ON zwykły czy nie ?

Spalanie, ubezpieczenie, przeglądy / Costs, insurance, technical examinations

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Jenot
 

15 kwi 2008 18:00

radkon napisał(a):ja do tej pory (mam juÂż 12 tyÂś km) laÂłem g³ównie v-power na shellu lub ultimate na bp. Ostatnio tankujĂŞ zwyk³¹ ropĂŞ na shellu i ró¿nicy nie widzĂŞ, poza cenÂą oczywiÂście. v-power w Warszawie cholernie droga


I innej ró¿nicy poza zauwa¿alnym brakiem kilkunastu/kilkudziesiêciu pln'ów w skali miesi¹ca nie odczujesz. Zapewniam Ciê. Po prostu, tak jak pisa³em wczeœniej, iloœÌ dodatków/uszlachetniaczy jakie s¹ w paliwach typu premium (verwa, v-power, dynamic, ultimate itp., itd.) jest tak znikoma, ¿e nie wywo³a ¿adnego zauwa¿alnego efektu (oprócz w/w ;) oczywiœcie). Gdyby tych dodatków by³o wiêcej to i owszem, ale problemem w tym wypadku s¹ polskie normy, które nie pozwalaj¹ producentom paliw w Polsce na takie eksperymenty. Jeœli chcecie kupowaÌ paliwa typu premium proszê bardzo, ale to tylko strata kasy. Najwa¿niejsze jest to ¿eby tankowaÌ na firmowych stacjach, gdzie paliwo jest na bie¿¹co kontrolowane i sprawdzane i mamy pewnoœÌ co do jego pochodzenia (Orlen/Lotos) i jakoœci.

AUTOR WĄTKU
dankat
 

15 kwi 2008 18:08

Czy ktoś mógłby swoje spostrzeżenia poprzeć danymi. Piszę tu o różnicy lub jej braku między zwykłym ON a ulepszonym (Verva, Ultimate itp.).

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

15 kwi 2008 18:10

jak to sie ma do paliwa bezsiarkowego na Statoil :?:
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
Jenot
 

15 kwi 2008 18:14

misiek1 napisał(a):
novee napisał(a):Chcecie pocudować z dodatkami albo rajdowym paliwem to proszę:

http://www.rcf.cz/Program_pl.htm

http://www.tanie-paliwo.pl


Sorry,ale jak czytam,że jakiś środek zwiększa moc do 25% lub zmniejsza zużycie paliwa o 20% to ogarnia mnie pusty śmiech.Czyli co-wlewamy taki środek do kijanki 1,4 i mamy prawie 140 KM?Taki przyrost może dać jedynie zaawansowany tuning


Hmmm ... z paliwem rajdowym to już inna historia. A już z dodatkami do paliwa rajdowego to jeszcze trochę inna bajka. Wzrost mocy o 25% to może faktycznie pewna przesada, ale 15 może nawet do 20% można dzięki dodatkom do paliwa osiągnąć. I piszę to z pełną odpowiedzialnością. Przykłady?? Proszę bardzo. Sytuacja, że tak powiem z, jakby nie było, "naszego" podwórka. Lotos Kia Picanto Cup sezon 2007 - już teraz nie pamiętam dokładnie, w którym wyścigu zeszłego sezonu, ale część zawodników podolewała jakiś cudownych dodatków do paliwa (Pb98) co znacznie zwiększyło moc silników 1.0. Do tego stopnia, że klasyfikacja wywróciła się no może nie do góry nogami, ale co najmniej na bok ;). Jednak był pewien feler tego eksperymentu. Otóż ów dodatek znacznie podnosił temperaturę spalin, do tego stopnia, że wszyscy eksperymetatorzy popalili katalizatory w czasie jednego wyścigu! Po badaniach technicznych i po tym jak sędziowie zorientowali się co jest grane sytuacja w klasyfikacji wróciła do normy, bo posypały się dyskfalifikacje i kary finansowe. Jak wyglądał olej w silniku po tych eksperymentach to niestety nie wiem ... ale powiem szczerze że chętnie bym sobie go obejrzał jak zniósł tak podwyższone temperatury (masełko?? ... być może kto wie). Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
Jenot
 

15 kwi 2008 18:16

dankat napisał(a):Czy ktoś mógłby swoje spostrzeżenia poprzeć danymi. Piszę tu o różnicy lub jej braku między zwykłym ON a ulepszonym (Verva, Ultimate itp.).



Ilość dodatków w paliwach typu premium waha się w okolicach dziesiątych części promili. Więcej chyba nie trzeba mówić. Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 kwi 2008 18:29

Biznes w sensie sprzedazy silnikow, nie przejecia jakiejkolwiek technologii... Monopol swiatowy nie na elementy z tytanu tylko tzw. raw material bo maja go najwieksze na swiecie zapasy. Odkowki i same czesci juz sie robi zupelnie gdzie indziej....


A mnie na MAKSie w Moskwie gotowe elementy pokazywali, z tego co pamiĂŞtam robione chyba dla Airbusa. Surowymi odlewami juÂż dawno handlowali.

No wlasnie o to chodzi - nie sztuka zrobil silnik ktĂłry lata, sztuka zrobic taki ktorego nie trzeba bedzie co chwila remontowac...


Tylko Âże tu chyba bardziej chodziÂło o zaÂłoÂżenia konstrukcyjne dla silnika i pÂłatowca. MIG-29 jako myÂśliwiec frontowy nie miaÂł dÂługo lataĂŚ po niebie... Potem jak siĂŞ doktryna zmieniÂła, zaczĂŞli zmieniaĂŚ i silniki i elektronikĂŞ.
Generalnie nie znam takich wojskowych silników rosyjskich i zachodnich z tego samego okresu, ¿eby ró¿nica technologii by³a 20 lat. Jakieœ wyj¹tki mog¹ byc po obu stronach.

Konkretnie nie wziêli ¿adnego gotowego silnika Snecmy i ¿aden Wania do niego nie spawa³ i nie przykrêca³ swoich bloków FADECa. Ale silnik nie wzi¹³ siê z kosmosu, tylko wg mnie Snecma da³a swoja wiedzê i technologiê z CFMa, Rosjanie swoje pomys³y i wyszed³ nowy silnik. Podzielili siê robot¹ zgodnie z: http://www.powerjet.aero/?id=198&selt=1


No i widzisz - wlasnie nie. Core CFM jest GE'owy a konkretnie wywodzi sie jeszcze z pierwszego F101. W CFM Snecmy jest fan i LPT.


Niech bêdzie, przyznam Ci racjê, bo cywilny sprzêt to nie moja dzia³ka. Wzi¹³em to na szybko z netu:
Snecma's participation in the project has brought a design that has much in common with the CFM56 jointly developed by Snecma and General Electric. The SaM146 utilises a single-stage turbine and as a new design has been developed to meet current and projected environmental standards, including regulations of the ICAO Committee of Aviation Environmental Protection Sixth Session (CAEP VI), set to become effective in 2008
Snecma czy GE, ale wzorem czy baz¹ do projektu by³ CFM. Ten nowy silnik nie wzi¹³ siê znik¹d, tylko rozwiniêty z wczeœniejszych konstrukcji i jak¹œ rewolucj¹ w dziedzinie napêdu nie jest.

Zobacz jeszcz tu:
http://www.le-webmag.com/article.php3?id_article=112&lang=en

duÂże znaczenie miaÂło, Âże Snecma i Saturn nawzajem zaÂłatwiali sobie certyfikacjĂŞ na ten silnik. To jest dopiero komercja :)

JeÂśli masz bogatÂą wiedzĂŞ, to daj mi linki poczytam np. o nowych stopach na Âłopatki turbiny II stopnia, ale to jest dyskusja na parĂŞ dni, a raczej wiĂŞkszoÂści uzytkownikĂłw forum nie zainteresuje.


Do takich rzeczy linkow na sieci nie ma, a ja oczywiscie o szczegolach opowiadac nie moge z oczywistych powodow :) Ale jezeli rzeczywiscie cos Cie interesuje, to mozemy na priv porozmawiac, oczywiscie w zakresie w ktorym mi wolno...


No wiesz, wiem, ale nie powiem :D Ale znam ten ból, wiêc siê nie k³ócê. Natomiast jakbyœ mia³ dostêp do opinii i doœwiadczeù u¿ytkowników sprzêtu lotniczego w pustynnych i górzystych krajach gdzie USA i PL wspólnie dzia³aj¹, to mo¿na siê ciê¿ko zdziwiÌ, który sprzêt jest preferowany w zale¿noœci od sytuacji...

AUTOR WĄTKU
Maxx72
 

15 kwi 2008 19:05

<span>novee</span> napisał(a):...założenia konstrukcyjne dla silnika i płatowca. MIG-29 jako myśliwiec frontowy...

Koledzy, nie odbiegacie zbytnio od tematu?
Zaczyna się robić mały bałagan.

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 kwi 2008 19:08

OK, OK, sorry :) Koniec off-topu :) Ale fajna dyskusja z KZ była :)

AUTOR WĄTKU
harnas
 

Re: ON zwykły czy nie ?

15 kwi 2008 19:43

stolarr napisał(a):Poruszalismy juz temat Biopaliw - i tutaj sprawa jasna - nie mozna :)

Dlaczego nie można stosować biodiesla??
Jakoś nie mogę tego znaleźć na forum :(
Oto co napisali w instrukcji obsługi (rozdział 5 strona 4):
Biodiesel (olej napędowy z dodatkiem oleju rzepakowego)
Dostępny w handlu biodiesel (...)może być wykorzystany w Twoim samochodzie, jeśli spełnia wymagania normy EN 14214 lub norm równoważnych

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 kwi 2008 19:53

http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=995 -masz w wątku odp. z Kia nt. bioestru i biopaliw w ogóle

AUTOR WĄTKU
prt
 

27 kwi 2008 12:42

a ja w temacie:
leję teraz wyłącznie na Statoil i Neste.

1. Nie zauważam dużej różnicy między ON standard a ON ulepszanym. Cena lepszego jest zbyt wysoka względem tego, jakie są korzyści z jego korzystania. Przynajmniej te odczuwane natychmiast po odpaleniu silnika.

2. Zwykle nie zauważam dużej różnicy między paliwem ze Statoil a paliwem z Neste. Dwa razy wlałem w zimie na Neste coś słabszego, ale słyszałem podobne historie o wszystkich stacjach paliw w Polsce. Więc tankuję tam nadal.

3. Gdyby jednak ktoś wyjeżdżał zagranicę*, niech zalewa do pełna i nie jeździ na zasadzie "dojadę do Polski to już zatankuję". Paliwo na zachód i na południe od Polski jest lepsze a płaci się albo podobnie albo tylko trochę więcej niż w Polsce. Takie mam wrażenie po kilku wyjazdach zagranicznych i tankowaniach w różnych miejscach.

* nie dotyczy granicy wschodniej.

AUTOR WĄTKU
Sajmon
 

27 kwi 2008 20:26

cisco napisał(a):jak to sie ma do paliwa bezsiarkowego na Statoil :?:

Korozja ominie twoje wtryskiwacze i układ wydechowy. Też do nowego Ceeda po odbiorze zalałem na Statoilu 98 supreme bezsiarkową. Za 240 zeta zalałem do pełna :D

AUTOR WĄTKU
MORTEN
 

06 maja 2008 09:16

Przez pierwsze 2 tys km lałem tylko BP disel Ultimate teraz zwykłego disla BP i raz na dwa tankowania zalewam go Ultimetem.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

06 maja 2008 14:12

jakbym kupił diesla do ceeda to bym lał tylko uszlachetnioneTYLE W TEMACIe
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
Sensation
 

06 maja 2008 17:29

a ja jak kupuje samochod to tankuje dobre paliwo a nie od zenka z garażu i wystarczy a nie jakies cuda niewidy co niby poprawiają osiagi i nie wiadomo co, wiec wole raz na pol roku dolac jakiegos stp do zbiornika. ludzie moze w ogole postawcie swoje auta w duzym pokoju pod kocykiem zeby sie nie zużywały? czasem mi sie wydaje ze niektorzy przesadzają... lepiej zadbajcie o samochod np. dajcie mu po jezdzie odpoczac, po zapaleniu niech se poklepie przez chwileczke a nie od razu rura i do odcięcia i jezdzijcie normalnie to bedzie wszystko sprawne. mam wrazenie ze niektorzy wierza w czary mary. wiec moim zdaniem lepiej lac normalne paliwo z dobrej stacji i zalac czasem dopalacza z butelki albo lac dobre paliwo i co ktores tankowanie zalac tego supra czy tam jakies inne nie wiem jak sie nazywaja...
amen.

kto popiera?

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

06 maja 2008 18:58

<span>Sensation</span> napisał(a):kto popiera?

W pełni popieram :D
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008

AUTOR WĄTKU
Boski
 

06 maja 2008 21:17

nie popieram bo wystarczy jedno kiepskie tankowanie zeby wtryski w twoim nowym dieselku posypały się raz dwa. Miec sprawdzoną stacje z dobrą benzyną i tankowac tam cały czas . U mnie w rzeszowie róznica na zwykłej stacji a statoilem jest albo żadna albo sięga 10 groszy czyli całe 5pln na baku. Dla mnie odpowiedz na pytanie, czy lać gnojówke z auchan czy statoil supradiesel droższe o 5zł na baku, jest oczywista. W pozostałej czeci w pełni się z tobą zgadzam dac klekotowi postukac przed nagrzaniem i do wystudzenia turbiny.

AUTOR WĄTKU
novee
 

06 maja 2008 22:20

<span>Boski</span> napisał(a):Miec sprawdzoną stacje z dobrą benzyną i tankowac tam cały czas . U mnie w rzeszowie róznica na zwykłej stacji a statoilem jest albo żadna albo sięga 10 groszy czyli całe 5pln na baku.Dla mnie odpowiedz na pytanie, czy lać gnojówke z auchan czy statoil supradiesel droższe o 5zł na baku, jest oczywista.


Przepraszam Cię, ale jak sprawdzisz czy na Auchan jest gnojówka, a na Statoil jes cudmiódmalina??? Obiektywnie, weryfikowalnie! Sam tankowałem w Łodzi na różnych stacjach, na Statoil chodził subiektywnie najciszej, ale wiecej palił, poza tym różnice marginalne (ostatnio leję na Neste- bez różnicy z Vervą, a cena mniejsza o +-30gr- dla mnie 120-150zł miesięcznie). Nie mam w Łodzi Auchana, ale przestaję wierzyć w znaczące różnicę między paliwami... Poza egzotyką na postPGRowskich stacjach :P

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

06 maja 2008 23:01

No to ja opowiem swoja historię :do tej pory z przymruzeniem oka brałem historie o tym ,że na stacjach uznanych koncernów można żle trafić z paliwem ,aż nie zatankowałem na Jet-cie (włókniarzy-pojezierska).Auto zrobiło się głosne ,marnie przyspieszało.Gdy tylko robiło sie miejsce w zbiorniku dotankowywałem na Shell-u lub Neste.Aby przepalic to dziadostwo-wycieczka Łódz-Wolsztyn na A-2 150-160.No i wróciło wszystko do normy tzn. jak burza
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

AUTOR WĄTKU
Sensation
 

07 maja 2008 15:56

Boski przeczytaj moj post jeszcze raz. przeciez napisalem ze nie tankowac byle gdzie tylko na dobrych sprawdzonych stacjach. w wiekszosci lepsze paliwo powoduje lepsze samopoczucie i zwykle na tym sie konczy. tak samo jak magnetyzery i jeszcze nei wiem co. boski zaloz se magnetzery i tez bedziesz szybciej latal. polecam jeszcze raz przeczytaj mojego posta.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Koszt utrzymania

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl