Przegląd - własny olej

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

r2f
 

19 lut 2009 21:53

mark napisał(a):
r2f napisał(a):
<span>mark</span> napisał(a):To o co tu chodzi? Właściciel serwisu chciałby na mnie więcej zarobić?


"Marża niska, to na serwisie musimy zarobić" - tyle usłyszałem w salonie.


Typowy przypadek w Polsce, klient ma płacić, nie wymagać i nie wybrzydzać.
Pogięło kogoś? Czy chce zbankrutować?


Od razu, że pogięło... Ty się nie zgodziłeś, pięciu następnych się przestraszy i interes się kręci. :wink:

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

20 lut 2009 00:10

Prowadzenie ASO to taki sam "interes" jak prowadzenie straganu z pietruszką tylko na większą skalę.ASO zarabia najwięcej, nie na sprzedaży samochodów, lecz na obsłudze posprzedażowej i jakakolwiek część eksploatacyjna kupiona bez pośrednictwa ASO zmniejsza ich zysk ,co doprowadza do prób nacisku na osoby używające materiałów eksploatacyjnych zakupionych poza ASO.
Mark wyślij koniecznie do KMP.
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

artur_niz
 

daję cynk ;)

20 lut 2009 09:52

Witam,
Ja swoją Kijankę mam zalaną Castrolem Magnateckiem 5W-40 i takowy olej wczoraj w Tesco w Magnolii Wrocław kupiłem za 99 zł - 4 litry. Na półce było jeszcze kilka kanisterków więc jak ktoś potrzebuje to :).

ben74
 

20 lut 2009 11:45

Ja w ASPOL w Tomaszowie Maz. bez problemu zalałem swoim olejem i niech nie rozwalają ludzi, że w razie awarii będzie to wina mojego oleju. :lol:
Przecież rzepakowym mi nie zalewali, a raczej czymś lepszym niż ich Castrol. Będą udowadniać, że po zalaniu lepszym olejem niż ich, szwankuje mi silnik. kosmos.
Tak jak pisałem w ASPOL bez problemu, a w Kielcach nie chcieli zalać innym niż ich.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

20 lut 2009 14:23

Wysłałem dzisiaj do KMP zapytanie odnośnie "Oświadczenia" otrzymanego dn. 18.02.09 w serwisie KIA Technotop Lublin. Ciekawe co odpowiedzą?

Avatar użytkownika
arturo
Kierownik
 
Posty: 545
Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
Lokalizacja: Kaźmierz
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic

20 lut 2009 14:31

<span>mark</span> napisał(a):Ciekawe co odpowiedzą?

Koniecznie napisz co Ci odpowiedza.
Kia Ceed 1.4 C+ HB 2008r.
Obrazek
Kia Ceed 1.6 GDI L SW 2015r.
Obrazek

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

20 lut 2009 17:27

Takiej treÂści pismo wysÂłaÂłem dn. 20.02.09 do KMP w sprawie "oÂświadczenia"

KIA MOTORS POLSKA
ul. PuÂławska 393
02-801 Warszawa

W dniu 18.02.2009 by³em na przegl¹dzie po 24 miesi¹cach, autem KIA Cee'd 1,6 CRDI, nr rejestr ..., w ASO KIA Technotop Lublin. Pracownik serwisu jak us³ysza³, ¿e olej oraz filtry mam w³asne, podsun¹³ mi do podpisania druk oœwiadczenia, firmowanego przez KIA Motors oraz firmê Technotop w Lublinie ul. Kraœnicka 150A o treœci:

"Oœwiadczam, ¿e zosta³em poinformowany i akceptujê warunek, ¿e mog¹ca siê pojawiÌ w przysz³oœci usterka wynikaj¹ca z faktu niewykonania pewnych czynnoœci obs³ugowych podczas przegl¹du okresowego lub zu¿ycia materia³ów eksploatacyjnych przeze mnie dostarczonych, mo¿e nie zostaÌ uznana jako usterka podlegaj¹ca odpowiedzialnoœci producenta pojazdu" .

Na mojÂą uwagĂŞ, Âże dostarczone przeze mnie filtry oleju, paliwa i powietrza sÂą oryginalnymi czĂŞÂściami KIA
a olej Mobil 1 ESP FormuÂła 5W-30 speÂłnia wszystkie wymagania producenta. Pracownik serwisu powiedziaÂł, Âże takie pismo dostali z centrali i dajÂą je do podpisania, kaÂżdemu kto przyjeÂżdÂża na przeglÂąd z wÂłasnymi materiaÂłami.
ProszĂŞ o odpowiedÂź, czy faktycznie powyÂższe oÂświadczenie wyszÂło od KIA Motors Polska i jest to oficjalne stanowisko KIA, wobec klientĂłw przyjeÂżdÂżajÂących na przeglÂąd okresowy z wÂłasnymi materiaÂłami.
Proszê równie¿ o odpowiedŸ dlaczego klientowi, przywo¿¹cemu oryginalne filtry KIA oraz olej spe³niaj¹cy wymogi producenta pojazdu, na przegl¹d okresowy, podsuwa siê do podpisania powy¿sze oœwiadczenie.
DodajĂŞ, Âże oÂświadczenie odbieram jako groÂźbĂŞ i podÂły szantaÂż, ktĂłrego celem jest zmuszenie mnie do kupowania droÂższych czĂŞÂści i oleju w sieci serwisowej.

