[C1 i C1FL] Tarcze i klocki przód/tył

Bezpieczeństwo... / Safety

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

12 lut 2017 08:00

Jak wymieniasz tarcze i klocki nie musisz robić wydruku z kompa. Więc spokojnie, to możesz wymienić poza ASO bez obawy o gwarancję na całe auto.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
PiN
Brygadzista
 
Posty: 95
Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
Lokalizacja: okolice Warszawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

12 lut 2017 13:16

pioter dzięki za info, ale mam pytanie otóż na dokumentach z ostatniego przeglądu OT w ASO jest zapis o tym, że klocki tylne są już do wymiany to jak potem ewentualnie się z tego wytłumaczę? :P czy mogę powiedzieć otwarcie, że robiłem to poza ASO i nie będzie problemów?
Obrazek
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Tarcze i klocki przód/tył

12 lut 2017 13:24

Tak.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Avatar użytkownika
MJRegul
Asystent Kierownika
 
Posty: 203
Dołączył(a): 09 maja 2015 10:58
Lokalizacja: Warszawa, Bemowo
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum+

Re: Tarcze i klocki przód/tył

21 lut 2017 15:12

Czy jest ktoś w stanie stwierdzić jaka jest różnica w szybkości ścierania się klocków hamulcowych na tarczach zwykłych vs tarczach nawiercanych i nacinanych?
Planuję w przyszłości mały chip samochodu + dla wyglądu zmianę tarcz na zabezpieczone przed rdzewieniem + malowanie zacisków na pomarańczowo pewnie i zastanawiam się czy takie Mikody GT co są nawiercane i nacinane jakoś mocno zmniejszą wytrzymałość klocków?
2008 KIA pro_cee'd 1.6 CRDi (Pwr 115,9KM Tq 256,4Nm :yah: ) Optimum+
Obrazek

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

23 lut 2017 19:59

Dokładnie tak, szybciej zużywają się klocki, a lepszą skuteczność takich tarcz odczujesz tylko na torze.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
kissiel021
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

26 lut 2017 00:23

Dobre. Mikoda GT i to jeszcze na torze. Poczytaj na temat tych tarcz, z tego co ludzie piszą to nie wytrzymują nawet "dynamicznej" jazdy po publicznych drogach, a co dopiero tor. Zdarzą się, że pękają. Z pseudo" sportowych" tarcz, lepiej szukaj Zimmerman z otworkami albo ATE Powerdisc (nacięcia). Cały bajer w tych tarczach polega na tym, że przy hamowaniu z dużych prędkości, dzięki otworom lub nacieciom, nie tworzy się poduszka między tarczą a klockiem. Skuteczność dzięki temu jest lepsza. Jednak tak jak kolega Ryba pisał, klocki ścierają się szybciej, tarcze będą mniej wytrzymalsze. Nacięcia czy otwory będą osłabiać takie tarcze, a więc mogą pękać przy tych otworkach, albo mogą pojawić się bicia na kierownicy (od zwichrowania tarczy- przez niepoprawny montaż, czy zagotowanie tarczy i przejazd przez spore kałuże).
Ostatnio edytowano 26 lut 2017 23:58 przez kissiel021, łącznie edytowano 1 raz
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

26 lut 2017 15:03

Dlatego napisałem "takich" czyli nawiercanych, nacinanych czy innych pseudosportowych, a nie "tych" czyli mikoda...

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Mikesz
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 lis 2015 18:46
Lokalizacja: dolny śląsk
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 mar 2017 11:44

Muszę wymienić komplet tarcz i klocków. Czy kupował ktoś z klubowiczów zamienniki w auto.kia.pl?
Nie wiem czy jakościowo są dobre. Cenowo atrakcyjne. Za cały komplet 507,00 PLN.
W sklepie informują, że sporo sprzedali i nie mieli nigdy reklamacji.

Avatar użytkownika
PiN
Brygadzista
 
Posty: 95
Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
Lokalizacja: okolice Warszawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 mar 2017 12:13

warte są coś taki bezmarkowe zamienniki? nie lepiej kupić Boscha, Textara?
Obrazek
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 mar 2017 13:16

Też Cię witamy.....
Tyłek też wycierasz przeczytanymi gazetami ? :cool:
Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy kupują najtańsze klocki i tarcze. A potem zdziwienie bo metra brakło żeby komuś w d.. nie wjechać, albo potrącić. Ile wtedy dorzucisz do nastepnej polisy OC?
Kupiłeś auto, które generalnie jest tanie w eksploatacji, więc nie oszczędzaj jeszcze bardziej na czymś, od czego zależy bezpieczeństwo Twoje, Twojej rodziny i innych użytkowników dróg. A że jesteś z WRO to w sumie też moje.
Jak zwykł mawiać mój ojciec - granica między oszczędnością a zjadaniem gówna jest bardzo cienka, a leki drogie.
Oczywiście wymieniony sklep to bdb sklep, tylko skieruj uwagę na inny towar.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
PiN
Brygadzista
 
Posty: 95
Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
Lokalizacja: okolice Warszawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 mar 2017 16:30

z info jakie uzyskałem w kia.auto.pl to do C1FL zamiennik oznacza:
tarcze hamulcowe przód koreański producent OYODO
tarcze hamulcowe tył koreański producent JPN
Klocki przód producent HI-TEC
Klocki tył producent HI-TEC lub Sangsin

- chyba trochę średnio? chyba lepiej wybrać choćby Boscha?
Ostatnio edytowano 14 mar 2017 07:10 przez PiN, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

