Tak, każdy. Układ odpowietrzania z filtrem węglowym to wymóg ekologiczny. Nie przypomnę sobie od kiedy on obowiązuje, ale to była chyba druga połowa lat 90. Chyba jakoś wtedy nowe auta przestały śmierdzieć paliwem, gdy się koło nich przechodziło
Oczywiście u różnych producentów system może się różnie nazywać: u jednych jest to właśnie EVAP, u innych FVRS (Fuel Vapour Recirculate System), ale najczęściej przyjęła się właśnie ta pierwsza nazwa, pochodząca z grupy VAG, bo oni albo jako pierwsi, albo jako jedni z pierwszych zaczęli to stosować.
TANKOWANIE NA FULL !!!
Moderator: Żandarmeria
-
jerry - Kierownik
- Posty: 415
- Dołączył(a): 21 lis 2009 11:25
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,6 ON 136KM
2018, L+BL+JBL+FUN+AEB+7DCT
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Nie bombardujcie mnie na PW w kwestii schematów rozwiązań, jakie opisywałem na forum lata temu. Nie mam już ani tych schematów, ani starego Cee'da.
-
JarquezWar
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Tankuję od 6-lat pod korek już w drugim aucie i nic się nie zepsuło.
Racja - nie należy tankować pod korek w lecie i natychmiast odstawiać auto na parking w słoncu.
Ale jeżeli tankuję w trasie to po zatankowaniu i ruszeniu w dalszą trasę po kilku minutach jazdy ,już mam mniej w baku i nie ma niebezpieczenstwa wybuchu.
W mieście też mam pare kilometrów do przejechania po tankowaniu ,czyli zawsze mam trochę luzu w baku na prężność par nad lustrem benzyny .
A tankowanie pod korek pozwala przejechać ok 150 km więcej lub tankować rzadziej.
Pozdro!!
Racja - nie należy tankować pod korek w lecie i natychmiast odstawiać auto na parking w słoncu.
Ale jeżeli tankuję w trasie to po zatankowaniu i ruszeniu w dalszą trasę po kilku minutach jazdy ,już mam mniej w baku i nie ma niebezpieczenstwa wybuchu.
W mieście też mam pare kilometrów do przejechania po tankowaniu ,czyli zawsze mam trochę luzu w baku na prężność par nad lustrem benzyny .
A tankowanie pod korek pozwala przejechać ok 150 km więcej lub tankować rzadziej.
Pozdro!!
-
c22
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
witia_2005 napisał(a):eśli dojdzie do uszkodzenia albo otwarcia się kanistra, np. po uderzeniu o inny przedmiot, następuje rozlanie paliwa, które może się od razu zapalić od powstałej w czasie kolizji iskry elektrycznej.
bzdura - zapalić to się mogą opary, ale nie paliwo.
ktoś kto się wypowiadał, to chyba nie ma podstaw chemii przyswojonych.
-
CZUCZU
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
kolego witia, wyrzucałem z garażu płonący karnister plastikowy. palił się plastik a 5l paliwa nie. opary się nie zajęły za dużo paliwa, za mało oparów.
-
novee
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
JarquezWar napisał(a):Tankuję od 6-lat pod korek już w drugim aucie i nic się nie zepsuło.
(...)
A tankowanie pod korek pozwala przejechać ok 150 km więcej lub tankować rzadziej.
Pozdro!!
No, oszczędzajcie po pińć złotych na tankowaniu, a potem będzie płacz.
Argument o 6 latach, to jak z jeżdżeniem bez pasów np. - jeżdżę 6 lat bez pasów i zdrowy jestem
c22 napisał(a):bzdura - zapalić to się mogą opary, ale nie paliwo.
ktoś kto się wypowiadał, to chyba nie ma podstaw chemii przyswojonych.
A jak się paliwo rozlewa/wylewa to oparów nie ma?...
-
c22
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
novee napisał(a):c22 napisał(a):bzdura - zapalić to się mogą opary, ale nie paliwo.
ktoś kto się wypowiadał, to chyba nie ma podstaw chemii przyswojonych.
A jak się paliwo rozlewa/wylewa to oparów nie ma?...
tylko wtedy, gdy jest odpowiednia temperatura - dla benzyny ciepło parowania wyrażone jest w przedziale 315-350 kJ/kg
jeśli chodzi o olej napędowy, to znam takich/widziałem jak papierosy gasili w kałużach oleju.
cóż, ja tylko skupiłem się na nieprawidłowościach w tekście
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Jaki ty mądry chłopak jesteś. Skoro to takie bezpieczne to tankuj do bagażnika Jak by tak zebrał w jedną całość mądrości Twoje i kilku kolegów to byście zbudowali Super cee'd-a.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
c22 napisał(a):novee napisał(a):c22 napisał(a):bzdura - zapalić to się mogą opary, ale nie paliwo.
ktoś kto się wypowiadał, to chyba nie ma podstaw chemii przyswojonych.