ProszĂŞ o odpowiedÂź na piÂśmie.

W za³¹czeniu druk oœwiadczenia otrzymany w dniu 18.02.2009

Darek_Korbik
 

Własny olej

20 lut 2009 18:54

Witam,

I co KIA POLSKA odpisała? Chcą nas zastraszyć?

Pozdrawiam

Wojtek L.
 

20 lut 2009 19:28

Ciekawe co odpiszą ?
Rok temu miałem swój olej i nie było takich rzeczy.
Za miesiąc jadę na przegląd to zobaczę.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

20 lut 2009 21:30

Wojtek, Solix podchodzi na luzie, więc problemów miec nie powinieneś.

Czekam z utęsknieniem na odpowiedź z KMP.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Grupa: Warmińsko-Mazurska

20 lut 2009 21:57

pioter napisał(a):Wojtek, Solix podchodzi na luzie, więc problemów miec nie powinieneś.

Czekam z utęsknieniem na odpowiedź z KMP.

Ja również na nią czekam, bo zależy od niej "los" normalnych i porządnych serwisów, które nie próbują za wszelką cenę naciągnąć klienta. :evil:
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia venga 1,4 '12
Ceed 1,6 C+ '09
Ceed 1,4 C+ '07
Fabia 1,4 16V
Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

12 mar 2009 11:50

Otrzymałem odpowiedź z KMP, na moje zapytanie z dn. 20.02.2009, odnośnie przeglądu z własnymi materiałami:
Szanowny Panie, w odpowiedzi na zapytanie jakie otrzymaliśmy dnia 20.02.2009 roku, pragnę poinformować iż druk przedstawiony Panu przez Serwis Technotop w Lublinie, nie został opublikowany przez Kia Motors Polska Sp.z o.o. Stacja została poinstruowana, aby nie przekazywała nieprecyzyjnych informacji naszym klientom. Pragniemy wyrazić szczere ubolewanie nad zaistniałem faktem i prosić o wyrozumiałość.
Odnośnie informacji zawartych w przedstawionym panu piśmie, podtrzymujemy opinię firmy Technotop Sp. z o.o. będącej autoryzowanym dealerem i serwisem Kia, iż możemy ponosić odpowiedzialność gwarancyjną jedynie za produkty pochodzące z naszej sieci dystrybucji.
Pragniemy zwrócić Pana uwagę, iż na rynku znajduje się wiele produktów "udających" produkty oryginalne a takimi nie będące. Z tego względu nie istnieje możliwość udzielenia gwarancji na okres 7 lat lub 150000 km jakim objęty jest zespół napędowy Pana samochodu, bez używania części eksploatacyjnych najwyższej jakości. Zgodnie z obowiązującym prawem dopuszczamy użycie nieoryginalnych części w okresie gwarancyjnym, natomiast w przypadku stwierdzenia uszkodzeń będących konsekwencją ich zastosowania nie ponosimy odpowiedzialności za ich jakość.
Ponadto zgodnie z zapisem w książce gwarancyjnej na stronie 13 ("Gwarancja nie obejmuje"; ....Części nie sprzedawanej lub nie zainstalowanej przez Autoryzowanego Dealera/Warsztat...) dealer musiał by przenieś na siebie odpowiedzialność wynikającą z zamontowania dostarczonej przez Pana części.
Mam nadzieję iż przedstawione z mojej strony argumenty, przekonają pana do używania oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, pochodzących bezpośrednio od naszych dealerów. Ich zastosowanie zapewni panu długie użytkowanie produktów marki Kia, z pewnością iż posiadają one gwarancję i zapewniają bezproblemową eksploatację naszych samochodów.
Z poważaniem
pismo podpisali: Grzegorz Szustakowski Kierownik Działu Serwisu KMP
oraz Andrzej Reinhard Specjalista ds. Serwisu KMP

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

12 mar 2009 11:55

czyli nic nowego :(
pytanie brzmi - czy wszyscy którzy przywieźli własny olej i mają wpis w papierach mogą się obawiać nie uznania gwarancji na silnik w razie awarii ? Tak zrozumiałem z tego pisma :?
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

nero68
 

12 mar 2009 12:12

<span>George</span> napisał(a):czyli nic nowego
pytanie brzmi - czy wszyscy którzy przywieźli własny olej i mają wpis w papierach mogą się obawiać nie uznania gwarancji na silnik w razie awarii ? Tak zrozumiałem z tego pisma