13 mar 2017 21:59

Hi-Tec, hmmm to brzmi dumnie :D
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Tarcze i klocki przód/tył

16 mar 2017 12:52

Hajtechow nie ale hi-q z top serwisu juz kilka kompletów zużyłem i wszystko oki, różnic ńie stwierdziłem miedzy tymi a fabryka
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Zby
Kierownik zmiany
 
Posty: 149
Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009

Re: Tarcze i klocki przód/tył

25 mar 2017 15:59

Przebrnąłem przez cały wątek, uff. Ale niestety nie znajduję odpowiedzi jednoznacznej. Czeka mnie remont hamulców i wymiana całego kompletu tarcz i klocków. Do wyboru mam:
- Bosch
- Textra
- ATE
- ZImmermann
- Brembo
Moje kryterium - jakość (nie musi być najwyższa ale co najmniej dobra), dobrze jakby nie rdzewiały i cenowo nie zrujnowały mi portfela. Czeka mnie zaraz zakup alufelg, opon i OC+AC :)
Podpowiedzcie proszę co będzie najbliżej moim wymogom.

Avatar użytkownika
kissiel021
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

25 mar 2017 23:37

Z wymienionych, najlepiej jakościowo pewnie Zimmerman. Tarcze oczywiście malowane. Drugie miejsce ATE, z czego nie wiadomo gdzie tarcze produkowane (może być także Zimmerman w pudełku ATE). Brembo z tego co pamiętam, tarcze malowane są w chwili obecnej oferowane tylko na tył, na przód puki co dostaniesz tarcze nie malowane. Jeżeli chodzi o klocki to najlepsze chyba będą Ate z wymienionych (produkowane przez markę Galfer dla ATE) i Textary, z czego ATE posiada nacięcia dokładnie tak samo jak były w fabrycznych + wszystkie blaszki na jarzmo i blaszki na tył klocków. W Textarach problem jest chyba z tylko z tylnymi klockami, bo nie mają blaszek w zestawie, klocki też są pełne (brak nacięcia przez środek). A i kupując w chwili obecnej klocki Brembo, duża szansa, że dostaniesz klocki z napisem Textar w pudełku. To tylko takie ciekawostki. Zostają też klocki Zimmermann (produkowane są dla nich przez firmę Saxid, przy czym ta firma swego czasu dostarczała klocki dla BMW na pierwszy montaż, bodajże dla serii 3).


Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? :) ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.

Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Tarcze i klocki przód/tył

25 mar 2017 23:54

Kisiel pogratulować wiedzy, można spytać skąd takowa? :spoko:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Zby
Kierownik zmiany
 
Posty: 149
Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009

Re: Tarcze i klocki przód/tył

26 mar 2017 07:35

kissiel021 napisał(a):Z wymienionych, najlepiej jakościowo pewnie Zimmerman. Tarcze oczywiście malowane. Drugie miejsce ATE, z czego nie wiadomo gdzie tarcze produkowane (może być także Zimmerman w pudełku ATE). Brembo z tego co pamiętam, tarcze malowane są w chwili obecnej oferowane tylko na tył, na przód puki co dostaniesz tarcze nie malowane. Jeżeli chodzi o klocki to najlepsze chyba będą Ate z wymienionych (produkowane przez markę Galfer dla ATE) i Textary, z czego ATE posiada nacięcia dokładnie tak samo jak były w fabrycznych + wszystkie blaszki na jarzmo i blaszki na tył klocków. W Textarach problem jest chyba z tylko z tylnymi klockami, bo nie mają blaszek w zestawie, klocki też są pełne (brak nacięcia przez środek). A i kupując w chwili obecnej klocki Brembo, duża szansa, że dostaniesz klocki z napisem Textar w pudełku. To tylko takie ciekawostki. Zostają też klocki Zimmermann (produkowane są dla nich przez firmę Saxid, przy czym ta firma swego czasu dostarczała klocki dla BMW na pierwszy montaż, bodajże dla serii 3).


Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? :) ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.

Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.

:drinkingcheers: dzięki

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Tarcze i klocki przód/tył

27 mar 2017 08:41

Dobra a co daje to nacięcie na klocku pośrodku? Tak ostatnio rozbierałem i. Czyściłem w soulu układ i sie zastanawiałem? Naprężenia klocka rozładowywuje? Ale po co? Oczyszcża klocek/ tarcze?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
kissiel021
Asystent Kierownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
Grupa: Dolny Śląsk

Re: Tarcze i klocki przód/tył

27 mar 2017 09:47

Może to wpływać np. na dopasowanie się klocka do tarczy? Może ma to związek także z temperaturą klocka? Nie mam pojęcia. Zauważyłem tylko, że klocki fabryczne te nacięcia miały, a także blaszki na tyłach klocków (zapobiegające drganiom klocka, czyt. piskom).


Ryba dużo czytam i rozmawiam, natomiast część produktów które opisałem w powyższym poście przewinęły mi się kiedyś przez ręce ;-)
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL

Avatar użytkownika
szymex
Kierownik
 
Posty: 547
Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
Lokalizacja: MAZOVIA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum

Re: Tarcze i klocki przód/tył

27 mar 2017 13:31

sensor napisał(a):Dobra a co daje to nacięcie na klocku pośrodku?


Wzrokowa sygnalizacja minimalnej grubości klocka. Coś jak wskaźnik TWI na oponie.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Bezpieczeństwo
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl