Strona 2 z 2

Re: Spadki napięcia

Napisane: 09 gru 2016 18:59
przez outlander38
Pitrek napisał(a):Auto odebrane, pęknięty kabel oraz uszkodzone styki koszt naprawy 100 zł, wszystko działa, ładowanie poprawne. Sprawdzałem ESP działa, kontrolka już nie wyskakuje, deska nie mruga wszystko cacy.


Super elektryk ...przewaznie godzina naprawy elektryka kosztuje od 100zl a jeszcze kable wymienione jeśli piszesz ze około 3 metrów to około 80 zl a jeszcze naprawiane piny ...hmmm on jest wolontariuszem ....no i to jasnowidztwo akumulator zimę wytrzyma ....a lata juz nie ? Dziwne zawsze jest odwrotnie.

Re: Spadki napięcia

Napisane: 09 gru 2016 22:55
przez Pitrek
Akurat akumulator już ledwo ledwo jak jest -10, więc wydaję mi się że może mieć racje. A co do naprawy ? hmmm mój mechanik dobrze się zna z tym elektrykiem, wiec możliwe że zrobił mi praktycznie to za darmo ( może mają jakieś układziki, jak to mechanicy ) , bądź zrobił mnie w wała i tylko coś wyczyścił i wziął 100zł, ja bazuje na tym co mi powiedział, a mechanikiem nie jestem tylko geodetą z wykształcenia i jest mi to obce. Szczerze nie interesuje mnie jaka wersja jest prawdziwa, bo jest naprawione i do teraz się nic nie dzieje.

Re: Odp: Spadki napięcia

Napisane: 10 gru 2016 16:38
przez Renegade
Pitrek napisał(a): Szczerze nie interesuje mnie jaka wersja jest prawdziwa, bo jest naprawione i do teraz się nic nie dzieje.


I tak powinno być, naprawł, klient zadowolony, a jak naprawił to jego sprawa.

Obrazek
Powered by MI4C

Re: Spadki napięcia

Napisane: 20 lip 2021 18:09
przez szymex
A ja dzisiaj zauważyłem w swoim pojeździe takie zjawisko: silnik jest włączony, gdy włącznik świateł jest na '0" - czyli światła mijania są automatycznie włączone w trybie dziennym to napięcie mierzone na aku jest w granicach 12,7 V a jak przełączę manetkę na normalną pracę świateł mijania to napięcie wskakuje na prawidłową wartość 14,3 V. Dodam, że zaraz po uruchomieniu bez znaczenia na położenie włącznika świateł napięcie jest 14,3 - 14,6 V. Różnica w pracy oświetlenia jest taka, że w położeniu włączonych świateł mijania dochodzi podświetlenie tablicy rejestracyjnej plus konsola i przygaszane są zegary zgodnie z nastawionym ściemniaczem. Włącznie czy tez wyłączanie innych odbiorników prądu nie ma znaczenia na występujące zjawisko, tylko przełączanie manetki świateł. Czyli jak jadę w dzień to aku mi się nie ładuje a po zmierzchu tak? O co chodzi? :scratch_one-s_head: Macie jakieś pomysły zanim pojadę z tym do serwisu?

Re: Spadki napięcia

Napisane: 21 lip 2021 05:51
przez ruszok
Masz czujnik na minusowej klenie akumulatora? On steruje ładowaniem jeśli Aku jest naładowany.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Re: Spadki napięcia

Napisane: 21 lip 2021 06:48
przez szymex
A ten czujnik jest bezpośrednio na klemie? Z ujemnej klemy biegną 2 przewody. Fakt, ostatnio zakupiłem nowy prostownik i nieco podładowałem akumulator, może nawet dość dobrze podładowałem (dzisiaj sprawdzę gęstość elektrolitu areometrem, który właśnie do mnie jedzie :grin: ). Zakładając, że C1 ma inteligentne ładowanie (o co go nie podejrzewam) to skoro wykrył fakt w pełni naładowanego aku, to powinien obniżyć napięcie ładowania, lecz chyba nie do 12,5 V bo to oznaczałoby kompletny brak ładowania i pobieranie prądu z akumulatora. Co więcej, ładowanie pojawia się po przekręceniu manetki świateł, a światła mijania u mnie świecą się na stałe więc nie ma jakiś wielkich różnic w poborze prądu niezależnie od położenia włącznika świateł. Dziwne to wszystko, wcześniej tego zjawiska nie zaobserwowałem, kiedykolwiek włączyłem pomiar napięcia w radiu (ukryta opcja serwisowa dla wtajemniczonych :whistle2: ) to napięcie zawsze oscylowało w okolicach 14,3 V.

Re: Spadki napięcia

Napisane: 21 lip 2021 07:19
przez ruszok
Odłącza sprzęgło na alternatorze więc nie ładuje wcale. Zrób zdjęcie klem.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Re: Spadki napięcia

Napisane: 21 lip 2021 11:44
przez szymex
Zbadałem gęstość elektrolitu, 1,28 g/cm3, czyli książkowo. Może TTTM? Prawdę mówiąc to nigdy nie badałem napięcia ładowania na świeżo doładowanym aku. Pojeżdżę i poobserwuję jak to mówią.
Klema minusowa (ale brudna :redface: )
Obrazek
Klema plusowa
Obrazek

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Re: Spadki napięcia

Napisane: 21 lip 2021 20:03
przez ruszok
Na pierwszym zdjęciu masz wtyczkę. To ten czujnik. To chyba minus nie?

Acha... Podpisane przecież :-D


Odepnij sensor i wtedy sprawdź ponownie ładowanie. Zapisze błąd w sterowniku, ale bez checka. Skasuje go jak podłączysz - więc bez większych konsekwencji.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Re: Spadki napięcia

Napisane: 28 lip 2021 17:48
przez szymex
ruszok - dzięki za wskazówki. Jak do tej pory nie udało mi się ponownie zaobserwować spadków napięć więc nie przeprowadziłem eksperymentów z wypinaniem wtyczki. Jaka może być z tego konkluzja. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem może tak się zachowuje regulator napięcia jak pisałem. Przypomniałem sobie, że jak wymieniałem w 2017 roku akumulator to sprzedawca odnotował w karcie gwarancyjnej akumulatora napięcia ładowania 13,08V jako za niskie (i miał rację, bo pewnie to było napięcie samego akumulatora a nie ładowania z alternatora). Czyli wtedy też może było słabe ładowanie bo nowy akumulator był naładowany na maksa. Oczywiście po jakimś czasie wszystko wróciło do normy tak jak teraz i napięcie jest 14,3V. Innego wytłumaczenia na razie nie znajduję. Wiem, że współczesna auta mają inteligentne układy ładowania ale nie podejrzewałem, że C1 też ma 8-) .