Odpowiedź brzmi: TAK. Możesz się obawiać. Nikt i nigdzie nie daje gwarancji, że produkt który kupiłeś jest oryginalnym produktem KIA. Podróbek jest od jasnej oleńki. Nawet kupując olej Castrola w Tesco nie masz pewności co jest w środku. Tym bardziej KIA nie może mieć pewności co jest w środku kanisterka z olejem. Chyba, ze weźmiesz fakturę zakupu oleju i potem,jak Ci coś strzeli w silniku, to bedziesz się procesował ze sklepem który Ci ten badziew sprzedał. Na pewno w przypadku awarii silnika pierwsze co zrobi KIA, to podda ekspertyzom próbki oleju z silnika. Ja chyba nie będę ryzykował. Inna sprawa, ze też nie wiem co oni mi w serwisie naleją :? Co by nie zalali, to biorą za to odpowiedzialność.

elza2008
 

12 mar 2009 12:16

To ja zadam następujące pytanie, zastrzegam że dotyczące wyłącznie sprawy oleju. Co mianowicie oznacza "własna sieć dystrybucji" w przypadku oleju? Z tego mi wiadomo praktycznie każde ASO KIA leje inny olej - najczęściej jest to Castrol, ale też Mobil czy Lotos. Czyli leją taki jakiej marki akurat mają podpisaną umowę handlową a nie jeden jedyny słuszny wskazany przez wszystkowiedzące KIA w Warszawie. Nie rozumiem więc w czym taki olej miałby być lepszy dla mojego silnika niż kupiony w dużej sieci handlowej i dlaczego mam zalewać np. Castrolem a nie Mobilem, gdy np. mam taki kaprys po przeczytaniu informacji, że Toyota oskarżyła Castrol o spowodowanie zatarcia silników w ich samochodach. Sorry, ale większe zaufanie mam do zapakowanego fabrycznie oleju w Sellgrosie niż lanego z brudnego kąta serwisu.

zajcol
 

12 mar 2009 12:19

Nastepny etap to otwarcie autoryzowanych stacji paliw KMP. I oczywiste zagrozenie utrata gwarancji jesli zatankujemy gdziekolwiek indziej.

nero68
 

12 mar 2009 12:25

<span>elza2008</span> napisał(a):Sorry, ale większe zaufanie mam do zapakowanego fabrycznie oleju w Sellgrosie niż lanego z brudnego kąta serwisu.

To spróbuj im tak napisać. Mi się wydaje, ze problem jest nie w zaufaniu Twoim czy moim, ale w odpowiedzialności za zalewany olej. Leją swój, więc odpowiadają za ewentualne usterki. Dasz im do zalania własny, to Ty odpowiadasz za usterkę silnika. Takie jest moje zdanie. Nawet gdyby awaria silnika nie była spowodowana olejem, to KIA sprawdzając wpis w książce gwarancyjnej nie bedzie sobie zawracała czterech liter, ale od razu zwalą winę na Ciebie. POtem mozesz ewntualnie sądzić się z nimi, korzystając z niezależnych (od KIA) ekspertyz. Jeżeli Cię na to stać. A to kosztuje....oj, kosztuje. Policz sobie czas, nerwy i pieniądze.

nero68
 

12 mar 2009 12:28

<span>zajcol</span> napisał(a):Nastepny etap to otwarcie autoryzowanych stacji paliw KMP. I oczywiste zagrozenie utrata gwarancji jesli zatankujemy gdziekolwiek indziej

NIe kracz, zebyś nie wykrakał. Jak znam życie, to też zwaląwinę na paliwo nie spełniające norm(czyli na Ciebie). Dlatego kolekcjonuję dowody zakupu paliwa :P Niech się sadzą z Orlenem ewentualnie z Shelem :?

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

12 mar 2009 12:36

Ponieważ, KMP powołuje się na zapisy w książce gwarancyjnej str. 13, trzeba je dokładnie przeczytać:
Gwarancja na oryginalne części zamienne i akcesoria KIA
KIA gwarantuje, że wszystkie części zamienne są wolne od wad materiałowych i wykonawczych. Gwarancja dotyczy części lub akcesoriów zakupionych w sieci dystrybucyjnej gwaranta zamontowanych w Autoryzowanym Warsztacie KIA. Gwarancja na części zamienne i akcesoria rozpoczyna się od daty jej nabycia, pod warunkiem instalacji części w Autoryzowanym Warsztacie KIA.
Gwarancja nie obejmuje
......
- Części użytej w innym celu niż jej przeznaczenie.
- Części zamontowanych niewłaściwie przez warsztat inny niż
Autoryzowany Warsztat KIA
- Każdej części bez ważnego dowodu zakupu lub daty jej wymiany.
- Części nie sprzedanej lub nie zainstalowanej przez Autoryzowanego
Dealera/warsztat.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

12 mar 2009 12:46

Dostarczając na przegląd okresowy własny olej oraz filtry, nie mamy gwarancji KIA, tylko na w/w zastosowane materiały. Zwróćcie jednak uwagę: Gwarancja nie obejmuje; Części nie sprzedanej lub nie zainstalowanej przez Autoryzowanego dealera, dosłownie czytając, część zakupiona poza siecią ASO KIA ale przez nich zainstalowana, podlega gwarancji.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Koszt utrzymania
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl