Strona 16 z 23

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 12 lut 2017 08:00
przez pioter
Jak wymieniasz tarcze i klocki nie musisz robić wydruku z kompa. Więc spokojnie, to możesz wymienić poza ASO bez obawy o gwarancję na całe auto.

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 12 lut 2017 13:16
przez PiN
pioter dzięki za info, ale mam pytanie otóż na dokumentach z ostatniego przeglądu OT w ASO jest zapis o tym, że klocki tylne są już do wymiany to jak potem ewentualnie się z tego wytłumaczę? :P czy mogę powiedzieć otwarcie, że robiłem to poza ASO i nie będzie problemów?

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 12 lut 2017 13:24
przez Geegles
Tak.

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 21 lut 2017 15:12
przez MJRegul
Czy jest ktoś w stanie stwierdzić jaka jest różnica w szybkości ścierania się klocków hamulcowych na tarczach zwykłych vs tarczach nawiercanych i nacinanych?
Planuję w przyszłości mały chip samochodu + dla wyglądu zmianę tarcz na zabezpieczone przed rdzewieniem + malowanie zacisków na pomarańczowo pewnie i zastanawiam się czy takie Mikody GT co są nawiercane i nacinane jakoś mocno zmniejszą wytrzymałość klocków?

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 23 lut 2017 19:59
przez Ryba4
Dokładnie tak, szybciej zużywają się klocki, a lepszą skuteczność takich tarcz odczujesz tylko na torze.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 26 lut 2017 00:23
przez kissiel021
Dobre. Mikoda GT i to jeszcze na torze. Poczytaj na temat tych tarcz, z tego co ludzie piszą to nie wytrzymują nawet "dynamicznej" jazdy po publicznych drogach, a co dopiero tor. Zdarzą się, że pękają. Z pseudo" sportowych" tarcz, lepiej szukaj Zimmerman z otworkami albo ATE Powerdisc (nacięcia). Cały bajer w tych tarczach polega na tym, że przy hamowaniu z dużych prędkości, dzięki otworom lub nacieciom, nie tworzy się poduszka między tarczą a klockiem. Skuteczność dzięki temu jest lepsza. Jednak tak jak kolega Ryba pisał, klocki ścierają się szybciej, tarcze będą mniej wytrzymalsze. Nacięcia czy otwory będą osłabiać takie tarcze, a więc mogą pękać przy tych otworkach, albo mogą pojawić się bicia na kierownicy (od zwichrowania tarczy- przez niepoprawny montaż, czy zagotowanie tarczy i przejazd przez spore kałuże).

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 26 lut 2017 15:03
przez Ryba4
Dlatego napisałem "takich" czyli nawiercanych, nacinanych czy innych pseudosportowych, a nie "tych" czyli mikoda...

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 13 mar 2017 11:44
przez Mikesz
Muszę wymienić komplet tarcz i klocków. Czy kupował ktoś z klubowiczów zamienniki w auto.kia.pl?
Nie wiem czy jakościowo są dobre. Cenowo atrakcyjne. Za cały komplet 507,00 PLN.
W sklepie informują, że sporo sprzedali i nie mieli nigdy reklamacji.

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 13 mar 2017 12:13
przez PiN
warte są coś taki bezmarkowe zamienniki? nie lepiej kupić Boscha, Textara?

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 13 mar 2017 13:16
przez Ryba4
Też Cię witamy.....
Tyłek też wycierasz przeczytanymi gazetami ? :cool:
Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy kupują najtańsze klocki i tarcze. A potem zdziwienie bo metra brakło żeby komuś w d.. nie wjechać, albo potrącić. Ile wtedy dorzucisz do nastepnej polisy OC?
Kupiłeś auto, które generalnie jest tanie w eksploatacji, więc nie oszczędzaj jeszcze bardziej na czymś, od czego zależy bezpieczeństwo Twoje, Twojej rodziny i innych użytkowników dróg. A że jesteś z WRO to w sumie też moje.
Jak zwykł mawiać mój ojciec - granica między oszczędnością a zjadaniem gówna jest bardzo cienka, a leki drogie.
Oczywiście wymieniony sklep to bdb sklep, tylko skieruj uwagę na inny towar.

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 13 mar 2017 16:30
przez PiN
z info jakie uzyskałem w kia.auto.pl to do C1FL zamiennik oznacza:
tarcze hamulcowe przód koreański producent OYODO
tarcze hamulcowe tył koreański producent JPN
Klocki przód producent HI-TEC
Klocki tył producent HI-TEC lub Sangsin

- chyba trochę średnio? chyba lepiej wybrać choćby Boscha?