A jak się paliwo rozlewa/wylewa to oparów nie ma?...
tylko wtedy, gdy jest odpowiednia temperatura - dla benzyny ciepło parowania wyrażone jest w przedziale 315-350 kJ/kg
jeśli chodzi o olej napędowy, to znam takich/widziałem jak papierosy gasili w kałużach oleju.
cóż, ja tylko skupiłem się na nieprawidłowościach w tekście
Oj chemicy, chemicy ... Benzyna też się zapali (nie tylko jej opary - te tworzą mieszaniny wybuchowe z powietrzem, granice wybuchowości to 1,3% obj. - 10,6% obj.) gdy przyłożymy źródło zapłonu a zostanie przekroczona temperatura zapłonu (dla benzyny to -51 stopni, dlatego jest to skrajnie łatwopalna ciecz, zapłon może nastąpić od otwartego płomienia, iskry, gorącej powierzchni). Benzyna ma też temperaturę samozapłonu, dla PB95 wynosi ona około 340 stopni. Natomiast zalanie zbiornika na full a potem jego ogrzanie się od powietrza nie spowoduje wybuchu (widzę, że kłania się tu wychowanie na hoolywood'zkich produkcjach - jak ja widzę te wybuchające samochody od byle uderzenia to się zastanawiam, ile kilo trotylu jest seryjnym wyposażeniem każdego auta w Stanach i jaka jest tam determinacja - ja po prostu bałbym się wsiąść), co najwyżej wystrzelenie zaworu bezpieczeństwa.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
pmlody
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
jerry napisał(a):ale najczęściej przyjęła się właśnie ta pierwsza nazwa, pochodząca z grupy VAG, bo oni albo jako pierwsi, albo jako jedni z pierwszych zaczęli to stosować.
Raczej dlatego ze dla każdego Polaka najlepszy samochód to passat tdi w combi
-
Sebeko
-
mziutek
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Znam takiego kierowcę, co ma manię kontrolowania "ile pali na 100km".
W starych autach nie miał bańki z węglem, kompa pokładowego w żadnym aucie też nie, więc metodę lania pod korek zastosował w Chryslerze wyposażonym w układ odpowietrzania.
Po drugim tankowaniu "na full" auto marnie jechało, zaświeciło "check engine" - komp w serwisie zameldował uszkodzenie systemu odpowietrzania (chyba elektrozaworków) .
Koszt tego kosmiczny w ASO więc nie wymienia - jeździ z niedokręconym korkiem , inaczej po kilkunastu kilometrach auto słabnie, bo pompa paliwa za słabo ciągnie - dobrze, że nie zassało mu baku.
W aucie czasem śmierdzi benzyną.
W starych autach nie miał bańki z węglem, kompa pokładowego w żadnym aucie też nie, więc metodę lania pod korek zastosował w Chryslerze wyposażonym w układ odpowietrzania.
Po drugim tankowaniu "na full" auto marnie jechało, zaświeciło "check engine" - komp w serwisie zameldował uszkodzenie systemu odpowietrzania (chyba elektrozaworków) .
Koszt tego kosmiczny w ASO więc nie wymienia - jeździ z niedokręconym korkiem , inaczej po kilkunastu kilometrach auto słabnie, bo pompa paliwa za słabo ciągnie - dobrze, że nie zassało mu baku.
W aucie czasem śmierdzi benzyną.
-
pmlody
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Sebeko napisał(a):Wiadomo. Nie wybrałeś Passata, przegrałeś życie!
Ja i tak jestem nie na czasie i winny calemu zlu tego swiata takze dodatkowe przegranie zycia juz mnie nie zmartwi
-
marekwoj
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Co do "awarii" przy tankowaniu na maxa. W poprzednim samochodzie zawsze jak otwierałem korek paliwa to pojawiał się lekki świst powietrza. Czyli w zbiorniku było nieco niższe (może wyższe) ciśnienie i się wyrównywało. Ale kiedyś sprawdziłem ile paliwa wchodzi pod korek i do zbiornika o pojemności "fabrycznej" 50 litrów wlałem 62 (benzyny), a coś jeszcze w baku było. Ale od tej pory przy otwieraniu korka ten świst się już nie pojawiał.
W sumie w niczym mi to nie przeszkadzało, jeździłem jeszcze 4 lata tym samochodem i wszystko było OK, ale zbiornik nie był już tak szczelny jak wcześniej.
A przy okazji witam wszystkich, bo to mój pierwszy post na forum.
W sumie w niczym mi to nie przeszkadzało, jeździłem jeszcze 4 lata tym samochodem i wszystko było OK, ale zbiornik nie był już tak szczelny jak wcześniej.
A przy okazji witam wszystkich, bo to mój pierwszy post na forum.
-
JarquezWar
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
novee napisał(a):No, oszczędzajcie po pińć złotych na tankowaniu, a potem będzie płacz.
Argument o 6 latach, to jak z jeżdżeniem bez pasów np. - jeżdżę 6 lat bez pasów i zdrowy jestem
Czytaj kolego ze zrozumieniem Ja nie piszę o oszczędnościach "pińciu"- po polsku pięciu złoty ,tylko o oszczędności CZASU i rzadszym wizytom na stacjach benzynowych. Bo mam nie po drodze
Pozdrawiam!!
