spadać.

Problem z wlewem paliwa

Napisane: 07 lis 2017 19:16
przez bartekp11
Witam wszystkich
Od niedawna posiadam Kia Ceed 1.6 GDI i zauważyłem w niej problem, mianowicie nie mogę odkręcić korka wlewu paliwa. Tankowałem już nie raz i za każdym razem był ten sam problem a mianowicie jest duży problem aby odkręcić wlew paliwa nie da się tego zrobić jedną ręką a dwiema też nie jest łatwiej trzeba się bardzo postarać i naszarpać. Zauważyłem również że jeżeli uda mi się odkręcić korek wlewu i później go zakręcę lecz nie odpalę silnika nie ma problemu aby odkręcić korek, lecz wystarczy przejechać dosłownie 10 km i znów pojawia się problem aby odkręcić korek. Korek zakręcam normalnie aż nie chrupnie. Szukałem osób z podobnym problemem ale nikogo nie znalazłem. Czy to normalne w tym modelu czy należy udać się z tym problemem do ASO.


P.S Jestem nowym na forum i jeśli piszę w złym miejscu to proszę o przekierowanie lub jeśli był już kiedyś opisany podobny problem to proszę o przekierowanie.


Pozdrawiam.

Re: Problem z wlewem paliwa

Napisane: 07 lis 2017 20:00
przez waski
Brak odpowietrzania. Jedź do ASO, po to masz gwarancję.