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 13 mar 2017 21:59
przez Ryba4
Hi-Tec, hmmm to brzmi dumnie :D

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 16 mar 2017 12:52
przez sensor
Hajtechow nie ale hi-q z top serwisu juz kilka kompletów zużyłem i wszystko oki, różnic ńie stwierdziłem miedzy tymi a fabryka

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 25 mar 2017 15:59
przez Zby
Przebrnąłem przez cały wątek, uff. Ale niestety nie znajduję odpowiedzi jednoznacznej. Czeka mnie remont hamulców i wymiana całego kompletu tarcz i klocków. Do wyboru mam:
- Bosch
- Textra
- ATE
- ZImmermann
- Brembo
Moje kryterium - jakość (nie musi być najwyższa ale co najmniej dobra), dobrze jakby nie rdzewiały i cenowo nie zrujnowały mi portfela. Czeka mnie zaraz zakup alufelg, opon i OC+AC :)
Podpowiedzcie proszę co będzie najbliżej moim wymogom.

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 25 mar 2017 23:37
przez kissiel021
Z wymienionych, najlepiej jakościowo pewnie Zimmerman. Tarcze oczywiście malowane. Drugie miejsce ATE, z czego nie wiadomo gdzie tarcze produkowane (może być także Zimmerman w pudełku ATE). Brembo z tego co pamiętam, tarcze malowane są w chwili obecnej oferowane tylko na tył, na przód puki co dostaniesz tarcze nie malowane. Jeżeli chodzi o klocki to najlepsze chyba będą Ate z wymienionych (produkowane przez markę Galfer dla ATE) i Textary, z czego ATE posiada nacięcia dokładnie tak samo jak były w fabrycznych + wszystkie blaszki na jarzmo i blaszki na tył klocków. W Textarach problem jest chyba z tylko z tylnymi klockami, bo nie mają blaszek w zestawie, klocki też są pełne (brak nacięcia przez środek). A i kupując w chwili obecnej klocki Brembo, duża szansa, że dostaniesz klocki z napisem Textar w pudełku. To tylko takie ciekawostki. Zostają też klocki Zimmermann (produkowane są dla nich przez firmę Saxid, przy czym ta firma swego czasu dostarczała klocki dla BMW na pierwszy montaż, bodajże dla serii 3).


Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? :) ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.

Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 25 mar 2017 23:54
przez Ryba4
Kisiel pogratulować wiedzy, można spytać skąd takowa? :spoko:

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 26 mar 2017 07:35
przez Zby
kissiel021 napisał(a):Z wymienionych, najlepiej jakościowo pewnie Zimmerman. Tarcze oczywiście malowane. Drugie miejsce ATE, z czego nie wiadomo gdzie tarcze produkowane (może być także Zimmerman w pudełku ATE). Brembo z tego co pamiętam, tarcze malowane są w chwili obecnej oferowane tylko na tył, na przód puki co dostaniesz tarcze nie malowane. Jeżeli chodzi o klocki to najlepsze chyba będą Ate z wymienionych (produkowane przez markę Galfer dla ATE) i Textary, z czego ATE posiada nacięcia dokładnie tak samo jak były w fabrycznych + wszystkie blaszki na jarzmo i blaszki na tył klocków. W Textarach problem jest chyba z tylko z tylnymi klockami, bo nie mają blaszek w zestawie, klocki też są pełne (brak nacięcia przez środek). A i kupując w chwili obecnej klocki Brembo, duża szansa, że dostaniesz klocki z napisem Textar w pudełku. To tylko takie ciekawostki. Zostają też klocki Zimmermann (produkowane są dla nich przez firmę Saxid, przy czym ta firma swego czasu dostarczała klocki dla BMW na pierwszy montaż, bodajże dla serii 3).


Na forum najwięcej zestawów ludzie wkładają właśnie ATE lub Textar, z czego na Textarach powstało parę opini, że przy delikatnym hamowaniu czasami piszczą (a może to właśnie przez brak tych balszek na tylnych klockach? :) ). Osobiście testowałem zestaw Zimmerman tarcze + klocki Zimmerman w Mondeo i zestawik polecam. W KIA puki co testuję tarcze jeszcze fabryczne + klocki Ferodo Premier i hamulec jest brzytwa.

Poleciłbym Ci tarcze Zimmermann do tego klocki Ferodo Premier, ATE lub ostatecznie Zimmermann. Boscha sobie odpuść.

:drinkingcheers: dzięki

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 27 mar 2017 08:41
przez sensor
Dobra a co daje to nacięcie na klocku pośrodku? Tak ostatnio rozbierałem i. Czyściłem w soulu układ i sie zastanawiałem? Naprężenia klocka rozładowywuje? Ale po co? Oczyszcża klocek/ tarcze?

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 27 mar 2017 09:47
przez kissiel021
Może to wpływać np. na dopasowanie się klocka do tarczy? Może ma to związek także z temperaturą klocka? Nie mam pojęcia. Zauważyłem tylko, że klocki fabryczne te nacięcia miały, a także blaszki na tyłach klocków (zapobiegające drganiom klocka, czyt. piskom).


Ryba dużo czytam i rozmawiam, natomiast część produktów które opisałem w powyższym poście przewinęły mi się kiedyś przez ręce ;-)

Re: Tarcze i klocki przód/tył

Napisane: 27 mar 2017 13:31
przez szymex
sensor napisał(a):Dobra a co daje to nacięcie na klocku pośrodku?


Wzrokowa sygnalizacja minimalnej grubości klocka. Coś jak wskaźnik TWI na oponie.