-
c22
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
marekwoj napisał(a):do zbiornika o pojemności "fabrycznej" 50 litrów wlałem 62 (benzyny)
to się niestety nie przekłada na ceed'a - choćbyś miał pusty zbiornik, to nie wlejesz tylu litrów - do pierwszego odbicia, ile masz w specyfikacji na temat pojemności zbiornika.
ps.
mnie się nie udało, choć komputer w opcji "ile jeszcze przejadę na tym co mam w zbiorniku" pokazywał już kreski - poniżej 50 km. ile mogło być paliwa?uważam, że 3, góra 4 litry - wlałem poniżej 45 litrów.
-
Kubeusz
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
marekwoj napisał(a):Co do "awarii" przy tankowaniu na maxa. W poprzednim samochodzie zawsze jak otwierałem korek paliwa to pojawiał się lekki świst powietrza. Czyli w zbiorniku było nieco niższe (może wyższe) ciśnienie i się wyrównywało.
Zarówno w procku jak i teraz w sedanie jest dokładnie to samo. Po odkręceniu wlewu zasysane jest powietrze. IMO normalna sprawa.
oraz napisał(a):A przy okazji witam wszystkich, bo to mój pierwszy post na forum.
To przy okazji witaj, ale wiedz, że jest specjalny wątek powitalny.
Nawet nie czuję jak rymuję
-
marekwoj
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
Przecież nie pisałem, że do pierwszego odbicia tyle wlałem Do pierwszego odbicia wchodziło max 48 litrów, jak prawie sucho w baku miałem. Te dodatkowe 14 litrów dolewałem "cykaniem" bo chciałem sprawdzić ile wejdzie pod korek.c22 napisał(a):to się niestety nie przekłada na ceed'a - choćbyś miał pusty zbiornik, to nie wlejesz tylu litrów - do pierwszego odbicia, ile masz w specyfikacji na temat pojemności zbiornika.
Domyślam się że to normalne. Chodzi o to, że po tym eksperymencie z laniem pod korek już tak nie było, czyli był to "namacalny" dowód że coś się uszkodziło.c22 napisał(a):Zarówno w procku jak i teraz w sedanie jest dokładnie to samo. Po odkręceniu wlewu zasysane jest powietrze. IMO normalna sprawa.
W każdym razie w Hundai-u nie mam zamiaru lać pod korek, a odpowietrzanie zbiornika jest OK. Jak odebrałem auto z salonu (sprzedawca uprzedzał że paliwa jest tylko na dojazd do najbliższej stacji), to do pierwszego odbicia weszło 49 litrów.
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
jerry napisał(a):Tak, każdy. Układ odpowietrzania z filtrem węglowym to wymóg ekologiczny. Nie przypomnę sobie od kiedy on obowiązuje, ale to była chyba druga połowa lat 90. Chyba jakoś wtedy nowe auta przestały śmierdzieć paliwem, gdy się koło nich przechodziło
Oczywiście u różnych producentów system może się różnie nazywać: u jednych jest to właśnie EVAP, u innych FVRS (Fuel Vapour Recirculate System), ale najczęściej przyjęła się właśnie ta pierwsza nazwa, pochodząca z grupy VAG, bo oni albo jako pierwsi, albo jako jedni z pierwszych zaczęli to stosować.
http://moto.onet.pl/1638720,1,tankujac- ... tml?node=3 Cała prawda co jerry napisał
-
jerry - Kierownik
- Posty: 415
- Dołączył(a): 21 lis 2009 11:25
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,6 ON 136KM
2018, L+BL+JBL+FUN+AEB+7DCT
Re: TANKOWANIE NA FULL !!!
No ba
Wskazany przez Ciebie artykuł bardziej odnosi się do mojego wcześniejszego postu:
Elektrozawór odpowietrzania kanistra nie jest objęty gwarancją bodaj w żadnej marce. Nie zdziw się więc, gdy przyjdzie Ci za niego zapłacić kilka stówek
W każdym razie ja znam temat z autopsji, bo wiele razy dane mi było oglądać krokodyle łzy wylewane przez klientów przy płaceniu za EVAPa w nowiutkich autach na gwarancji
Wskazany przez Ciebie artykuł bardziej odnosi się do mojego wcześniejszego postu:
Elektrozawór odpowietrzania kanistra nie jest objęty gwarancją bodaj w żadnej marce. Nie zdziw się więc, gdy przyjdzie Ci za niego zapłacić kilka stówek
W każdym razie ja znam temat z autopsji, bo wiele razy dane mi było oglądać krokodyle łzy wylewane przez klientów przy płaceniu za EVAPa w nowiutkich autach na gwarancji
Nie bombardujcie mnie na PW w kwestii schematów rozwiązań, jakie opisywałem na forum lata temu. Nie mam już ani tych schematów, ani starego Cee'da.
Powrót do Koszt utrzymania
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] Parujące reflektory full LED
przez bartl0miej » 11 paź 2020 17:08 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 14 Odpowiedzi / 7416 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marcinek82
15 cze 2021 17:42
-
[C3] Parujące reflektory full LED
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości