20 lut 2009 17:27
Takiej treÂści pismo wysÂłaÂłem dn. 20.02.09 do KMP w sprawie "oÂświadczenia"
KIA MOTORS POLSKA
ul. PuÂławska 393
02-801 Warszawa
W dniu 18.02.2009 by³em na przegl¹dzie po 24 miesi¹cach, autem KIA Cee'd 1,6 CRDI, nr rejestr ..., w ASO KIA Technotop Lublin. Pracownik serwisu jak us³ysza³, ¿e olej oraz filtry mam w³asne, podsun¹³ mi do podpisania druk oœwiadczenia, firmowanego przez KIA Motors oraz firmê Technotop w Lublinie ul. Kraœnicka 150A o treœci:
"Oœwiadczam, ¿e zosta³em poinformowany i akceptujê warunek, ¿e mog¹ca siê pojawiÌ w przysz³oœci usterka wynikaj¹ca z faktu niewykonania pewnych czynnoœci obs³ugowych podczas przegl¹du okresowego lub zu¿ycia materia³ów eksploatacyjnych przeze mnie dostarczonych, mo¿e nie zostaÌ uznana jako usterka podlegaj¹ca odpowiedzialnoœci producenta pojazdu" .
Na mojÂą uwagĂŞ, Âże dostarczone przeze mnie filtry oleju, paliwa i powietrza sÂą oryginalnymi czĂŞÂściami KIA
a olej Mobil 1 ESP FormuÂła 5W-30 speÂłnia wszystkie wymagania producenta. Pracownik serwisu powiedziaÂł, Âże takie pismo dostali z centrali i dajÂą je do podpisania, kaÂżdemu kto przyjeÂżdÂża na przeglÂąd z wÂłasnymi materiaÂłami.
ProszĂŞ o odpowiedÂź, czy faktycznie powyÂższe oÂświadczenie wyszÂło od KIA Motors Polska i jest to oficjalne stanowisko KIA, wobec klientĂłw przyjeÂżdÂżajÂących na przeglÂąd okresowy z wÂłasnymi materiaÂłami.
Proszê równie¿ o odpowiedŸ dlaczego klientowi, przywo¿¹cemu oryginalne filtry KIA oraz olej spe³niaj¹cy wymogi producenta pojazdu, na przegl¹d okresowy, podsuwa siê do podpisania powy¿sze oœwiadczenie.
DodajĂŞ, Âże oÂświadczenie odbieram jako groÂźbĂŞ i podÂły szantaÂż, ktĂłrego celem jest zmuszenie mnie do kupowania droÂższych czĂŞÂści i oleju w sieci serwisowej.
ProszĂŞ o odpowiedÂź na piÂśmie.
W za³¹czeniu druk oœwiadczenia otrzymany w dniu 18.02.2009